Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Inkoopactie bedacht? Samen kopen we voordeliger in.
JohanvEP
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2021, 20:27

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door JohanvEP » 11 jan 2021, 09:25

Beste mensen,
Ik ben sinds kort ook trotse eigenaar van een outlander phev uit 2014. Nu is mijn interesse gewekt door dit onderwerp op het forum. En nu was ik benieuwd hoe het kastje nu jaren later bevalt?
En hoe werkt het met de verwarming?
Schakelt de auto automatisch over als het stroom op is?
Is het de investering waard?
Ik hoop van jullie te horen!
Groet Johan

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door JohanvdH » 11 jan 2021, 17:40

Deze info kreeg ik van een van de eerste deelnemers aan dit forum (die nu een andere auto heeft):

V.w.b. het rijden: zolang je heel beheerst gas geeft kun je sowieso EV rijden. Probleem is dat dat niet altijd lukt. Soms 'druk je hem net over de rand'. De PHEV Box helpt dat voorkomen. Dat werkt echt wel. Je kunt gewoon het gas intrappen tot het kickdown punt en, met het toenemen van de snelheid, de naald in de Power meter in één streep naar de 12 uur positie zien lopen en daar blijven staan. In plaats van zuiniger wordt het denk ik minder zuinig, omdat je meer op de grens kunt rijden.

Wel moet je er rekening mee houden dat stroomverbruik voor de kachel of de A/C er voor kunnen zorgen dat je toch nét over de grens gaat. Dus je moet het kastje zo instellen dat je wat verder onder de 60 kW blijft steken. Of, zoals ik zelf wel heb gedaan, switchen tussen zomer en winter settings.

Met mijn brakke accu was de maximale vermogensafgifte ondertussen redelijk afgeknepen. Dus om het starten van de motor te voorkomen moest ik de gaspedaal mapping zover terug brengen dat er bijna niet meer met de auto te rijden was. Daarom heb ik het kastje er maar uit gehaald en verkocht.

Het kachel deel heeft nog steeds twee problemen: het werkt alleen in ECO mode. Dus als je de kachel aan laat staan, dan zal de volgende morgen de motor waarschijnlijk toch weer op starten, omdat je niet op tijd de ECO knop in kunt drukken (of dat vergeet). Verder wordt de auto verteld dat de binnen temperatuur 13 gr C is. Bij een installing van 20 of 21 graden (wat denk ik niet ongebruikelijk is) is dat nog steeds net te weinig. Heb vaak gevraagd om een verhoging naar 15 graden (of zelfs meer) maar nooit gekregen.


Ik heb ook gekeken naar een PHEV-box en deze uiteindelijk niet aangeschaft maar betwijfel of ik de aanschafprijs terug zou kunnen verdienen.
Als hobby object is het natuurlijk wel ter verantwoorden maar voor het geld hoef je het naar mijn idee niet te doen.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Borre
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2019, 12:49

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Borre » 29 jun 2021, 12:17

Ik twijfel ook sterk. Enerzijds lijkt het mij een welkome verbetering, maar anderzijds is het een investering van ruim € 250 incl. BTW. Dat ga ik sowieso nooit terug verdienen, maar de vraag is ook hoe lang je er nog plezier van hebt met een auto van 8 jaar oud. Mocht iemand er nog één hebben liggen, dan houd ik me aanbevolen.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 436
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Bmtouring » 29 jun 2021, 17:46

Inmiddels is het routine geworden om zo te rijden en af te sluiten dat ik van die box geen meerwaarde meer verwacht.

Plaats reactie