Paar algemene vragen

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
wesleyd
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2021, 00:28

Paar algemene vragen

Bericht door wesleyd » 04 jun 2021, 18:13

Hoi allemaal!

Morgen gaan wij voor een Mitsubishi Outlander2.0 PHEV Executive Edition X-Line kijken en een testrit maken.

Bouwjaar: 2015
Km stand: 126.677
Transmissie: Automaat

Nou heb ik vandaag een accu prestatie check gevraagd aan de dealer hier kwam 27.8 AH uit. Wat zeggen de ervaren rijders hiervan?

Zijn er nog tips waar op te letten of deze outlander goed is of niet? De wiellagers achter lees ik veel al terug echter is er een manier om te bekijken of te voelen of deze goed zijn ?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Paar algemene vragen

Bericht door Bmtouring » 04 jun 2021, 19:18

mijn eerste gedachten:

accu: nou nee, als 25 zo'n beetje de grens is van garantie - en die heb je nog door je lage km stand en jaren. Kijk dit zelf even na in het desbetreffende topic.
Maar je kunt nog niet claimen tot je onder die limiet zit, dus dat is een kwestie van uitreken wanneer in jaren en km's je denkt het einde garantie moment te bereiken. En of je in de tussentijd wel onder die limiet zult komen.

lagers: hoor je volgens mij niks van als je de auto nog niet kent. De geluiden zijn zo totaal anders als bij een niet-hybride. Mijn fusee kogels hoor ik wel eens bij een bepaalde maneuvre, maar dat zou ik nooit horen als de motor aan zou staan. Een rem piept wel eens, net zoiets.
De geluiden van de electromotoren hebben ook hun eigen tune. En de banden krijgen platte kanten als ie een dag of wat stilstaat. Toevallig een nieuwe asfaltlaag in de buurt, anders zou ik het nooit opgemerkt hebben.

Bij zo'n lage km stand zou ik verwachten: schadevrij (nou ja, schade arm) interieur want het is allemaal hard plastic en wollig spul wat snel uitlubbert. Idem dakbekleding; zie je ook veel evaring op. Ruit goed nakijken op putjes en krassen (is persoonlijk, weet ik). Geur: de matten zijn het dikste en vaak het smerigste. Kofferbak spic en span, meteen een rubber bak erin want deze bekleding haakt makkelijk rommel in vast. Zelf heb ik allerlei piepjes uitgezet (al dan niet mechanisch)
Check de achterlichten (3) op algengroei in de randen. Dat kan je wel schoonmaken maar beter meteen laten doen, doet afbreuk aan de auto vind ik zelf. Gewoon een dom ontwerp maar met wat moeite oplosbaar.
Onderkant portieren: ze zijn maar dun op de hoeken en gauw verbogen of lak kapot (dus roest tzt)
airco condensor nakijken, die vangt alle zooi op. Met zo'n km stand verwacht ik die schadevrij.

Check de brandstofklep: in dien vuile zooi dan weet je hoe de vorige eigenaar er mee omging (in combinatie met bekleding etc) Check het laadklepje (andere kant dus) die floept al erg snel te ver en dan heb je een streepje/vouwtje in je blik. En ligt de veer los, trucje om terug te zetten.

dorpels zijn kwetsbaar want gelakt en hoog: veel krassen dus veel gebruikt. Weinig krassen anders dan linksvoor: geen familiebak.

Ach, meeste geldt voor alle auto's maar nu heb je toch wat gelezen en heb je wat te bekijken. :mrgreen:

wesleyd
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2021, 00:28

Re: Paar algemene vragen

Bericht door wesleyd » 04 jun 2021, 23:58

Hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord!

Hier kunnen we in ieder geval wat mee :mrgreen: !

Besouwke
Forumlid
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: Paar algemene vragen

Bericht door Besouwke » 06 jun 2021, 12:59

- Versie van de navigatiekaarten
- Klapperende rails op dak (gaan regelmatig stuk aan de voorzijde en klapperen dan bij hogere snelheden)

Plaats reactie