Dan nu voor het eerst echt elektrisch rijden.

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
martin07
Forumlid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:07

Dan nu voor het eerst echt elektrisch rijden.

Bericht door martin07 » 12 jun 2021, 10:11

Dan nu voor het eerst echt elektrisch rijden.

De outlander phev 2.4 uit 2019 nieuw bij een autohandelaar gekocht na een jaar de eerste service beurt ook daar laten doen nu wonen wij in een andere plaats en is de Mitsubishi dealer 5 km van ons vandaan een maand of iets langer geleden de 2de service beurt laten doen bij de dealer. Het valt mij nu pas op dat de auto meer elektrisch rij dan de afgelopen 2 jaar. Zie nu vaak dat ik 0.0 liter benzine gebruik heb dit nog nooit gehad was altijd dat ik wegreed dat de motor aansloeg nu al weken dat dit niet gebeurt.
Zal dan tussen de handelaar en dealer wel een onderscheid zijn hoe de service word uitgevoerd.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 436
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Dan nu voor het eerst echt elektrisch rijden.

Bericht door Bmtouring » 12 jun 2021, 14:25

Ik denk dat dat ligt aan de temperatuur 's ochtends. Als die namelijk onder de 19 (?) is dan slaat de motor aan om de kachel op te stoken.

Nu het wat warmer is doet ie dat niet meer.

Je kunt je interieurtemperatuur lager zetten of de hele unit 'OFF' als je de laatste keer thuiskomt op de dag. (dat wordt een handigheidje: aankomen, ramen dicht, spiegels inklappen, dak dicht, achterklep open radio volume op nul (maar niet uit), riem los, contact uit en uitstappen. ) na een tijdje wen je aan de volgorde en stap je uit, loop je naar de kofferbak die dan net helemaal geopend is.

dubbel tik op de achterklep sluitknop en je kunt 'm handmatig dicht jenzen. gaat sneller. (of voelt sneller)

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Dan nu voor het eerst echt elektrisch rijden.

Bericht door PHEVlkj » 13 jun 2021, 15:03

Ik voel hier verkeerde bezuiniging aankomen :-)

Je hebt een vrij nieuwe high tech auto gekocht, maar bezuinigt op het onderhoud. Dan kan goedkopere service toch verkeerd uitpakken en harder terugkomen. De dealer moet verplicht investeren in apparatuur voor het uitlezen en onderhouden van deze auto. Dus als je af en toe komt zal hij logischerwijze harder voor anderen lopen dan voor jou als er een keer problemen komen. Zeker als je beroep op garantie gaat doen gaan ze natuurlijk alles qua kosten meenemen.

De handelaar kan geen software updates voor de auto zelf doen, dat kan alleen de dealer. Dat geldt ook voor de Bluetooth en de app bijvoorbeeld. Bovendien is het onderhoud ten opzichte van andere merken relatief goedkoop, zeker voor vaste beurten e.d.

Zeker bij een nieuwe auto zou ik het risico niet nemen. Als ik mijn oude model niet regelmatig had laten updaten zou ik nu bijvoorbeeld niet aan de Chademo oplader kunnen.
Ik splits de updates in overleg met de dealer (die er nu ook nog zijn) altijd in:
1 autosoftware (daar gebeurt nu niet veel meer bij het oude model)
2 Bluetooth, (alleen als de nieuwe telefoon het niet doet)
3 app software, zodat de app altijd blijft werken.
En men weet inmiddels dat ik niet weg ga zonder dat de telefoon werkt, zowel qua app als telefoon.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

martin07
Forumlid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:07

Re: Dan nu voor het eerst echt elektrisch rijden.

Bericht door martin07 » 14 jun 2021, 06:21

Het is ook niet de bedoeling om te bezuinigen op onderhoud. En ook niet voor een goedkope service.
Heb de auto zoals ik al schreef nieuw gekocht de handelaar doet naast Mitsubishi ook Toyota en Suzuki het is een normaal bedrijf waar bijna alleen maar nieuwe auto’s verkocht worden. Op de gevel staan zelf de originele merken. Heb er ook niet aan gedacht om direct bij de eerste servicebeurt naar de dealer te gaan.
Ze hebben een werkplaats voor onderhoud dus dacht dit zit wel goed. De service is ook de eerste keer gewoon in het serviceboek bijgehouden.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Dan nu voor het eerst echt elektrisch rijden.

Bericht door PHEVlkj » 14 jun 2021, 13:19

In handelaar lees ik iets anders dan dealer. Maar als het op de deur staat zal het wel goed zijn. Dat kun je zien op de site van Mitsubishi, https://www.mitsubishi-motors.nl/dealer-locator .

Alleen de dealer kan updates in de auto stoppen. Dat is mijn punt. Dus ik zou het onderhoud doen bij een dealer die meer onderhoud aan dit model doet, want ervaring is wel belangrijk.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie