Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Een hoop gedoe over verhoogde tarieven voor openbaar laden, maar hoeveel laden we nu eigenlijk aan de openbare palen. In een percentage van mijn totale laden is dat geen 5 %.
Dus thuis en kantoor is 95 en openbaar is 5%.
Dus thuis en kantoor is 95 en openbaar is 5%.
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
2 auto 's,.90 laadsessies ruim 500kwh openbaar, 60 sessies, 300 kwh thuis.
Dus aanzienlijk getroffen.
Dus aanzienlijk getroffen.
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Thuis/Kantoor : ma-vr dagelijks , weekend 2 maal per dag
Openbaar : ma-vr dagelijks , weekend 1 maal (gratis)
Openbaar : ma-vr dagelijks , weekend 1 maal (gratis)
Laatst gewijzigd door Man op 24 mei 2014, 20:03, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Zo goed als niet, Max 10 euro in 1/2 jaar. Het gaat me echter om het principe dat je notabene eerst een welkomstarief moet betalen en vervolgens voor de kWh's ook nog eens een hogere prijs.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Ongeveer 90% publiek 4.000 kWh per jaar in 750 sessies .PVoutlander schreef:Een hoop gedoe over verhoogde tarieven voor openbaar laden, maar hoeveel laden we nu eigenlijk aan de openbare palen. In een percentage van mijn totale laden is dat geen 5 %.
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
In 6 maanden 1x openbaar, ging mij om de parkeerplaats… . niet om het laden (was verplicht om daar te kunnen parkeren… ) verder te duur en in een uur dat ik bij een klant wegenhet aankoppelen, afkoppelen en opbergen voor ca 3kw niet met elkaar in verhouding.
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Ongeveer 10% laad ik openbaar en 90% thuis.
Sinds december 135 laadbeurten thuis en 14 openbaar.
Overigens heb ik de indruk dat het aantal kopers dat alleen op benzine rijd bijna te verwaarlozen is..
De cowboy-verhalen van leaserijders die alleen benzine tanken hoor ik nergens in het echt.
Ze zullen er wel zijn maar veel minder dan sommigen ons willen laten geloven volgens mij..
Sinds december 135 laadbeurten thuis en 14 openbaar.
Overigens heb ik de indruk dat het aantal kopers dat alleen op benzine rijd bijna te verwaarlozen is..
De cowboy-verhalen van leaserijders die alleen benzine tanken hoor ik nergens in het echt.
Ze zullen er wel zijn maar veel minder dan sommigen ons willen laten geloven volgens mij..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV
Documentatie over de Outlander PHEV
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Ik heb 1 keer openbaar geladen omdat de parkeerplek mooi bij de ingang was Verder altijd thuis en op het werk. Dus max 1% openbaar......
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Ik laad overal waar ik kan laden
Dus altijd thuis, en dan op iedere bestemming, als er een laadpaal beschikbaar is, of deze nu openbaar is of niet.......
Dus altijd thuis, en dan op iedere bestemming, als er een laadpaal beschikbaar is, of deze nu openbaar is of niet.......
"He who knows enough is enough will always have enough" (Lao-Tzu)
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
0 % openbaar,
100 % thuis,
tot nu toe.
Gezien de tarief ontwikkelingen kan het goed zijn dat ik er ook niet eens aan ga beginnen.
Ik heb nu nog niet eens een pas, omdat ik tot nu toe een behoorlijk vast regime heb waar openbaar laden nog niet in hoeft / past.
Update (10 juli 2014):
Vorige week bij Hotel Nuland gratis geladen via Mennekes stekker.
Gelijk vooraan bij de ingang van het hotel een plaatsje met een laad-unit vrij.
Na anderhalf uur overleg weer met een volle accu naar huis
100 % thuis,
tot nu toe.
Gezien de tarief ontwikkelingen kan het goed zijn dat ik er ook niet eens aan ga beginnen.
Ik heb nu nog niet eens een pas, omdat ik tot nu toe een behoorlijk vast regime heb waar openbaar laden nog niet in hoeft / past.
Update (10 juli 2014):
Vorige week bij Hotel Nuland gratis geladen via Mennekes stekker.
Gelijk vooraan bij de ingang van het hotel een plaatsje met een laad-unit vrij.
Na anderhalf uur overleg weer met een volle accu naar huis
Laatst gewijzigd door JanPHEV op 10 jul 2014, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Ik kan op het werk en thuis laden, onderweg 4x proberen te laden.... waarvan 2x gelukt is.
dus ik denk ongeveer 1% of minder openbaar..... het is soms makkelijk omdat de laadpalen vooraan staan
dus ik denk ongeveer 1% of minder openbaar..... het is soms makkelijk omdat de laadpalen vooraan staan
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
We kregen laatst op het werk ook nieuwe tankpassen waarmee je ook kan snel laden. Toen ik vroeg waarom we die kregen want dat was heel duur keken ze vreemd. Ze dachten dat dat nog veel goedkoper was dan benzine..... heb ze even uit de droom geholpen
- mitsufietsie
- Forumlid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
0% openbaar, 100% werk en thuis, gewoon op 230V met de standaard laadkabel.
Heb niet eens een snellaadkabel. Die enkele keer dat ik openbaar zou kunnen laden
weegt niet op tegen de investering in een kabel, laadpalen en abonnement.
Heb niet eens een snellaadkabel. Die enkele keer dat ik openbaar zou kunnen laden
weegt niet op tegen de investering in een kabel, laadpalen en abonnement.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
45% thuis en 55% openbaar
waarvan ik in 90% van de openbare laadacties bij de klant (gratis) laad in een parkeergarage. De overige 10% is niet bij de klant en dus betalen.
waarvan ik in 90% van de openbare laadacties bij de klant (gratis) laad in een parkeergarage. De overige 10% is niet bij de klant en dus betalen.
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
100% openbaar, ben benieuwd wat het wordt per 1 juni...
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Gemiddeld 2 keer per maand openbaar en 15 keer thuis. Als de extra kosten beperkt blijven tot 35 cent starttarief stuur ik m'n lolo pasje nog niet terug. Ik gebruik af en toe gratis laadpalen en die wil ik toch niet missen. Als er een maandelijks tarief aan de kaart gehangen wordt, stop ik er wel mee.
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Alleen thuis, de laadpaalmaffia verdient geen rooie cent aan mij.
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Jij brengt je geld liever naar de benzinepomp mafia?
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Naar schatting 95% thuis, 5% aan (gratis) laadpalen.
Als je naar België komt: gratis laden aan laadpalen aan volgende winkelcentra: Carrefour, Colruyt en Ikea.
Als je in bezit bent van kaart The New Motion (kan gratis aangevraagd worden) in heel veel parkeergarages ook gratis laden.
Parkeren zelf dient wel betaald te worden uiteraard.
Als je naar België komt: gratis laden aan laadpalen aan volgende winkelcentra: Carrefour, Colruyt en Ikea.
Als je in bezit bent van kaart The New Motion (kan gratis aangevraagd worden) in heel veel parkeergarages ook gratis laden.
Parkeren zelf dient wel betaald te worden uiteraard.
Re: Poll: verhouding thuis/openbaar laden
Vanaf eind mei tot nu toe 99% thuis laden. Openbaar slecht 1x om uit te proberen. Gezien de tariefverhoging vanaf 1 juni jl. zal het ook niet meer worden dan dat.