Achterklep werkt niet meer met sleutel

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
perryb

Achterklep werkt niet meer met sleutel

Bericht door perryb » 25 okt 2014, 09:13

Best mede Outlander rijders,
Misschien een domme vraag , maar sinds vorig weekend gaat mijn achterklep niet meer met 2 x drukken op de sleutel niet meer automatisch open.
Misschien heb ik aan een knopje gezeten of moet ik wat resetten, maar kan er nergens iets over terug vinden.
Hij geeft wel de piepjes maar gaat alleen nog handmatig open ;-(Iemand een oplossing ?
bvd Perry

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Achterklep werkt niet meer met sleutel

Bericht door kobus1967 » 25 okt 2014, 09:32

Per ongeluk aan het knopje gezeten wat verstopt zit onder aan het midden van het Dashboard?
Hiermee kun je de elektrische klep op handmatig zetten.

Eric67

Re: Achterklep werkt niet meer met sleutel

Bericht door Eric67 » 25 okt 2014, 09:55

knopje zit voorin de middenconsole, tussen de ontvanger voor de sleutel en de sigarettenaansteker.

perryb

Re: Achterklep werkt niet meer met sleutel

Bericht door perryb » 25 okt 2014, 10:54

Hoi Eric,

Top ! Geen idee dat daar een knopje zat hoor, maar het werkt weer als van ouds.
Dank voor je reactie
Perry

Barry G
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2021, 17:04

Re: Achterklep werkt niet meer met sleutel

Bericht door Barry G » 18 jan 2022, 18:38

O, ik baalde ook al. Ineens werkte het openen van de achterklep met de sleutel niet meer. Van alles geprobeerd, batterijtje van de sleutel vervangen, niets hielp.
Totdat ik dit item las. Inderdaad, er zit een piepklein butknopje onder het dashboard. Met behulp van het zaklicht van mijn mobieltje kon ik het localiseren. Knopje ingedrukt, en jawel hoor, ineens functioneerde alles weer zoals het hoort! Wie bedenkt in godsnaam zoiets om op die plek zo'n nutteloos aan/uit knopje te verstoppen???

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 436
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Achterklep werkt niet meer met sleutel

Bericht door Bmtouring » 18 jan 2022, 20:15

als ik me goed herinner werkt de knop achterop de klep dan ook niet meer? In dat geval zou het nuttig kunnen zijn om te voorkomen dat iemand ongewenst de klep opent om wat te jatten.

Overigens, 2 x op de knop op de klep en je kunt 'm handmatig optillen. Idem sluiten: 2 x terwijl die open staat en je jenst 'm zelf dicht. Handig als je wat haast hebt. Wel moet je nog wachten tot de vergrendeling klaar is voordat je de auto op slot kunt doen met het kleine knopje.

de locatie van dat knopje past bij wel meer knopjes in deze auto, ergnomisch is het geen wonder. Alhoewel, het houdt je wel bij de les, bij de meeste auto's rij je zo weg, bij deze moet je 'm een beetje kennen. Net zoals je bij mercedes de handrem met je voet los moest trappen ooit.

Plaats reactie