Xenon inbouwen in 2016 outlander

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Plaats reactie
Arnold1983
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2015, 20:12

Xenon inbouwen in 2016 outlander

Bericht door Arnold1983 » 07 dec 2015, 10:16

]Goedemorgen,

Ik wil graag in de 2016 outlander xenon inbouwen.
Het probleem waar ik tegen aan loop is dat de H7 lamp niet met een beugeltje in de unit vast zit maar met een adapter erin gedraaid word.
Ik heb al contact gehad met pilot / autostyle en deze kunnen geen adapter leveren.
Iemand hier een idee hoe ik de lamp vast kan zetten zonder in de orginele bedrading te gaan knippen?
Is dit dezelfde situatie als het oude model outlander?

In de dropbox map wat foto's
https://www.dropbox.com/sh/ikevp381rkmq ... Sc1Ga?dl=0

Gr Arnold

PHS

Re: Xenon inbouwen in 2016 outlander

Bericht door PHS » 07 dec 2015, 20:47

Xenon ipv dimlicht?

Arnold1983
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2015, 20:12

Re: Xenon inbouwen in 2016 outlander

Bericht door Arnold1983 » 07 dec 2015, 21:35

Ja de halogeen lampen vervangen voor xenon. (Achter de lens)

PHS

Re: Xenon inbouwen in 2016 outlander

Bericht door PHS » 07 dec 2015, 21:38

Ik zie je probleem.

Ben bang dat ik je daarbij niet kan helpen. Je hebt zelf ook al research gedaan.

Heb zelf de LED lampen...overweeg xenon in het grootlicht. Eerst even checken of ik daar "jouw" probleem tegenkom.

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Xenon inbouwen in 2016 outlander

Bericht door ictijoos » 08 dec 2015, 08:02

Ik vraag me af of het überhaupt mag? Ik meen ooit te hebben begrepen dat vanaf een bepaald bouwjaar nog voor 2013 het niet mag, omdat reflector, hoogteverstelling enz sinds die tijd specifiek voor Xenon ook aan eisen moet voldoen waardoor je de hele lampunit aan het vervangen komt.

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Xenon inbouwen in 2016 outlander

Bericht door neuroticz » 08 dec 2015, 08:12

Dat is lastig...
Maar weet je zeker dat er xenon in wil zetten? Xenon start niet zo snel op dus meest geschikt als je langere periode's met grootlicht aan rijd.
Er zijn ook al redelijk veel chinese led lampjes te vinden, is dit geen optie?

@ictijoos:
Het lichtbeeld moet goed zijn, als deze achter een lens zit dan is dat geen probleem.
Volgens mij geld deze regel alleen voor dimlicht.

PHS

Re: Xenon inbouwen in 2016 outlander

Bericht door PHS » 08 dec 2015, 17:17

Naar de letter van de wet mag xenon niet in een halogeen reflector, ivm (zoals al gezegd), slecht lichtbeeld.
Dat zie je vaak bij oudere auto's (Golfjes / Civics :D) met xenon inbouw.

Ik denk dat met grootlicht dit van minder belang is, want dat voer je sowieso niet met tegenliggers.
Dimlicht is een ander verhaal. In Nederland denk ik geen probleem (anders dan bij de APK).
In Duitsland, Oostenrijk, Italië en Zwiterserland loop je een reeël risico op een prent met mogelijk verbod op doorrijden totdat je het verholpen hebt.
Is geen "broodje-aap" verhaal. Ik ken het van mensen met de motorfiets (is ook de reden dat ik het van van BMW motorfiets weer afgehaald heb).

Arnold1983
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2015, 20:12

Re: Xenon inbouwen in 2016 outlander

Bericht door Arnold1983 » 08 dec 2015, 20:03

Ik had het in mn megane ook gebouwd en nooit problemen mee gehad. Bij de APK geen opmerkingen gehad erover in ieder geval.

Ik ben nog bij mn dealer langs geweest en deze gaf aan dat het ivm garantie beter niks kan veranderen. Indien er bijvoorbeeld wat aan de lamp kapot zou gaan dan ging de importeur moeilijk doen.

OutlanderPHEV2016

Re: Xenon inbouwen in 2016 outlander

Bericht door OutlanderPHEV2016 » 13 jun 2017, 10:53

Ik heb het ook in meerdere wagens gebouwd en nooit problemen gehad.
Wat wel zo is dat het beter werkt wanneer er lenzen (kattenogen) in de lampunit zitten voor het bundelen van de lichtstraal.

Ik ben zelf ook bezig om het in te bouwen in PHEV 2016 en loop tegen hetzelfde issue aan.
Nu heeft het bedrijf waar ik mijn xenon heb gekocht wel verschillende adapters , dus ik ga een set bestellen en kijken of het hier mee gaat lukken.

Adapters voor H7 :
https://pilotxenonshop.com/kia-hyundai- ... mp-adapter

Plaats reactie