Tussenstand diefstal?

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
phevictor

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door phevictor » 19 feb 2014, 19:32

paul1173 schreef:is niet duur. ..http://deals.dx.com/team.php?utm_source ... 16&id=4349

misschien maar inbouwen. ..

gr. Paul
Ga je hem dan zelf weer halen in Polen of Rusland? :P

paul1173

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door paul1173 » 19 feb 2014, 20:11


phevictor

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door phevictor » 19 feb 2014, 21:16

Haha geweldig verhaal zeg.. Wel even 10K km op de teller erbij gedraaid door die raddraaiers.

tadango

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door tadango » 19 feb 2014, 21:59

Dan heb je pas ballen zeg.

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Wreckerrm » 20 feb 2014, 08:09

Het geeft toch te denken. Leasemaatschappijen, verzekeringsmaatschappijen en anti-diefstal inbouwers geven allemaal aan dat de Outlander PHEV bij bosjes gestolen worden. Niemand hier kent echter iemand met een gestolen Outlander PHEV (of eigenlijk zonder) en ook in de pers duiken nog geen concrete verhalen op. Proberen ze ons gek te maken of is het stilte voor de storm? Op het forum hier was er sprake van een echte diefstal, maar die is volgens de RDW gegevens niet gestolen. En die Poolse autoambulance, tja het is gelukkig niet gelukt.

En toch heb ook ik een BearLock en LoJack in de auto.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Zorro

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Zorro » 20 feb 2014, 13:04

Ben vanaf het begin al sceptisch geweest, maar misschien komt het idd nog. Wellicht zijn ze gewoon nog even aan het uitpluizen hoe ze de PHEV zelf en de 3 of 4 meest geïnstalleerde alarmen e.d. moeten kraken en komen ze ze daarna halen. Ik heb mijn geld op ouderwetse mechanische beveiliging gezet (disklok). In de hoop dat die computernerds die ze tegenwoordig sturen toch minder goed raad weten met het ouderwetse handwerk.

Ben nog aan het denken over de optie om het OBD-gebeuren te saboteren, lijkt een goede oplossing.

phevictor

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door phevictor » 20 feb 2014, 14:14

Zo "makkelijk" gaat het oppikken en verlengen van het keyless entry signaal dus . : http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... redirect=1 lekker zo'n zootje van dat gajes op je oprit

Zorro

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Zorro » 20 feb 2014, 16:31

Zoals ik het begrijp heeft dit niks met keyless entry te maken. Ja, ze verschaffen zich "keyless entry" door een ruitje in te tikken en vervolgens de OBD-plug gebruiken om een eigen sleutel te programmeren...

phevictor

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door phevictor » 20 feb 2014, 19:36

Ohh je hebt gelijk, dacht dat je jn die laatste 1 1/2 min film die lui met apparatuur onder het raam zag staan?. Rijst wel meteen de vraag kunnen ze dit bij de outlander ook flikken, via de OBD? Dan zou je er toch een soort slot op willen hebben

EddieW
Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 okt 2013, 15:17

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door EddieW » 20 feb 2014, 19:42

Daarom heb ik als eerste handicap een hangslot over de OBD connector geplaatst.
Elektronische beveiligingen zijn leuk, maar ik vertrouw toch (ook) meer of simpele mechanische varianten.
Alleen zonde van het ruitje als ze vervolgens onverrichte zaken moeten afhaken.

phevictor

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door phevictor » 20 feb 2014, 21:30

@Eddiew, Interessant kon niet een aftermarket OBD slot vinden, Foto?

EddieW
Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 okt 2013, 15:17

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door EddieW » 20 feb 2014, 23:00

Vooralsnog eenvoudig 40mm standaard hangslot om de OBD geplaatst.
Daarvoor de connector loshalen uit dashboard en plastic van connector iets weghalen om zo op maat van het hangslot te maken.
Geen foto i.v.m. pottenkijkers.
Moet nog gaan kijken naar degelijker hangslot wat gelijke maatvoering heeft.

willighagen

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door willighagen » 24 feb 2014, 19:51

Door al dat gezeur en vage aannamens heeft onze vriend Willy niet meer die mooie verzekering. Niets wijst er op dat het zo is. Allemaal pagina vullers in de autoblaadjes de waarheid is '' nul" die ene auto is gestolen omdat de sleutels tijdens een inbraak op tafel lagen gewoon pech dus. :twisted: :evil:

ska

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door ska » 25 feb 2014, 08:55

phevictor schreef:@Eddiew, Interessant kon niet een aftermarket OBD slot vinden, Foto?
Ik heb deze gekocht: http://www.autocyb.com

Moet wel zeggen dat ik er niet 100% tevreden mee ben. Ten eerste had ik ijzer/staal verwacht terwijl ie van plastic is gemaakt en ten tweede past ie in eerste instantie niet. Ik moest er een klein stukje linksachter afhalen (slijpen).

Maar wat je krijgt is dus een OBD2-slot. Het kastje gaat over de connector en met een sleuteltje zet je hem dan vast. Kost totaal $45. Volgens mij kwam het op 33 euro neer. Met een inkoopactie zouden de kosten denk ik wel flink omlaag kunnen, aangezien er $15 verzendkosten gerekend wordt.

phevictor

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door phevictor » 25 feb 2014, 09:58

Dank @SKA. Precies waar ik naar opzoek was.. idd jammer dat hij niet van metaal (alu zou prima zijn) is, evengoed een mooie extra fysieke drempel tegen een geplande snelle hack van de auto via OBD.

Vraag is natuurlijk wel of dit een veelvoorkomende manier van diefstal gaat worden van deze auto.. of dat het via andere listige manieren gaat gebeuren.. als ze klasse3 alarm weten te omzeilen voordat ze in de auto komen, en zichzelf ook keyless entry verschaffen.. dan hebben geen OBD meer nodig om weg te rijden.. dat slot op OBD halen ze er in het Oostblok dan wel af.

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door jaapv » 25 feb 2014, 13:24

Ik denk niet, dat dit een autodiefstal meer dan 10 sec. tegenhoudt. Daar is het ook niet voor bedoeld. Het is bedoeld als een juridische beveiliging tegen het ongeautoriseerd uitlezen van je data.

DutchTrafficConsult

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door DutchTrafficConsult » 17 apr 2014, 14:29

Ik was gisteren op bezoek bij de verzekeraar die de meeste stekkerauto's verzekert. Verhalen over grootschalige diefstal zijn daar niet bekend. Golfjes, die worden veel gejat.

Het lijkt wel of iemand een broodje aap in de wereld heeft gestuurd en daar veel geld aan wil verdienen.

Groet. Alex

Jophev

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Jophev » 17 apr 2014, 16:18

Helaas vereist de mitsubishi verzekering per 1januari een klasse 4 alarm... Wellicht helemaal niet nodig....

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Hansjebrinkers » 18 apr 2014, 13:39

Iedere auto die gestolen wordt is er eentje teveel. Ik hoop ook niet dat het me ooit zal overkomen. Het forum (met toch beste een hoop deelnemers) maakt echter niet dat ik me extra ongerust maak.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Alexander73

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Alexander73 » 18 apr 2014, 19:03

Die van mij mag gejat worden, graag zelfs. Dan koop ik een auto waar de stoel niet wiebelt!

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Anko » 18 apr 2014, 20:07

Nou ja. Als je liever 20 of 25% bijtelling betaalt, dan je dealer de kans geven deze kinderziekte voor je op te lossen, dan help ik je hopen dat het snel gebeurd. Misschien even je adres vermelden? :mrgreen:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Zorro

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Zorro » 18 apr 2014, 20:25

Mijn dealer heeft al wéken de kans om die wiebelstoel op te lossen.... maar er gebeurt bijzonder weinig. Verschuilt zich achter de importeur / zegt te wachten op een "definitieve oplossing". Nu is die er volgens mij al lang (rails vervangen), maar goed. Laat mij maar tobben. Op een mailtje van afgelopen maandag is ook totaal nog niet gereageerd. Begin een beetje pissig te worden.

Ik hoef geen gratis Telegraaf, ik betaal liever voor een kwaliteitskrant. Een PHEV voor weinig of een goede auto voor wat meer, ik weet het niet meer. En was de aftersales nu dikke mik, maar eh... van alle problemen die ik aanhangig gemaakt heb is er nog niet één serieus genomen. In Barendrecht zijn ze te druk met centen poetsen denk ik!

Maar goed, terug naar de diefstal.

DutchTrafficConsult

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door DutchTrafficConsult » 18 apr 2014, 23:26

Volgens mij is Mitsubishi niet de enige centenpoetser. Er rijden er zo'n slordige 10.000 rond in een SUV.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Hansjebrinkers » 19 apr 2014, 00:01

Alexander73 schreef:Die van mij mag gejat worden, graag zelfs. Dan koop ik een auto waar de stoel niet wiebelt!
Geld teveel? Of zo ontevreden over een wiebelende stoel die door dealers aangepast kan worden? Of gewoon ontevreden over de outlander. In dat laatste geval: gewoon aanbieden op marktplaats..... Als je de prijs netjes kiest ben je m binnen een week kwijt. Iedereen weer gelukkig :D :D
Laatst gewijzigd door Hansjebrinkers op 19 apr 2014, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door jaapv » 19 apr 2014, 01:45

Jophev schreef:Helaas vereist de mitsubishi verzekering per 1januari een klasse 4 alarm... Wellicht helemaal niet nodig….
Natuurlijk; klasse 4 en 5 alarmen zijn voor de verzekering, niet voor de verzekerde. Track and Trace leidt tot schadebeperking en dus tot winstmaximalisatie.

Plaats reactie