Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Net je PHEV opgehaald en wil je inwrijven dat jij 'm al wel hebt en de rest nog niet ;-)
jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door jangoed » 23 mar 2014, 12:41

Wellicht niet de grootste...... maar toch een mooie combi :D
Untitled.jpg
Untitled.jpg (192.42 KiB) 15323 keer bekeken
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

Koos

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Koos » 23 mar 2014, 14:08

Vooral achterste gedeelte. Mooi man. Veel plezier dit vaarseizoen

Dutchneon
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2013, 14:55

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Dutchneon » 09 apr 2014, 14:33

Het is gelukkig maar af en toe nodig, maar dit was 900kg aanhanger 1700kg minigraver en nog ruim 300kg hardhout.
Zal niet zeggen dat de outlander veel 'over' had maar manoeuvreren is ideaal elektrisch. Er was bovendien een flinke helling bij een
dijkhuis waar een auto met handbak zeker een koppelingsplaat had verspeeld.
Bijlagen
Outlander aanhanger klein
Outlander aanhanger klein
outlander600x800.JPG (69.23 KiB) 15199 keer bekeken

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Anko » 09 apr 2014, 14:50

Haardhout op de aanhanger? Dan zit je dus op 2900 kg aanhanggewicht? Gelukkig blijf je daarmee onder de 100% overschrijding :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Dutchneon
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2013, 14:55

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Dutchneon » 09 apr 2014, 15:38

Anko schreef:Haardhout op de aanhanger? Dan zit je dus op 2900 kg aanhanggewicht? Gelukkig blijf je daarmee onder de 100% overschrijding :lol:
`
Haha nee Hardhout, 8 Azobe steenschotten van zo'n 45kg
Ja was nog helemaal netjes onder de 100% overschrijding :roll: Normaal staat de Range Rover er voor maar die had nu de rest van de 100 steenschotten erop.
dat was echt teveel geworden voor de Mitsu :?

De accu was ook snel leeg dit keer, na zo'n 17km was benzine de enige redding

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Anko » 09 apr 2014, 16:11

Ja, ik zag later mijn vergissing. Zou een aparte combo zijn geweest, zo'n graafmachine en haardhout :oops:

Nog 17 km uit je accu met zo'n gevaarte er achter vind ik eerlijk gezegd briljant. Neem aan dat je daar zelf ook niet teleurgesteld over bent ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

sparkle

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door sparkle » 09 apr 2014, 21:01

En niet klagen als je je chassis hier mee krom trekt :shock:

Hansjebrinkers
Super-User
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Hansjebrinkers » 09 apr 2014, 22:00

Misschien niet de grootste, maar wel de zwaarste (tot nu toe). Heftige combi...... 45 km op de accu :P ?
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door kobus1967 » 10 apr 2014, 09:15

Hobbymatig kom je hier nog 'goedkoop' mee weg als je aangehouden word, maar bedrijfsmatig al gauw 1500 euro aftikken dan is het een economisch delict!
Mooi om te weten dat er een beetje marge zit op het 1500 kg trekgewicht van de PHEV.
Laatst gewijzigd door kobus1967 op 10 apr 2014, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Michel » 10 apr 2014, 10:48

Prima dat de boete zo hoog is bij zo'n absurde overschrijding van het maximaal toelaatbare trekgewicht. Van mensen die willens en wetens zover overbeladen en daarmee hun mede weggebruikers bewust in gevaar brengen, moeten ze direct het rijbewijs innemen.

ampera

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door ampera » 10 apr 2014, 11:54

Overschrijding van het trekgewicht is iets heel anders dan overbeladen, bij overbeladen van de aanhanger ben ik het met jou eens, maar bij overschrijding van het trekgewicht met een aanhanger die verder tiptop in orde is :roll:

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Anko » 10 apr 2014, 12:20

Totdat blijkt dat de remmen van het trekkend voertuig niet berekend zijn op het gewicht van de aanhanger. Of het hele spul midden op de rijksweg begint te slingeren en de trekker er niets aan kan houden. Maar goed,volgens mij was dat niet het onderwerp van dit draadje. Mag ik voorstellen dat we, als we hier over door willen praten, we daar een apart draadje voor opzetten?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

phevictor

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door phevictor » 10 apr 2014, 15:12

Wie durft de 100% overschrijding van trekgewicht aan te tikken..? :mrgreen:

ampera

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door ampera » 11 apr 2014, 08:33

:lol: Goeie Phevictor, heb je de zwaarste krijg je een vermanende vinger toegestoken...

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door neuroticz » 11 apr 2014, 11:08

Afbeelding

Hansjebrinkers
Super-User
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Hansjebrinkers » 11 apr 2014, 16:57

Wel groot, maar ook leeg.....

Iets dergelijks, daar wachten we nog op:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (62.03 KiB) 14930 keer bekeken
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door neuroticz » 11 apr 2014, 17:04

Dan moet de topic titel aangepast worden, ik dacht er pas aan toen ik de kar al leeg had :?
Ik had 2 bankstellen, kuubskist en een zonnebank erop, dus qua gewicht stelde het niet zoveel voor...
Volgende keer komt er een foto van een volle kar :lol:

Hansjebrinkers
Super-User
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Hansjebrinkers » 11 apr 2014, 17:19

@neuroticz... We laten ons verrassen.... :) :D
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Anko » 11 apr 2014, 17:30

Hansjebrinkers schreef:Iets dergelijks, daar wachten we nog op:
Je vraagt je af waarom ze gestopt zijn. Volgens mij kun je dat gewoon bijven herhalen. Toch? :mrgreen:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Dutchneon
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2013, 14:55

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Dutchneon » 15 apr 2014, 11:14

Michel schreef:Prima dat de boete zo hoog is bij zo'n absurde overschrijding van het maximaal toelaatbare trekgewicht. Van mensen die willens en wetens zover overbeladen en daarmee hun mede weggebruikers bewust in gevaar brengen, moeten ze direct het rijbewijs innemen.
Ik ben het volledig met je eens, maar dit geld vaker voor kleine enkel asser aanhangertjes die 110 rijden.
Reken er maar op dat hier de volle concentratie op de combi was en deze aanhanger gaat absoluut niet slingeren rond de 85 km/h
Hij heeft een extreem laag bed, is niet geveerd en gekeurd tot 5000kg op de assen.
En gezien we geen hellingen hoefden te nemen afgezien van een dijkje, durfden we het risico te nemen.

DutchTrafficConsult

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door DutchTrafficConsult » 15 apr 2014, 12:15

Post je hier even wanneer je weer zo gaat rijden? Dan rijd ik een blokje om. :shock: En bel ik even de wouten. :mrgreen:

Dutchneon
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2013, 14:55

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Dutchneon » 15 apr 2014, 15:20

DutchTrafficConsult schreef:Post je hier even wanneer je weer zo gaat rijden? Dan rijd ik een blokje om. :shock: En bel ik even de wouten. :mrgreen:
Tja misschien kunnen de meesten hun geld hier verdienen met mooi zijn en kletsen maar anderen moeten met de handen uit de mouwen......
De overheid maakt auto's die 3500kg kunnen trekken belachelijk duur, anders hadden we wel 2 Landrovers die 4000kg mogen trekken.
en kom niet met een vrachtwagen aan want daar kun je niks mee in het on-verhard en een tractor kan ik geen 40km mee naar een klant rijden :roll:

Voor de mensen die echt denken dat het zeer gevaarlijk was, deze rit was 's ochtends om half6 zaterdag op een bijna lege snelweg tempo 85 op de teller
dus nog minder als 80 echte kilometers per uur. De rit terug zat de kraan netjes achter de Landrover en reed te Outlander met een Lege aanhanger.
De Outlander is normaal het luxe paard....

ampera

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door ampera » 15 apr 2014, 16:58

Ik rij liever voor/ achter de combi van Dutchneon dan achter een goed gevulde maar ongeremde 750kg combi.

DutchTrafficConsult

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door DutchTrafficConsult » 21 apr 2014, 00:08

Dutchneon schreef:Tja misschien kunnen de meesten hun geld hier verdienen met mooi zijn en kletsen maar anderen moeten met de handen uit de mouwen......
Het analyseren van verkeersongevallen behoort tot mijn werkzaamheden. Ongevallen die nogal eens worden veroorzaakt door mensen die:
1. Dachten dat bepaalde regels niet voor hen gelden;
2. Dachten dat ze zelf veel beter konden rijden dan de rest;
3. Hun eigen rijvaardigheid gruwelijk overschat hebben;
4. Bij het de handen uit de mouwen steken vergaten hun hoofd te gebruiken.
Vaak een combinatie van meerdere van deze punten.

Sorry, mooier kan ik het niet formuleren.

Afgezien van het feit dat deze trekhaak-contest slecht is voor de restwaarde van PHEV-Outlanders met trekhaak. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door DutchTrafficConsult op 24 apr 2014, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Dutchneon
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2013, 14:55

Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger

Bericht door Dutchneon » 22 apr 2014, 10:23

Tis dus maar goed dat er af en toe nog van die stomkoppen zijn, anders moet je de bijstand in :?
Maar uiteraard is niet goed te praten, gaf alleen aan dat ik regelmatig legale combinatie zie rijden
die ook heel gevaarlijk zijn.
Laten we stoppen met de discussie, ik wil meer aanhangers zien ;)

Plaats reactie