Trekhaak afdekkapjedingetje

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Plaats reactie
Zorro

Trekhaak afdekkapjedingetje

Bericht door Zorro » 02 dec 2015, 20:28

Is er toevallig iemand die een afneembare trekhaak van Brink/Thule op zijn/haar auto heeft? Kortgeleden zo'n ding laten plaatsen, maar ben steeds minder blij met hoe het eruit ziet. Hamvraag: heeft de monteur het gat te groot gemaakt of zijn er nog andere kapjes verkrijgbaar?

Zie afbeelding...
DSC_0168[1].jpg
DSC_0168[1].jpg (245.27 KiB) 1811 keer bekeken
Ziet er toch niet uit!? Eigenlijk....? :oops: :cry:

kiwi

Re: Trekhaak afdekkapjedingetje

Bericht door kiwi » 03 dec 2015, 08:09

Daar heb jij weinig aan, maar voor anderen die misschien een trekhaak willen, de afneembare trekhaak kan ook onderlangs. Dan hoef je helemaal niet te zagen in je bumper. Bosal heeft er zo een.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Trekhaak afdekkapjedingetje

Bericht door mr76 » 03 dec 2015, 16:09

ik heb ook thule (niet va brink) daar zat een grote plaat voor van kunsstof, dat al 2x is afgebroken.

Daarnaast krijg je de afneembere trekhaak slecht vast op de auto. ik ben er niet blij mee en relatief duur vind ik. zoiets komt er bij mij niet meer op.

maar dit van jou zou ik niet accepteren, er hoort een nette afdekking op.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Trekhaak afdekkapjedingetje

Bericht door PHEVlkj » 03 dec 2015, 19:21

beste mr76

Ik had er ook last van dat de trekhaak er lastiger op ging. Even wd40 op het afneembare deel van de trekhaak en aan de binnenkant van het vaste deel deed wonderen. Het werkt weer prima.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Freddiem

Re: Trekhaak afdekkapjedingetje

Bericht door Freddiem » 04 dec 2015, 00:03

Ik had er in het begin ook moeite mee om de haak erop te zetten, tot dat iemand mij het liet zien hoe het moest. Eerst de haak erin schuiven en dan niet voorzichtig doordrukken, maar met je voet er met beleid op trappen, dan zit ie in een keer goed.

Voordat je het kapje eraf haalt eerst het lipje eronder indrukken, dan haal je hem makkelijk eraf.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: Trekhaak afdekkapjedingetje

Bericht door JanPHEV » 04 dec 2015, 11:36

Eens; dat het plaatsen van de afneembare trekhaak even een handigheidje is dat je "in de vingers" moet krijgen. Het lukt mij nu prima, zelfs zonder voet. :lol:
Een beetje "smering" helpt inderdaad ook. :roll:

De afwerking en afdekking van het gat kan inderdaad een stuk netter :!:
Misschien heb je ook nog wat aan dit draadje.
http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... kap#p26281

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Trekhaak afdekkapjedingetje

Bericht door veefer » 05 dec 2015, 17:09

kiwi schreef:Daar heb jij weinig aan, maar voor anderen die misschien een trekhaak willen, de afneembare trekhaak kan ook onderlangs. Dan hoef je helemaal niet te zagen in je bumper. Bosal heeft er zo een.
Is al eens een keer topic over geweest.
Ik heb er ook een,zie je niets van en de afneembare was bij trekhaakcentrum.nl toen net zo duur als een vaste van Mitsubishi......
http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... are#p30555
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

Plaats reactie