Oriënteren naar een phev
Oriënteren naar een phev
We zijn op zoek naar een wat oudere phev (2013 of 2014) met wat meer km tussen de 150.000 en 170,000. Wat kan ik verwachten van de accu capaciteit. Als ik ronde de 35 km elektrisch zou willen rijden wat zou dan ongeveer de capaciteit moeten zijn.
Mvg Armin
Mvg Armin
Re: Oriënteren naar een phev
Staan wel wat filmpjes op Youtube. Als je op " Klokje rond Outlander" zoekt en dan dat filmpje kijkt van de witte Outlander kun je zien dat de batterijen op een gegeven moment slechter worden. Hoeveel ligt aan diverse factoren.
Re: Oriënteren naar een phev
Armin, ik heb zo’n exemplaar. 2014 en bijna 150k op de teller. Na te zijn opgeladen staat de accucapaciteit in het scherm tussen de 32 en 36 km. De watchdog zegt dat de ActualBatteryCapacity op 30Ah / 9kWh zit. Dus als je er eentje vindt met deze specs of beter dan valt dat binnen jouw beschreven norm.
De wekelijke afstand die met batterij lading kunt rijden is afhankelijk van snelheid en rijgedrag en klopt dus niet met wat de meter aangeeft. Een snelweg rit verbruikt behoorlijk wat meer stroom per km dan rustig toeren door de polder.
De wekelijke afstand die met batterij lading kunt rijden is afhankelijk van snelheid en rijgedrag en klopt dus niet met wat de meter aangeeft. Een snelweg rit verbruikt behoorlijk wat meer stroom per km dan rustig toeren door de polder.
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014
Re: Oriënteren naar een phev
Bedankt voor je berichtje kamej03,Kamej03 schreef: ↑05 mei 2022, 00:34Armin, ik heb zo’n exemplaar. 2014 en bijna 150k op de teller. Na te zijn opgeladen staat de accucapaciteit in het scherm tussen de 32 en 36 km. De watchdog zegt dat de ActualBatteryCapacity op 30Ah / 9kWh zit. Dus als je er eentje vindt met deze specs of beter dan valt dat binnen jouw beschreven norm.
De wekelijke afstand die met batterij lading kunt rijden is afhankelijk van snelheid en rijgedrag en klopt dus niet met wat de meter aangeeft. Een snelweg rit verbruikt behoorlijk wat meer stroom per km dan rustig toeren door de polder.
Top, dan weet ik waar ik op moet letten. Ik heb gisteren een obd dongle besteld, dus het gaat helemaal goedkomen.
Re: Oriënteren naar een phev
Wat kun je ongeveer rijden met een accu capaciteit van 21,7ah?
Re: Oriënteren naar een phev
Ff ruw berekend is de 21,7Ah net iets meer dan de helft van de 40Ah die de accu nieuw had dus dan kan je iets meer dan de helft aan km rijden, wat op 20-25km zou moeten uitkomen.
Allemaal sterk afhankelijk van de gekozen snelheid, de rijstijl, de temperatuur, de wind, de belading van de auto, het gereden traject, enz...
Maar als die 21,7Ah een auto betreft die nog geen 8 jaar is met minder dan 160.000km op de teller dan zou je in principe in aanmerking kunnen komen voor een nieuwe accuset onder garantie.
Allemaal sterk afhankelijk van de gekozen snelheid, de rijstijl, de temperatuur, de wind, de belading van de auto, het gereden traject, enz...
Maar als die 21,7Ah een auto betreft die nog geen 8 jaar is met minder dan 160.000km op de teller dan zou je in principe in aanmerking kunnen komen voor een nieuwe accuset onder garantie.
Re: Oriënteren naar een phev
Als die 20-25 km kan halen is het voor ons prima. Rijden meestal zn 6km op een dag werk/huis en af en toe boodschapjes dan komen er misschien 2 km erbij dat zou voor ons geen slechte range zijn die 20-25 km.
Helaas komt die daar niet voor in aanmerking is een outlander van 2013 en 167,000 kmstand.
Helaas komt die daar niet voor in aanmerking is een outlander van 2013 en 167,000 kmstand.
Online
Re: Oriënteren naar een phev
ik zag in de app iets van 21kWh per 100 km staan, dat zou 1 kWh voor 5 km betekenen. 9 kWh in een volle accu (minus reserve en ouderdom etc) zou dan op 45km uitkomen die je zou moeten zien in de guess-o-meter. Ik zie daar 's ochtends inderdaad zo'n 40 a 42 staan dus met een beetje natte vinger klopt dat wel.
Nou heb ik de afgelopen ongeveer dezelfde route op dezelfde manier op dezelfde snelheden gereden dus dan zou de boel wel aardig kunnen kloppen. Ik rij dan op een haar na 100% electrische ritten.
Bij veel variatie in ritten klopt er van de guess-o-meter niks meer, maar dat is bekend.
Nou heb ik de afgelopen ongeveer dezelfde route op dezelfde manier op dezelfde snelheden gereden dus dan zou de boel wel aardig kunnen kloppen. Ik rij dan op een haar na 100% electrische ritten.
Bij veel variatie in ritten klopt er van de guess-o-meter niks meer, maar dat is bekend.