Mitsubishi Outlander interessant om aan te schaffen

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
charlie_charlie10
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2020, 17:39

Mitsubishi Outlander interessant om aan te schaffen

Bericht door charlie_charlie10 » 18 sep 2020, 18:09

Ik zit op dit moment te overwegen een Mitsubishi Outlander van eind 2015 (face lift model) aan te schaffen.

Ik rijd de auto particulier en maak max 20000 km per jaar. De meeste ritten zullen tussen de 50 en 100 km enkele afstand of naar vakantie (wintersport) zijn.

Is een PHEV in bovenstaande gevallen interessant, of kan ik toch beter gaan kijken voor een Nissan X-trail op benzine?

Wat zijn echt dingen waarop ik moet letten bij de eventuele aanschaf van een Mitsubishi van eind 2015? De auto die ik op het oog heb heeft ca 73000 km gemaakt en komt uit België.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 563
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Mitsubishi Outlander interessant om aan te schaffen

Bericht door JohanvdH » 18 sep 2020, 20:09

Overwegingen:
MRB is nog halftarief dus dat kan schelen tov de Nissan.
Verbruik hangt af van je rechtervoet.
Kan je thuis laden?

Heb je speciale opties die je graag in je auto wil zien (adaptive cruise control of een standkachel bijvoorbeeld).
De uitvoeringen in Belgie zijn soms niet gelijk aan die in Nederland.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Mitsubishi Outlander interessant om aan te schaffen

Bericht door PHEVlkj » 19 sep 2020, 20:04

Gezien de lage kilometerstand zou ik ook de stand van de accu vragen. Die moet minimaal boven de 32 Ah zijn, anders loopt het allemaal te snel terug.

Ik heb als ontbindende voorwaarde bij aankoop laten noteren dat die minimaal boven de 32 Ah moet zijn, bij alle auto's wordt dat bij iedere beurt gemeten en in het autodossier gestopt. Dan kunnen ze niet het standaard verhaal vertellen dat de verkoopafdeling niet in het onderhoudssysteem kan kijken. :mrgreen:

Succes.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Mitsubishi Outlander interessant om aan te schaffen

Bericht door vulcan750 » 20 sep 2020, 18:09

Als je beheerst rijd en je redelijk aan de max. snelheden houdt, kan je haast niet goedkoper rijden. (vergeleken met benzine equivalent)
Met een goede batterij en max.100km/u kan je op 50km gemakkelijk toe met één litertje benzine naast het electrisch verbruik. Op 100km ongeveer 4 liter benzine.
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

Plaats reactie