Alarm

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Alarm

Bericht door OutlanderPHEV » 31 dec 2013, 18:09

berg128 schreef:Het is maar een auto hoor
maar als na 9 maanden wachten, na een paar weken ineens je auto kwijt bent, met eventueel persoonlijke eigendommen erin is dat erg vervelend. Niet te vergeten de 3-4 maanden die je nu weer moet wachten.

Beetje begrip voor de situatie is niet verboden hoor.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

berg128

Re: Alarm

Bericht door berg128 » 31 dec 2013, 18:30

berg128 schreef:Tot die tijd vind ik het vervelend voor hem, is het lastig en een hoop ongemak...
De eensgezindheid is weer treffend hier gezien wat ik schreef...
Calypso schreef:Dan hoef je maar 3.846,5 km2 te checken.... :shock:
Als de actieradius 50km had geweest was het meer als twee keer zoveel...wel met een hoop water, dus dat scheelt.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Alarm

Bericht door Anko » 31 dec 2013, 21:22

berg128 schreef:Nog een moralist? Hoop maar dat Anko wel ironisch was...
100% niet, dus. Mij is hier wel eens een gebrek aan compassie verweten. Maar dit? Geen begrip voor. Sorry.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

jeffrey

Re: Alarm

Bericht door jeffrey » 04 jan 2014, 18:19

Gistermiddag na lang wachten de auto opgehaald bij Wesselink en met veel plezier en een grote glimlach terug naar huis gereden (omgeving Den Haag).

Maar heb direct een confrontatie met het cobra alarm dat na een minuut afgaat nadat de auto is gesloten. Helaas moet ik tot maandag wachten voordat ik contact kan leggen met de inbouwer.
Het ledje knippert 7x, hetgeen betekent dat het alarm afgaat wegens de hellingshoeksensor (of een andere sensor). Zijn er toevallig andere gebruikers die dit zelfde probleem hebben ervaren en een oplossing hebben?
Op het internet heb ik de gebruiksaanwijzing kunnen vinden, waardoor o.a. nu handmatig de sensoren kan uitschakelen voordat de auto op slot gaat. Helaas moet je dit telkens doen, omdat de uitschakeling maar eenmalig werkt en niet wordt onthouden.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Alarm

Bericht door Hansjebrinkers » 19 jan 2014, 11:24

Is er iemand die weet of een cobra alarm de mogelijkheid heeft om de hellingsensor en de interieurbeveiliging niet in te schakelen? Dit bijvoorbeeld als de auto op een boot of trein vervoerd wordt of als de hond in de auto blijft.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Alarm

Bericht door vanisher » 19 jan 2014, 12:39

5. Tijdelijk uitschakelen interieur beveiliging:
Indien u het voertuig wilt afsluiten terwijl er bijvoorbeeld personen of huisdieren in het voertuig achterblijven, kunt u de radar sensor tijdelijk deactiveren om ongewenst ‘afgaan’ van alarmsysteem te voorkomen.
Bij het deactiveren van de radarsensor wordt het voertuig wel beschermd tegen het ongewenst openen van portieren, motorkap of de kofferbak, ook is het starten van de auto niet mogelijk.
• druk binnen 5 seconden na het uitschakelen van het contact op de knop op het codepaneel van de LED
• hou de knop ingedrukt totdat de LED knippert:
- 1 keer knipperen: de radar sensor is uitgeschakeld
- 2 keer knipperen: de radar sensor inclusief de hellingshoek sensor is uitgeschakeld. (hellingshoek sensor dient uitgeschakeld te worden tijdens vervoer over water bij ingeschakeld alarm)
Opmerking: Zodra de auto opnieuw wordt ontgrendeld via de originele afstandbediening, zullen de tijdelijk uitgeschakelde functies weer actief zijn.
Bovenstaande komt uit de handleiding.

pw1979

Re: Alarm

Bericht door pw1979 » 26 jan 2014, 11:08

Van de week reed ik op de A27 toen de alarmcentrale belde.

Volgens hen ging mijn alarm af. Toen ik meldde dat ik niets hoorde, maar wel reed, gaven ze aan dat dat niet kon. Op mijn vraag waarom niet:

"Uw auto staat uit en de startblokkering is nog actief"

Ze zagen wel dat ik bewoog, dus dachten dat de auto op een oplegger stond oid. Tot mijn verbazing bleek het Power knopje van mijn auto ook echt "uit" te staan. Voor de rest functioneerde hij wel.

Geeft wel lekker vertrouwen, het Cobra systeem op deze manier :o

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Alarm

Bericht door Hansjebrinkers » 26 jan 2014, 11:11

vanisher schreef:
5. Tijdelijk uitschakelen interieur beveiliging:......
Bovenstaande komt uit de handleiding.

Super! Had ik nog niet kunnen vinden....
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Alarm

Bericht door RX-Men-8 » 04 aug 2019, 21:55

Top, ik had deze info nodig omdat op de Ferry het alarm maar bleef afgaan. Mooi proberen op de terugreis.

Het bovenstaande lezende komt nu wel de vraag op of die alarmservice nog wel bestaat? Ik werd uiteraard niet gebeld en neem ook aan dat het een abonnement is dat vast niet doorloopt naar de 2e eigenaar... Hoe zit dat?
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Alarm

Bericht door PHEVlkj » 05 aug 2019, 13:22

Het standaard Cobra alarm heeft geen koppeling met een alarmcentrale. Als dat er wel was is het een aparte extra dure versie misschien met een extra kastje, de PHEV maakt standaard immers geen verbinding met internet dus ze kunnen de status standaard niet van afstand uitlezen. Ik heb in de afgelopen 6 jaar niemand gezien daarmee (koppeling met alarmcentrale), en wel veel PHEV's.

Op mijn huidige auto zit het niet, en daar ben ik blij mee. Bij mij nu op de ferry geen nadenken vooraf en geen alarm als je al in de auto zit omdat je per ongeluk de auto afsluit met de afstandsbediening en weer opent :D . Dat komt bij jou nog wel een keer....

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie