Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.

Zou je met de kennis die je nu hebt nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Ja
232
85%
Nee
41
15%
 
Totaal aantal stemmen: 273

rob1972
Forumlid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2013, 19:02

Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Bericht door rob1972 » 16 jan 2014, 11:21

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die achteraf gezien misschien toch liever een andere auto met dezelfde fiscale voordelen hadden gekocht. Immers de introductie van de Outlander verloopt niet helemaal zoals de meesten het zich hadden voorgesteld: matige WiFi, oude kaarten in het navigatie systeem, toch wel redelijk bedroevend verbruik op langere afstanden, etc.

Iets voor een poll?

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Marcs » 16 jan 2014, 11:32

Volmondig ja absoluut is een fantastische auto rijdt goed is voor een Midi SUV zuinig (1800 kg) mooi om te zien en kwalitatief prima. Ja hier en daar wat verbeterpuntjes maar dat heeft elke auto.
Gebruik 1 op 14 puur benzine maar gecombineerd 2,1 liter op 100 km. Ik vind mij dan ook niet in al die (zogenaamde )klachten. Wifi vanaf dag 1 prima en alles werkt zoals het hoort zelfs de navigatie doet zijn werk prima 100% tevreden.
LB

Frank1967

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Frank1967 » 16 jan 2014, 12:37

Zeker Ja.

Misschien is niet alles 100% maar hij rijdt prima. De auto helpt om te onthaasten, zeker als je je best doet voor een mooi verbruik. Maar als het moet kun je ook flink doorrijden. Dat bekoop je dan met een flink verbruik. Voor mij is het bellen de enige ergernis.

tadango

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door tadango » 16 jan 2014, 12:57

Ik twijfel. Het is een mooie auto maar er zijn ook een hoop nadelen. 1 op 14 benzine verbruik? Ga eens naar de snelweg :) De reden dat ik hem heb is 0% en ruimte. Zodra dat in een andere (betaalbare, dus geen V60 oid) auto beschikbaar is zal het een nee worden. Qua mogelijkheden en integratie lopen andere merken voorop dus dat viel erg tegen. Het rijdt wel prima, maar dat doen andere auto's ook (maar lang niet allen).

nuecht

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door nuecht » 16 jan 2014, 13:54

Marcs schreef:Volmondig ja absoluut is een fantastische auto rijdt goed is voor een Midi SUV zuinig (1800 kg) mooi om te zien en kwalitatief prima. Ja hier en daar wat verbeterpuntjes maar dat heeft elke auto.
Gebruik 1 op 14 puur benzine maar gecombineerd 2,1 liter op 100 km. Ik vind mij dan ook niet in al die (zogenaamde )klachten. Wifi vanaf dag 1 prima en alles werkt zoals het hoort zelfs de navigatie doet zijn werk prima 100% tevreden.
Ik ben het helemaal met je eens! Ik kom qua verbruik op soortgelijke getallen. Als ik iets moet melden als minpuntje is het de positie van de middelste gordelsluitingen op de achterbak. Mijn kinderen hebben dat opgeslost door van plek te wisselen en de smalste billetjes in het midden te laten zitten. Helemaal top! :D

Gebruikersavatar
pheventje
Forumlid
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 okt 2013, 18:55

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door pheventje » 16 jan 2014, 14:54

Mijn verwachtingen over de Outlander zijn eigenlijk op alle fronten wel uitgekomen. Hij rijdt beter dan de benzine uitvoering, is mooi stil en snel genoeg, ziet iets er beter uit dan verwacht, voelt solide aan, ligt goed op de weg. De wifi heeft een beperkt bereik, maar voldoet verder. Bellen in de auto probeer ik sowieso te vermijden. Het verbruik puur op benzine op de snelweg is bij mij 8,5 l/100km, maar gemiddeld verbruik ik 2,5l. Ik ben er gewoon tevreden over. De klachten over het ielige laadklepje vind ik wat overdreven, bij Mercedes krijg je plastic, hoor ik niemand over.

Als Audi, BMW, of Mercedes met een vergelijkbare auto voor een vergelijkbare prijs komen, wordt het misschien anders, maar ik denk niet dat dat zo gauw gaat gebeuren.
2,1l/100km+206w/km inclusief laadverliezen en voorverwarmen

Zorro

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Zorro » 16 jan 2014, 15:12

Ik ook een volmondig ja. Auto rijdt prima, ik heb relatief weinig gezeik met Wifi en aanverwante artikelen en de ritjes die ik vaak maak kunnen voor het overgrote deel elektrisch. Ik zit nu op 1 op 25 ofzo, mij prima.

Maar de vraag zou eigenlijk moeten zijn; zou je hem ook gekocht hebben als je er 25% bijtelling voor moest betalen en geen fiscale voordelen zou krijgen bij de aanschaf? En zo nee, wat zou je dan gekocht hebben? Om de door mij opgeworpen vraag ook meteen zelf te beantwoorden: neen. Daarvoor is-ie toch niet mooi genoeg. Dan zou ik overigens überhaupt niet voor een nieuwe auto gekozen hebben (heb ik tot nu toe ook pas twee keer eerder gedaan), maar een 2e hands. En ook niet in de zaak, maar privé (wel 19 cent/km aftrekken). En dan óf zo'n vette Dodge Ram met 5.7 liter V8 (op gas en dan het ondernemerstarief mrb, dat dan weer wel....) of anders een XC60 met een dikke diesel. Eerstgenoemde is misschien minder geschikt als gezinsauto, daar zou de keuze een beetje vanaf hangen.

Gebruikersavatar
pheventje
Forumlid
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 okt 2013, 18:55

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door pheventje » 16 jan 2014, 15:31

Kan dat dan, Zorro, een Dodge Ram privé tegen ondernemers MRB rijden? Ik dacht dat grijs kenteken voor een particulier 3 x zo duur was qua mrb.
2,1l/100km+206w/km inclusief laadverliezen en voorverwarmen

nuecht

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door nuecht » 16 jan 2014, 16:24

Zorro schreef:Maar de vraag zou eigenlijk moeten zijn; zou je hem ook gekocht hebben als je er 25% bijtelling voor moest betalen en geen fiscale voordelen zou krijgen bij de aanschaf?
Maar ja, da's de vraag niet... ;)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 16 jan 2014, 17:32

Plus dat die vraag eenvoudig te beantwoorden is door de verkoopstatistieken van 2012 er bij te pakken. Zeker 90% niet dus.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Zorro

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Zorro » 16 jan 2014, 17:53

pheventje schreef:Kan dat dan, Zorro, een Dodge Ram privé tegen ondernemers MRB rijden? Ik dacht dat grijs kenteken voor een particulier 3 x zo duur was qua mrb.
Collega van mij doet het zo. Doet niet mee aan btw-regeling, neemt ook alle kosten privé, maar is geregistreerd als ondernemer en dus ondernemerstarief mrb.
Anko schreef:Plus dat die vraag eenvoudig te beantwoorden is door de verkoopstatistieken van 2012 er bij te pakken. Zeker 90% niet dus.
In 2012 was de PHEV ook niet leverbaar... ik denk dat 2014 een interessant jaar gaat worden door afbouw KIA/MIA en 7% bijtelling i.p.v. 0%.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 16 jan 2014, 19:02

Nee, natuurlijk was de PHEV niet leverbaar. Maar daar gaat het ook niet om. Het gaat er om dat ze in 2012 geen Outlander met 0% bijtelling beschikbaar hadden Het zegt dus wel iets over de populariteit van de Outlander op het moment dat er gewoon bijtelling betaald moest worden. Of denk je dat er ineens 9000 of meer mensen ongezien 42 - 52 duizend euro neer leggen voor een niet zo populaire auto omdat ze de techniek zo interessant vinden?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

detlev

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door detlev » 16 jan 2014, 19:05

Ja! auto bevalt me prima, wij vinden hem mooi en hij valt me nergens echt tegen.

En zonder de fiscale dingetjes had ik nog helemaal geen andere auto gekocht want de vorige was nog geen 2 jaar oud :lol:

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Man » 16 jan 2014, 20:08

Ik heb de auto puur en alleen gekocht om de financiële voordelen ( waarbij de 0 procent bijtelling de echte overweging is geweest) , daar wil ik eerlijk in zijn. Ik zou echt nooit aan een Mitsubishi gedacht hebben. De auto rijdt echter prima, is ruim, multifunctioneel en heeft perfecte lichtopbrengst in het donker. Elektrisch rijden is een genot.
Ergonomisch vind ik de auto onder de maat. Er zit geen knop op een logische plaats. Daarbij zijn MMCS en oa centrale portiervergrendeling totaal niet doordacht. Kwalitatief is het redelijk maar niet goed sluitende portieren ( windgeruis bij portieren) en roest bij scharnier achterklep geeft wel enigszins te denken.
Toch stap ik elke dag weer met plezier in de auto en heb ik de hoop dat dealer en Mitsubishi Nederland veel punten kunnen verhelpen.

Zou ik hem weer kopen ? Ja, met financiële voordelen. Zou de financiële component wegvallen dan niet.

PaulG
Forumlid
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 mei 2013, 17:50

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door PaulG » 16 jan 2014, 20:26

Ik denk dat de meeste onder ons, indien er sprake zou zijn van dezelfde fiscale voordelen, geen PHEV hadden gekocht, wellicht amper het bestaan hiervan hadden geweten.
Sterker nog, als er helemaal geen fiscale voordelen zouden bestaan, dan zou de PHEV niet zo masaal verkocht zijn.
Rijtechnisch was het een gok en gelukkig rijdt de auto geweldig. Als je ontkennend praat over vermeende ongemakken ( die er zijn en ruimschoots zijn beschreven), dan snap je er niet al te veel van.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 16 jan 2014, 20:42

Hilarisch. De meeste van ons hebben 10 maanden op de auto moeten wachten en nu, na ongeveer een maand in bezit (gemiddeld) gaan we nadenken of we de auto nog eens zouden kopen :lol: Stel je voor dat je nu al tot de conclusie zou komen dat je eigenlijk spijt had. En er dan nog hoelang aan vast zitten? Verschrikkelijk lijkt me dat. :x

Het verrast mij in in zekere zin wel weer dat de reacties hier overwegend positief zijn. Het nuchtere verstand lijkt te overheersen over de emoties die gepaard gaan met enkele al dan niet terechte teleurstellingen.

Ik zelf heb een Outlander Diesel ingeruild op deze auto. Twee redenen: geld en het milieu. Op beide fronten voldoet de auto wat mij betreft uitstekend en hij is op geen enkel gebied minder dan de vorige, of het moet gaan om het bereik en prestaties straks op vakantie met de caravan. Maar dat laatste had ok ingecalculeerd, dus ik verwacht geen tegenvaller op dat gebied.

Uit de voorgaande reactie meen ik op te moeten maken dat ik waarschijnlijk iets niet helemaal snap. Ik snap alleen niet wat dat zou moeten zijn :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Man » 16 jan 2014, 20:53

Ha Anko,

Stel je vraag dan ik misschien snappen wat jij niet snapt. Snap je het nog :D :D

Gr Onno

willem1

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door willem1 » 16 jan 2014, 21:32

Persoonlijk was ik toe aan een andere auto na jaren werkelijk probleemloos gereden te hebben in een Sorento 2.5 VGT AUT met inmiddels alweer 183K op de teller. Overigens prima auto, hoge zit, met alle toeters en bellen en beresterk.
Eind februari werd ik geattendeerd op de Outlander. Binnen 2 x 24 uur besloten deze te bestellen en inmiddels sinds 20.12.13 zo'n 3K mee gereden.
Natuurlijk waren de fiscaliteiten van dien aard dat dit de meest belangrijke reden was om tot aanschaf over te gaan. Eerlijk is eerlijk, de milieu argumenten volgen daarna.
Dat het gros van de eigenaren van een PHEV deze zakelijk rijdt staat buiten kijf. Persoonlijk ken ik geen particulier die deze PHEV heeft aangeschaft. Wel een paar met een medisch beroep die hoewel zij geen gebruik kunnen maken van de BTW de auto inzetten voor kortere ritten gebruikmakend van EV.
Daarenboven hebben wij ook nog een caravan. Toen ik eind februari, begin maart 20113 de documentatie las dat er ook nog een trekgewicht van 1500 kg erachter gehangen kon worden was ik verkocht.
De PHEV met enige eigenaardigheden bevalt me goed en op z'n tijd went alles.

Sicco jan

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Sicco jan » 16 jan 2014, 21:33

Anko schreef: Uit de voorgaande reactie meen ik op te moeten maken dat ik waarschijnlijk iets niet helemaal snap. Ik snap alleen niet wat dat zou moeten zijn :lol:
Iemand zei eens: misschien ben ik wel heel intelligent, ik weet alleen niet wat het betekent. :oops:

Verder helemaal mee eens.
Ik zou me echt heel ongelukkig voelen als ik nu na bijna een jaar wachten en de aankoop heel goed overwogen te hebben, nu zou moeten concluderen dat ik een verkeerde beslissing zou hebben gemaakt!
Doordat ik zo kritisch was en alles zo heb overwogen ben ik nu, niet alleen door de fiscale voordelen die toen de doorslag gaven, juist zo super content met deze auto.
Want hij bied veel meer dan ik in eerste instantie heb verwacht. :D

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Hansjebrinkers » 16 jan 2014, 22:09

Ik zou niet weten waarom niet. Veel auto voor je geld (jazeker), relaxed, vernieuwend. Doet wat ie moet doen.

Voor de rest: een autovisie een vervoermiddel, het moet je op een efficiënte manier van A naar B brengen, dat doet de outlander. Spannend is ie niet echt, althans niet als je het traditioneel als petrolhead benaderd, kijk je er als milieukundige naar, dan gaat er een wereld voor je open.

Dus: ja!
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door mariomaf » 16 jan 2014, 22:25

Ik denk dat ik hem ook had gekocht zoals ik de auto nu ervaar. Wel moet ik zeggen dat ik een aantal minpunten echt wel zwaar vind wegen. Maar een 4x4 met 0% bijtelling en bovendien elektrisch (ik rij toch 2/3 van de kilometers elektrisch) dat is een prima combinatie en ik zou de minpunten dan ook voor lief hebben genomen.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door kobus1967 » 16 jan 2014, 22:29

Ik was heel blij met mijn Fiat Multipla en had graag weer zo'n ruime goed rijdende auto gehad maar die was niet meer leverbaar dus verder gekeken.
Blind voor de Outlander gegaan (fiscaal plus trekhaak) en absoluut geen spijt, iets minder ruim maar wat betreft het rijden super.
De zuinigheid dat zie ik over een heel jaar wel weer, de Multipla kwam niet onder de 1 op 10 dat kan veel beter met de Outlander.

Blaakhof

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Blaakhof » 16 jan 2014, 23:29

Waarschijnlijk niet. Ik had dan gekozen voor de Tesla S. Ik vind elektrisch rijden inmiddels top en het hybride systeem een echt overgangssysteem.

Spitsgatter

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Spitsgatter » 16 jan 2014, 23:51

Aboluut ja, ook met 7% bijtelling. Bij 14% eerst achter de oren krabben.
Vind het top om mijn vele korte trajecten 100% elektrisch te kunnen rijden en wist vooaf dat het een grote, zware auto is. Op de motor dus niet zuinig, rechtervoet in bedwang houden. Comfortabel en ruim. MMCS goede en slechte eigenschappen, had Steve Jobs nooit goedgekeurd.
Overall: blij dat ik PHEV rij!

h.soepboer

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door h.soepboer » 17 jan 2014, 01:00

Voor het netto bedrag wat deze Outlander mij kost kan ik geen enkele andere vergelijkbare auto kopen. Als ik hem nu zou kopen dan zou ik nog wel kunnen leven met de 7% maar nu ook de KIA is weggevallen weet ik het zo net nog niet.

Ik vind het aan de ene kant wel een hele fijne auto en voor wat ik er netto voor betaald heb ben ik er blij mee maar tegelijkertijd zijn er toch wel heel veel dingen onder de maat die de bruto prijs van 54.000 euro op geen enkele manier rechtvaardigen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je daar niks beters voor kan kopen.

Plaats reactie