Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.

Zou je met de kennis die je nu hebt nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Ja
232
85%
Nee
41
15%
 
Totaal aantal stemmen: 273

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door sigmasailor » 17 jan 2014, 09:57

Ja, maar bij een andere dealer.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door case » 17 jan 2014, 10:57

Ja, als de omstandigheden (jaarinkomen en fiscaal landschap) hetzelfde zouden zijn.
Op dit moment zou ik hem niet kopen, 1] ik heb nog geen idee hoe hoog/laag mijn inkomen dit jaar zal zijn, 2] de fiscale voordelen zijn te klein geworden. Vorig jaar 12 maart kreeg ik de toezegging dat ik kon beginnen aan een groot project, zodat het financiele risico overzichtelijk werd. De binnenruimte van de Outlander en de mogelijkheid een aanhanger te trekken maken het de enige hybride die een volwaardige vervanger is voor mijn vorige auto (Ford C-max, op leeftijd). Dit gaf samen met de fiscale voordelen de doorslag. De auto besteld op 16 maart. Gelukkig is de PHEV op tijd gekomen, hoef ik nu de keuze niet te maken, en kan ik weer jaren vooruit.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Michael

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Michael » 17 jan 2014, 13:49

Wij zeker wel! Super blij met de auto.

Achteraf zouden we er 2 hebben gekocht, ipv 1 als het had gekund.

phevpaul
Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 okt 2013, 21:31

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door phevpaul » 17 jan 2014, 17:13

Ook ik ben geweldig blij met de PHEV. De ongemakken waar zo op wordt afgegeven heb herken ik wel maar heb er geen problemen mee. Wifi bereik niet geweldig maar hij doet het vanaf huis. Navigatie, tja, ik gebruik het niet veel maar als ik het gebruik kom ik waar ik zijn moet. Bellen doe ik niet, binnenkomende telefoontjes doen het prima. Dit verbruik had ik wel verwacht: zware grote auto, en hybride heb je niets aan op de snelweg. Ik had wel iets meer electrische km's verwacht, maar ik had toen wel proefgereden in de IMIEV en zag toen al dat ie van 100 km naar 75 km sprong toen ik de kachel aanzette, dus had ik eigenlijk ook wel kunnen verwachten.

Waarom gekocht? Vanwege de lage kosten, en daarnaast vooral vanwege de techniek. Petje af voor Mitsubishi hoe ze dat hebben kunnen maken!

Milieuvoordelen ben ik niet van overtuigd, elektriciteit wordt nog steeds vnl. fossiel opgewekt en het maken van zo'n auto geeft ook nogal wat CO2 uitstoot. De wegwerpmaatschappij is niet helemaal mijn ding; ik heb dan ook wat oldtimers... Ik wil de discussie hier niet op gang brengen maar er wordt gesproken dat het langer doorrijden met een oude auto wel eens minder CO2 uitstoot zou kunnen geven dan nog goede auto's naar de sloop brengen en maar weer een nieuwe kopen. De energie voor het maken van die accu's en het omsmelten van al dat staal: hoe ver zou je daar op kunnen rijden???

Hans R

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Hans R » 19 jan 2014, 22:48

Ik zit vanaf juni op dit forum en ik ken de meeste eigenaardigheden en aardigheden van deze auto inmiddels. Ik heb zoals eerder gezegd de auto twee dagen voor levering moeten afzeggen ivm andere financieringsprioriteiten maar ik heb voor 1 januari keurig een nieuwe bestelt, zoveel vertrouwen heb ik in deze auto.
7% + belastingvoordelen én vaak kunnen en willen laden en elektrisch rijden te samen met het vertrouwen in deze auto hebben de keus erg gemakkelijk gemaakt.

kettingduurzaam

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door kettingduurzaam » 20 jan 2014, 10:25

ja, ben zeer tevreden.

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 29 jan 2014, 08:00

Nee, zonder fiscale voordelen zeker niet.

Voor 60.000 euro de slechtste auto die ik ook ooit heb gehad...

maruyama

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door maruyama » 29 jan 2014, 08:36

Haha mannen met dikke bmw's, audi's q5 en q7 en zelfs Range Rovers willen opeens voor een dubbeltje op de eerste rang.
En maar klagen.

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 29 jan 2014, 08:50

Daarom doe ik de Bmw ook niet weg, mijn oudste zoon wordt volgend jaar 18 mooie starters auto ;)

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door OutSander » 29 jan 2014, 08:56

Riestad schreef:...mijn oudste zoon wordt volgend jaar 18 mooie starters auto ;)
Uit onderschrift: Huidige auto 2011 BMW 520 D Stationcar.
Zo, lieve papa! :D
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

maruyama

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door maruyama » 29 jan 2014, 09:07

Riestad schreef:Daarom doe ik de Bmw ook niet weg, mijn oudste zoon wordt volgend jaar 18 mooie starters auto ;)
:)

MTT

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door MTT » 29 jan 2014, 12:27

Ik zou niet alleen geen PHEV meer kopen, maar ook nooit meer een Mitsubishi nemen.
Een actieradius van 800 kilometer, ja ammehoela, ik mag blij zijn met de helft, en het display van de nog te rijden km's valt gewoon helemaal weg vanaf zo'n 54km.
Het interieur is te plastikerig. De gordel kleppert tegen de middenstijl. En zo kan ik nog ff doorgaan.

turbophev
Forumlid
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 nov 2013, 17:20

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door turbophev » 29 jan 2014, 14:53

Deze poll geeft een zwaar vertekend beeld. Het JA antwoord zou gesplitst moeten worden:
1) Ja, maar enkel met de fiscale regels van 2013 (0% bijtelling, MIA, KIA)
2) Ja, maar minstens met de huidige fiscale regels (7% bijtelling)
3) Ja, zelfs zonder enige fiscale stimulans (= prive aanschaf)

Tijd voor een nieuwe poll?

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 29 jan 2014, 18:24

maruyama schreef:Haha mannen met dikke bmw's, audi's q5 en q7 en zelfs Range Rovers willen opeens voor een dubbeltje op de eerste rang.
En maar klagen.
Ik wil je wel even uitleggen hoe ik het zie...

Mijn budget voor een auto is 60k, daarvoor kocht ik normaal een mooie Duitse auto.
Door de fiscale voordelen heb ik nu inderdaad voor een outlander gekozen.
Het is voor mij nog steeds een auto in de zelfde prijsklasse!
Maar deze komt bij lange na niet in de buurt kwa kwaliteit en rijvervaring van de bekende Duitse merken.

Zonder fiscale voordelen had ik deze inderdaad nooit gekocht, maar wel een andere auto van de zelfde prijs!

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Man » 29 jan 2014, 18:41

turbophev schreef:Deze poll geeft een zwaar vertekend beeld. Het JA antwoord zou gesplitst moeten worden:
1) Ja, maar enkel met de fiscale regels van 2013 (0% bijtelling, MIA, KIA)
2) Ja, maar minstens met de huidige fiscale regels (7% bijtelling)
3) Ja, zelfs zonder enige fiscale stimulans (= prive aanschaf)

Tijd voor een nieuwe poll?
Eens !

Koos

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Koos » 29 jan 2014, 19:10

Als particulier zou ik de auto zeker niet meer kopen. Voor hetzelfde geld koop je wel iets beters.
Als ondernemer met de fiscale regels van 2013 zou ik het weer doen, maar zonder die regels ook zeker niet.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Man » 29 jan 2014, 20:09

Ik lees regelmatig dat voormalige rijders uit " dikke Audi's en BMW's " "klagen" en "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten" .
Of een complete Outlander geen dikke auto is waarvoor veel geld moet worden neergelegd !! Daarbij is de Outlander bpm vrij dus als je die ca. 10 mille optelt bij de totaalprijs dan kom je ,afhankelijk van type en accessoires, ook al gauw richting de 60 of zelfs 70 mille. En dan mag je best een vergelijk maken met andere (gerenommeerde) merken, en ja dan is de kritiek of hoe je het ook wilt noemen terecht.

En los van het vergelijken van merken en haar kwaliteiten, je mag gewoon een goed product van Mitsubishi verwachten en zeker op die punten die de laatste 5-10 jaar al zo doorontwikkeld en standaard zijn dat het bijna onbegrijpelijk is dat dit nog in een auto geleverd wordt. In mijn geval gaat het primair om het MMCS systeem waar de dealer en ik al 3 maanden aan het stoeien zijn want voor de rest ben ik heel gelukkig met mijn PHEV.

En voor iemand het gaat vragen, ja ik kom ook uit een " dik" merk :D

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Hansjebrinkers » 29 jan 2014, 22:17

De phev is zeker niet goedkoop.... Maar als ik appels en appels vergelijk kom ik tot het volgende beeld:

Volt / ampera: ruwweg even duur, kleiner, 4 persoons en geen aanhanger mogelijk
Prius plug in: iets gunstiger qua prijs
V60: €20.000 duurder
Testa: €25.000 duurder, dramatische laadtijden
Bmw i3: €10.000 goedkoper
Bmw i8: €80.000 duurder

Mitsubishi heeft de auto dus goed gepositioneerd. Of de prijs rechtvaardig is laat ik in het midden, maar binnen het aanbod valt hij op z'n plek.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

ampera

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door ampera » 29 jan 2014, 22:50

Hansjebrinkers schreef:De phev is zeker niet goedkoop.... Maar als ik appels en appels vergelijk kom ik tot het volgende beeld:

Volt / ampera: ruwweg even duur, kleiner, 4 persoons en geen aanhanger mogelijk
Appels met appels :lol: in meer dan 90% van de kilometers betreft het vervoer van één persoon en géén aanhanger, je vergeet de Panamera S E-hybrid in jouw lijstje!

De Outlander is (de exoten buiten beschouwing gelaten) als reisauto by far de duurste in gebruik, het zal me niets verbazen als zelfs de Tesla na 200.000km overall goedkoper blijkt te zijn dan een Outlander.

Zorro

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Zorro » 29 jan 2014, 23:08

Man schreef:Daarbij is de Outlander bpm vrij dus als je die ca. 10 mille optelt bij de totaalprijs dan kom je ,afhankelijk van type en accessoires, ook al gauw richting de 60 of zelfs 70 mille. En dan mag je best een vergelijk maken met andere (gerenommeerde) merken, en ja dan is de kritiek of hoe je het ook wilt noemen terecht.
Hier ben ik het zeker wel mee eens. Een vergelijk met een dergelijke auto is heus op zijn plaats. De componenten die de PHEV extra heeft (2x EM, generator, 2x omvormer, accupakket etc.) kosten natuurlijk ook wel het nodige. Maar zoals Man zegt: tel de BPM er bij op en je hebt 70k voor een auto betaald. Trek genoemde componenten eraf en je houdt nog altijd - gokje - een dikke 50k of misschien wel 55k over. Daar heb je ook een XC60 voor, een X3, Q3 en ga zo maar door. En dan moet ik wel zeggen dat ik m.n. het interieur wel voor verbetering vatbaar vind, evenals het MMCS en dan vooral de compatibility met smartphone enzo.

Ivo

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Ivo » 30 jan 2014, 00:14

Ja, en.... ik heb hem nog niet eens.
Ik heb al jullie opmerkingen en bedenkingen gelezen, rijd nu in een 'luxe' Insignia. ( inmiddels 210K Km)
en denk ondanks de gemelde punten veel plezier te gaan hebben in de auto.

- Hoge zit en wat hoger op de wielen
- deels electrisch rijden - dat was wel voor mij een belangrijke reden
- 4WD ( af en toe zorgeloos een bosweggetje pakken)
- tegen een redelijk tarief 7% (geen andere € voordelen)
- en een uitdaging om zo zuinig mogelijk te rijden, dat wordt echt een sport.
- 3 kinderen kwijt kunnen
- kunnen trekken
- Redelijk voorzien van accessoires

Alleen de keuze in lakkleuren had iets ruimer mogen zijn, ik had graag een andere kleur gehad.
Ik had deze auto ook privé wel willen kopen...
Dan zou ik waarschijnlijk nog meer/alleen maar elektrisch rijden ( meer korte ritten... en minder lange)
Dus, ik zie uit naar m'n auto die nu hopelijk snel komt....

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 30 jan 2014, 06:38

Sorry hoor. Maar de auto is door vrijwel iedereen aangeschaft vanwege het TOTALE financiële plaatje, dus aanschaf, MRB, KIA, MIA, VAMIL en bijtelling.

En nu beoordeelt een aantal jullie hem enkel nog op de prijs. Sterker nog, je telt er zomaar 20.000 euro BPM bij op die je niet hebt hoeven betalen en gaat hem dan vergelijken met allerlei auto's waarvoor die andere regelingen veel niet eens van toepassing zijn. Wat is nu de definitie van value for money? :shock:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

ampera

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door ampera » 30 jan 2014, 08:01

Anko, de goede uitkomst van een goocheldoos met BTW BPM en KIA, MIA, VAMIL de uitstootnormen en bijtelling zijn een verdienste van Mitsubishi, die uitkomst heeft niets met een onderliggende value for money meer van doen.
Laatst gewijzigd door OutSander op 30 jan 2014, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.

Zorro

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Zorro » 30 jan 2014, 10:33

ampera schreef:Anko, de goede uitkomst van een goocheldoos met BTW BPM en KIA, MIA, VAMIL de uitstootnormen en bijtelling zijn een verdienste van Mitsubishi, die uitkomst heeft niets met een onderliggende value for money meer van doen.
Ik neem aan dat je GÉÉN verdienste van Mitsubishi bedoelt....?

In dat geval; inderdaad. Want Anko, je impliceert toch niet dat Mitsubishi een auto heeft gemaakt voor 30k en vervolgens denkt "we kunnen wel 55k vragen, want ze krijgen toch allerlei belastingvoordelen"? Om het verschil in de zak te stoppen?

Zorro

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Zorro » 30 jan 2014, 10:36

Anko schreef:Sorry hoor. Maar de auto is door vrijwel iedereen aangeschaft vanwege het TOTALE financiële plaatje, dus aanschaf, MRB, KIA, MIA, VAMIL en bijtelling.

En nu beoordeelt een aantal jullie hem enkel nog op de prijs. Sterker nog, je telt er zomaar 20.000 euro BPM bij op die je niet hebt hoeven betalen en gaat hem dan vergelijken met allerlei auto's waarvoor die andere regelingen veel niet eens van toepassing zijn. Wat is nu de definitie van value for money? :shock:
Prima, vergelijken we auto's op prijzen zonder BPM. Ook goed. Waar het om gaat is wat de fabrikant levert voor het door hem ontvangen geld. Dat jij een hoop fiscaal voordeel hebt ontslaat een fabrikant toch niet van de plicht gewoon te leveren? Zoals jij redeneert kan een fabrikant gewoon troep leveren voor veel geld, omdat de consument fiscaal voordeel heeft. Kan niet de bedoeling zijn.

Die fiscaliteit heeft onze regering erin gebracht om ons te stimuleren dit soort auto's te kopen. Daar heeft de fabrikant in feite niks mee te maken.

Plaats reactie