Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
mmjlmjl
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2018, 17:39

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door mmjlmjl » 17 jan 2019, 21:50

Ik neem aan dat het kastje nog goed is, hoe zit dat met inbouwen en iets programmeren in de computer van de auto?

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Reinier L » 18 jan 2019, 00:43

mmjlmjl schreef:
17 jan 2019, 21:50
Ik neem aan dat het kastje nog goed is, hoe zit dat met inbouwen en iets programmeren in de computer van de auto?
Is nieuw, ongebruikt. Eerste kastje ging kapot. Toen is er een nieuwe gemodificeerde opgestuurd. Maar deze nooit geïnstalleerd.
OUTLAND(CRUIS)ER

Rick1986
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2018, 14:42

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Rick1986 » 29 jan 2019, 05:33

Reinier L schreef:
16 jan 2019, 19:59
Zie hierboven.
Heb nog steeds een nieuw kastje liggen. Is de aangepaste versie. Volgens Mitsuaccu een V2.
Is dit makkelijk te monteren?
Wat wil je ervoor hebben?

Met vriendelijke groet Rick

MPJJC
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2014, 10:45

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door MPJJC » 15 mei 2019, 22:06

In begin 2015 hebben we op een zaterdag in Moerdijk een gezellige dag gehad waar een kastje inbouwden in mijn vorige Outlander.
Jarenlang zeer veel plezier van gehad. Werkte altijd perfect.
Echter heb ik sinds een paar weken een nieuwe Outlander Instyle, en heb nu al een paar keer gehad dat mijn dak open blijft staan,
daar ik anders gewend was/ben.
Is het mogelijk een nieuw kastje te realiseren en monteren?
Ik hoor graag.

M.vr.gr.
MPJJC

sbrugmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2019, 11:20

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door sbrugmans » 26 jul 2019, 19:30

Hoi Allemaal ik ben nieuw hier.
Heb een zwarte outlander phev instyle van 2014.
Dat dak is inderdaad een issue met open blijven staan.
Ik hou me ook aanbevolen voor zon kastje of de info hoe ik hier aan kan komen.
BVD groet SB

hthoope
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2019, 12:57

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door hthoope » 28 jul 2019, 13:51

Goede middag. Ook ik zou graag meer willen weten over het automatisch sluiten van het schuifdak. Ik ben nieuw op het forum en lees hier nu pas over. Graag hoor ik van deze mogelijkheid.

Gijseneva
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2019, 19:19

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Gijseneva » 30 jul 2019, 21:31

Ik zou ook wel interesse hebben.

merallas
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2019, 18:50

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door merallas » 11 aug 2019, 22:20

Ik zou ook graag iets voor het schuifdak willen hebben. Automatisch sluiten na afzetten motor is mooi, maar ik zou al tevreden zijn met een waarschuwingssignaal. Dit is aanzienlijk eenvoudiger te realiseren lijkt me. Met behulp van een magneetje en reed kontakt kan worden gedetekteerd of het schuifdak nog open staat. Via een relias die aangestuurd wordt met een punt waar alleen stroom op staat bij draaiende motor en een punt waar konstant 12 volt op staat kan een beeper geactiveerd worden als het dak nog open staat. Is er iemand die een schema van de bedrading achter de interieurverlichting kan leveren, waaruit blijkt welke draden er afgetapt zouden kunnen worden voor de benodigde aansturing (betreft outlander instyle 2019).

rdolfijn
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2019, 13:46
Locatie: Houten

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door rdolfijn » 12 sep 2019, 21:10

ook ik heb wel interesse
zou er nog een mogelijkheid zijn voor een workshop?
van 4 ltr 6 cilinder Jeep cherokee naar 2 ltr elektrische outlander 2013

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 860
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door PHEVlkj » 13 sep 2019, 11:44

De oorspronkelijke inbouwer heeft volgens mij geen Mitsubishi meer.

https://www.outlanderphevforum.nl/forum ... ccu#p51035

Maar misschien heb ik het fout.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

rdolfijn
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2019, 13:46
Locatie: Houten

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door rdolfijn » 13 sep 2019, 17:00

hmm dat is dan toch wel jammer, denk dat je echt gelijk hebt.
leek me een goede aanvulling, zeker na laatst weer de binnenkant van de auto te hebben moeten dwijlen.

zou iemand het van hem over willen nemen ? (desnoods zonder koffie erbij :-) )
van 4 ltr 6 cilinder Jeep cherokee naar 2 ltr elektrische outlander 2013

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 860
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door PHEVlkj » 13 sep 2019, 19:15

Het is mij in het begin ook wel eens overkomen. Nu heb ik een strak regime ingevoerd. :D

Als het dak open is ook de schuif in de bekleding open. Als het dak dicht gaat dan gaat ook altijd de schuif dicht. Dit werkt alleen als reminder als je het vanaf het begin heel consequent uitvoert. Je weet dan gevoelsmatig en werkelijk dat het dak dicht is als de bekledingschuif dicht is. Het is niet meer fout gegaan.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

rdolfijn
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2019, 13:46
Locatie: Houten

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door rdolfijn » 13 sep 2019, 21:33

tja ik moet de auto delen met mijn vrouw dus dat betekent is de tank leeg, iets stuk of de binnenkant nat ik de auto mag gebruiken :(
van 4 ltr 6 cilinder Jeep cherokee naar 2 ltr elektrische outlander 2013

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door MitsuAccu » 13 sep 2019, 22:21

Hoi mannen,

Ik heb inderdaad de auto niet meer en kom ook niet meer vaak op het forum.
Mijn schoonzus rijdt er nu mee, dus ik zie hem nog wel regelmatig...Blijf het een fijne auto vinden.

Over het schuifdak: Natuurlijk ben ik bereid om alle kennis, lijsten met onderdelen en software aanpassingen over te dragen aan een opvolger.
Dan krijg je de OBD tool die je nodig hebt om de wijzigingen aan de ETAC in de auto te doen er gratis bij, ik gebruik hem toch niet meer.

Onderdelen van de kastjes zijn nagenoeg op, dus er zal weer wat besteld moeten worden.

Voelt iemand zich geroepen het stokje over te nemen? Ik heb de dagen altijd heel leuk gevonden, leuke mensen en leuke verhalen. Ik heb denk ik ongeveer 75 auto's gedaan / begeleid, maar de laatste jaren werd het wel steeds rustiger, misschien nog 5 -10 per jaar.

Groetjes,
John

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door mitsufietsie » 14 sep 2019, 13:04

Ja dat was toen zeker leuk, met 15 auto's bij Anko in de straat. Anko en ik hebben hem ook niet meer, maar ik spreek hem nog geregeld op het Tesla forum.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Reinier L » 14 sep 2019, 16:23

De fanatieke Anko doet hier echt niet meer mee. Hij zal bij het Tesla-forum vast net zo aanwezig zijn.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gijseneva
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2019, 19:19

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Gijseneva » 16 sep 2019, 16:12

Ik heb ook wel interessen. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Gait Môlle
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2019, 16:50

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Gait Môlle » 24 sep 2019, 12:40

Ik heb zeker ook interesse, maar niet de kennis om dit klusje te klaren

TAGV52
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2020, 15:10

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door TAGV52 » 21 mar 2020, 10:55

Beste mensen.

Ik ben nieuw op dit forum, en las dit als eerste wat mij ook direct aansprak. Ook ik heb mijn dak wel eens een keer op een kier laten staan, bij mijn vorige Outlander en bij mijn huidige PHEV die ik nu ruim een week in mijn bezit heb. Bij het ophalen van deze auto vroeg ik aan de verkoper of het dak automatisch dicht ga bij uitschakelen contact, deze gaf aan dat dat niet het geval is, helaas. Om dit te realiseren kost het veel geld.

Ik heb dus ook interesse in de inbouw van de automatische daksluiter .

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door MitsuAccu » 22 mar 2020, 11:19

Hallo allemaal,

Ik ben weer eens op het forum en zag diverse vragen over het schuifdak.
In principe ben ik hiermee gestopt, na ongeveer 75 Outlanders aangepast te hebben.

Ik heb nog wel een aantal kale printjes liggen en die kan ik nog wel solderen. Ik heb hier ook een inbouwhandleiding voor.

Maar om het dak automatisch dicht te laten gaan, moet je ook een aantal ETACS instellingen van de auto programmeren, anders werkt het niet.
Die programmer heb ik inmiddels verkocht aan een mede forumlid, dus dat kan ik niet meer doen.
Dus daarvoor moet je zelf een oplossing zoeken (programmer aanschaffen of hulp zoeken bij iemand die zo'n ding heeft). Ik weet dat dealers zeggen dat ze het niet kunnen, dus via de dealer lukt het waarschijnlijk niet.

Als ik iets kan betekenen, laat maar weten.
John

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 425
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Bmtouring » 24 mar 2020, 15:15

Sinds kort rij ik PHEV na jaren diverse BMW's te hebben gehad, gereden en gecodeerd. Dus daar ben ik wel bekend mee. Mijn PHEV kan ik inmiddels ook in met MUT voor wat basis zaken. Batterij reset heb ik nog niet voorelkaar maar ook nog geen tijd aan kunnen besteden.

Solderen kan ik ook, ik heb 11 jaar de CP600BMW wisselaarvervanger verkocht en ingebouwd in allerlei BMW's, leuke hobby en je komt allerlei volk tegen.

Dus ik wil best deze DHDDD service overnemen. Volgens mij heb ik mijn webshop offline gezet maar niet gesloopt, dat moet ik dan nog even nakijken. Maar goed, zal niet om grote aantallen gaan dus kan allemaal ook per pb/mail/app. Alleen geen feesboek want daar heb ik de pest aan.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 425
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Bmtouring » 31 mar 2020, 17:14

In (mijn) MUT kan ik weinig aanpassen op dat vlak. Die elders genoemde site die de instellingen van de ramen kan aanpassen heeft een MUT plugin lijkt het. Maar de rest is me niet duidelijk waar ie nou geld voor wil hebben. Elke aanpassing? of elke module? Hou er niet van om data te delen met mij onbekenden. Laat staan data van mensen die bij mij komen om iets gecodeerd te krijgen.

Kennelijk is er een lager level aan parameters dan de dealers in MUT mogen aanpassen. Of mijn MUT is te oud, heb me er nog niet erg in kunnen verdiepen.

Niettemin: wat is er nodig aan hardware en software om deze mod te doen herleven?

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door MitsuAccu » 31 mar 2020, 21:11

Hoi,
kijk even in het andere draadje vanaf hier hoe je de programmering van de auto kunt doen:
viewtopic.php?f=29&t=3387&hilit=etacsde ... =75#p40783
Software op het Russische forum is ondertussen behoorlijk anders, maar dit geeft je wel een start.

Met alleen software kan je het dak en ramen nog 10 minuten na het uitzetten van het contact bedienen, maar dan gaat het dak nog niet automatisch dicht. Als je het kastje ook gebruikt gaat het dak wel automatisch dicht. Alleen met het kastje gebeurt er niks.

Ik kan je eventueel ook mijn inbouw voorschrift opsturen, stuur me dan even een PB.

Printontwerp en schakeling / lijst met componenten heb ik ook.

Daytonawim
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2020, 22:13

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Daytonawim » 20 sep 2020, 22:40

Wat een ergernis is dat schuifdak, je moet eerst de motor starten om het dicht te krijgen als je het vergeten bent
Was bij de BMW toch echt een stuk makkelijker en te sluiten met de afstandsbediening.

Mocht er nog iemand een kastje hebben wat werkt op een ( non PHEV) van december 2019 dan houdt ik mij sterk aan bevolen.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 425
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Bmtouring » 20 sep 2020, 22:51

kastje maken etc zoals het was kan nog wel duren. weinig tijd om echt in te duiken

maar ik ga wel wat andere routes bewandelen. Ik leg een apart 12V circuit aan die e.e.a. voorziet van spanning zonder het bestaande te verstoren, daarmee denk ik nog wat ergernissen te kunnen beperken zoals MMCS dat meteen uitgaat bij contact uit, het gekloot met die ramen en dak als je de boel al uit hebt gezet en nog wat verlichting hier en daar die slim aan en uit gaat.

Plaats reactie