Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.

Zou je met de kennis die je nu hebt nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Ja
232
85%
Nee
41
15%
 
Totaal aantal stemmen: 273

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 30 jan 2014, 22:13

De vraag was niet of hij in Nederland te koop is. De vraag is of hij zonder BPM te koop is. BPM bestaat alleen in Nederland. Dus wat over blijft is een onzinnige vergelijking.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 30 jan 2014, 22:20

Riestad schreef:Kijk even naar de pol welk merk reed je voor de phev.
En daarvoor? En daarvoor? Die poll zegt dus niet of dit voor mensen de duurste auto ooit is geweest. Er is wel uit af te leiden dat er heel wat mensen zijn geweest die uit een duurdere auto afkomstig zijn.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Sicco jan

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Sicco jan » 30 jan 2014, 23:41

Anko schreef:
Riestad schreef:Het is wel leuk om te lezen hoe sommige mensen de duurste auto die ze ooit gekocht hebben aan het verdedigen zijn.
Over wie heb je het dan.

Volgens mij is het eerder zo dat veel forummers de goedkoopste auto die ze ooit gekocht hebben aan het afbranden zijn. Grappig hoe je door verschillend instelling / perspectief zo anders tegen de dingen aan kunnen kijken.
Had me voorgenomen om niet te reageren op dit onderwerp.
Het leuke van zo'n forum is dat je van je zelf kunt verliezen en in dit geval dus toch reageert 8-) .
Volgens het " draadje waarin gesproken wordt over ouwe mannen" denk ik dat ik tot de oudste twee in leeftijd, forumleden behoor. Wellicht door mijn leeftijd en zakelijke ervaring heb ik geleerd om op bepaalde momenten mijn knopen te gaan tellen. Dat was voor mij de reden om de PHEV te kopen.
Nu heb ik het geluk, dat ik niet afhankelijk ben van de de PHEV en nog kan kiezen bij het autorijden en dus ook kan vergelijken met auto' s uit een totaal ander segment. Juist daarom ben ik instaat om te reageren.
Wat mij, evenals Anko, opvalt is dat de meeste klagers komen uit auto's die in een segment zitten wat ik zelf ook jaren als heel gewoon heb beschouwd. Ik ben op zoek naar het antwoord op dat geklaag.
Sommige mensen uit mijn omgeving vragen met enige .........achting in hun stem waarom ik nu voor een Mitsubishi heb gekozen. :oops: Vreemde vraag eigenlijk nietwaar? Mijn vraag is nu, waar komt die vraag vandaan?
Mijn antwoord op de vraag is dan: omdat ik mijn knopen tel en op mijn eigen geld pas :lol: In hun ogen zie ik dat ze iets anders bedoelen en mijn antwoord niet begrijpen. Ik heb geconstateerd dat de vraagstellers meestal niet "echte" ondernemers zijn.
Sorry dat ik het zeg, ik bespeur constant een "toon" bij de klagers dat met veel prestatie, geld, imago en vergelijking met anderen gepaard gaat.
Het doet mij denken aan een soort van "waardeeringsangst" :roll:
Als dat zo is vind ik dat jammer en nergens voor nodig. ........"Wees je zelf er zijn genoeg anderen".
Accepteer dat je een auto hebt gekocht die op een aantal punten niet te vergelijken is met wat je voorheen bij je imago vond passen.
Als je altijd die bijzondere goede auto's hebt kunnen rijden en je bent echt een ondernemer met lef, met zoveel frustraties over de PHEV, dan had ik de PHEV direct doorverkocht en alle financieele gevolgen " OP DE KOOP" toegenomen.
Tip voor de "echte" klagers:
Laat aan je relaties en je omgeving weten dat je je in het geheel niet goed hebt georiënteerd bij de aankoop van de PHEV en je in jouw geval, geen goede keuze hebt gemaakt met de aanschaf. Dat je achteraf een te snelle beslissing hebt genomen, en niet behoord tot de 86 procent die wel gelukkig is me de koop.
Mijn ervaring (oude koopman) is dat een dergelijk antwoord echt gewaardeerd zal worden.

sans rancune. ;) maar ik moest het even kwijt.

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 30 jan 2014, 23:58

Gaat het nu opeens over imago ?

Dat was toch bij het binnenlopen van de showroom al duidelijk ?
Daar heb ik persoonlijk absoluut geen moeite mee!

Zou graag willen dat de opties beter zouden werken!
De geluidskwaliteit is trouwens wel lekker! ( het is niet allemaal negatief ) :D

Sicco jan

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Sicco jan » 31 jan 2014, 00:03

Gelukkig. dan heb ik jou niet bedoeld. :D

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Marcs » 31 jan 2014, 09:08

sicco jan.

Je slaat de spijker op de Kop dit heb ik in mijn eerdere reacties ook vermeld maar niet zo duidelijk als jij het kan omschrijven.

Het zijn inderdaad niet de echte ondernemers die klagen want deze hebben bewust gekozen voor deze fantastische auto ivm de financiën. De Rest alleen om de 0% en nu lopen ze op alle slaken zout te leggen om hun keus naar buiten toe te rechtvaardigen.

Een auto is een gebruiksmiddel en heeft niks met status te maken iedereen die daar anders overdenkt heeft wat te compenseren (meestal daar beneden :mrgreen: ).
LB

ampera

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door ampera » 31 jan 2014, 10:10

Een clown een marktkoopman en een Mitsubishifan die als Hansje Dijkers hun vinger in de gaatjes steken :lol:

Waarom moet je tevreden zijn met iets wat in jouw ogen niet voldoet óf gewoon veel beter kan? Tesla had last van een Vampire power drain, moet je accepteren dat de auto 10% sluipverbruik kent omdat je een mooi belastingvoordeel hebt gekregen? Als een fabrikant zichzelf niet kietelt dan komt de jeuk van buitenaf.

Phevtreb

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Phevtreb » 31 jan 2014, 10:22

Ik had me ook voorgenomen niet te reageren en ik ben in het draadje "oude mannen auto" de jongste, maar ik ben het echt 200% met Sicco jan eens!

Wat een gezeik van sommige mensen hier zeg, je wist dat je een mitsubishi kocht toen je het contract tekende, je kon zien dat de knopjes niet verlicht waren, je kon ervaren hoe de navigatie werkte.
Bijna alle negativiteit over de phev had je ook in de benzine versie kunnen vinden. Over de aandrijflijn hoor je praktisch geen verkeerd woord, terwijl dat het punt is waarop we een risico hebben genomen.

Tip aan iedereen die vindt dat hij een miskoop heef gedaan, zet hem te koop. Ik heb dat eens met een Vito van 3/4 jaar oud gedaan omdat hij mij absoluut niet beviel, het doet even veel pijn in je portemonnee, maar dat is eenmalig, daarna zijn je ergernissen voorbij en kun je je weer volledig richten op waar je mee bezig moet zijn.

thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door thundercat » 31 jan 2014, 10:51

Tja, was bijna gelijk met phevtreb aan het typen en heb ook dezelfde mening hierover.
Mensen moeten zichzelf eens afvragen waarom ze dan zo negatief zijn over de auto. Volgens mij kan je een groot deel aan je eigen toeschrijven. Ik lees opmerkingen over een plastic hok, een ramp van een navigatie en een nog slechtere telefoonbediening. Ga eerst eens bij je zelf te rade wat je hier van vond voordat je (neem ik aan) geheel vrijwillig tot koop overging. De binnenkant/navigatie enz. die had je gewoon kunnen beoordelen voor aankoop want die zit ook in een "normale" outlander. Als ik had gewild dan had ik heel de middag in de showroom het dashboardkastje open en weer dicht kunnen gaan zitten doen (was voor de dealer geen probleem) Ik had gewoon verbinding kunnen maken met het mmcs en wel 100x naar huis kunnen bellen om te testen. Ook had de auto een paar uur mee kunnen krijgen om de navigatie enz. te testen. Om dan achteraf naar Mitsubishi te wijzen en maar even snel je naam onderaan een lijstje te zetten is voor mij net even te makkelijk.
Vraag me af hoeveel "klagers" zich nou werkelijk uitgebreid in de auto/uitrusting/materiaalkeuze verdiept hebben voordat ze met € tekens in de ogen vrijwillig een koopcontract getekend hebben.
Tuurlijk zijn er een aantal dingen die beter kunnen en die probeer ik ook zeker niet goed te praten maar soms lijkt het wel of de negativiteit van mensen steeds erger wordt. Neem de gordel van de bijrijdersstoel die hinderlijk hangt te klapperen als voorbeeld. Daar kan je heel de dag moedeloos naar gaan zitten staren en steeds negatiever over worden maar je kan ook gewoon die stoel een tandje naar voren zetten zodat je met de rugleuning de gordel klem zet...

Misschien een idee voor een volgende poll: Hoe lang heb jij je nou serieus in deze auto verdiept voordat je tot aankoop overging??? Zal mij benieuwen.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 31 jan 2014, 11:33

thundercat schreef:Misschien een idee voor een volgende poll: Hoe lang heb jij je nou serieus in deze auto verdiept voordat je tot aankoop overging??? Zal mij benieuwen.
Dat is een aardige suggestie (al ben ik er geen voorstander van om hem daadwerkelijk uit te voeren). Ik heb me er zelf enorm lang en veel in verdiept. Al vanaf juni 2012. Op het obsessieve af. Ik zou niemand aan willen raden om zover te gaan :mrgreen: Maar het verklaart misschien wel een beetje mijn persoonlijke frustratie tegenover (berichten van) mensen die zich er schijnbaar niet of nauwelijks in verdiept hebben, en nu hier hun ongenoegen uiten over wat ze gekocht hebben. Met daartussen echte extremen, zoals klagen over het feit dat er geen drie kinderzitjes op de achterbank passen. Het verklaart aan de andere kant denk ik ook waarom ik, over het algemeen, wel heel tevreden ben. Ik had een heel goed beeld van wat ik verwachten kon. Natuurlijk zijn er vlekjes die ik niet voorzien had. Sommige probeer ik opgelost te krijgen, door een positieve relatie met mijn dealer te onderhouden. En anderen accepteer ik als "het risico dat je loopt als je de eerste wil zijn".
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

MarMel
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2013, 09:45

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door MarMel » 31 jan 2014, 13:19

Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande sprekers. Ook ik heb me bijna obsessief bezig gehouden met het opnemen van zoveel mogelijk informatie, met als gevolg dat de PHEV volledig aan de verwachtingen voldoet. Hiervoor reed ik een Audi Q5 waar ik te hooggespannen verwachtingen van had. Nog nooit zoveel problemen met een auto gehad, waarmee ik maar wil zeggen: aan ieder merk mankeert wel iets. Ik heb nu bijna 5000 probleemloze, comfortabele en zeer zuinige kilometers met de PHEV gereden! Ik erger me groen en geel aan de zeurpieten die constant lopen te klagen over futiliteiten als 'flipperen tot je een ons weegt', 'gordel gejengel', 'ik zit op de gordelsluiting', 'klapperende voortrein', etc, etc,. Klachten die ik enerzijds niet herken of waar ik anderzijds op voorbereid was door me goed VOORAF te laten informeren! Het forum begint meer en meer op een digitale klaagmuur te lijken....

Kils
Forumlid
Berichten: 236
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:03

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Kils » 31 jan 2014, 13:40

Kils schreef:Mag dit topic ook op slot, zijn toch geen vragen als je net een nieuwe auto hebt gekocht. Kan mij niet voorstellen dat je niet blij bent met een nieuwe auto, dan ga je je toch niet afvragen of je de volgende weer zo een auto koopt, je hebt hem net, gebruik hem eerst eens en met gebruik bedoel ik rij de kop er even af zo een 60.000km, dan zijn we een jaartje verder en dan kan je altijd nog eens de vraag stellen of je deze keuze wil maken.

Dus kunnen wij concluderen dat dit Topic gesloten mag worden net als het Topic verbruikscijfers en alles wat daar mee te maken heeft. Rij en geniet. Het is toch te zot voor woorden dat er mensen hun kachel op 15gr gaan zetten, dikke truien gaan dragen om verdorie een kilometer verder te komen. Het moet toch niet veel erger worden. Daar moeten wij ons aan gaan ergeren.

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door jangoed » 31 jan 2014, 14:27

MarMel schreef:Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande sprekers. Ook ik heb me bijna obsessief bezig gehouden met het opnemen van zoveel mogelijk informatie, met als gevolg dat de PHEV volledig aan de verwachtingen voldoet. Hiervoor reed ik een Audi Q5 waar ik te hooggespannen verwachtingen van had. Nog nooit zoveel problemen met een auto gehad, waarmee ik maar wil zeggen: aan ieder merk mankeert wel iets. Ik heb nu bijna 5000 probleemloze, comfortabele en zeer zuinige kilometers met de PHEV gereden! Ik erger me groen en geel aan de zeurpieten die constant lopen te klagen over futiliteiten als 'flipperen tot je een ons weegt', 'gordel gejengel', 'ik zit op de gordelsluiting', 'klapperende voortrein', etc, etc,. Klachten die ik enerzijds niet herken of waar ik anderzijds op voorbereid was door me goed VOORAF te laten informeren! Het forum begint meer en meer op een digitale klaagmuur te lijken....

+1
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door jangoed » 31 jan 2014, 14:28

Anko schreef:
thundercat schreef:Misschien een idee voor een volgende poll: Hoe lang heb jij je nou serieus in deze auto verdiept voordat je tot aankoop overging??? Zal mij benieuwen.
Dat is een aardige suggestie (al ben ik er geen voorstander van om hem daadwerkelijk uit te voeren). Ik heb me er zelf enorm lang en veel in verdiept. Al vanaf juni 2012. Op het obsessieve af. Ik zou niemand aan willen raden om zover te gaan :mrgreen: Maar het verklaart misschien wel een beetje mijn persoonlijke frustratie tegenover (berichten van) mensen die zich er schijnbaar niet of nauwelijks in verdiept hebben, en nu hier hun ongenoegen uiten over wat ze gekocht hebben. Met daartussen echte extremen, zoals klagen over het feit dat er geen drie kinderzitjes op de achterbank passen. Het verklaart aan de andere kant denk ik ook waarom ik, over het algemeen, wel heel tevreden ben. Ik had een heel goed beeld van wat ik verwachten kon. Natuurlijk zijn er vlekjes die ik niet voorzien had. Sommige probeer ik opgelost te krijgen, door een positieve relatie met mijn dealer te onderhouden. En anderen accepteer ik als "het risico dat je loopt als je de eerste wil zijn".

+1
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

nuecht

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door nuecht » 31 jan 2014, 14:36

Zucht... typisch geval dus van ESDB!


Eigen Schuld, Dikke Bult!


Sorry, ik liet me even gaan.

Ik ben uitermate tevreden. Maar dat lijkt me wel duidelijk. :mrgreen: 8-)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 31 jan 2014, 16:23

Kils schreef:Het is toch te zot voor woorden dat er mensen hun kachel op 15gr gaan zetten, dikke truien gaan dragen om verdorie een kilometer verder te komen. Het moet toch niet veel erger worden. Daar moeten wij ons aan gaan ergeren.
Dat er mensen waren die het alleen maar om de portemonnaie ging en niet om het milieu was natuurlijk wel te verwachten. We blijven tenslotte Nederlanders. Maar om hier nou te ventileren dat je je ergert aan mensen die wel zo zuinig mogelijk willen rijden? Dat is toch echt de wereld op zijn kop! Echt bizar.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Koos

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Koos » 31 jan 2014, 17:44

Klagers: mond houden, je bevind je hier bij de fanclub

Zorro

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Zorro » 31 jan 2014, 18:51

Kils schreef:
Kils schreef:Mag dit topic ook op slot, zijn toch geen vragen als je net een nieuwe auto hebt gekocht.
Dus kunnen wij concluderen dat dit Topic gesloten mag worden net als het Topic verbruikscijfers en alles wat daar mee te maken heeft.
Koos schreef:Klagers: mond houden, je bevind je hier bij de fanclub
Phevtreb schreef:Wat een gezeik van sommige mensen hier zeg...
Ik heb nog een ander idee. Hele forum gewoon opheffen... Sparen sommigen onder ons een hoop tijd mee uit en je mag toch niet praten over zaken die beter kunnen. Wat dan ben je een klager en een zeikerd. Raar forum.

Er worden hier af en toe gewoon vreemde dingen beweerd om een punt te maken. Dat je de PHEV moet vergelijken met een auto van 30.000 euro, dat je maar een betere proefrit had moeten maken omdat je alles behalve de aandrijflijn uitgebreid hebt kunnen testen... allemaal onzin. Je kunt namelijk best de negatieve punten van de auto op de koop toe hebben genomen en dus weloverwogen tot aanschaf zijn overgegaan. Maar dat je daarmee vervolgens niet meer mag spreken over punten die bij een auto van ruim 50k (55k mag ik ook al niet meer zeggen, al stond dat wel zo ongeveer op mijn factuur....) gewoon voor verbetering vatbaar zijn.... dat slaat dus echt nergens op.

De vergelijking met een auto van 30- tot 40k is volkomen uit de lucht gegrepen. Zou je over de PHEV gewoon bpm hebben betaald (zoals voor veel andere auto's uit deze klasse wel gewoon moet), dan zou hij zomaar 10.000 euro duurder zijn. Trek die 10.000 euro er vanaf (wegens wat hybride componenten) en je moet hem dus wel degelijk vergelijken met een auto van 50k en dat is geen gezanik. Want waarom je dat niet zo mogen vergelijken wordt nergens duidelijk. Wordt er ineens een heel verhaal over imago bijgehaald. Rare zijsprong, daar heeft het geen zak mee te maken. Het gaat erom dat Mitsubishi een auto aan de man brengt waarvan je je af kunt vragen of-ie zijn geld waard is. Dat ik hem gekocht heb omdat de overheid dat graag wil en mij daarom met allerlei fiscale voordelen verwent, daar heeft Mitsubishi niks mee te maken. Dat velen hem zonder de fiscale voordelen niet gekocht zouden hebben zegt voor mij in dit verband genoeg.

Dan het geklets over "eigen schuld dikke bult, had je maar een betere proefrit moeten maken". Ook onzin. Ik vind het niet normaal dat blijkbaar van mij verwacht wordt dat ik naar Eindhoven ga rijden om te checken of de rondweg wel goed in het MMCS staat. Of naar Utrecht om te bezien of de tunnel A2 erin opgenomen is. Dat is toch waanzin? Zelfde verhaal voor de gebrekkige connectiviteit. Wifi zat niet op de auto waarmee ik gereden heb, bij jou soms wel? En als in de specs staat dat er bluetooth in zit, moet ik dan ook daadwerkelijk gaan testen of mijn smartphone goed gekoppeld blijft? Ook flauwekul dus. En dan het verbruik. Veel over gezegd (of moet ik dan zeggen "geklaagd"?). Iedereen kon inderdaad om zijn vingers natellen dat 1.9 liter / 100 km er niet in zou zitten. En dat 52 km EV ook niet haalbaar zou zijn. Maar ik kom niet verder dan 30 - 35 km en dan zit ik nog in de kou ook. Mag ik niks over zeggen, want dan had ik maar een betere proefrit moeten maken.

Mijn conclusie is dat ik een op zich prima rijdende auto heb gekocht, die op een aantal punten teleurstelt. En dat zijn punten die met weinig extra inspanning gewoon véél minder knullig hadden gekund. Waarom heeft Mitsubishi niet gewoon voor een goed Wifi signaal gezorgd? Waarom hebben ze er niet gewoon een bluetooth module ingestopt die wel werkt? Waarom niet gewoon een MMCS met kaarten die wel kloppen? Waarom moet ik zelf allerlei isolatie achter de speakers gaan lopen proppen om het geluid van de radio te verbeteren? Dat had gewoon beter gekund en mijn stelling is dat het voor die 50k ook beter had gemoeten.


Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Man » 01 feb 2014, 00:10

Eens Zorro. Ook ik ben over het algemeen tevreden maar op primaire punten is de auto gewoon ondermaats en had met weinig inspanning veel beter gekund, zeker met de huidige kennis en goede bestaande producten. En dat heeft niets met proefrijden te maken, niets met fiscale voordelen en niets met vergelijken van "dikke" auto's .
Het mag idd gewoon gezegd worden zonder elke keer als zeurpiet of klager te worden neergezet. Uiteindelijk is iedereen ( ga ik maar even vanuit) ook blij dat meer dan 100 leden mee willen helpen het MMCS te verbeteren en Sigmasailor dit onder de aandacht brengt bij MN. Ik hoop dat het resultaat gaat opleveren en dat is dan niet dankzij " ons zeikers" maar gewoon door mensen die kritisch mogen zijn op een product waar veel geld voor is betaald. En daar mag, nee moet, gewoon ruimte voor zijn in een forum. Uiteraard met respect want dat is voor mij iig van wezenlijk belang.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Hansjebrinkers » 01 feb 2014, 00:21

Goed toch dat we allemaal een verschillende mening hebben. Ik ook, en de mijne is bekend :mrgreen: en voor diegenen die deze nog niet kenden, ik heb enige voorkeur voor de denkrichting van SiccoJan, en iets minder waardering voor diegenen die denken de goedkoopste Maybach van Nederland te hebben gekocht. En dit zijn twee understatements. Ga dan niet zeuren over een forum voor alleen fans, het blijkt uit de polls dat het over-over grote deel van de forum gebruikers tevreden is, logisch dus dat er meer positieve dan negatieve geluiden zijn.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 01 feb 2014, 07:29

thundercat schreef: Misschien een idee voor een volgende poll: Hoe lang heb jij je nou serieus in deze auto verdiept voordat je tot aankoop overging??? Zal mij benieuwen.

Dit is nou een goed voorbeeld waarom de fanboys zou hard bezig zijn om de negatieve reacties de kop in te drukken, bij de aanschaf van een auto mag je best enkele aannames doen. Werkende mmcs, goede bluetooth, vastzittende stoel, werkende wifi, niet stotterende ACC, airco die normaal op temperatuur blijft, een goed te gebruiken app, een stoelverwarming die niet lijkt op een tosti ijzer uit de koude oorlog.

De mensen die talloze uren bezig zijn geweest om alle ins en outs van de auto te bekijken hebben dezelfde problemen maar willen dat niet erkennen, zou natuurlijk ook niet mooi zijn als "fanboy".

Ik stel de volgende pol voor " zou je achteraf nog steeds een Outlander Phev kopen"
1- Jazeker
2- Heel erg zeker
3- Direct


Kijk nu zijn er geen antwoorden waar fanboys zich aan kunnen storen. :D
Koos schreef:Klagers: mond houden, je bevind je hier bij de fanclub
Misschien is het ook handig om de naam van het forum te veranderen naar outlandephevfanboyforum.nl
Dan is er in ieder geval geen onduidelijkheid over welk type berichten hier wenselijk zijn.

Wel of geen financiële voordelen je mag er van uit gaan dat er een deugdelijk product wordt geleverd.

De wifi module kost trouwens 1200 euro, deze is mijn auto als sinds de eerste week defect ( en deze is nog steeds niet op voorraad bij de dealer )
ik ben benieuwd hoe je er over denkt als deze buiten de garantie kapot gaat, wie zou deze nog vervangen ? ( al het geld zit toch in de nieuwe techniek zoals de aandrijflijn ? )

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Hansjebrinkers » 01 feb 2014, 10:44

De wifi module kost trouwens 1200 euro, deze is mijn auto als sinds de eerste week defect ( en deze is nog steeds niet op voorraad bij de dealer )
ik ben benieuwd hoe je er over denkt als deze buiten de garantie kapot gaat, wie zou deze nog vervangen ? ( al het geld zit toch in de nieuwe techniek zoals de aandrijflijn ? )
Helemaal eens, een belachelijke prijs! Overigens is dit een algemeen auto-probleem en niet outlander specifiek. Mede daarom komen mijn auto's zo min mogelijk bij dealers (bij voorkeur helemaal niet). Bij mijn V70 leverde een bezoekje aan de Volvo garage normaal gesproken een rekening van minimaal € 1.000,- op, terwijl de universele garage voor €350,- een beter product leverde. Wat er bij de outlander zal gebeuren laat zich raden: als de e-techniek goed is ontworpen (motoren, regelaars, generator) zal deze vrijwel geen onderhoud nodig hebben. De ICE draait grofweg maximaal 50% van de tijd en is van een historisch bewezen type... Echter: wij zullen zeker niet minder gaan betalen :-) dealers zullen komen met e-inspecties en rekeningen van €50,- voor het aanbrengen van een drupje olie op een e-motor lager. In het geval van dealers kan men mij dus ook bijschrijven in het kamp van terughoudenden.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Edwin-PHEV

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Edwin-PHEV » 01 feb 2014, 11:35

De wifi module kost trouwens 1200 euro, deze is mijn auto als sinds de eerste week defect ( en deze is nog steeds niet op voorraad bij de dealer )
ik ben benieuwd hoe je er over denkt als deze buiten de garantie kapot gaat, wie zou deze nog vervangen ? ( al het geld zit toch in de nieuwe techniek zoals de aandrijflijn ? )
Dat heb ik dus ook, ik wacht al ruim een maand op een vervangende wifi module. Ondanks dat en de foutjes in de software zou ik met de kennis van nu vorig jaar dezelfde keuze gemaakt hebben. Als ik met de huidige belastingvoordelen en de kennis over de technische staat een keuze zou mogen maken zou ik twijfelen tussen een V60 en toch weer een Outlander (als de geplande update in Q2 een major release is zou dat waarschijnlijk wel weer een Outlander worden)

Als je niet met een financiële blik naar de auto kijkt ben ik aardig tevreden en ja er zijn genoeg zaken te verbeteren, met name op softwaregebied. Van de andere kant krijg je ook heel erg veel mogelijkheden om de auto naar eigen wens in te stellen.

Calypso

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Calypso » 01 feb 2014, 11:41

Ik plaats mijzelf in het kamp van de "realisten".

Kritisch op het product zolang het maar opbouwend is. Ik heb bij verschillende topics weleens een kritisch woord laten vallen en werd daarbij DIRECT genadeloos neergesabeld door de "fanboys".
Totdat ik de reactie van Zorro heb gelezen had ik zoiets van: laat maar waaien. De reactie van Zorro had ik bijna zelf kunnen schrijven, want wat hij schrijft is ook 100% mijn standpunt. Alleen kan ik het niet zo goed verwoorden zoals hij dat gedaan heeft.

Ik hoop echt van harte dat de meeste actieve leden van het Outlanderforum meer open gaan staan voor meningen van anderen. Je hoeft er niet mee eens te zijn met hetgeen je mede-forummer schrijft, maar als je reageert, kom dan met een goed tegenargument. Zo ontstaat er een debat waarbij men elkaar kan overtuigen op grond van argumenten en niet op grond van emotie.

Plaats reactie