Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.

Zou je met de kennis die je nu hebt nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Ja
232
85%
Nee
41
15%
 
Totaal aantal stemmen: 273

ampera

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door ampera » 28 feb 2014, 22:04

Vergelijken vs vergelijkbaar ;)

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Denniss » 28 feb 2014, 23:18

Waarschijnlijk ben ik kortzichtig maar toch..

We hebben overduidelijk 3 groepen hier;

A - Iedereen die helemaal blij is met de Outlander (volgens sommigen de fanboys)
B - Iedereen die tevreden is maar wel fouten of aandachtspunten ziet (de middenmoot)
C - Iedereen die teleurgesteld is en beter had verwacht (volgens sommigen de zeikerds)

Volgens mij valt er inmiddels wel vast te stellen dat de groepen A en C het echt niet met elkaar eens gaan worden.
Zoals de Engelsen zeggen "Lets agree to disagree".

Waarom dan toch op elkaars berichten reageren en elkaar beledigen?
Wie geen klachten heeft over de Outlander.. super! Geniet van de auto en laat weten wat je er goed aan vind maar ga niet in op de klagers als je er aanstoot aan geeft.
Wie teleurgesteld is in de Outlander, probeer de voordelen te zien en uit je klachten maar probeer het niet te overdrijven en ga niet in op de fanboys.

Makkelijk gezegd, weet ik.. maar toch.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Reinier L » 28 feb 2014, 23:54

Goed gezegd!
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Contacteer:

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door jaapv » 01 mar 2014, 02:02

Maar eens terug naar de oorspronkelijke vraag: Als de belastinghype niet had bestaan zou ik nooit op het idee gekomen zijn de auto te kopen (geen enkele Japanner eigenlijk) maar nu dat ik hem rijd zou er best wel eens een opvolger kunnen komen. Ergens tussen categorie A en B in. ;)

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Denniss » 01 mar 2014, 02:16

Hier exact hetzelfde..
Overigens zonder de fiscale regelingen zou ik minder snel naar een plug-inn hebben gekeken. Nu ik hem heb verwacht ik niet terug te willen.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Contacteer:

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door jaapv » 01 mar 2014, 02:21

Ook al laat onderweg? :)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 01 mar 2014, 11:22

Denniss schreef:Makkelijk gezegd, weet ik.. maar toch.
Ben het absoluut met je eens. Dat zou veel beter zijn. Het zou helpen als beide groepen (of eigenlijk alledrie de groepen) zich wat meer van de term "ik vind" zouden bedienen, dan van "het is". Dus bijvoorbeel: "ik vind het een slechte auto", in plaats van "het is een slechte auto". Dat laat nl. ruimte voor afwijkende meningen en dat voorkomt dat leden van de andere groep de afgenomen ruimte weer op gaan eisen. ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door JanPHEV » 01 mar 2014, 11:45

Jammer dat de poll niet in drieën is.
Dan zouden we ook kunnen zien of er rijders zijn die echt helemaal tevreden zijn / geen problemen hebben.

Ok, is eigenlijk een reactie op Denniss en eigenlijk ook een ander poll realiseer ik me nu. :oops:

Ivo

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Ivo » 01 mar 2014, 14:23

Beste mensen,
inmiddels rijd ik 1 week in de auto. Voorheen een opel insignia (inmiddels met 215K Km op de teller)
Ik was altijd zeer tevreden met mijn Insignia en had niet verwacht zoveel rijplezier in de outlander te hebben.
Dus JA, ik zou het weer doen, ondanks wat minder handige bevindingen. :roll:

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Denniss » 01 mar 2014, 16:39

Ik ben het met JanPhev eens, er zou een optie tussen moeten zitten als je het mij vraagt..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
pheventje
Forumlid
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 okt 2013, 18:55

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door pheventje » 01 mar 2014, 18:08

Voor de meeste mensen hier geldt dat ze de auto niet zouden hebben gekocht zonder de belastingvoordelen. Ik zou zelfs überhaupt geen nieuwe auto hebben gekocht. De stimuleringsmaatregelen hebben dus absoluut effect gehad, ook in de zin dat de concurrentie op plug-in gebied behoorlijk begint toe te nemen en de prijzen wat gaan zakken. De auto valt mij helemaal niet tegen en ik rijd er met veel plezier in, al is hij niet perfect. Maar dat geldt voor werkelijk iedere nieuwe auto die je koopt, is mijn ervaring. Ik heb bij Mercedes ook klachten gehad, die heel serieus leken te worden genomen, maar die ze niet konden oplossen. Dan kan je op een forum gaan schelden, maar het is weinig productief.
2,1l/100km+206w/km inclusief laadverliezen en voorverwarmen

camilo
Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:48

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door camilo » 01 mar 2014, 18:25

Laat ik ook eens een duit in het zakje doen. Mijn PHEV wordt pas eind mei geleverd. Natuurlijk vraag ik me wel eens af, gelet op het vele negatieve commentaar, of de aankoop wel verstandig was. Maar de bottomline: die Outlander InStyle kost me volgens mijn accountant netto nog geen 18 mille. Voor dat geld koop ik niets dat met de PHEV vergelijkbaar is. Of ik zonder de fiscale voordelen ook de Outlander zou hebben gekocht? Dacht 't niet!

Phevtreb

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Phevtreb » 01 mar 2014, 19:11

JanPHEV schreef:Jammer dat de poll niet in drieën is.
Dan zouden we ook kunnen zien of er rijders zijn die echt helemaal tevreden zijn / geen problemen hebben.

Ok, is eigenlijk een reactie op Denniss en eigenlijk ook een ander poll realiseer ik me nu. :oops:
Ik ben gewoon 100% tevreden, ik heb de intense+ uitvoering en alles wat er op en aan zit werkt gewoon zoals het hoort. Ik had hiervoor een Chevy Suburban en daarvoor Mercedes E320. Allebei zeer verschillende auto's, ik mis de V8 en de ruimte van de Suburban nog wel eens, maar overall en ik erg tevreden met m'n outlander en ik hem zeker niet willen ruilen tegen een E-klasse bijvoorbeeld.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Hansjebrinkers » 01 mar 2014, 19:50

ampera schreef:
Hansjebrinkers schreef: Ik vind in ieder geval dat ik een v70 van €82.000 niet met een outlander van €52.000 mag vergelijken.
Waarom niet? Vanwege de BPM?
In 2003 kocht ik een Nissan Primastar voor €26.000,-- en in 2010 een Renault Trafic voor 37.600,-- , op een paar niemendalletjes na waren ze identiek, alleen onder aan de factuur één uitschieter... BPM.
Niet om de bpm, die was niet zo hoog aangezien ik de auto na 18mnd uit Duitsland importeerde. Wel omdat afwerking etc tussen merken onderling verschilt, het is niet voor niets dat bmw meer voor z'n auto's kan vragen dan bv Skoda, en dit dus ook doet. De afwerking van een v60 d6 staat zonder twijfel op een hoger niveau dan dat van de outlander, edoch, de meerprijs van 20.000 - 25.000 euro ( vergelijkbare uitrusting) is niet mis.
De afgelopen week heb ik 2.500 km met de outlander gereden. Niet van mening veranderd, prima kar, veel ruimte.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Marius

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Marius » 11 mar 2014, 19:20

Volmondig JA, ik kom uit een Vito V6, en kom nu geheel tot rust. De auto nodigt niet uit tot racen, kan het wel overigens, maar rust en comfort is belangrijker.
Een paar kleine aandachtspuntjes voor de importeur / dealer, zoals de ECO stand die niet standaard aan staat ( daar koop je zo'n auto toch ook voor!) en de mogelijkheid om zelf te kiezen om alleen electrisch te rijden. Ik heb de instapversie, en daarbij slaat de motor eigenlijk altijd nog aan omdat er blijkbaar geen electrische verwarming in zit. Een eigen keuze om korte afstand op puur electriciteit te rijden zou nog veel brandstof ( en uitstoot!) schelen!
De auto heb ik sinds begin november, intussen 17000 km mee gereden en denk op dit moment zo rond de 1 op 17 uit te komen. Ik merk wel dat als het warmer wordt ik meer electrisch kan rijden, dus verheug me ook in dat opzicht op de zomer! :P
Alles bij elkaar, alle fiscale voordelen en geen bijtelling kun je denk ik niet goedkoper rijden met een auto van dit formaat ( met trekhaak), en ben ik erg blij met mijn keuze voor deze "metsubsidi" :D

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 11 mar 2014, 19:34

Marius schreef:Een eigen keuze om korte afstand op puur electriciteit te rijden zou nog veel brandstof ( en uitstoot!) schelen!
De enige mogelijkheid die je hiertoe hebt, bij een Intense+, is om de kachel uit te laten. Daar kan geen importeur wat aan veranderen :( Maar dan kan het wel :)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Brock

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Brock » 11 mar 2014, 20:24

Reed in een geweldige 3liter diesel BMW X3 met inmiddels wel 3 ton op de teller. Had nooit over een elektrieke auto nagedacht, laat staan een mitsubhoeschrijfjedat.

Dus: puur om fiscale voordeel gekocht. Maar: kickte al snel op het feit dat je zo zuinig kan rijden (al ben ik daar door de praktijk iets door teleurgesteld) en ben aangenaam verrast door het comfort van dat ding. Zou nu niet meer anders willen dan een hybride! De Tesla vind ik ook prachtig, maar wil meer ruimte en meer bereik - al moet ik daarvoor wel 5 keer aan de pomp staan :-) Dat ik nu al 7.000 km gemiddeld bijna 1:30 rij vind ik gaaf, en wordt alleen maar beter...

Samengevat: had er nooit aan gedacht, maar ben er - op wat totale dommigheidjes in het systeem - erg blij mee.

hendrikphev2013

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door hendrikphev2013 » 13 mar 2014, 08:59

ik zou hem zeer zeker wer kopen, hij rijdt heerlijk ondanks het feit dat je alleen electrisch kunt rijden met de verwarming uit.
ik zou hem alleen nooit meer bij Ruttchen in Breda kopen.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Denniss » 13 mar 2014, 09:58

Veel dezelfde opmerkingen over de Intense+, ik deel ook de opmerking van de kachel die alleen werkt op benzine..
Gelukkig zal dit in de zomer minder een rol spelen..

Ik geniet iedere dag van de Outlander, geen enkele spijt hier..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Qique
Forumlid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:41

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Qique » 23 mar 2014, 14:06

Marius schreef:"metsubsidi" :D
Oh mijn god :D Ik heb de auto nog niet, mag hier dus eigenlijk nog niet meedoen, ben vandaag alleen maar aan het werk :( en toen las ik deze tijdens de lunch.

Fantastisch, je hebt mijn dag gemaakt met deze 'alias'. Hahahahahaha. Deze ga ik nog vaak gebruiken! :lol:
"He who knows enough is enough will always have enough" (Lao-Tzu)

Zwarte Piet

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Zwarte Piet » 13 apr 2014, 13:10

Man schreef:en roest bij scharnier achterklep geeft wel enigszins te denken.
Heb jij toevallig een achterklep-spoiler ? Dan weet ik waar die roest vandaan komt. Ze boren bij de dealer gaten in de klep, de spaanders vliegen overal heen en als dat niet wordt weggeblazen krijg je overal roest. Bij ons zat het onder de dakrail achter de achterlichten en op de klepscharnieren.

philip

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door philip » 18 feb 2016, 22:26

Al 2 jaar en 3 mnd in het gelukkige bezit van deze heerlijke auto. De tank en de accucapaciteit hadden natuurlijk groter mogen zijn maar je hoort mij niet klagen. De concurrentie begint nu ook massaal PHEV's op de markt te zetten ten teken dat Mitsubishi, en wij :D , het zo slecht nog niet hadden gezien. Ben alleen bang dat voor het grote publiek de Duitsers weer met de eer gaan weglopen (balansassen, GDI/FSI,mitsubishi-patenten)

philip

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door philip » 18 feb 2016, 22:29

Denniss schreef:Waarschijnlijk ben ik kortzichtig maar toch..

We hebben overduidelijk 3 groepen hier;

A - Iedereen die helemaal blij is met de Outlander (volgens sommigen de fanboys)
B - Iedereen die tevreden is maar wel fouten of aandachtspunten ziet (de middenmoot)
C - Iedereen die teleurgesteld is en beter had verwacht (volgens sommigen de zeikerds)

Volgens mij valt er inmiddels wel vast te stellen dat de groepen A en C het echt niet met elkaar eens gaan worden.
Zoals de Engelsen zeggen "Lets agree to disagree".

Waarom dan toch op elkaars berichten reageren en elkaar beledigen?
Wie geen klachten heeft over de Outlander.. super! Geniet van de auto en laat weten wat je er goed aan vind maar ga niet in op de klagers als je er aanstoot aan geeft.
Wie teleurgesteld is in de Outlander, probeer de voordelen te zien en uit je klachten maar probeer het niet te overdrijven en ga niet in op de fanboys.

Makkelijk gezegd, weet ik.. maar toch.

+1 :D

Je bent een wijs mens :o

Plaats reactie