Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Net je PHEV opgehaald en wil je inwrijven dat jij 'm al wel hebt en de rest nog niet ;-)
sparkle

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door sparkle » 23 apr 2014, 22:42

DutchTrafficConsult schreef:
Dutchneon schreef:Tja misschien kunnen de meesten hun geld hier verdienen met mooi zijn en kletsen maar anderen moeten met de handen uit de mouwen......
Het analyseren van verkeersongevallen behoort tot mijn werkzaamheden. Ongevallen die nogal eens worden veroorzaakt door mensen die:
1. Dachten dat bepaalde regels niet voor hen gelden;
2. Dachten dat ze zelf veel beter konden rijden dan de rest;
3. Hun eigen rijvaardigheid gruwelijk overschat hebben;
4. Bij het de handen uit de mouwen steken vergaten hun hoofd te gebruiken.
Vaak een combinatie van meerdere van deze punten.

Sorry, mooier kan ik het niet formuleren.

Afgezien van het feit dat deze trekhaak-context slecht is voor de restwaarde van PHEV-Outlanders met trekhaak. :mrgreen:
Chapeau voor deze reactie :!: . Helemaal mee eens

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Anko » 18 mei 2014, 11:46

Ongetwijfeld niet de grootste of zwaarste (hoewel, met 1500 kg zou je denken ...) maar m.i. wel een mooie combo. Nu is ook duidelijk waarom de keuze voor TG voor mijn niet zo moeilijk was ;)
image.jpg
image.jpg (73.62 KiB) 14437 keer bekeken
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Hansjebrinkers
Super-User
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Hansjebrinkers » 18 mei 2014, 12:46

Kleurt inderdaad goed bij elkaar. Mooie combi :-)
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Reinier L » 18 mei 2014, 23:26

Zwaar werken voor de outlander. Gelukkig kort stukje.
De landcruiser had het er makkelijker mee, maar ging goed.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (147.33 KiB) 14387 keer bekeken
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
JanPHEV
Super-User
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door JanPHEV » 20 mei 2014, 08:26

En dat is wel minder dan 1500 kg........ :?: :twisted: ;)

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door OutSander » 21 mei 2014, 08:04

Sodeju Anko. Knappe combi zo! Nice!
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Anko » 21 mei 2014, 08:59

Thanks! :P
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Dutchneon
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2013, 14:55

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Dutchneon » 27 mei 2014, 12:02

So Anko leuke hobby heb jij.... prachtige combi!!

@Reinier, blij dat ik niet de enige ben die heel af en toe stout is. En combi voelde wel erg stabiel toch?

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Reinier L » 27 mei 2014, 23:10

Dutchneon schreef:@Reinier, blij dat ik niet de enige ben die heel af en toe stout is. En combi voelde wel erg stabiel toch?
Voelde prima en was echt lokaal. Zou er nooit ver op pad meegaan. En ook niet als de boel niet stabiel voelde of de remmerij niet lekker ging. Maar daarover geen klachten. Gewoon elektrisch optrekken en geen geduw door de aanhanger wat je wel eens hebt. Ging volgens mij wel veilig. Denk dat de auto daar een hoop reserve heeft. Beter dan een golf met 1paardstrailer.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door OutSander » 05 jun 2014, 20:39

Ik kan me met gemak verstoppen achter de combi van Anko, maar toch met gepaste trots:
IMG_0539klein.jpg
IMG_0539klein.jpg (211.02 KiB) 13958 keer bekeken
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Phevtreb

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Phevtreb » 05 jun 2014, 20:47

Nette combi! die schuine voorkant zal je aardig wat brandstof besparen.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Anko » 05 jun 2014, 21:00

OutSander schreef:Ik kan me met gemak verstoppen achter de combi van Anko, ...
Maar dan alleen met het achterste deel van de combi :P
Niks mis mee :D
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Switchz

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Switchz » 05 jun 2014, 21:03

Het is waarschijnlijk niet de grootste maar toch....
Caravan max gewicht1350 kilo, zo door het Zeeuwse land geen problemen, voorheen Volvo V70 R Design met 243 PK.
Dan is dit toch wel iets anders, maar het viel me heel erg mee, nu in juni naar de Ardèche, ben wel benieuwd naar prestaties en verbruik.
met een tank van 43 liter zal het wel redelijk veel pauzeren en tanken worden.

Zijn er mensen met ervaring, lange ritten met aanhanger en benzine verbruik?
Bijlagen
PHEV met caravan.jpg
PHEV met caravan.jpg (147.99 KiB) 13963 keer bekeken

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Anko » 05 jun 2014, 21:10

Switchz schreef:Zijn er mensen met ervaring, lange ritten met aanhanger en benzine verbruik?
Is al heel veel over geschreven. Onder andere door mij over mijn trip naar de Belgische kust. Weliswaar minder ver dan naar de Ardeche, maar met een tank van 45 liter is een rit al snel een lange rit :lol:

Ook op Caravantrekker.nl is e.e.a. te lezen. Zie bv. http://www.caravantrekker.nl/vragen/read.php?id=79547
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Switchz

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Switchz » 05 jun 2014, 21:23

Bedankt voor de tip Anko, ik ga zaterdag weg, de teller op nul en meten maar :D

Groet

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Anko » 06 jun 2014, 04:44

Ben benieuwd naar je ervaringen. Veel plezier alvast.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Pleiades
Forumlid
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 dec 2013, 09:50

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Pleiades » 06 jun 2014, 11:21

Mijn ervaring leert dat het verbruik met de aanhanger (met huif dus vergelijkbaar met caravan) niet afhangt van het gewicht maar eerder door de luchtweerstand wordt bepaald. Bij snelheden boven de 80 km/h neemt het verbruik meer dan evenredig tot exorbitant toe. Als ik de huif er af haal en dus alleen het rek over heb, gebeurd dit bij snelheden boven de 100 km/h. Ook de computer heeft er last van, die schiet dan wel eens van 100 km te gaan naar 60 km te gaan ondanks dat de meter nog een halve tank aan geeft. Afstanden tot tankstations dus goed in de gaten houden, zeker in Belgie en Frankrijk. Zal ook te maken hebben met airco etc.
Als ik de grens over ga terug NL in, dan gaan de aangegeven nog te rijden kilometers met benzine zelfs ineens omhoog ondanks dat je kilometers maakt omdat ik dan toch maar terug ga naar 90 km/h. Das toch wel ff vreemd.
Ben benieuwd naar de ervaringen van alle caravanners deze zomer . (Ook naar de rubberlucht die ik op de warme dagen in mei toch weer rook op de lange rit met aanhanger).

Switchz

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Switchz » 06 jun 2014, 11:55

Bedankt voor je reactie Pleiades,

In mijn korte rit naar Zierikzee, Zeeland had ik inderdaad ook de rare berekeningen van de te rijden kilometers en het volume van de tank en accu gezien.
Wat mij ook opviel bij de rit naar Zeeland is dat het saven van de accu niet werkte, de accu blijft minder worden ondanks het saven.

Ik ga er in het begin, met de dagteller op 0 gewoon van uit dat het verbruik 1 op 5 is, ik vindt een snelheid van ca 90 kilometer het beste rijden met deze combinatie, hopelijk zit ik dan niet teveel vrachtwagens dwars :oops: . Bij de eerste keer tanken kan ik dan berekenen wat het verbruik is en aan de hand daarvan mijn tankgedrag aanpassen.

Ik moet zeggen dat ik er, door alle niet zo positieve reacties niet vrolijker op wordt, ik hoop dat mijn ervaringen de negatieve berichten zullen tegenspreken, ik heb gelukkig geen haast, maar blijf wel op de snel/tolwegen.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Anko » 06 jun 2014, 17:40

Switchz schreef:Ik moet zeggen dat ik er, door alle niet zo positieve reacties niet vrolijker op wordt, ik hoop dat mijn ervaringen de negatieve berichten zullen tegenspreken, ik heb gelukkig geen haast, maar blijf wel op de snel/tolwegen.
Houd moed :D . Zoals ik eerder gepost heb, heb ik 330 caravan kilometers uit één tank weten te halen. Veelal met 94 echte kilometers op de teller. Ok, het weer zat een beetje mee en het was op een vlakke weg. Maar toch, mijn ervaring was zeer positief.

De vraag is ook of een huif echt te vergelijken is met een caravan. Weliswaar is het frontaal oppervlak waarschijnlijk veel kleiner, maar tegelijkertijd is de Cw waarden waarschijnlijk veel en veel slechter (als er geen speciale spoiler o.i.d. op zit): een vertikaal front zonder enige mate van afgeronde hoeken. Slechter dan dat wordt het niet. De vraag is wat meer kost: klein en vierkant of groot en rond. Wie het weetmag het zeggen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Pleiades
Forumlid
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 dec 2013, 09:50

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Pleiades » 07 jun 2014, 22:45

@ Anko, helemaal mee eens. Maar feit blijft dat er een grotere onevenredigheid in het verbruik zit afhankelijk van de snelheid met aanhanger dan met onze conventionele Outlander 2.4 CVT AWD. (ook al geen zuinige maar gelukkig een grotere tank).
Daarom blijf ik zeer benieuwd naar alle zomer caravaners ervaringen van jullie.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Anko » 08 jun 2014, 11:40

Absoluut mee eens. Wilde alle Switchz en beetje gerust stellen ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

s.maes

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door s.maes » 10 jun 2014, 16:54

s.maes schreef:Net vorige week mijn (open) zeilboot op Pega trailer weer in "winterstalling" geplaatst: achter in een drassige tuin (onder een zeiltje). Helaas alleen nog met mijn huidige, 2-wiel aangedreven, auto. Dit is elk jaar weer een uitdaging om de boot + trailer (gelukkig niet zo zwaar, denk zo'n 900kg) op zijn plek te krijgen in dat natte gras.
Kijk ernaar uit om dat in het voorjaar weer te doen, alleen dan met 4 wiel aandrijving & op elektrische kracht ;)

't Is nog ff wachten, maar zal dan wat plaatjes plaatsen.... :lol:
Het heb ff geduurd, maar afgelopen weekend dan toch eindelijk de open zeilboot te water gelaten. Moest 'm uit een erg drassige tuin trekken en de trailer had (toen nog) slappe banden. Geen centje pijn voor de PHEV. Een bizarre ervaring om zonder ronkend motorgeluid, heel rustig de trailer & boot uit de drassigheid te trekken. :D
PHEV & Bootje
PHEV & Bootje
PHEV & Centaur.jpg (167.98 KiB) 13695 keer bekeken

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door veefer » 11 jun 2014, 11:55

Onze combinatie. PHEV en Hobby 540. Samen (incl dissel) 11,85m1
In nederland heeft de PHEV er totaal geen moeite mee. Van de zomer naar Kroatie gaan we het meemaken. :lol:
caravan1.jpg
caravan1.jpg (221.05 KiB) 13638 keer bekeken
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Anko » 11 jun 2014, 12:43

Mooi hoor! Leuke camping ook ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door veefer » 11 jun 2014, 13:01

Zou best kunnen, ruimte zat. Mis alleen een (warme) douche op de zaak :(
Even weer stallen in afwachting van de zomervakantie.
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

Plaats reactie