Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Inkoopactie bedacht? Samen kopen we voordeliger in.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door OutlanderPHEV » 06 nov 2013, 08:56

Goedemorgen,
aangezien ik het ook niet zo zie zitten om mijn PHEV straks onvrijwillig af te staan ben ik op zoek gegaan naar een bedrijf dat op locatie een SCM3 alarm kan inbouwen incl. drivercards.

Ik heb offerte opgevraagd bij 3 bedrijven en aangegeven dat er mogelijk meerdere geïnteresseerden zijn indien de prijs goed is.
In de offerte heb ik gevraagd om op locatie te komen inbouwen.

Dus er komt in de loop van de dag een formulier online waarin je aan kan geven of je interesse hebt om hieraan mee te doen.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door OutlanderPHEV » 06 nov 2013, 10:25

Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

gbta

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door gbta » 06 nov 2013, 10:34

even een kleine opmerking c.q. vraag...

Worden de Kia Mia en Vamil wel toegepast op de aankoop van alarm e.d. als deze niet op de aankoopfactuur van de PHEV staan?
M.a.w. is het wel slim om dit los te koppelen van de aanschaf?
Er is vast een accountant onder ons die dit haarfijn weet uit te leggen :roll:

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door OutlanderPHEV » 06 nov 2013, 10:42

Hoi,
als je nu al wel je PHEV hebt besteld maar nog geen alarm hebt, dan heb je toch al een aanvraag gedaan zonder alarm op de factuur?
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

louis71
Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 mar 2013, 10:56

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door louis71 » 06 nov 2013, 11:17

Voor wat betreft de MIA/Vamil aanvraag:

Kosten die in aanmerking komen
U kunt het volledige bedrag van uw auto melden voor MIA en/of Vamil inclusief verwijderingsbijdrage en gebruiksklaar maken van uw auto. Accessoires af-fabriek komen in aanmerking; accessoires die door de dealer worden geleverd of gemonteerd, zoals winterbanden, dakkoffers en trekhaken, kunt u niet melden evenals accessoires die niet aan de auto vastzitten zoals aanhangers of een fietsendrager. DE LAADPAAL KAN APART WORDEN GEMELD ONDER CODE F 2041. Legeskosten behoren NIET tot de investering en mag u dus ook niet melden voor MIA en/of Vamil. Ook eventuele subsidie voor deze auto moet u van het investeringsbedrag aftrekken.

In veel gevallen zullen de accessoires zoals alarm, trekhaak etcetera bij de dealer worden gemonteerd, althans dat is bij mij het geval. Volgens de info van het bureau AgentschapNL.nl behoren deze dus niet tot het bedrag waarvoor MIA/Vamil kan worden aangevraagd.

968mint
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 sep 2013, 11:45

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door 968mint » 06 nov 2013, 11:21

zelfde verhaal weer. zie dat antwoord net gegeven is.
vlgs mij mogen accesoires (dit jaar) evt nog wel voor de KIA opgevoerd worden, maar dan natuurlijk 5 jaar afschrijving en voor velen (mij in ieder geval) zit ik toch al aan de maximale kia). Boek het alarm wel als kosten.

mem
Forumlid
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 jul 2013, 23:59

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door mem » 06 nov 2013, 13:44

Hoi,
net het formulier ingevuld maar ik had wat ruzie met het telefoonnummerveld. Misschien dat daar even naar gekeken kan worden?

gr.
Marc

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door OutlanderPHEV » 06 nov 2013, 13:54

Gewoon de 10 cijfers van je telefoonnummer ingeven, zonder streepjes oid, dan komt het goed. Ik zal het even aanvullen in het formulier.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

snowjunk

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door snowjunk » 06 nov 2013, 18:35

Hallo,

Vorige week donderdag (31-10-2013) heb ik mijn PHEV Instyle Titanium Grey gekregen (ik wel !).
Deze auto heb ik via de ANWB verzekerd. Dat kan als je de auto voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruikt
(moet je telefonisch even aanvragen).

Ik heb vrij veel schadevrije jaren (ruim 20), maar voor mij kost deze verzekering minder dan € 700 per jaar.
All Risk met 3 jaar nieuwwaardedekking en er hoeft GEEN klasse 3 alarm in !

Groetjes

Peter van Bemmelen

Mies75
Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 okt 2013, 07:45

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door Mies75 » 18 nov 2013, 12:59

Hoi Edwin,

Wat is de status van deze inkoopactie?

Groet

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door OutlanderPHEV » 18 nov 2013, 14:10

Hoi Mies,
doordat een aantal leveranciers zich heeft teruggetrokken is het aanbod beperkt. Ik heb vandaag nog telefonisch contact met een aanbieder.
Als dat goed verloopt gaat wellicht vanavond, uiterlijk morgen de mailing eruit.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Mies75
Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 okt 2013, 07:45

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door Mies75 » 18 nov 2013, 15:11

Tx voor de info!

hunter
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2013, 17:57

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door hunter » 18 nov 2013, 17:32

Waarom niet direct een klasse 4/5 volgsysteem in de auto laten bouwen. Bij assetsecurity.eu is een dergelijk compleet systeem incl alarmcentrale al voor 19,80 per maand te koop.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door Hansjebrinkers » 18 nov 2013, 17:51

OutlanderPHEV schreef:Hoi Mies,
doordat een aantal leveranciers zich heeft teruggetrokken is het aanbod beperkt. Ik heb vandaag nog telefonisch contact met een aanbieder.
Als dat goed verloopt gaat wellicht vanavond, uiterlijk morgen de mailing eruit.
Txs!
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

th@ms

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door th@ms » 18 nov 2013, 21:12

Beste Edwin.

Alvast bedankt voor de moeite. Ik heb me net ingeschreven. Mijn dealer rekent voor een Cobra alarm Klasse 3 € 849 all -in en met 2 extra codekaarten (startblokkerring) € 949 all-in. Zijn dit een beetje de gebruikelijke prijzen, of kan ik me beter bij jouw actie aansluiten?
Voor de verzekering bij Allsecur is een alarm overigens ook niet verplicht (heb een instyle, voor instyle+ wel want dan kom je boven de 50.000 uit). Maar gezien http://www.amt.nl/Werkplaats-Onderhoud/ ... -1387394W/ is een alarm misschien niet zo'n gek idee.

mvg,
Thomas K.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door OutlanderPHEV » 18 nov 2013, 21:19

Vanavond de leverancier gesproken. Ik ga morgen een proefmail naar hem mailen of er geen onwaarheden in zitten en of het duidelijk genoeg is. Als alles in orde is, gaat de mail eruit.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Zorro

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door Zorro » 18 nov 2013, 21:29

Ik gun iedereen uiteraard van harte zijn/haar alarmsysteem, maar veel verzekeraars eisen het volgens mij helemaal niet. Zou ook niet weten waarom in het geval van de PHEV ineens een startonderbreker niet voldoende zou zijn. Ik heb de indruk dat op dit forum enorm leeft dat de verzekeraars allerlei extra eisen stellen, maar mij persoonlijk is daar niks van gebleken. Ik heb de auto gewoon kunnen verzekeren, geen enkel probleem. Ook niet over klasse 1...

dorsman
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jul 2013, 20:51

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door dorsman » 19 nov 2013, 15:28

Ik waardeer zeer de inzet voor de inkoopactie. De aangeboden prijs van € 899,00 wijkt echter aanzienlijk af van de prijs waarmee een andere leverancier in Made adverteert (http://www.autotec.nl/drivercard.html), namelijk € 649,00 gemonteerd en al met 2 drivercards. Er staat daar alleen niet bij, dat het alarm ook de oplaadkabel omvat. Met een slotje op de kabel ben je mijns inziens toch wel goedkoper uit.

Sjeiz

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door Sjeiz » 19 nov 2013, 21:57

Succes.
De cobra alarmen zijn in heel Nederland volledig uitverkocht...
Ik heb me tot fleetaccess gewend voor een DEFA DVS90 autoalarm, installatie op locatie en kost nog flink minder ook dan bij de dealer!

Inmiddels loopt bij hen de planning voor inbouw ook al naar de 2e week december.
Niet zo vreemd met de tsunami aan PHEV's die nog voor eind 2013 moeten worden afgeleverd.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door OutlanderPHEV » 20 nov 2013, 08:46

dorsman schreef:De aangeboden prijs van € 899,00 wijkt echter aanzienlijk af van de prijs waarmee een andere leverancier in Made adverteert (http://www.autotec.nl/drivercard.html), namelijk € 649,00 gemonteerd en al met 2 drivercards.
Hoi, ik wil hier toch even op reageren.

De reden dat de inkoopactie zo lang duurde, is dat op het laatste moment een leverancier zich terug heeft getrokken. Heb ik alle begrip voor, hoor, maar het verhaal rammelt een beetje.

Voordat Fleetaccess op het laatste moment afbelde voor deelname aan de inkoopactie, hadden we een soortgelijke prijs op tafel liggen voor forumleden. Het vreemde van het verhaal is nu dat ze op hun eigen site nu nog eens 27% extra korting geven, maar toch niet aan de inkoopactie willen meedoen. Terwijl we inmiddels ruim 180 geinteresseerden voor een dergelijk alarm hebben. Er zal wel een reden voor zijn die ik niet begrijp.

Om de 180 mensen toch een alternatief voor de dealers te kunnen aanbieden, zijn we in gesprek gegaan met een van de andere aanbieders. Echter, de Cobra alarmen zijn zo goed als uitverkocht, en blijkbaar mag er door andere leveranciers niet aan het forum/de inkoopactie meegewerkt worden. Vandaar onze keuze voor een andere leverancier die met de DEFA toch een goed alarm kan aanbieden dat onder de prijs van de dealers ligt, en die graag met ons samenwerkt.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

mutsiemutsie

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door mutsiemutsie » 20 nov 2013, 09:24

dorsman schreef:Ik waardeer zeer de inzet voor de inkoopactie. De aangeboden prijs van € 899,00 wijkt echter aanzienlijk af van de prijs waarmee een andere leverancier in Made adverteert (http://www.autotec.nl/drivercard.html), namelijk € 649,00 gemonteerd en al met 2 drivercards. Er staat daar alleen niet bij, dat het alarm ook de oplaadkabel omvat. Met een slotje op de kabel ben je mijns inziens toch wel goedkoper uit.
Ze monteren onderstaand Cobra alarm. De vraag is wordt deze wel of niet op de CAN-Bus aangesloten?

Productomschrijving: Cobra CO4627 Alarm klasse 3 inclusief montageCobra CO4627 Alarm klasse 3 inclusief montage en SCM certificaat

De Cobra 4627 is een CAN-Bus alarm systeem, het systeem is ontwikkeld voor voertuigen voorzien van een originele afstandsbediening en CAN-Bus netwerk. Maar de Cobra 4627 kan ook analoog gebruikt worden.
Het Cobra alarmsysteem is geschikt voor vrijwel alle automerken en types.

Het Cobra Alarm systeem voldoet volledig aan de goedkeuring van SCM/Kiwa en kan dus prima gebruikt worden voor de verzekeringsmaatschappij.

Kenmerken van het Cobra alarm systeem klasse 3:

- Modulair Bridge CAN-Bus systeem
- Hellinghoek sensor
- Universeel toepasbaar
- Inclusief. radar sensor en noodstroom sirene
- Bedrijfsspanning: 9 - 16V DC
- Systeem afmetingen: 78 x 89 x 32 mm
- Sirene afmetingen: 76 x 76 x 67 mm
- Sirene output: > 115 dB (A)
- Max. stroomverbruik: < 15 mA
- SCM/Kiwa Klasse 3 goedgekeurd

De prijs is inclusief montage en certificaat

mem
Forumlid
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 jul 2013, 23:59

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door mem » 23 nov 2013, 13:53

Ik heb een DEFA alarm besteld. volgens de leverancier had Cobra (nog) geen laadkabelbeveiliging

mutsiemutsie

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door mutsiemutsie » 25 nov 2013, 11:20

OutlanderPHEV schreef: Voordat Fleetaccess op het laatste moment afbelde voor deelname aan de inkoopactie, hadden we een soortgelijke prijs op tafel liggen voor forumleden. Het vreemde van het verhaal is nu dat ze op hun eigen site nu nog eens 27% extra korting geven, maar toch niet aan de inkoopactie willen meedoen. Terwijl we inmiddels ruim 180 geinteresseerden voor een dergelijk alarm hebben. Er zal wel een reden voor zijn die ik niet begrijp.

Om de 180 mensen toch een alternatief voor de dealers te kunnen aanbieden, zijn we in gesprek gegaan met een van de andere aanbieders. Echter, de Cobra alarmen zijn zo goed als uitverkocht, en blijkbaar mag er door andere leveranciers niet aan het forum/de inkoopactie meegewerkt worden. Vandaar onze keuze voor een andere leverancier die met de DEFA toch een goed alarm kan aanbieden dat onder de prijs van de dealers ligt, en die graag met ons samenwerkt.
:?: Wat is het voordeel als je via de inkoopactie je alarm regelt voor 899,=
Fleetaccess doet het voor 569,= Of is dit een ander systeem?
Ik begrijp dat je met het Defa Alarm geen keyless entry meer hebt. maar wel de laadkabel is beveiligd. :?: Is dit het enige nadeel en voordeel?
:?: Is behoud van Keyless entry het enige voordeel van Cobra? of zijn er nog meerdere?

Sader

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door Sader » 25 nov 2013, 22:20

Beste MutsieMutsie,

De Defa wordt via Keyless entry geactiveerd en gedeactiveerd, De startblokkering of Klasse I genoemd wordt gedeactiveerd met een tag of een kaart, die bij de antenne aangeboden dient te worden.

In eerdere berichtgevingen hebben we de verschillen en de voor- en nadelen van beide systemen vermeld.

Sader

Re: Inkoopactie SCM3 incl drivercard

Bericht door Sader » 25 nov 2013, 22:22

Beste Forumleden,

Hierbij een korte presentatie van de mogelijkheden voor het deactiveren van de startblokkering of Klasse I van Defa.

https://www.youtube.com/watch?v=ox7Eq26qYQw

http://youtu.be/xO94rsy3ehU

Plaats reactie