Bedienen standkachel via SMS berichten

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 14 jan 2015, 16:43

Duc schreef:En, is de taskkill plugin een app die je moet downloaden uit Google Play of iets anders?
Yep. De rest moet ik even meer tijd voor vinden ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Duc » 14 jan 2015, 21:41

Gebruik je deze app: "TaskKill Tasker Plugin [Root]", https://play.google.com/store/apps/deta ... 0.taskkill?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 14 jan 2015, 22:11

Yep.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 16 jan 2015, 08:34

Duc schreef:@Anko: door 'alle' posts is mij onduidelijk wat nu resultaat boekt en waar je extra acties moet aanpassen of toevoegen...
Duc,

Op 28 december heb ik een XML docje gepost in dit draadje. Dat stuk tekst knip-en-plak je naar een bestand wat je userbackup.xml noemt. In dat bestand moet je nog wel je eigen telefoonnummer en REMOTE id zetten:

- Zoek op “VUL HIER JE EIGEN NUMMER IN” en vervang dat door je eigen normale nummer, dus niet dan van de telefoon die in de auto achter blijft, beginnend met +316.
- Zoek op “REMOTE99abcd” en vul hier je eigen REMOTE SSID in. Let op: REMOTE99abcd komt twee keer voor en beide voorkomens moeten vervangen worden. Laat de quotjes die er nu staan gewoon staan.

Vervolgens zet je het bestand in je Tasker directory op je SD kaart zet. Dan kun je dat met Tasker importeren, d.m.v. de functie Menu -> Data -> Restore.

Daarmee zou het moeten werken, als je een geschikte Tasker versie hebt en de juiste plug-in's (Tasker geeft het zelf aan als er plug-in's ontbreken).

Het is maar een heel beperkt script. Kachel aan zetten en niets meer. Er zit ook geen controle op of jij het wel zelf bent die je Android toestel belt. Maar ik wilde het vertrekpunt gewoon zo simpel mogelijk houden. Voor mij werkt het lig prima.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

paul1173

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door paul1173 » 16 jan 2015, 14:32

Zo, oude Samsung Wave 2 (met drama-Bada firmware) geroot naar Carbon-rom (toestel kost geen drol op Marktplaats, kan geen Whatsapp e.d. op, mensen willen er vanaf). PHEV app er op, aangemeld in auto, nu stoeien met Tasker.

Bedankt allemaal voor de tips en trucs, XML bestand e.d. :)

gr. Paul

PeJeZe
Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 mei 2013, 14:24

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door PeJeZe » 16 jan 2015, 15:20

Succes Paul

gadgetman

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door gadgetman » 16 jan 2015, 21:04

Hoewel de Phev vele spaarzame rijders heeft ben ik toch benieuwd of er al een big spender is die de 27 euries heeft uitgegeven voor de Remote Phev App in de playstore van de Noorse Gos..?? 8-)

DennisBlack7
Forumlid
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2013, 21:01

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door DennisBlack7 » 17 jan 2015, 13:51

Ik gebruik nu ook het script van Anko. Deze werkt meer dan prima en nooit meer problemen als het verwarmen onderbroken wordt door een deur open of zo. De terugbel notificatie zorgt er ook voor dat je zeker weet dat het script uitgevoerd is. Ik hoefde alleen maar even de taak run shell aan te passen met de cursor positie die past bij mijn motorola e. Daarnaast miste ik nog een wifi connect plugin maar dat gaf tasker zelf aan. Ik ben blij!

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 17 jan 2015, 14:48

Dat is nog eens leuk om te horen :P
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Duc » 18 jan 2015, 08:35

Anko: ik heb je script ingezet. Dank voor het delen van de extra toelichting. Komende dagen testen in de praktijk, maar het ziet er betrouwbaar uit. Ik heb nog een aantal vragen, dan wel opmerkingen/uitleg voor andere geïnteresseerden.

Profielen
Naast dat je de airco kunt aanzetten met een SMS, kun je dat ook doen door je telefoon die in de auto ligt, te bellen. Deze extra optie is makkelijk aan of uit te zetten.

Tasks
1 Er zit een taak "Call me" in de Tasker app, die er voor zorgt dat je op je eigen telefoon kort wordt gebeld om feedback te geven dat een taak is uitgevoerd. Ook dit kun je makkelijk naar wens aan of uitzetten.
2 De taak "Wakeup" zorgt ervoor dat de telefoon wakker is / klaar is om de opdrachten uit te voeren. Er zitten twee acties in. 'Keyguard Enables' en 'Keyguard Disables/BG'. Wat is de functie van deze twee acties?
3 In de taak "Wakeup" zit ook een actie 'Screen Bright 1 second' en 'Auto Brightness on'. Wat voegt dit toe? Als de telefoon op minimale brightness staat, is dat toch het meest energiezuinig?

axum
Forumlid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2013, 16:23

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door axum » 18 jan 2015, 20:35

gadgetman schreef:Hoewel de Phev vele spaarzame rijders heeft ben ik toch benieuwd of er al een big spender is die de 27 euries heeft uitgegeven voor de Remote Phev App in de playstore van de Noorse Gos..?? 8-)
Ik ben ook benieuwd. Met name naar de techniek er achter. Weet iemand dat?

Axum

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 18 jan 2015, 20:48

Duc schreef:Anko: ik heb je script ingezet. Dank voor het delen van de extra toelichting. Komende dagen testen in de praktijk, maar het ziet er betrouwbaar uit. Ik heb nog een aantal vragen, dan wel opmerkingen/uitleg voor andere geïnteresseerden.

Profielen
Naast dat je de airco kunt aanzetten met een SMS, kun je dat ook doen door je telefoon die in de auto ligt, te bellen. Deze extra optie is makkelijk aan of uit te zetten.

Tasks
1 Er zit een taak "Call me" in de Tasker app, die er voor zorgt dat je op je eigen telefoon kort wordt gebeld om feedback te geven dat een taak is uitgevoerd. Ook dit kun je makkelijk naar wens aan of uitzetten.
2 De taak "Wakeup" zorgt ervoor dat de telefoon wakker is / klaar is om de opdrachten uit te voeren. Er zitten twee acties in. 'Keyguard Enables' en 'Keyguard Disables/BG'. Wat is de functie van deze twee acties?
3 In de taak "Wakeup" zit ook een actie 'Screen Bright 1 second' en 'Auto Brightness on'. Wat voegt dit toe? Als de telefoon op minimale brightness staat, is dat toch het meest energiezuinig?
Voor de paranoide medemens is het nog mogelijk het script alleen te laten reageren op inkomende gesprekken van bepaalde voorgedefinieerde nummers. Bij mij reageert hij nu (nog) overal op.

Mijn vrouw heeft de nieuwe functie gisteren ook gebruikt. Ze belde de telefoon, maar kreeg geen reactie. Toch was de auto warm toen ze er aan kwam. Ik wist dat toen al :lol: Dus ook daar is nog ruimte: de beller terug bellen en niet het baasje.

T.a.v. Punten 2 en 3: dit is waar ik door het eis zak. Geen idee. Heb het onveranderd over genomen van het initiële script van gos. Ach en je weet het, "als het niet stuk is ..."
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

bokito

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door bokito » 25 jan 2015, 18:20

Yes app 27 euries gekocht. Info volgt

tadango

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door tadango » 26 jan 2015, 08:03

Ik denk eraan (als ik tijd heb) om die dure app te slopen en er een gratis versie van te maken. Moet toch simpel kunnen lijkt me...

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 26 jan 2015, 08:24

Kanjer. Volgens mij was je al een heel eind op weg .... ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Henkvanbeveren
Forumlid
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 nov 2013, 14:02

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Henkvanbeveren » 26 jan 2015, 17:43

Goede middag,

Welke telefoon kan ik hier voor het beste gebruiken.
Ik begrijp dat het alleen met een samsung gaat of android gaat en niet met ios.

Als ik voor de telefoon zorg kan er iemand dan het hele boeltje op deze telefoon instaleren.
Als je daar die app voor moet kopen geen probleem.
Uiteraard tegen betaling ik hoor wel wat dit moet gaan kosten.

Ik moet wel van af de iphone 6 kunnen in bellen

Grt,
Henk

paul1173

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door paul1173 » 28 jan 2015, 07:00

Hmm.. nu nog het toestel op "vaste" 12V aansluiten om te voorkomen dat de accu na 2 dagen (en kou) leeg is (al meegemaakt, was jammer :oops: ). En voorkomen dat de 12V accu daardoor "leeg" getrokken wordt. Laatste zal wel meevallen, een GSM verbruikt niet zoveel maar wel voorverwarmen maar vervolgens niet kunnen starten staat ook zo stom.

gr. Paul

tadango

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door tadango » 28 jan 2015, 10:15

Alles uitzetten is niet voldoende? Ik heb alles uit behalve gsm. Je kan een powerbank ertussen hangen als buffer :)

bokito

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door bokito » 28 jan 2015, 20:54

ok, bij deze de eerste ervaringen met https://play.google.com/store/apps/deta ... ec.iMobile

Wat vooraf ging.

1. Ergernis betreffende de origele app (traagheid, Wifi router waarop je telefoon aanmeld, als je op kantoor zit moet je naar de auto lopen, etc)
2. Deze post gelezen.
3. Motorola Moto E gekocht en Choozze Fremium abonnement gekocht
(eenmalig 25 euro, daarna 100 MB, 100 SMS en 100 min per maand gratis, nee ik heb geen aandelen)
4. 1 avond bezig geweest met het rooten van de Moto E
5. 2 avonden bezig geweest met tasker, maar het lukte niet helemaal
(ik dacht dat de XML van Anko telefoon afhankelijk was, maar pas deze week realiseerde ik mij dat dat alleen voor de coördinaten geld. )

en toen.

6. App gekocht, maar die werkte ook niet (in eerste instantie, maar tasker van poging 1 stond er nog op)
7. Telefoon terug gezet naar fabriekswaarden, alle instructies gevolgd en ...
8. het werkt.

Ervaringen

De maker is een echte programmeur. Je hebt nog een 20 stappenplan nodig om alles voor elkaar te krijgen, daarnaast was de programmeur wat essentiële onderdelen vergeten te vertellen bij de installatie instructies. Het toestel moet bijvoorbeeld op Engels US staan.
Pas onderin de user guide (dus niet in de installation manual) staat dat je de telefoonnummers die mogen SMSen als favoriet moet instellen en via een bepaalde manier moet invoeren.

De werking is prima. Je kan verwarmen voor 10, 20 tot en met 60 minuten en je kan de batterij status opvragen.
Bij mij gaat er nog wat fout, ik krijg telkens 2 smsjes terug ipv 1. https://groups.google.com/forum/#!topic ... dWXHcub9YE

De voordelen
Tot nu toe werkt het prima.
Je hoeft niet je telefoon te rooten (ik vind dat een tijdrovend klusje)
Iemand anders doet het programmeer werk voor je.


De nadelen
Behalve zijn app moet je nog een betaalde app installeren
er hangen dus 3 apps aan elkaar.
Het is geen plug and play installatie.

Voor nu ben ik er blij mee.

PS. je kan het prima zelf proberen indien gewenst. In de play store kan je namelijk eenvoudig je geld terug krijgen wanneer het tegen valt.

tadango

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door tadango » 29 jan 2015, 08:23

Wel binnen 15 minuten je geld terug vragen anders kan het niet meer.... Daarnaast is het teveel geld voor een progje wat niet af is :)

bokito

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door bokito » 29 jan 2015, 09:28

Zeker teveel geld, maar een klein bedrag als je de tijd er niet zelf wilt insteken.

Ik had het ook nooit gekocht als .... de Outlander net zoals de I-MiEV (of bv de V60 PHEV) gewoon een afstandsbediening had gehad waarmee je het klimaat kan bedienen.

Ik citeer letterlijk vanaf de brochure van de I-MiEV

AFSTANDSBEDIENING CLIMATE CONTROL*
De airconditioning kan met behulp van de EV knop op de afstandsbediening
aan- en uitgezet worden. Door voor vertrek de airconditioning
aan te zetten kunt u een comfortabele binnentemperatuur creëren en
bespaart u energie die u voor uw rit kunt gebruiken.
De te kiezen A/C standen zijn: COOL, HOT, DEF, A/C OFF. In de DEF
stand wordt tevens de achterruitverwarming aangezet.

soms is iets hippers zoals een app duidelijk niet in het voordeel van gebruikersgemak. ;)

tadango

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door tadango » 29 jan 2015, 13:01

Ik snap nog steeds niet waar die EV knop op mijn AB zit :)

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door zdDog » 29 jan 2015, 15:17

Screenshot_remote_AC.PNG
Screenshot_remote_AC.PNG (179.65 KiB) 3717 keer bekeken
deze?
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

tadango

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door tadango » 29 jan 2015, 15:34

Dat is geen afstandbediening maar een onhandige trage rot app :)

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Reinier L » 31 jan 2015, 11:23

Wie o wie wil mij helpen.
Zou veel hebben aan het opdracht geven via sms. Moet er snachts regelmatig uit. Ook staat de auto net buiten bereik.
Ben absoluut niet handig hiermee.
Doe graag iets terug. De hond gratis enten of zo. Ben ik beter in!
Eventueel reactie via PB.
Woon in zuidwest Drenthe.
OUTLAND(CRUIS)ER

Plaats reactie