EV system service required

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
Staak

Re: EV system service required

Bericht door Staak » 18 jan 2014, 16:11

Gezien het feit dat ik een mindere auto kreeg en ook een hoger benzineverbruik daardoor had, zou het prijzenswaardig zijn geweest als de dealer coulant was geweest. Juist daarom heb ik hem niet eerst afgetankt, om hem die kans te geven.....

Van het alarmsysteem was zelfs niet alleen de startblokkering ontkoppeld. Het hele alarmsysteem lag plat. Terwijl volgens de installateur, zelfs als de dealer terughoudend is tav. de startblokkering, de alarmfunctie gewoon door de dealer had kunnen worden geïnitialiseerd. Typisch dat de installateur wel bij de dealer is geweest voor service toen de dealer de foutieve voorlopige diagnose stelde dat het aan het alarmsysteem zou liggen. En diezelfde installateur is ook nog een keer bij mij thuis geweest om het alarm en de startblokkering opnieuw aan te sluiten. Gratis. Zonder over een vergoeding te praten. Dat is tenminste service. en dat is een man die ik kan aanbevelen.

Autotec in Made: compliment. http://www.autotec.nl
En dealer van de Wouw uit Waalwijk, dat was weer een gemiste beurt om service te verlenen en een goede relatie met je klant op te bouwen!!

Ik lees het wel vaker op dit forum maar ik ben het er nu wel mee eens dat de meeste Mitsubishi dealers totaal niet ingespeeld zijn op hun nieuwe klantenkring. De dealers zijn ouderwets en behoudend. Ik werkte vroeger bij een computerfabrikant en daar werden de verkopers van autodealers gehaald. Dozenschuivers. Bij Mitsubishi zijn het autoschuivers. Ingesteld op het verkopen van een 'middle of the road' auto aan een koper zonder veel eisen, die blij is met een mattensetje. En daarna trouw komt om zijn beurtjes. Nu hebben ze dan "per ongeluk" een state of the art auto, een totaal nieuwe doelgroep aan klanten, en deze organisatie weet niet meer te presteren dan trots te zijn op het überhaupt kunnen uitleveren (= schuiven) van 8500 auto's. Een totaal gemiste kans van de gehele Mitsubishi organisatie. Klantgevoel opbouwen. Goed communiceren. Contactmomenten benutten om een goede relatie op te bouwen, waarmee je een klacht of een probleem kunt ombouwen tot een positieve ervaring. Het is er allemaal niet. Het hele dealer kanaal verwordt zo tot een prijsopdrijvende overbodige schakel in de waardeketen tussen producent en klant.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: EV system service required

Bericht door Anko » 18 jan 2014, 18:02

Staak schreef:Ingesteld op het verkopen van een 'middle of the road' auto aan een koper zonder veel eisen, die blij is met een mattensetje. En daarna trouw komt om zijn beurtjes.
Je hebt alle recht om gefrustreerd of zelfs teleurgesteld te zijn, en je zult het vast allemaal niet zo bedoelen, maar als drievoudig Mitsubishi verkoper neem ik hier toch wel aanstoot aan :(

Vergeet niet, je bent nu één van ons ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: EV system service required

Bericht door sigmasailor » 18 jan 2014, 18:19

Anko schreef: Je hebt alle recht om gefrustreerd of zelfs teleurgesteld te zijn, en je zult het vast allemaal niet zo bedoelen, maar als drievoudig Mitsubishi verkoper neem ik hier toch wel aanstoot aan :(

Vergeet niet, je bent nu één van ons ;)
Ah, dat verklaart een hoop van je postjes; ik heb nooit geweten dat je die auto's zelf verkoopt?! :D :lol:
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: EV system service required

Bericht door Anko » 18 jan 2014, 19:10

Daar zeg je wat. Om je de waarheid te zeggen: ik heb er inderdaad twee verkocht. Nummer 1 en nummer 2. Nummer 3 zal ik t.z.t. ook wel weer verkopen. :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Calx

Re: EV system service required

Bericht door Calx » 18 jan 2014, 19:13

Anko komt zogezegd 'uit de kast' :D

arno-phev

Re: EV system service required

Bericht door arno-phev » 28 apr 2014, 22:53

Vandaag helaas ook deze melding gekregen "ev system required stop safely", auto rijd dan nog cira 100 meter en stopt er uiteindelijk mee. Uiteindelijk service gebeld maar (anwb) kon niks doen. Uiteindelijk weggesleept. Auto nog maar een week oud en slechts 1300 km op teller :x .

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: EV system service required

Bericht door Hansjebrinkers » 28 apr 2014, 23:16

Benieuwd naar de oorzaak...... Houd ons op de hoogte Arno-phev.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

arno-phev

Re: EV system service required

Bericht door arno-phev » 29 apr 2014, 06:35

Hansjebrinkers schreef:Benieuwd naar de oorzaak...... Houd ons op de hoogte Arno-phev.
@hansjebrinkers zal jullie op de hoogte houden, heb het verhaal verplaatst naar algemene vragen, ben benieuwd of er al meer mensen zijn die deze melding hebben gehad.

Instyler
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2013, 16:55

Re: EV system service required

Bericht door Instyler » 06 jul 2018, 20:20

Vandaag stond ik voor het verkeerslicht te wachten. Opeens verscheen de melding ev system service required. Ik was toevallig op weg naar de garage voor de bandenwissel dus dacht, laat maar. Bij het optrekken bleek de auto totaal geen snelheid te maken. De brandstofmotor ging niet aan, ook niet bij vol gas, en de electro motor ging in een soort noodloop. De auto ging niet harder dan 65 km/h!! Niet fijn op de snelweg. Eerste afslag genomen en de garage gebeld. Die had geen idee maar probeer de auto eens opnieuw te starten. Gedaan en de melding was weg. De garage heeft vandaag de computer uitgelezen maar geen storing gevonden die hier mee te maken heeft. De eigenaar van de garage had het zelf ook 2x in een half jaar meegemaakt maar nooit de oorzaak gevonden.
Iemand hier ervaring mee?
Er was wel een storingsmelding uitgelezen die aangaf dat een cel van de accu niet goed meer functioneerde. Die heeft een vermogen van 3,9V i.p.v. de 4,1V die het zou moeten zijn. Iemand enig idee wat dit betekend voor de betrouwbaarheid dat het ev systeem normaal blijft functioneren?

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: EV system service required

Bericht door Denniss » 14 aug 2018, 12:56

5 jaar later...

Wij waren op vakantie en kregen een lekke band. Deze bleek niet te repareren, een nieuwe konden ze bestellen maar duurde 2 dagen. Voor nood hebben ze toen een ander type band met dezelfde maten er even opgehad. We konden er mee rijden maar ik kreeg ook de EV-system error. Aangezien we ver in het buitenland zaten maar even de garage thuis gebeld.. Daar wisten ze dat het door het andere type band kwam en de melding zou vanzelf weg gaan als het goede type band er op zou zitten. En inderdaad, 2 dagen later met de goede band was de melding blijvend weg.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Plaats reactie