Oproep om de Poll's in te vullen...

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
RobertG
Forumlid
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 aug 2013, 20:51

Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door RobertG » 28 nov 2013, 00:19

Ik kijk elke keer wanneer ik aanlog naar de 'Nieuwe berichten' en daar zijn de poll's jammer genoeg uit beeld :?.

Het zou mij ten zeerste betreuren indien de poll's langzaam naar de achtergrond verdwijnen en er daardoor verkeerde conclusies getrokken worden (jammer zijn van het goede werk van sigmasailor). De punten in de poll's zijn in mijn ogen dermate evident dat MMN ze gisteren al aangepast moet hebben, toch :oops:. Maar ik snap dat met 2000 leden je pas echt sterk staat indien iedereen het ingevuld heeft.

Mijn oproep is dan ook om de polls meer kenbaar te maken bij de leden zodat ze ingevuld worden! Wellicht is het een idee om de nu nog lege advertentie ruimte hiervoor te benutten. In elke onderwerp komen wel een paar lege blokken voor die prima gebruikt kunnen worden om leden op de polls te wijzen.

Iedereen kan natuurlijk ook op dit onderwerp blijven reageren dan ziet iedereen het ook :D .

Oh ja... mocht je de poll's nog niet ingevuld hebben... doe dit dan :twisted: . Des te sneller hebben we ze in de komende update zitten :mrgreen:

Robert
OPI Instyle zwart

berg128

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door berg128 » 28 nov 2013, 07:30

Klink helaas egoïstisch, maar ik heb geen enkel probleem met mijn PHEV of met Mitusbishi. Ik begon me eigenlijk net een klein beetje te irriteren aan het feit dat de polls zoveel ruimte en aandacht krijgen en de aandacht van andere (vrolijker) onderwerpen afleiden.

ittotaal
Forumlid
Berichten: 152
Lid geworden op: 10 sep 2013, 15:05

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door ittotaal » 28 nov 2013, 08:05

Vraag me ook af hoeveel van de 2000 leden hun auto al hebben en voor zichzelf kunnen testen?
Niet in maart (2013) maar in april hopelijk dan een Silky White Instyle. --- iT Totaal

berg128

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door berg128 » 28 nov 2013, 08:33

Oh ja, als je "Bekijk onbeantwoorde berichten" kiest staan ze ook helemaal bovenaan en als je gelijk even een zinnig antwoord weet te verzinnen op de berichten die daar bovenstaan, komen de polls weer bovenaan de lijst :)

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door kobus1967 » 28 nov 2013, 09:24

Er zijn volgens mij genoeg eigenaren die de app helemaal niet gebruiken en dus ook niet weten of de wifi wel of niet werkt.
Niet iedereen is zo bezig met zijn auto als de forumleden.
Mijn buurman was in de veronderstelling dat de dealer de telefoon gekoppeld had, dat klopte voor de bluetooth maar niet voor de wifi.
Hij had ook de app niet gedownload, wat kun je daar dan mee was de vraag, ik heb hem geholpen met koppelen en nu heeft hij elke morgen een lekker warme auto voor zolang als het duurt.
Zijn REMOTE krijg ik te zien op mijn telefoon maar mijn eigen REMOTE is helaas nog buiten bereik.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door sigmasailor » 07 dec 2013, 11:58

Een voorlopige (eerste) reactie van de importeur is dat de polls veel te weinig stemmen hebben om er iets mee te doen; ik snap die reactie eigenlijk volkomen.

Dit forum heeft nu zo'n 2500 leden maar slechts 10-tallen nemen de moeite om de polls te lezen of in te vullen. Als de importeur ons serieus moet gaan nemen moeten de polls door veel meer mensen ingevuld worden. Als dat niet lukt heeft dit 'tool' geen enkel effect en heeft het niet veel zin om hier mee door te gaan.

Dus: als jullie echt willen dat de polls (een redelijke kans op) effect krijgen vul ze dan in.

Voor wie ze nog niet gevonden heeft: hier staan ze http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Mats

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door Mats » 07 dec 2013, 12:03

Aha, daar staan ze dus… Ik zocht eigenlijk onder het kopje "Poll's"

Misschien een logischer plaats voor een Poll?

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door case » 07 dec 2013, 12:06

Ik zou graag de polls willen invullen, maar dat wordt gemakkelijker als ik mijn auto ook heb, en dan wel/niet ook last heb van allerlei mankementen/gebreken/tekortkomingen. Ik vermoed dat een groot deel van de forumpopulatie nog op zijn/haar auto wacht, en er na Nieuwjaar meer respons gaat komen.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door sigmasailor » 07 dec 2013, 12:09

Mats schreef:Aha, daar staan ze dus… Ik zocht eigenlijk onder het kopje "Poll's"

Misschien een logischer plaats voor een Poll?
Ik snap de verwarring; vandaar dat ik op deze manier voor wat publiciteit zorg. De Polls die ik bedoel zijn de 'ToDo' polls waarin we proberen een door de importeur geaccepteerd communicatie kanaal te openen. Door veel te geringe respons gaat dat niet lukken.

Dus Deze http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36 moet je hebben.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door Anko » 07 dec 2013, 13:04

Hmmmmm, ik verkeerde in de veronderstelling dat de polls ook waren om te sturen op prio. Dingen die ik persoonlijk minder belangrijk vind zou ik dan ook bewust niet invullen, om er voor te zorgen dat dingen die ik belangrijker vind niet onder gesneeuwd raken. Misschien is dat (mede) een verklaring voor tegenvallende resultaten?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door sigmasailor » 07 dec 2013, 13:36

Wij (jullie moderatieteam) hadden gehoopt een alternatief communicatiekanaal te openen met de importeur en daarvoor de polls als input te gebruiken. Uit een eerste (we geven het nog niet op) reactie van de importeur blijkt dat ze het aantal reacties te laag vinden om representatief te zijn. Dat is ook zo; van de 2500 forumleden hebben er denk ik gemiddeld maar zo'n 50-75 gestemd. Dat geeft dus heel waarschijnlijk een behoorlijk vertekend beeld. Als dat aantal niet stijgt heeft dit allemaal niet zo veel meer.

De importeur stelt (ook niet onterecht wat mij betreft) dat er al voldoende kanalen zijn (hun eigen website en de dealers). Wel weer jammer dat ik (op persoonlijke titel en niet als moderator) via die kanalen op de echt prangende vraagstukken helemaal geen, geen concreet, we geven het door maar denken dat voor de al geleverde auto's er niets gedaan wordt, of een 'dat is een producteigenschap*' antwoord krijg.

We hebben voor de eerste 7 ToDo punten overigens keurig een schriftelijk reactie ontvangen; deze wordt volgende week besproken en zal gepubliceerd worden (gewoon copy/paste).

* 'Producteigenschap' is het begrip dat (auto) fabrikanten gebruiken als ze vinden dat het nu eenmaal zo is en we er maar mee moeten leren leven. Dat verwachtingen van de klant mogelijk anders zijn wordt dan gemakshalve 'vergeten'. Sorry dat dit wat cynisch klinkt maar ik ben bang dat het echt zo werkt.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door zdDog » 08 dec 2013, 09:46

zoeken op poll:
De volgende woorden van uw zoekopdracht zijn genegeerd omdat het te vaak voorkomende woorden zijn: poll.
U moet tenminste één woord opgeven om op te kunnen zoeken. Elk woord moet tenminste 3 tekens bevatten en mag niet meer dan 14 tekens zijn exclusief jokerteken
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door sigmasailor » 08 dec 2013, 11:52

We hebben de polls en dit topic nu duidelijk zichtbaar (als sticky) boven in de forums gezet.
Meer kunnen wij niet doen; nu is het een kwestie van afwachten wat de 2544 leden er van maken.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Hans
Forumlid
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 apr 2013, 11:15

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door Hans » 09 dec 2013, 10:21

Ik denk dat er zo weinig reacties zijn op de polls omdat er ongetwijfeld veel forumleden zullen zijn die hun auto nog niet hebben ontvangen. Pas begin januari 2014 zal er een duidelijk beeld kunnen komen.
Zelf lees ik al vanaf kort na het begin van het forum mee (en schrijf af en toe iets) maar moet nog even wachten op de aflevering. Ik kan dus nog geen zinnig woord over zeggen over alle problemen die geschreven worden of waar een poll over ingesteld is.

phevpaul
Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 okt 2013, 21:31

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door phevpaul » 28 dec 2013, 23:10

Is het misschien een ideetje om iedereen een PB te sturen met het verzoek om de polls in te vullen? Dat zal denk ik wel flink wat reacties opleveren. Ik denk dat niet iedereen het belang van de polls op deze website inziet, nl. dat Mitsubishi meekijkt. Meestal is een poll meer zoiets als wat voor uitvoering of kleur heb je besteld, en daar klik ik altijd gauw voorbij.

Paul.

RobertG
Forumlid
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 aug 2013, 20:51

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door RobertG » 29 dec 2013, 00:45

Ben het met je eens Paul dat er best wat meer aandacht gevraagd mag worden op de poll's. Het is een kleine moeite en met bijna 8000 auto's afgeleverd mag je hopen op meer response... een PB is een goed idee maar ook iets meer aandacht na inloggen of middels het benutten dan de advertentie ruimte kan een waardevolle aanvulling zijn!

Robert
Laatst gewijzigd door Jos op 29 dec 2013, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
OPI Instyle zwart

Lucien

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door Lucien » 17 feb 2014, 23:00

Het forum is de ideale plaats om ervaringen met het rijden van de PHEV onderling uit te wisselen.
Daarbij hoort natuurlijk het bespreken van de "kinderziektes" en dat zijn er best wel wat.
Ik doe hierbij een duit in het zakje maar geef direct aan dat de auto prima rijdt. mechanisch heb ik geen probleem.
De wisseling van de aandrijving gaat geruisloos en de auto is ruim en stil.

In mijn beeld is het zwakke punt van de auto de niet goed doordachte multifunctionele interface en technische snufjes.
De laatste maanden vallen me de volgende zaken bijvoorbeeld op:
- Continue piepjes, zelfs wanneer de auto voor een stoplicht staat en er een andere auto achter stopt;
- de adaptive cruise control die hard op de rem gaat wanneer je te dicht op een voorganger komt (te dicht is overigens nog een behoorlijke afstand)
- de telefoon-interface (onhandig in het gebruik)
- de gebrekkige navigatie (een simpel vliegveld is niet in te stellen)
- Onhandige zaken zoals geen RDS info op het scherm wanneer de navigatie aan staat, verkeersinfo kun je niet wegdrukken anders dan een aantal knopjes in te drukken;
- een afstandbediening met maar 10 meter reikwijdte;
- schakelaars in de deur niet verlicht;
- geen navigatie te bedienen via voice control (het is wel 2014!)
- en last but not least: maar de helft electrisch rijden i.t.t. de eerdere opgave.

Ik zie in de lijst met verbeterpunten dat er meer gebruikers zijn die graag een aantal zaken verbeterd willen hebben.
Mijn vorige auto was een Audi en daar was de radio/navigatie/telefoon veel gebruikersvriendelijker en die auto was al 6 jaar oud.
Het grootste deel van de wensen is overigens gewoon oplosbaar met een of meerdere software upgrades.

Als we zaken verbeterd willen hebben dan is het wenselijk dat we de polls blijven invullen. De meeste rijders hebben de auto pas een paar maandjes dus de reacties/suggesties zullen binnenkort wel binnenkomen.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door Anko » 18 feb 2014, 06:26

Waarom verdwijnt dit niet uit mijndistrict met ongelezen berichten? Ik wil het nl. liever maar één keer lezen ;)

Kijken of het weggaat als ik zelf reageer ....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Muzieknoot

Navigatie

Bericht door Muzieknoot » 18 aug 2014, 11:36

Bij de eerste ingebruikname vanaf mei had ik al mijn twijfels over de gebruiksvriendelijkheid van de navigatie. Toen dachten we dat we het apparaat beter moesten leren kennen om het beter te kunnen gebruiken.
Nu kennen we het systeem en vinden het nog altijd niet gebruiksvriendelijk. (Hoeveel knopjes moet je niet indrukken om even snel A naar B te kunnen?)

De grootste teleurstelling is nu wel dat de navigatie vaak op lange trajecten verkeerde routes aangeeft ongeacht welke instelling je probeert. Snel, Eco whatever......
Een rit vanaf Oostenrijk naar Nederland gaf bv. een afwijking van 3 uur t.o.v. de Navigon in de Iphone.
Dit is niet bepaald zuinig omgaan met energie/ brandstof en een hoop tijdverspilling.
Dit alles verwacht je niet van zo'n duur systeem?!

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door sigmasailor » 18 aug 2014, 12:41

Helemaal mee eens, laat je het er (net als velen) bij zitten of ga je stappen zetten om het te (laten) verbeteren?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

sjoester

Re: Navigatie

Bericht door sjoester » 18 aug 2014, 13:46

Muzieknoot schreef:Bij de eerste ingebruikname vanaf mei had ik al mijn twijfels over de gebruiksvriendelijkheid van de navigatie. Toen dachten we dat we het apparaat beter moesten leren kennen om het beter te kunnen gebruiken.
.........
Dit alles verwacht je niet van zo'n duur systeem?!
Vreemd, ik herken me hier totaal niet in, het navigatiesysteem vindt alle adressen, berekent prima routes en geeft (ivm files ed.) prima alternatieve routes weer, welke je zelf mag kiezen.
Het feit dat de laadpunten niet up to date zijn, vind ik geen probleem. dit is ook niet te doen, immers er komen er dagelijks bij... hiervoor zijn voldoende gratis apps op de telefoon te zetten.
De navigatie-stem is niet prettig, maar geeft wel duidelijk verstaanbare instructies.
Ook de weergave van route en kruispunten in zowel dashboard als radioscherm zijn duidelijk.
Tijdens het rijden de hele lijst aan parkeerplaatsen, afritten en tankstations die in het scherm staan, leken onzinnig maar blijken reuze handig. Je kunt zo ver vooruit al kijken wanneer jouw afslag komt en of daarvoor nog een tankstation/restaurantje of dergelijks komt. Wij hebben hier afgelopen vakantie (4700KM) veel gebruik van gemaakt.
Het gegeven dat dit systeem een route naar oostenrijk met een omleiding van 3 uur zou doen??... dan zal Tolwegen vermijden , wel aan staan! :o

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 860
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Oproep om de Poll's in te vullen...

Bericht door PHEVlkj » 18 aug 2014, 14:19

Ik kan mij vinden in de ervaringen van Sjoester.

De routes die de Outlander naar Italië en Oostenrijk berekent zijn niet anders dan de routes die mijn Volvo (met de laatste kaartupdates) uitrekende.
In Italië in de diepe binnenlanden geen probleem. Ook als je de gps gegevens van de locatie ingeeft werkt dat prima, ook met onverharde wegen.

Ook kun je rechtstreeks op het scherm makkelijk op de TMC gegevens komen. Je moet wel zorgen dat je in het hoofdscherm de volledige route kunt zien (dus bv op 100 km zoomniveau zetten en tijdens de rit langzamerhand met de zoomtoets het zoomniveau verlagen) en dan krijg je alle verkeersmeldingen te zien.

De database is inderdaad niet erg up-to-date , maar daar komt dus kennelijk enige verbetering in.

De stem is inderdaad raar, maar geeft veel betere aanwijzingen dan de Volvo. Wat ik heel sterk vind bij de Outlander dat je de mate van begeleiding (dus hoe vaak ze ondersteunt) door de dame kunt instellen. Als je dat op laag instelt meldt ze zich alleen als het nodig is. De functie heb ik mijn Volvo altijd gemist, daar werd alles tot treurens toe herhaald, zonder dat je dat kon uitzetten.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie