Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Crazy D
Nieuw forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2019, 10:13

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door Crazy D » 27 dec 2019, 17:39

Haha. Ja, ik vind het altijd lachen dat ie na het tanken meestal zo rond de 520 km range aangeeft, en dat dat de eerste dagen oprekt tot 580 voordat ie echt gaat aftellen... Nou ja ik tank sowieso wel als ik nog 100km kan rijden, al is het maar om niet voor verrassingen te staan als ik opeens ver weg moet of zo.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door PHEV2014 » 07 jan 2020, 19:59

Wat is eigenlijk de minimaal gereden afstand op 1 volle tank? 250km? :mrgreen:
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door neuroticz » 08 jan 2020, 10:35

Met caravan zul je inderdaad rond de 200 KM komen gok ik zo... 8-)

Kamej03
Forumlid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 feb 2020, 23:46

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door Kamej03 » 28 feb 2020, 16:40

Ja, de benzine meter geeft behoorlijk overspannen signalen en staat op 0 als er zeker nog 5 liter inzit. Ook de whatchdog zegt dat de tank leeg is maar aan de pomp krijg ik er maar 40 liter in geperst (tot aan de dop toe vol). Ik mis een indicatie van de voorraad benzine in liters, aan een geschat tegoed aan te rijden km s heb je niet zoveel als het verbruik zo sterk kan variëren als bij dit type auto. Zou de benzinemeter opnieuw te calibreren zijn, zodat in ieder geval de watchdog wel een correct percentage vulling van de tank weergeeft?
Overigens had ik deze eerste tankbeurt 680 km kunnen uitstellen. Bijna 1 op 18 als je alleen de benzine meetelt. De was met mijn vorige auto, Kia sportage , heel anders. En nu waren er eigenlijk nog ongebruikelijk veel lange ritten geweest, dus er is nog ruimte voor verbetering.
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door PHEVlkj » 01 mar 2020, 15:53

@Kamej03

De auto geeft wel een soort signaal.

In de gebruiksaanwijzing van mijn bouwjaar staat: als de eerste piep voor de brandstof gaat (en de indicatie blijft knipperen) nog 7 liter in de tank en als het bereik op ---- gaat zit er nog 5 liter in de tank. Volgens mij klopt dat wel aardig, dus je kunt nog best ver rijden, zeker binnendoor. Reken voor je gemak (en van de bijrijder) gemiddeld met 1 op 10 en dan heb je nog ruim werkelijke liters over bij de pomp.

Er staat best veel op het forum. Zoek eens op "inhoud tank" in het forum.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Rob1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2019, 13:20

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door Rob1961 » 19 mar 2020, 13:03

Hoe krijgen jullie dat voor mekaar zoveel kilometers op 1 tank ik rij pas een paar maanden een oudlander uit eind 2015 maar mag blij zijn als ik 1 op 13 haal,hebben jullie tips voor mij bedankt alvast Rob

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door eddam » 19 mar 2020, 13:45

Rob1961 schreef:
19 mar 2020, 13:03
mag blij zijn als ik 1 op 13 haal
Hoi Rob,
Wij rijden nu ook net een maand in onze 2013 PHEV, en heb net de eerste rekeningen binnen van electra,waarna ik kan zeggen dat we tot nu toe redelijk in de pas blijven met het verbruik in vergelijking met de Prius hiervoor.
1 op 20 zullen we niet meer gaan halen,maar ik heb laatst de eerste gemeten tankbeurt geahd,en heb toen 31 liter verbrukkt op 868 km.
Daar kwam dan nog 32 euro aan electra bij,dus kwamen we financieel gezien niet zo heel veer duurder uit.
Al weet ik natuurlijk niet precies hoeveel km we echt electries of op benzine gereden hebben..

Ik denk dat het toch een groot deel gewenning zal zijn bij je, en weet ik niet wat je hiervooor gereden hbet.
Ook was het bij de Priussen (ook op het forum onderling) een sport om zo zuinig mogelijk te rijden, en de kleinste beetjes regeneratieve energie mee te pikken.
Bij de Outlander bekruipt me toch heel vaak het gevoel (nog) met veel zakelijke rijders te maken te hebben,die het toendertijd vooral voor het fiscale voordeel deden.

Ik ben benieuwd hoe het je in de toekomst afgaat,en hou dat hier ook een beetje in de gaten.

Ikzelf hou mijn tankgedrag vrij secuur bij, en moet dat dus nu ook met de oplaadpas gaan doen, zodat er wel een reeel beeld komt, want de 1 op 59 die Mistubishi heel stoer in de folder zet, is voor 99,9 % van de mensen wel een utopie,lijkt me....maar ik maak er toch een sport van om daar zoveel mogelijk naartoe te gaan werken.

Groeten en heel veel zuinig plezier gewenst !!

Ed
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

chrisvlaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2020, 20:48

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door chrisvlaar » 21 mar 2020, 20:39

Ik had de eerste week gereden 1 op 10 ongeveer.

Toen begon ik het een beetje door te krijgen en het wordt nu een beetje een sport voor de lol gewoon.

Na een paar weken vorige week dus 675km gereden en 32liter benzine getankt daarna. 1 op 21,09 dus.

Leuk, het gaat telkens beter. :)

Chris

Kamej03
Forumlid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 feb 2020, 23:46

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door Kamej03 » 10 mei 2020, 19:11

Van af februari Zijn we eigenaar van een outlander. Eind februari getankt en sindsdien nu al bijna 1400 km gereden. De tank is nu nog steeds halfvol. De ritten die we maken vallen 90% binnen de 30km e-actieradius.
Als dit zo blijft dan Heeft de benzine motor maar 2000 km gedraaid als de auto een 20000km beurt gaat krijgen. We rijden nu al iets van 1 op 50 als je de electriciteit niet meetelt.
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door PHEVlkj » 11 mei 2020, 09:40

Dat is toch mooi. Met de huidige lage benzineprijzen is het misschien niet eens rendabel om op te laden, maar de auto op zich is gewoon comfortabeler in gebruik als de accu opgeladen is.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Kamej03
Forumlid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 feb 2020, 23:46

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door Kamej03 » 12 mei 2020, 20:06

Rendabel om op te laden lijkt me wel. Ik laad per keer ongeveer 9kwh maal 20 cent is 1,80. Daar rijd ik dan ongeveer 30 km op is 6 cent/km. Op een liter benzine a 1,40 nu rijd ik 10km, dus 14 cent/km. Als ik dit 10000km van de jaarlijkse 14000 km volhoud dan levert het 800 euro op. En dat vind ik dan wel weer de moeite waard.
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door PHEVlkj » 13 mei 2020, 13:18

Dat is alleen waar als je het hele positieve plaatje bekijkt :) .

Die 9 kw (= 12 kw - 30% minimale vulling) haal je alleen bij een nieuwe accu. Dat had ik bij mijn eerste auto ook. Dat wordt later minder want je bereik wordt ook minder. Dus dan nemen de kosten per kilometer op elektriciteit wel wat toe.

Ik rij gemiddeld 1:12 op benzine (nu nog zuiniger bij de nieuwe toegestane maximale snelheden). Dus dan wordt het totale plaatje toch wat anders in de praktijk.

Met extern opladen ben ik gestopt. Door de geringe toe te voegen hoeveelheid energie (maar laten we voor het gemak even die 9kw bijvullen als uitgangspunt nemen). Bijna overal moet je een minimale startprijs van € 0,60 (bv EV-net) betalen. De laadkosten zijn dan ongeveer € 0,44 (bij de goedkopere) per kwh. Dus (€ 0,60 + (0,44*9)/9). Dus € 4,56 /9 = € 0,51 per KWH)

De laatste keer heb ik wat korter gestaan bij de lader en dus minder bijgeladen dan mogelijk was. Toen kwam de totaalprijs uit op € 0,57 per kwh.
Want vooral door het starttarief is het al € 0,07 per Kwh bij een volledige lading van 9 Kw. Maar als het bij een wat oudere accu bijvoorbeeld maximaal 7 KWh kan worden bijgevoegd is dan praat je al over € 0,09 per Kwh.

Thuis betaal ik ook ongeveer 20 cent. Dan kan het zeker uit.

Maar het extern opladen voor voor plugin hybrides (ook de nieuwe Kia's en Hyundai's bijvoorbeeld) is veel te duur daardoor.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door RX-Men-8 » 13 mei 2020, 21:48

Snelladen is inderdaad niet voor de kosten, hooguit voor je groene gevoel.
Als je met die van mij met een "Lege" accu van de snelweg komt en bij FastNed gaat laden, blijkt dat ie van ca. 33% naar 80% SoC gaat, en dat is geen 9kWh maar ongeveer 5,15 kWh bij die van mij. Met een gratis NewMotion laadpas kostte me dat 2,51 euro voor 20-25km. En dat red je ook op benzine voor die kosten, al is het geen wereld van verschil.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door neuroticz » 14 mei 2020, 07:53

Ik zet de auto vrijwel altijd aan de stroom, als er een laadplek vrij is tenminste.
Snellader doe ik alleen bij de LIDL aangezien deze toch gratis is en je toch boodschappen moet doen, langs de snelweg ga ik niet 18 minuten stil staan om daarna 20 KM elecktrisch af te kunnen leggen.
Maar weer terug naar het draadje..
Ik heb vorige week getankt 2.846 KM en 36.86 l iter getankt.
Ook afscheid genomen van de winterbanden na 135.000 KM. :mrgreen:

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door PHEVlkj » 15 mei 2020, 10:09

Ik bedoelde niet snelladen, maar gewoon laden met 16A bij een externe laadpaal.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door eddam » 23 mei 2020, 10:53

PHEVlkj schreef:
13 mei 2020, 13:18


Die 9 kw (= 12 kw - 30% minimale vulling) haal je alleen bij een nieuwe accu. Dat had ik bij mijn eerste auto ook. Dat wordt later minder want je bereik wordt ook minder. Dus dan nemen de kosten per kilometer op elektriciteit wel wat toe.


Bijna overal moet je een minimale startprijs van € 0,60 (bv EV-net) betalen. De laadkosten zijn dan ongeveer € 0,44 (bij de goedkopere) per kwh. Dus (€ 0,60 + (0,44*9)/9). Dus € 4,56 /9 = € 0,51 per KWH)

De laatste keer heb ik wat korter gestaan bij de lader en dus minder bijgeladen dan mogelijk was. Toen kwam de totaalprijs uit op € 0,57 per kwh.

lkj
Da's best aan de prijs dan....
Hier in Hellevoet betaal ik 37 ct/kwh en in Rotterdam 35 ct...
Dat zijn dan best behoorlijke verschillen...
Voor een lading van 7 KW, wat zoon beetje mijn maximum is geweest, betaal ik € 2,15 hier op de hoek van de straat.
Best jammer ook,dat er niet op de palen vermeld wordt wat het tarief is....
Wellicht dat dit in de toekomst nog gaat gebeuren??
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door case » 23 mei 2020, 12:35

eddam schreef:
23 mei 2020, 10:53
...............

Best jammer ook,dat er niet op de palen vermeld wordt wat het tarief is....
Wellicht dat dit in de toekomst nog gaat gebeuren??
Dat is lastig, want die tarieven zijn niet voor iedereen gelijk.
Afhankelijk van de laadpas die je gebruikt, en de afspraken die zijn gemaakt tussen de uitgever van die pas en de uitbater van de laadpaal, kunnen de tarieven verschillen.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door PHEVlkj » 23 mei 2020, 16:32

Ik heb die prijzen meerdere keren ervaren in Wijk bij Duurstede (niet mijn woonplaats).

Thuis laad ik altijd op bij mijn huis voor 20 cent per Kwhr.

Ik heb passen van Ecotap, Oplaadpunten.nl en newmotion. Dat zouden passen moeten zijn voor weinig extern opladen. Maar eigenlijk zijn ze daar dus niet voor geschikt, met name door de starttarieven die op veel plaatsen geldt, dan ook nog samen met eventuele opslag (zoals newmotion).
Bij mij in de buurt zijn geen externe opladers, maar wel in een dorp in de buurt. Daar hebben ze o.a. Ecotap laadpunten. Dan zou ik waarschijnlijk goedkoper uit zijn.

Ik ga een even een nieuw topic maken over de geschikte laadpassen.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Kamej03
Forumlid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 feb 2020, 23:46

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door Kamej03 » 04 jun 2020, 15:28

neuroticz schreef:
14 mei 2020, 07:53
Ik zet de auto vrijwel altijd aan de stroom, als er een laadplek vrij is tenminste.
Snellader doe ik alleen bij de LIDL aangezien deze toch gratis is en je toch boodschappen moet doen, langs de snelweg ga ik niet 18 minuten stil staan om daarna 20 KM elecktrisch af te kunnen leggen.
Maar weer terug naar het draadje..
Ik heb vorige week getankt 2.846 KM en 36.86 l iter getankt.
Ook afscheid genomen van de winterbanden na 135.000 KM. :mrgreen:
Hoe lang was t geleden dat je had getankt voor de laatste keer?
Ik had van de week de 1700km gepasseerd, laatste keer getankt op 28 februari. Vanmorgen bij t starten ging spontaan CHARGE aan en ik kon het ook niet uitzetten. Oranje driehoek op dashboard en een Duitse waarschuwing. Wat ik ook probeerde, charge bleef aan en de motor bleef lopen ondanks mijn volledig opgeladen accu. Dus ik de dealer gebeld, ik mocht langskomen voor uitlezen. Inmiddels was de motor zolang aan geweest dat het tank symbool verscheen. Dus eerst maar tanken voor ik naar dealer reed. Na het tanken startte de auto weer normaal, charge was uit en bleef uit. Toch maar naar de dealer , deze kon geen fout uitlezen. Volgens hem zit er een beveiliging op zodat je minimaal eens in de zoveel tijd je oude benzine op moet rijden. Dat zou zich dan op deze manier manifesteren. Heeft iemand daar al eens iets van gehoord of misschien ervaren?
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door PHEVlkj » 04 jun 2020, 16:19

Dit komt wel vaker voor.... Het staat zelf in de gebruiksaanwijzing:

Affhankelijk van de gebruiksomstandigheden
van uw voertuig is het mogelijk dat de
brandstof lange tijd niet wordt gebruikt en in
de tank blijf zitten. Hierdoor verslechtert de
brandstofkwaliteit. Aangezien dit gevolgen
kan hebben voor de motor en de onderdelen
van het brandstofsysteem, moet u de volgende
punten in acht nemen:
• Start de motor minstens één keer om de 3
maanden door de accuoplaadschakelaar in
te drukken. Zie “Accuoplaadschakelaar”
op pagina 7-24.
• Tank minstens 20 liter om de 6 maanden
(zodat de totale bijgetankte hoeveelheid
brandstof op 6 maanden minstens 20 liter
is).

en:

l Wanneer lange tijd niet minimaal 15 liter
is getankt, wordt de benzinemotor automatisch
gestart voor onderhoud van de onderdelen
van het brandstofsysteem. Wanneer
de motor draait, geeft dit display de toestand
van de opgeladen rijaccu aan.
l Het display kan regelmatig verschijnen, afhankelijk
van de gebruiksomstandigheden
van uw voertuig, bijvoorbeeld wanneer de
brandstof al lange tijd in de tank zit. Als u
minimaal 15 liter bijtankt, verdwijnt dit display.
l Wanneer de motor draait voor onderhoud,
wordt het symbool van de accuoplaadmodus
( ) weergegeven in het
multi-informatiedisplay.

Kennelijk doet de auto het zelf. Er is in het verleden wel meer op het forum gezegd daarover.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door case » 05 jun 2020, 10:58

Kamej03 schreef:
04 jun 2020, 15:28

Hoe lang was t geleden dat je had getankt voor de laatste keer?
.... Vanmorgen bij t starten ging spontaan CHARGE aan en ik kon het ook niet uitzetten. Oranje driehoek op dashboard en een Duitse waarschuwing. Wat ik ook probeerde, charge bleef aan en de motor bleef lopen ondanks mijn volledig opgeladen accu. Dus ik de dealer gebeld, ik mocht langskomen voor uitlezen. Inmiddels was de motor zolang aan geweest dat het tank symbool verscheen. Dus eerst maar tanken voor ik naar dealer reed. Na het tanken startte de auto weer normaal, charge was uit en bleef uit. Toch maar naar de dealer , deze kon geen fout uitlezen. Volgens hem zit er een beveiliging op zodat je minimaal eens in de zoveel tijd je oude benzine op moet rijden. Dat zou zich dan op deze manier manifesteren. Heeft iemand daar al eens iets van gehoord of misschien ervaren?
Nu veel mensen vanwege de Corona lockdown thuis gewerkt hebben, zijn er veel auto's die lang stilstaan. Als ze dan ook nog voornamelijk elektrisch rijden, duurt het lang voordat er weer eens getankt moet worden.
In mijn PHEV heb ik dat ook al een paar keer gehad. De motor start dan met een melding (bij mij wel in het Engels), dat dat gebeurt voor onderhoud van het brandstof systeem. Na een tankbeurt is dat weer over, maar wel jammer als je tank nog niet leeg was.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Ravensbergen1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2019, 21:00

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door Ravensbergen1964 » 10 jun 2020, 18:07

Vandaag kreeg ik ook de melding en stond de charge met oranje driehoek direct op het Dashboard. Alleen Elektrisch rijden was niet mogelijk. Na contact met de dealer moet je eerst een km of 30 rijden en een tankbeurt maken. Ik heb inderdaad weinig getankt en hoofdzakelijk elektrisch gereden.
Na de tankbeurt was het charge symbool verdwenen en kon ik weer elektrisch rijden..

pinguin
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2019, 13:09

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door pinguin » 17 jun 2020, 15:13

Moet dit inderdaad 15 liter zijn?
Of is een tankbeurt met minder liters ook voldoende?
(15 liter past er niet in namelijk:))

Gerardus.Rog
Forumlid
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 feb 2019, 00:54

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door Gerardus.Rog » 23 jul 2020, 16:42

3563 km met 33,83L benzine. Dat is 0,95 L op 100 km ofwel €0,011 /km. Elektriciteit is gratis via de zonnepanelen. Bijna uitsluitend elektrisch gereden. De 33L was omdat er een ritje naar de efteling was, anders had ik nog veel verder geraakt. Niet slecht. Gemiddeld 35 km elektrisch per dag.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Maximaal gereden afstand op 1 tank benzine

Bericht door case » 24 jul 2020, 15:18

Gerardus.Rog schreef:
23 jul 2020, 16:42
.................. Elektriciteit is gratis via de zonnepanelen.............
Dat is eigenlijk alleen zo als je veel meer stroom produceert dan je verbruikt!
Anders had je de kWh, die nu in je auto verdwijnt, ook voor € 0,20 terug kunnen leveren aan het net.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Plaats reactie