Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Freddiem
Nieuw forumlid

Re: Klusdag schuifdak automatisch sluiten

Bericht door Freddiem » 28 okt 2020, 23:06

Na heel lang hier niet meer geweest, kwam ik toch weer eens kijken en zag tot mijn vreugde dat er (weer)/(nog steeds) leven is op dit forum.

Even wat nieuws over het aanpassen van de Etacs.

Pas geleden heb ik een ander programma ontdekt wat in tegenstelling tot "Etacs Decoder" vrij te gebruiken is en tijdens het gebruik geen internet nodig heeft.
Hier meer info: https://forum.kolyandex.su/

Wel ff aanmelden bij dit Forum om zaken te kunnen downloaden.
Ik gebruik twee programma's:
MMCodingWriter_2.3 voor het ophalen en schrijven van de Etacs code
MUT_Coding_Mitsubishi om de instellingen aan te passen.

Dringend advies is om de originele code eerst ergens op te slaan, liefst op meerdere plaatsen.
Dan kun je altijd weer terug naar het origineel.

Net met succes enkele aanpassingen uitgevoerd.

Uiteraard heb je hier een OBDII adapter voor nodig.

Verder heb ik bij AliExpress de module ingebouwd: https://nl.aliexpress.com/item/32917947 ... 4c4doOoFMM
Waarmee de nog openstaande ramen worden gesloten als je de deuren sluit, je met één klik aan de bedieningsknoppen de ramen dicht gaan, dus zonder vasthouden. Ramen kunnen via de afstandsbediening worden worden geopend / ventilatiestand worden gezet, etc.
Wel goed kijken welke versie je moet hebben. Installatie is vrij simpel, je moet wel de bekleding van de linker portier openen, maar ook dat is vrij eenvoudig.

Er is ook een module om het dak automatisch te sluiten, die heb ik nog niet aangeschaft, omdat de verkoper vertelde dat hij wellicht niet paste op mijn Outlander PHEV 2013. Het gaat om deze: https://nl.aliexpress.com/item/40001845 ... 2e0eFVOG5C

Informatie over de bovenstaande punten zijn altijd welkom.

Bmtouring
Sponsor van dit forum
Contacteer:

Bericht door Bmtouring » 30 okt 2020, 22:21

leuke module.
product is suitable for the left driving model[LHD],left Hand Drive

not for the right driving model 【RHD】Right Hand Drive
Fantastisch toch hoe ze met zulke omschrijvingen gigantische containers zooi de wereld in kunnen verkopen.

LHD = linksgestuurd dus stuur aan de linker kant dus rechts op de weg, dus niet 'links rijden model' je kunt het wel zo lezen dat het wel klopt maar of de schrijver net zo krom dacht toen hij het schreef weet je niet dus wat je nou uiteindelijk thuisbezorgd krijgt.....
--

Enjoy the silent ride....

RX-Men-8
Sponsor van dit forum

Bericht door RX-Men-8 » 31 okt 2020, 22:34

Het is me nog niet heel duidelijk welke OBD-II adapters geschikt zijn. De meesten sluiten de Hybrides en EVs uit.
Ik heb een ELM-323 USB (maar zelfs de ELM327 lijkt niet meer geschikt volgens https://mitsubishiforum.com/forum/mitsu ... ion-40223/ ?
En ik heb een OBDLink LX Bluetooth die met mijn Android telefoon PHEV Watchdog draait, ook niet geschikt volgens de mmcoding forum.

Welke heb jij gebruikt?
Outlander PHEV (2013): Afbeelding Avensis Verso (2004): Afbeelding IS200 (1999): Afbeelding

Freddiem
Nieuw forumlid

Bericht door Freddiem » 02 nov 2020, 18:41

Bmtouring schreef:
30 okt 2020, 22:21
leuke module.
product is suitable for the left driving model[LHD],left Hand Drive

not for the right driving model 【RHD】Right Hand Drive
Fantastisch toch hoe ze met zulke omschrijvingen gigantische containers zooi de wereld in kunnen verkopen.

LHD = linksgestuurd dus stuur aan de linker kant dus rechts op de weg, dus niet 'links rijden model' je kunt het wel zo lezen dat het wel klopt maar of de schrijver net zo krom dacht toen hij het schreef weet je niet dus wat je nou uiteindelijk thuisbezorgd krijgt.....
Over welke module heb je het?
Als je die voor de ramen bedoeld, het is een klein kastje met snoeren en stekkers, je monteert hem tussen de aansluiting in de deur en de raambedieningspanel en het werkt perfect zoals vermeld.

Over dat LHD en RHD leek mij nogal logisch, een stuur zit links of rechts. Met een stuur aan de linker kant kun je toch nog links op de weg rijden en visa versa. ;)
Zo rijden ze bijvoorbeeld in Curaçao "gewoon" rechts. Maar ze hebben daar ook veel auto's met het stuur aan de rechterkant. Die blijken goedkoper te zijn.

Freddiem
Nieuw forumlid

Bericht door Freddiem » 02 nov 2020, 18:45

RX-Men-8 schreef:
31 okt 2020, 22:34
Het is me nog niet heel duidelijk welke OBD-II adapters geschikt zijn. De meesten sluiten de Hybrides en EVs uit.
Ik heb een ELM-323 USB (maar zelfs de ELM327 lijkt niet meer geschikt volgens https://mitsubishiforum.com/forum/mitsu ... ion-40223/ ?
En ik heb een OBDLink LX Bluetooth die met mijn Android telefoon PHEV Watchdog draait, ook niet geschikt volgens de mmcoding forum.

Welke heb jij gebruikt?
Hi, ik gebruik ook de OBDLink LX Bluetooth, heb die een hele tijd aangeschaft om de app "EvBatMon" te kunnen gebruiken.
Hij werkt ook met MMCodingWriter_2.3, kwam daar per ongeluk achter. De bluetooth heeft dan een compoort en die moet je dan gebruiken in het programma.

Sahin

Bericht door Sahin » 08 jan 2021, 15:22

Wordt er nog een klusdag schuifdak automatisch sluiten georganiseerd?

Plaats reactie