Registeren PHEV met voertuig

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Chefko87
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2021, 09:15

Registeren PHEV met voertuig

Bericht door Chefko87 » 18 feb 2021, 13:13

Allen,

Mogelijk is deze vraag weleens eerder gesteld, maar kan hem niet terugvinden.

Zodra ik met ANDROID mijn telefoon wil verbinden via de PHEV app kan ik geen SSID code invoeren.
Het scherm toont wit en kan enkel het wachtwoord invoeren en vervolgens komt er geen verbinding tot stand.

Wat kan ik doen? Wie kan mij helpen?

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Registeren PHEV met voertuig

Bericht door case » 18 feb 2021, 15:36

Zoek in het forum op 'koppelen telefoon', dan vind je heel veel info.
Er is een uitgebreide procedure om geregistreerde telefoons (max 2) te vergeten, waarna je een nieuwe telefoon kunt toevoegen.
In beide procedures gebruik je de lock/unlock knoppen van de afstandsbediening, al dan niet in combinatie met de alarmlichten.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Chefko87
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2021, 09:15

Re: Registeren PHEV met voertuig

Bericht door Chefko87 » 18 feb 2021, 15:52

case schreef:
18 feb 2021, 15:36
Zoek in het forum op 'koppelen telefoon', dan vind je heel veel info.
Er is een uitgebreide procedure om geregistreerde telefoons (max 2) te vergeten, waarna je een nieuwe telefoon kunt toevoegen.
In beide procedures gebruik je de lock/unlock knoppen van de afstandsbediening, al dan niet in combinatie met de alarmlichten.

Dank voor je reactie. Dat heb ik inderdaad allemaal al geprobeerd zelf icm de alarm lampen.

Echter geen succes.....

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Registeren PHEV met voertuig

Bericht door case » 18 feb 2021, 18:47

Heb je de app schoon opnieuw geïnstalleerd ?
Zie je wel de WiFi van de auto (Remote12abcd) ?
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Chefko87
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2021, 09:15

Re: Registeren PHEV met voertuig

Bericht door Chefko87 » 18 feb 2021, 21:20

Wanneer ik de app opnieuw installeer krijg ik zodra ik de SSID code wil invoeren een wit scherm.

Ik kan alleen het wachtwoord invoeren.

Zal het aan de app liggen icm mijn mijn Samsung A8?

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Registeren PHEV met voertuig

Bericht door case » 18 feb 2021, 23:09

Er staat me iets bij, dat je, voordat de app nieuw geïnstaleerd wordt, eerst in het WiFi menu van je telefoon het remote.... netwerk moet laten vergeten. Misschien helpt dat???
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Chefko87
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2021, 09:15

Re: Registeren PHEV met voertuig

Bericht door Chefko87 » 19 feb 2021, 06:11

Nee ook dat werkt niet. Wanneer ik de reviews van de app lees in playstore, lees ik dat er meerdere mensen dit probleem hebben. Wellicht ondersteund een Samsung Android de PHEV app niet. Wat mij overigens niet logisch lijkt , maar een andere verklaring heb ik niet.

Misschien moet ik maar contact zoeken met Mitsubishi.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46

Re: Registeren PHEV met voertuig

Bericht door JohanvdH » 19 feb 2021, 09:23

Hier een Samsung Galaxy A50 telefoon die prima werkt met de Remote Ctrl app.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Chefko87
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2021, 09:15

Re: Registeren PHEV met voertuig

Bericht door Chefko87 » 19 feb 2021, 11:02

Ja vreemd dat er dan toch zoveel feedback op de app te lezen is.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Registeren PHEV met voertuig

Bericht door Bmtouring » 19 feb 2021, 13:31

paar puntjes van aandacht:

ssid hoef je niet in te voeren, je auto zendt die uit (remotekawbweetiveel) en moet je zien als je je telefoon wifi laat zoeken. Kiezen en dan wachtwoord invoeren.

maak eerst via je telefoon menu verbinding met de auto z'n wifi wolkje en start daarna de app op.

sinds kort moet ik de gps aan zetten van m'n telefoon anders blijft de verbinding fouten geven. (uiteraard zonder aan te geven waarom dus heb je een ongeluk gezocht en geprobeerd met afmelden, aanmelden, resetten etc voor ik daar achter kwam.)

De app zou zelf de wifi moeten kunnen omzetten naar die van de auto maar dat werkt lang niet in alle android versies, heeft met instellingen te maken of en hoe vaak het ding vraagt of je je echt wel wilt verbinden met een wifi netwerk dat geen internettoegang heeft (kennelijk vinden de makers van die software dat je echt niet zonder internet kunt maar goed.)

Auto zendt het niet altijd uit. Onlangs moest ik eerst de auto 'wakker maken' door te ontgrendelen. Later hielp dat ook niet en moest ik 'm zelf op contact zetten. Kan met de koude te maken hebben gehad en mogelijk een minder wakkere accessoire accu.

In de MMCS kun je ook wat instellen maar hoef je in principe niet aan te komen. MIdeels het 5 of 10x knopjes kloppen op de afstandsbediening procedure kun je de koppeling maken.

Er is geen logische relatie tussen de foutmelding met code die de app teruggeeft en wat er mis is. Elke foutcode betekend dus eigenlijk 'ik snap het niet' en dan kan het aan vanalles liggen. Van foute wifi wachtwoord tot gps niet aan of te zwakke verbinding.

Soms kun je de kachel of koeling opafstand aanzetten. En dat is dan ook wel het hele nut van de app. Zelfs het eerste scherm met de laadstatus werkt vaker niet dan wel.

Chefko87
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2021, 09:15

Re: Registeren PHEV met voertuig

Bericht door Chefko87 » 19 feb 2021, 15:16

Duidelijk verhaal haha! :D :D :D

Ik ga straks een poging ''wagen''. Ik probeerde inderdaad eerst via de APP PHEV verbinding te krijgen, maar ik zal jouw stappen eens doorlopen! Wie weet...

Wordt vervolgd!!!

Chefko87
Nieuw forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2021, 09:15

Re: Registeren PHEV met voertuig

Bericht door Chefko87 » 19 feb 2021, 16:16

Gelukt! Jij bent een Baas! SSID inderdaad niet invullen eerst via WIFi.

Thnx!

Plaats reactie