Zo zien de achterlichten er uit

PHEV in het wild zien rijden en een foto kunnen maken? Hier kun je de foto's plaatsen.
Plaats reactie
pim de bruijn
Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 okt 2013, 19:26

Zo zien de achterlichten er uit

Bericht door pim de bruijn » 25 okt 2013, 17:05

Mooi, tenminste dat vind ik. Net of het neon is.
Bijlagen
achterlicht 1.png
achterlicht 1.png (117.13 KiB) 4746 keer bekeken
achterlicht 2.png
achterlicht 2.png (123.28 KiB) 4746 keer bekeken

Gebruikersavatar
JanPHEV
Super-User
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 10:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Zo zien de achterlichten er uit

Bericht door JanPHEV » 25 okt 2013, 17:27

Mee eens :!:
Zijn de knipperlichten ook leds :?:
Hoe fel is de achteruitrijlamp, vaak zie je nog erg weinig in het donker :( .
Geen idee hoe de camera het doet in het donker :?:

pim de bruijn
Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 okt 2013, 19:26

Re: Zo zien de achterlichten er uit

Bericht door pim de bruijn » 25 okt 2013, 19:04

Jan,
Ik heb deze lampen zien branden en snel twee foto,s genomen.

Rem is trouwens heeeeel fel.
Niet prettig om in te kijken.

Verder weet ik op geen van je vragen antwoord.
En ga dus ook niet gokken.
Wat ik wel jammer vind is dat de voorzijde geen led verlichting heeft.
Een gemiste kans vind ik voor een auto die het van zijn accu cap. moet hebben.
Maar ja daar zal men in japan of bij de importeur wel anders over denken.

Gr, Pim.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Super-User
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 10:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Zo zien de achterlichten er uit

Bericht door JanPHEV » 27 okt 2013, 10:12

Voordeel is dat ze er echt niet overheen kunnen kijken als je remt :lol:

Voor de "normale" electriche functies is er blijkbaar ook een gewone accu aan boord.
Ik weet niet uit welke accu de HID lampen en de rest van de verlichting hun stroom vandaar halen.
Ik laat de led dagrij / mistlampen monteren 8-) .

Iemand ander die weet wat voor verlichting er allemaal op zit en vanuit welke accu de stroom komt.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 13:17

Re: Zo zien de achterlichten er uit

Bericht door Anko » 27 okt 2013, 10:55

JanPHEV schreef:Voordeel is dat ze er echt niet overheen kunnen kijken als je remt :lol:

Voor de "normale" electriche functies is er blijkbaar ook een gewone accu aan boord.
Ik weet niet uit welke accu de HID lampen en de rest van de verlichting hun stroom vandaar halen.
Ik laat de led dagrij / mistlampen monteren 8-) .

Iemand ander die weet wat voor verlichting er allemaal op zit en vanuit welke accu de stroom komt.
Hmmm 300 volt aandrijfaccu, 12 volt boordaccu. Antwoord lijkt me vrij voor de hand liggend.

Alleen het EV gedeelte zelf, de verwarming (optioneel) en de airco komen uit de aandrijfaccu. Zie veiligheidshandboek.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Super-User
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 10:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Zo zien de achterlichten er uit

Bericht door JanPHEV » 27 okt 2013, 11:08

OK is logisch.
Maar de gewone accu moet ook bijgeladen worden met 12 Volt, dus daar zit dan een omvormer 300 V --> 12 V voor in neem ik aan.
Andersom voor grote 12 V verbruikers had toch ook gekunt :?:
Dan hoeven ze maar een klein accu-tje voor 12 V te monteren, hij is al zwaar genoeg...... :roll: ;)
En ik heb nog niet zo'n boek.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 13:17

Re: Zo zien de achterlichten er uit

Bericht door Anko » 27 okt 2013, 11:48

JanPHEV schreef:OK is logisch.
Maar de gewone accu moet ook bijgeladen worden met 12 Volt, dus daar zit dan een omvormer 300 V --> 12 V voor in neem ik aan.
Andersom voor grote 12 V verbruikers had toch ook gekunt :?:
Dan hoeven ze maar een klein accu-tje voor 12 V te monteren, hij is al zwaar genoeg...... :roll: ;)
En ik heb nog niet zo'n boek.
Boek staat hier op het forum in de documentatie sectie :)

Maar, goed punt. Ik heb wel gelezen dat er geen start motor is, maar ik heb nergens gelezen dat er geen dynamo is. Dus wellicht gewoon op de conventionele manier?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie