tuning

Inkoopactie bedacht? Samen kopen we voordeliger in.
Plaats reactie
hft
Forumlid
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2019, 10:10

tuning

Bericht door hft » 16 jun 2020, 20:42

piggy back van v tune of phev box van v tech

welke is beter?

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: tuning

Bericht door RX-Men-8 » 17 jun 2020, 08:06

Mijn mening: bespaar je het geld.
Zet de kachel op off voordat je de auto uit zet zodat ie niet onnodig de verbrandingsmotor start als je weer instapt.
De gasrespons zo verslappen dat je de verbrandingsmotor niet wakkermaakt kun je ook door beheersing van je rechtervoet.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

hft
Forumlid
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2019, 10:10

Re: tuning

Bericht door hft » 17 jun 2020, 09:57

klopt helemaal, wil alleen wat meer power ivm trekken caravan

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: tuning

Bericht door RX-Men-8 » 17 jun 2020, 14:26

Deze unit geeft geen extra power. Eigenlijk zorgt ie dat je minder power gebruikt.

Hij is bedoeld om de verbrandingsmotor minder aan te spreken voor verwarming, en de gasrespons te verminderen zodat je minder gauw perongeluk teveel gas geeft en de verbrandingsmotor gaat meehelpen. En zo dus meer elektrisch te rijden.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

hft
Forumlid
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2019, 10:10

Re: tuning

Bericht door hft » 17 jun 2020, 15:00

Dit is de phev box naar de Piggy back geeft toch meer
pk aan de benzinemotor?

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: tuning

Bericht door RX-Men-8 » 18 jun 2020, 17:12

Omdat de Outlander PHEV in de basis een EV is, en dus de Elektromotoren het rijvermogen leveren, lijkt me dat twijfelachtig. Als de generator die door de verbrandingsmotor aangedreven wordt al meedoet, dan is het vermogen van de elektromotoren nog dezelfde.
Of bij inkoppeling van de verbrandingsmotor op de voorwielen op hogere snelheid iets uitmaakt lijkt me ook twijfelachtig.

Dus, als je een jetser van een caravan hebt en je wilt zo hard rijden dat je continue over langere tijd meer dan 122pk wilt leveren en merkt dat de accu leeggereden wordt, ben ik benieuwd of dit je gaat helpen. Maar hee, je kunt het ze vragen, en als je het probeert zijn we benieuwd naar de ervaringen!
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Plaats reactie