Kabels, assecoires ed?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.
Plaats reactie
boekesteyn

Kabels, assecoires ed?

Bericht door boekesteyn » 09 dec 2013, 13:34

Hoe kom je aan goede (betaalbare) kabels?

boekesteyn

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door boekesteyn » 09 dec 2013, 13:35

Ik ben nogal geschrokken van de prijzen van de kabels, die nodig zijn om aan een openbare paal te laden. Weet iemand waar ik dakdragers ed kan bestellen?

berg128

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door berg128 » 09 dec 2013, 13:43

Kwestie van vraag en aanbod...wacht met aanschaffen, prijzen dalen vanzelf! Zijn inderdaad schandalig hoog!!
Vind trouwens het laden aan publieke palen ook niet zo interessant...doe ik moeite mijn rechtervoet te beheersen, gooi ik minimaal een cent of 6/7 weg per kwh!! Moet je nagaan dat je ongeveer 3KwH nodig hebt om dezelfde afstand af te leggen als met een liter benzine...Dat is bijna 20ct/liter!! En dan heb ik het nog niet eens over snelladen... :evil:

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door OutlanderPHEV » 09 dec 2013, 13:46

Je kunt tot 1 januari met 20 euro korting bestellen bij onze sponsor http://www.laadkabelkopen.nl
Gebruik hiervoor tijdens het afrekenen de code outlanderphevkabel
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

tadango

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door tadango » 09 dec 2013, 13:57

Is het slim om een wat duurdere kabel te kopen? De kwaliteit van het materiaal zou beter zijn maar is het het waard?

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door PHEVlkj » 09 dec 2013, 14:02

Het materiaal van de Dostar kabels is prima.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

sjoester

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door sjoester » 10 apr 2014, 08:32

nog een tip, een goed bedrijf die simpele en kwalitatief goede spullen leveren en voor slechts de helft van het geld!!
Ze hebben laadkabels in elk gewenste lengte en diverse laadpunten.
Zelf heb ik er 3 laadpunten afgenomen en ben erg tevreden.
http://www.laadpaal24.nl

ampera

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door ampera » 10 apr 2014, 08:49

sjoester schreef:nog een tip, een goed bedrijf die simpele en kwalitatief goede spullen leveren en voor slechts de helft van het geld!!
Blijkbaar is dat spul de vraagprijs niet waard :?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door Anko » 10 apr 2014, 12:29

http://www.laadpaal24.nl/Eaton-aardleks ... kteristiek

Een 3 polige aardlek schakelaar voor 330,- euro :shock: Zal wel een vergissing zijn. Of mis ik iets?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

sjoester

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door sjoester » 10 apr 2014, 14:03

Anko, die heb jij natuurlijk niet nodig voor jouw Outlander, dat is meer iets voor de Type 2 lader, 3 fase 32amp. waar je een tesla mee kunt laden. Een 2 fase B karakteristiek aardlek voor 16amp. kost 6 tientjes..

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door Anko » 10 apr 2014, 14:51

Nee, dat snap ik ;) Desalniettemin leek het mij verschrikkelijk veel geld voor een aardlekschakelaar. Waarom moet dat ding zo ontzetten duur zijn?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door Hansjebrinkers » 10 apr 2014, 20:14

40A 3 fase van hager: €68,-
Standaard 1 fase 16a aardlek van eti: €44,=

Waarom het geval van eaton zo prijzig is kun je dus idd afvragen.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door Anko » 01 sep 2015, 08:35

OutlanderPHEV schreef:Je kunt tot 1 januari met 20 euro korting bestellen bij onze sponsor http://www.laadkabelkopen.nl
Gebruik hiervoor tijdens het afrekenen de code outlanderphevkabel
Heb sinds november 2013 één van hun Ratio kabels in gebruik. Nu heb ik een breukje in de laatste 30 cm kabel voor de Type 2 stekker of in de type 2 stekker zelf. Heb ze gemaild met de vraag of er nog garantie op zit. Benieuwd naar de reactie.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

tadango

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door tadango » 01 sep 2015, 08:53

Ik heb opeens in 2 kabels ook een slecht contact. Ik vermoed de aansluiting in de auto aangezien het opeens met beide kabels tegelijk is. Dealer wil niets doen, koop maar nieuwe kabels.... Eikels. Heb nog geen zin gehad om de kabels door te meten. Beetje wielen en hij gaat toch wel laden.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door Anko » 06 sep 2015, 00:18

Reactie van laadkabelkopen.nl:
Als het zo'n witte is zit er een jaar garantie op. Repareren doen we niet en reserveonderdelenen hebben we ook niet.
Hoe het zat met zo'n oranje, als ik heb, vermeldden ze er niet bij.

Ook even contact opgenomen met Ratio:
Garantie is drie jaar. Als u hem gelijk op stuurt, dan heeft u hem voor het weekend weer terug.
dat was afgelopen woensdag. Nou Ratio, hij is onderweg hoor.

In de tussentijd mag ik de kabel lenen van een medeforumlid, dat nog steeds elke dag "met de motor gaat". Dank je wel, Dennis.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door jaapv » 06 sep 2015, 08:41

Het is het proberen waard: in de stekker zit een microswitch. Stekker openschroeven, het lipje wat strakker buigen en plotseling is de "kabelbreuk" genezen. Werkte prima bij mij.
Als de microswitch kapot is kun je ook nog even naar een vervanging zoeken. Als die bestaaat kost hij waarschijnlijk minder dan 5 Euro. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een kabel met zo'n stugge isolatie kabelbreuk vertoont.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door Anko » 06 sep 2015, 12:34

Dank for de tip. Maar geen punten ;)

ik heb vast kunnen stellen dat het probleem in de type 2 stekker zit, of in de laatste 40 cm voor de type 2 stekker:

Kabel tegen de laadpaal (de paal zelf) aanhouden en met je hand stevig vast klemmen. Vervolgens met de andere hand flink schudden aan het stuk dat naar de auto loopt, geen probleem. Maar een klein tikje tegen het deel dat naar de paal loopt en de relais beginnen te ratelen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Kabels, assecoires ed?

Bericht door Anko » 18 sep 2015, 08:33

Inmiddels is de kabel heen en weer geweest. Zaterdag opgestuurd en de woensdag er na had ik hem weer terug. Type 2 stekker en gehele kabel is vervangen. Daarnaast is er nog een 'modificatie' doorgevoerd aan de type 1 stekker. Wat dat laatste precies is geweest stond er niet bij, maar hij doet het in ieder geval weer prima.

Top service van Ratio!
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie