lekke radiator electromotor
Re: lekke radiator electromotor
Waarom zou het niet onder de verzekering vallen? Bij een steen op je ruit wordt de schade vergoed. Waarom dan niet bij een steen op je radiator?
Weet niet wat er steeds fout gaat maar plaats 1 foto en het worden er meer!zdDog schreef:ik zie eerst 4 foto's die allemaal hetzelfde lijken..mis ik wat?
kun je een uitgezoomde foto van het geheel maken? Wil wel eens zien hoe stoer dat staat
Hierbij de gevraagde foto. Gaat mijzelf om het nut en niet het mooie.
Laatst gewijzigd door Reinier L op 21 okt 2014, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
OUTLAND(CRUIS)ER
Zelfs mijn eend heeft achter de gril een gaasje voor de oliekoeler!Anko schreef:Waarom zou het niet onder de verzekering vallen? Bij een steen op je ruit wordt de schade vergoed. Waarom dan niet bij een steen op je radiator?
OUTLAND(CRUIS)ER
Het zal vast door de verzekering gedekt worden. Alleen heeft het wel invloed op je aantal schadevrije jaren en -afh van je verzekering- op je no claim.
Huh? Wat heeft dat te maken met wel of niet gedekt door de verzekering?Reinier L schreef:Zelfs mijn eend heeft achter de gril een gaasje voor de oliekoeler!Anko schreef:Waarom zou het niet onder de verzekering vallen? Bij een steen op je ruit wordt de schade vergoed. Waarom dan niet bij een steen op je radiator?
Nu is er gaas aangebracht, maar wat als de motor ofzo nu te warm wordt? je plaatst toch iets in de lucht stroom wat invloed heeft, vol raakt met blaadjes? Bransstofverbruik, zal toenemen of misschien wel afnemen? Maar eigen aanpassingen dan ben je je garantie kwijt omdat je zelf aan het knutselen bent geweest? Maar gelukkig dan nog wel je no claim.... 

Ik denk zelf dat het met de luchtstroom nog dik in orde is.
De blaadjes en insecten inderdaad goed in de gaten houden en indien nodig schoonmaken.
Denk dat het risico op steenslag van de koeler groter is. En dat is nu nihil.
De blaadjes en insecten inderdaad goed in de gaten houden en indien nodig schoonmaken.
Denk dat het risico op steenslag van de koeler groter is. En dat is nu nihil.
OUTLAND(CRUIS)ER
Luchtstroom voor een radiator wordt over het algemeen gecreerd door de ventilator die ACHTER de radiator zit. Radiator is niet afhankelijk van rijwind, anders zou het zomers en in de file tot veel problemen kunen leiden. Dus dat gaasje kan geen kwaad.
ja goed punt Henk. zou idd kunnen betekenen dat de ventilator (weet zelf niet of die er zit hier, maar ga uit van wel) wat vaker aan gaat, maar dat is geen ramp natuurlijk. in de file draait je E-motor toch niet zoveel en heb je niet veel koeling nodig.
Ook ik heb gaas geplaatst, geen RVS maar kunststof.
Kosten € 20,- en een uurtje prutsen
Ziet er wel goed uit en voor weinig alle radiateurs (er zitten er 3 achter elkaar) voorzien van anti-steenslag.
Kosten € 20,- en een uurtje prutsen

Ziet er wel goed uit en voor weinig alle radiateurs (er zitten er 3 achter elkaar) voorzien van anti-steenslag.
- JanPHEV
- Super-User
Het gaas lijkt me nog wat grof (te grote openingen om alle steentjes tegen te houden)
Waar is dat gaas verkrijgbaar en is er ook nog eventueel een fijnere versie

Waar is dat gaas verkrijgbaar en is er ook nog eventueel een fijnere versie

Ongeveer 5 x 8 mm. Volgens mij goed genoeg om tegen steenslag te beschermen.
Gekocht via bouwmarkt, lengtes van ca 4 meter x 45 cm.
Ik heb nog genoeg voor 3 auto's liggen....
Gekocht via bouwmarkt, lengtes van ca 4 meter x 45 cm.
Ik heb nog genoeg voor 3 auto's liggen....

Bedankt voor het delen, ik vind alleen de laatste foto onduidelijk. Zou je opnieuw een foto willen maken van het eindresultaat. En hoe heb je de bevestiging opgelost?
vast bedankt
vast bedankt
Hierbij meer foto's.
Veel duidelijker zal het niet worden vrees ik, je ziet er nl. bijna niets van weer.
Rooster "hangt" als het ware aan de steunen middels de uitsparingen. Door de bolling in het materiaal klemt deze zich als het ware vast.
Blijft keurig zitten en rammelt niet!
Veel duidelijker zal het niet worden vrees ik, je ziet er nl. bijna niets van weer.
Rooster "hangt" als het ware aan de steunen middels de uitsparingen. Door de bolling in het materiaal klemt deze zich als het ware vast.
Blijft keurig zitten en rammelt niet!
Laatst gewijzigd door Calx op 24 nov 2014, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziet er ook goed uit.
Die nummerplaat van jou is ook veel geler!!
Die nummerplaat van jou is ook veel geler!!
OUTLAND(CRUIS)ER
Allemaal mooie oplossingen maar ik ben van mening dat Mitsu dat maar moet regelen; via de dealer. in mijn optiek is dit een ontwerp defect en zoals iemand hier al meldde; een eend heeft nog gaas, dus waarom kan mitsu dit niet ff zelf oplossen?
Ben dat met je eens!
Maar dat kan lang duren of helemaal niet gebeuren.
Ik ben diegene van die eend en dat gaas maar ook die nu al gaas op de outlander heeft geplaatst.
Voorkom liever dan dat ik genees. En heb niets tegen een beetje klussen. Maar kan me goed voorstellen dat de meesten daar niet op zitten te wachten.
Maar dat kan lang duren of helemaal niet gebeuren.
Ik ben diegene van die eend en dat gaas maar ook die nu al gaas op de outlander heeft geplaatst.
Voorkom liever dan dat ik genees. En heb niets tegen een beetje klussen. Maar kan me goed voorstellen dat de meesten daar niet op zitten te wachten.
OUTLAND(CRUIS)ER
Vorige week heb ik een lekke radiator van de benzine motor gehad. Dat is ongemakkelijk:
volle tank, volle batterijen en dan ineens stil komen te staan. Echt ineens. Omdat de motor
niet meer kan draaien - omdat hij niet kan koelen - kun je met maximaal stationair
verder rijden. Gelukkig stond ik bij het stoplicht en was ik niet op de snelweg.
De radiator is nu vervangen met een radiator met een plastic rooster ervoor.
volle tank, volle batterijen en dan ineens stil komen te staan. Echt ineens. Omdat de motor
niet meer kan draaien - omdat hij niet kan koelen - kun je met maximaal stationair
verder rijden. Gelukkig stond ik bij het stoplicht en was ik niet op de snelweg.
De radiator is nu vervangen met een radiator met een plastic rooster ervoor.
- JanPHEV
- Super-User
Is een radiator met plastic rooster een (nieuwe) standaard / update voor de PHEV 

Voor wie er ook nog denken aan het beschermen van de radiateurs: Het lijkt erop dat je het gaas ook van bovenaf kan aanbrengen.
Zie het filmpje op https://nl.aliexpress.com/item/10050036 ... Redirect=y
Zie het filmpje op https://nl.aliexpress.com/item/10050036 ... Redirect=y