B5 remkracht op de elektromotor

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door PHEVlkj » 11 mar 2020, 16:55

Ik ben op een gegeven moment gestopt om het echt bij te houden (al in een verder verleden), maar het verbaast me wel dat zelfs op de snelweg met 130 km per uur (echte), vertrokken met 2 volle accu 's ik in het verleden 1:13,25 reed. 620 km wegen met 100 km weg waar 100 was toegestaan. Dan 40 liter tanken. Dat lukt bijvoorbeeld met een 4 wiel aangedreven Audi Q3 of zo natuurlijk niet.

Dus het verbruik naar Spanje zal dan misschien 1:12 zijn als je niet kunt opladen tussendoor, maar het loopt hard op als je veel harder gaat rijden (maar daar heb ik in een ander topic al over geschreven). Tegen de berg op is het natuurlijk een ander verhaal, dan komt het gewicht natuurlijk ook in beeld. Je gaat de motor zeker horen, maar je hoeft niet te schakelen :)

Het gaat vast een leuke reis worden. Veel plezier.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

hajodemol
Forumlid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2019, 20:57

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door hajodemol » 11 mar 2020, 18:06

Hoi
Ik ben vorig jaar naar Frankrijk gereden, heb nergens gestekkerd. Mijn verbruik was ongeveer 1 op 17 bij een koers snelheid van tegen de honderd. Bij 120-130 liep het verbruik op naar 1 op 12/13. Zoals eerder opgemerkt. Het verbruik is vooral afhankelijk van het gaspedaal.
Wat niet wegneemt dat het ontzettend leuk is om de berg af te regenereren en dan de volgende berg naar boven een heel stuk op accu te kunnen rijden. Om dit te volgen heb ik mijn display staan op energiestromen (weet niet anders te omschrijven)
Van B5 rijden ben ik inmiddels afgestapt.
Deze maand vertrek ik weer naar Zuid Frankrijk. Ik ga mij nog wat meer toeleggen op zuinig rijden. Kijken hoe ver ik kom....
Outlander Executive 2014 gebruiker

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door PHEVlkj » 12 mar 2020, 11:05

Dan zijn onze ervaringen vergelijkbaar, dus een mooi uitgangspunt voor de rest.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door eddam » 13 mar 2020, 11:50

hajodemol schreef:
11 mar 2020, 18:06

Deze maand vertrek ik weer naar Zuid Frankrijk. Ik ga mij nog wat meer toeleggen op zuinig rijden. Kijken hoe ver ik kom....
Ben benieuwd naar de cijfers...
En of je dan nog uberhaupt Frankrijk inkomt...
Ik heb gisteren voor het eerst "gecontroleerd"getankt,en heb op 878 km 31 liter getankt.
Komt uiteraard nog wel het stroomverbruik bij,maar die eerste afrekening moet nog komen..
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

hajodemol
Forumlid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2019, 20:57

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Bericht door hajodemol » 09 apr 2020, 18:06

Ja, Frankrijk kon niet meer. Dus rijd ik nu bijna alleen electrisch. Met wat meetwerk over langere tijd kom ik op 6 cent per km. Het benzine verbruik kruipt langzaam naar de 1 op 25. Dat is dan het totaal resultaat over ruim 6000km waarin een eerdere vakantiereis naar Zuid Frankrijk zit.
Ik ben tevreden
Outlander Executive 2014 gebruiker

Plaats reactie