Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Hi Beste mede Phevver's,
Omdat wij binnenkort de Outlander ook zakelijk gaan inzetten met hier en daar een aanhanger erachter
was ik wel benieuwd naar wie de grootste en de zwaarste aanhangers al achter z'n Outlander heeft gehad??
Binnenkort zal ik ook een foto van onze combi(s) plaatsen
Omdat wij binnenkort de Outlander ook zakelijk gaan inzetten met hier en daar een aanhanger erachter
was ik wel benieuwd naar wie de grootste en de zwaarste aanhangers al achter z'n Outlander heeft gehad??
Binnenkort zal ik ook een foto van onze combi(s) plaatsen
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Net vorige week mijn (open) zeilboot op Pega trailer weer in "winterstalling" geplaatst: achter in een drassige tuin (onder een zeiltje). Helaas alleen nog met mijn huidige, 2-wiel aangedreven, auto. Dit is elk jaar weer een uitdaging om de boot + trailer (gelukkig niet zo zwaar, denk zo'n 900kg) op zijn plek te krijgen in dat natte gras.
Kijk ernaar uit om dat in het voorjaar weer te doen, alleen dan met 4 wiel aandrijving & op elektrische kracht
't Is nog ff wachten, maar zal dan wat plaatjes plaatsen....
Kijk ernaar uit om dat in het voorjaar weer te doen, alleen dan met 4 wiel aandrijving & op elektrische kracht
't Is nog ff wachten, maar zal dan wat plaatjes plaatsen....
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
zie
http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... =14&t=2113
volgend weekend met deze combi ongeveer 700 km rijden. Ervaring tot nu toe is dat de PHEV op benzine prima rijd, bij optrekken of inhaalakties accu bijschakelt en dit prima doet, echter wel regelmatig onverwacht op de 'accu' gaat rijden en dan laad de benzinemotor in aggregaatfunctie de accu weer. Dit laatste heeft effect dat de motor heel veel toeren maakt en dus onnodig benzine aan het verstoken is.
Als hij op benzine blijft rijden (omdat de accu toch leeg is) rijdt hij heerlijk rustig. Op de accu (met laden) dus niet... Helaas kun je dit zelf niet regelen, dus ben benieuwd hoe dit komend weekend gaat....
http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... =14&t=2113
volgend weekend met deze combi ongeveer 700 km rijden. Ervaring tot nu toe is dat de PHEV op benzine prima rijd, bij optrekken of inhaalakties accu bijschakelt en dit prima doet, echter wel regelmatig onverwacht op de 'accu' gaat rijden en dan laad de benzinemotor in aggregaatfunctie de accu weer. Dit laatste heeft effect dat de motor heel veel toeren maakt en dus onnodig benzine aan het verstoken is.
Als hij op benzine blijft rijden (omdat de accu toch leeg is) rijdt hij heerlijk rustig. Op de accu (met laden) dus niet... Helaas kun je dit zelf niet regelen, dus ben benieuwd hoe dit komend weekend gaat....
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Heb je vast kunnen stellen dat de motor in aggregaatfunctie inderdaad onnodig veel energie verbruikt? Of is dat vooralsnog een aanname?
Ik zou me nl. goed voor kunnen stellen dat de motor op die momenten in die modus efficiënter functioneert. En gedurende korte tijd efficiënter functionerend kan kan de motor dezelfde hoeveelheid energie op leveren als gedurende langere tijd minder efficiënt functionerend, en daarbij minder brandstof verbruiken.
Ik zou me nl. goed voor kunnen stellen dat de motor op die momenten in die modus efficiënter functioneert. En gedurende korte tijd efficiënter functionerend kan kan de motor dezelfde hoeveelheid energie op leveren als gedurende langere tijd minder efficiënt functionerend, en daarbij minder brandstof verbruiken.
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Er zit natuurlijk geen toerenteller in de PHEV, maar je merkt dat hij bij de 'laadfunctie' echt heel veel toeren maakt. Ik kan me niet voorstellen dat dit zuiniger is dan een rustig lopende benzinemotor welke de assen rechtstreeks aandrijft.
Daarnaast is het onrustig qua rijden. Zoals gezegd, na volgend weekend weet ik meer.
Wat mij eveneens niet duidelijk is, is de 'verbruiksmeter' in de PHEV. Hij geeft, op dagteller niveau A, aan hoeveel procent hij electrisch en hoeveel op benzine hij gereden heeft. Daarnaast het gemiddelde verbruik.
Is in dit gemiddelde verbruik ook de benzine meegenomen welke hij verbruikt bij opladen van de accu ?? Ik denk het namelijk niet, dus vertekent beeld.
Daarnaast is het onrustig qua rijden. Zoals gezegd, na volgend weekend weet ik meer.
Wat mij eveneens niet duidelijk is, is de 'verbruiksmeter' in de PHEV. Hij geeft, op dagteller niveau A, aan hoeveel procent hij electrisch en hoeveel op benzine hij gereden heeft. Daarnaast het gemiddelde verbruik.
Is in dit gemiddelde verbruik ook de benzine meegenomen welke hij verbruikt bij opladen van de accu ?? Ik denk het namelijk niet, dus vertekent beeld.
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Wellicht domme gedachte, maar kom je daar niet achter als je benzine getankt heb. Weet je ook het aantal EV kilometers?boxman schreef: Is in dit gemiddelde verbruik ook de benzine meegenomen welke hij verbruikt bij opladen van de accu ?? Ik denk het namelijk niet, dus vertekent beeld.
Volgens mij zou je dan het gemiddelde moeten kunnen berekenen... Dacht ik zo?
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
natuurlijk kun je via de dagteller het gemiddelde verbruik berekenen op basis van volle tank, mij gaat het om het 'gemiddelde verbruik' wat de PHEV aangeeft op basis van dagteller A.
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Hallo Boxman,boxman schreef:
volgend weekend met deze combi ongeveer 700 km rijden. Ervaring tot nu toe is dat de PHEV op benzine prima rijd, bij optrekken of inhaalakties accu bijschakelt en dit prima doet, echter wel regelmatig onverwacht op de 'accu' gaat rijden en dan laad de benzinemotor in aggregaatfunctie de accu weer. Dit laatste heeft effect dat de motor heel veel toeren maakt en dus onnodig benzine aan het verstoken is.
Heb ergens gelezen dat je dat je altijd 4wd hebt.
Dus als de motor de voorvielen rechtsreeks aandrijft heb je net te weinig rpm’s (Lees generator vermogen) om de achterwielen aan te drijven.
Dus gebruikt hij ook een klein beetje de accu.
Deze moet dus af en toe bijgeladen worden vandaar dat hoge toerental.
Of dit de meest economische manier is dat weet ik ook niet.
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
hoi WHB,
Je hebt gelijk, echter dan zie je de 'oranje pijl' (benzine aandrijving) tegelijkertijd met de 'blauwe oplaadpijl'.
Ik heb het over het feit dat op het moment dat de motor hoge toeren gaat maken, de oranje pijl uit is (dus geen rechtstreekse aandrijving vanuit de benzinemotor) en beide 'blauwe pijlen' (dus van motor naar accu en van accu naar wielen) aan zijn.
Je hebt gelijk, echter dan zie je de 'oranje pijl' (benzine aandrijving) tegelijkertijd met de 'blauwe oplaadpijl'.
Ik heb het over het feit dat op het moment dat de motor hoge toeren gaat maken, de oranje pijl uit is (dus geen rechtstreekse aandrijving vanuit de benzinemotor) en beide 'blauwe pijlen' (dus van motor naar accu en van accu naar wielen) aan zijn.
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Als onze auto vrijdag geleverd wordt, dan hangt er zaterdag een trailer met paard (tussen de 1200 en 1400 kg) achter de auto.
Ben benieuwd hoe die dat gaat doen!
Ben benieuwd hoe die dat gaat doen!
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Flink paard!!!
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
We zijn zeer benieuwd, en zie uit naar uw ervaring.daphneK schreef:Als onze auto vrijdag geleverd wordt, dan hangt er zaterdag een trailer met paard (tussen de 1200 en 1400 kg) achter de auto.
Ben benieuwd hoe die dat gaat doen!
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Wordt een weekje later, omdat de auto volgende week pas wordt geleverd,
Maar ik zal zeker even een verslag doen!
Maar ik zal zeker even een verslag doen!
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Ik dacht ik zal eens een fotootje toevoegen van mijn combinatie.
Het is een aanhanger met circa 3000 kilo laadvermogen.
Tot nu toe 1 keer meegereden nagenoeg leeg, misschien 900 kilo totaal.
Met mijn vorige auto een Santa Fe wel eens totaal gewicht van over de 4.000
kilo mee getrokken. Dat was met 180 pk, 450 nm, prima te doen. Was alleen bang dat de motor in de soep zou draaien. Maar optrekken als de brandweer. Echt heel bijzonder.
Met de outlander ga ik mijzelf proberen aan een max van circa 2.000 kilo te houden (paar keer per jaar). Anders moet ik mijn oude toyo weer uit het stof halen.
Het is een aanhanger met circa 3000 kilo laadvermogen.
Tot nu toe 1 keer meegereden nagenoeg leeg, misschien 900 kilo totaal.
Met mijn vorige auto een Santa Fe wel eens totaal gewicht van over de 4.000
kilo mee getrokken. Dat was met 180 pk, 450 nm, prima te doen. Was alleen bang dat de motor in de soep zou draaien. Maar optrekken als de brandweer. Echt heel bijzonder.
Met de outlander ga ik mijzelf proberen aan een max van circa 2.000 kilo te houden (paar keer per jaar). Anders moet ik mijn oude toyo weer uit het stof halen.
- Bijlagen
-
- 1389974060915.jpg (112.03 KiB) 18412 keer bekeken
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Twee paards trailet met een paard van 600 kg.
En hij lacht er om.
Ook het paard is blij.
Ik kan nu optrekken naar 90 km zonder dat hij van voor naar achter wordt geslingert bij elke versnelling.
En hij lacht er om.
Ook het paard is blij.
Ik kan nu optrekken naar 90 km zonder dat hij van voor naar achter wordt geslingert bij elke versnelling.
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Enige foto van auto met trailer.
Auto rijd fantastisch met een trailer er achter.
Ik heb wel meer gereden met trailer, maar voornamelijk met busjes (ford transit, opel vivaro) maar ondanks dat de busjes toch een stuk groter zijn dan de PHEV rijd de PHEV een stuk stabieler met een trailer.
Jammer vind ik wel dat de auto vrij hoog in de toeren blijft, ook met optrekken, en omdat ik niet zo snel kan optrekken met een paard achterin, erger ik me wel een beetje aan het geluid.
Laatste keer hadden we een trailer mee waarvan de stekker niet helemaal oke was, auto gaf tijdens het rijden wel een piep maar liet niet zien wat er aan de hand was. Dat vind ik jammer!
Auto rijd fantastisch met een trailer er achter.
Ik heb wel meer gereden met trailer, maar voornamelijk met busjes (ford transit, opel vivaro) maar ondanks dat de busjes toch een stuk groter zijn dan de PHEV rijd de PHEV een stuk stabieler met een trailer.
Jammer vind ik wel dat de auto vrij hoog in de toeren blijft, ook met optrekken, en omdat ik niet zo snel kan optrekken met een paard achterin, erger ik me wel een beetje aan het geluid.
Laatste keer hadden we een trailer mee waarvan de stekker niet helemaal oke was, auto gaf tijdens het rijden wel een piep maar liet niet zien wat er aan de hand was. Dat vind ik jammer!
- JanPHEV
- Super-User
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
- Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Ik denk dat het eigen gewicht van 1800+ kg, de continu 4-WD en vooral het lage zwaartepunt van de PHEV gunstig is bij het trekken van een aanhanger en de stabiliteit van de combinatie.
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
zie dat Sander van der pol ook het paard onder handen heeft genomen! strakke wrapping actie
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Niet jaloers worden op de kleur he mannen
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
nee hoor ik wacht in spanning op de interieurfotos
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Vandaag weer paar honderd km met aanhanger(ca 1300 km) gereden.
Nu gemerkt dat de auto dan eigenlijk door zijn eigen techniek in de weg gezeten wordt. De motor is niet in staat om en de auto met aanhanger voort te bewegen en tegelijkertijd te werken als generator, maar doet wel verwoede pogingen te bewijzen dat hij dat wel kan.
Het gevolg is een permanent gierende motor met vreselijke toerentallen en een verbruik dat dan ca 1:5 is.
En dit bij een snelheid op de cruisecontrol van 90 km/uur.
De behoefte is dan heel hoog om middels een knop te kunnen zorgen dat de motor alleen de wielen aandrijft.
Op het moment dat de auto dat zelf ook in de gaten krijgt gaat het prima. Geen hoge toerentallen en een verbruik dat ca 1:9 uitkomt.
Dan is het ook prima te doen.
Nu gemerkt dat de auto dan eigenlijk door zijn eigen techniek in de weg gezeten wordt. De motor is niet in staat om en de auto met aanhanger voort te bewegen en tegelijkertijd te werken als generator, maar doet wel verwoede pogingen te bewijzen dat hij dat wel kan.
Het gevolg is een permanent gierende motor met vreselijke toerentallen en een verbruik dat dan ca 1:5 is.
En dit bij een snelheid op de cruisecontrol van 90 km/uur.
De behoefte is dan heel hoog om middels een knop te kunnen zorgen dat de motor alleen de wielen aandrijft.
Op het moment dat de auto dat zelf ook in de gaten krijgt gaat het prima. Geen hoge toerentallen en een verbruik dat ca 1:9 uitkomt.
Dan is het ook prima te doen.
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Neem toch aan dat het " in de gaten krijgen" door de auto een process is wat gestuurd is, of niet? Als we hier inzicht in krijgen dan kunnen we daar wellicht op aansturen ipv wachten totdat de auto het begrijpt. Is er een logische verklaring te verzinnen voor wanneer de auto het " door heeft"?
Re: Wie heeft de grootste ....... aanhanger
Koos, wat was nu uiteindelijk je overall verbruik over die 1300 kilometer van vandaag?