Winterbanden bestellen ja of nee?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.

Moet nog set winterbanden + velgen bestellen.

Nee, heb ik al gedaan
61
38%
Nee, ik rij niet met winterbanden
23
14%
Ja, ik wil deze gezamenlijk inkopen met andere PHEV-rijders
51
32%
Ja, ik koop deze zelf zonder mogelijk inkoopvoordeel van gezamenlijk inkopen
26
16%
 
Totaal aantal stemmen: 161

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door OutlanderPHEV » 20 mei 2013, 17:11

Gebruiker Standeman heeft hier een poll voor gestart, maar die heb ik even verwijderd. Het lijkt met niet zo'n goed idee om externe scripts te gebruiken op dit forum. Indien men een poll wil, laat het mij even weten, dan maak ik 'm voor je aan.

Zelf heb ik winterbanden via de dealer besteld. Ik weet dat ik dan waarschijnlijk wel meer betaal dan ergens anders, maar aangezien het op de originele factuur staat, gaan hier ook weer de fiscale voordelen overheen en kom ik waarschijnlijk onderaan de streep goedkoper uit.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door Anko » 20 mei 2013, 17:34

Ik heb al een set winterbanden voor mijn huidige Outlander. Zelfde steek en ET maat, dus dat gaat passen. LI van de banden is ook ruim voldoende. Snelheidsindicatie is ook geen probleem :D

Ik was een tijdje geleden wel verrast dor de opmerking in de accessoire lijst over het draagvermogen.

Ten eerste is draagvermogen normaal gesproken een zaak van banden en niet van wielen.
Ten tweede is het toegestaan totaal gewicht van de PHEV nauwelijks hoger dan van de dist diesel. Scheelt geloof ik maar 20 kg of zo.

Vandaar dat ik erg benieuwd ben wat mensen van zo allemaal van hun dealers te horen krijgen, maar voorlopig ga ik er gewoon van uit dat mijn huidige setje gewoon voldoet.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Standemen

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door Standemen » 20 mei 2013, 19:04

OutlanderPHEV schreef:Gebruiker Standeman heeft hier een poll voor gestart, maar die heb ik even verwijderd. Het lijkt met niet zo'n goed idee om externe scripts te gebruiken op dit forum. Indien men een poll wil, laat het mij even weten, dan maak ik 'm voor je aan.

Zelf heb ik winterbanden via de dealer besteld. Ik weet dat ik dan waarschijnlijk wel meer betaal dan ergens anders, maar aangezien het op de originele factuur staat, gaan hier ook weer de fiscale voordelen overheen en kom ik waarschijnlijk onderaan de streep goedkoper uit.
Hoi OutlanderPHEV,

De fiscale voordelen zijn m.i. ook van toepassing als je gezamenlijk zou inkopen, ieder krijgt tenslotte een aparte factuur op naam. Tenzij je bedoelt fiscale voordelen vanuit MIA regeling, in dat geval zie ik deze niet. Winterbanden mogen zover ik weet niet opgevoerd worden binnen deze regeling. Ben benieuwd welke fiscale voordelen je precies bedoelt.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door OutlanderPHEV » 20 mei 2013, 22:40

Volgens mijn accountant telt het totaalbedrag waar ook de auto zelf in zit, ze gaan waarschijnlijk niet de hele factuur doorspitten.
De auto staat op de lijst, dus wordt het goedgekeurd. Dus die set winterbanden valt er volgens hem ook onder.

We zien wel.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

paulvanlintpolo

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door paulvanlintpolo » 20 mei 2013, 23:17

Hoi, Ik heb de korting op het contract laten verwijderen en krijg daar een trekhaak en winterbanden voor in de plaats.
Alleen accessoires af fabriek komen voor de MIA in aanmerking. Gecheckt bij mijn fiscalist. Natuurlijk moeten dan deze artikelen niet op de faktuur vermeld worden.

paulvanlintpolo

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door paulvanlintpolo » 20 mei 2013, 23:17

Hoi, Ik heb de korting op het contract laten verwijderen en krijg daar een trekhaak en winterbanden voor in de plaats.
Alleen accessoires af fabriek komen voor de MIA in aanmerking. Gecheckt bij mijn fiscalist. Natuurlijk moeten dan deze artikelen niet op de faktuur vermeld worden.

Standemen

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door Standemen » 21 mei 2013, 13:08

OutlanderPHEV schreef:Volgens mijn accountant telt het totaalbedrag waar ook de auto zelf in zit, ze gaan waarschijnlijk niet de hele factuur doorspitten.
De auto staat op de lijst, dus wordt het goedgekeurd. Dus die set winterbanden valt er volgens hem ook onder.

We zien wel.
Zie onderaan de volgende link http://www.agentschapnl.nl/programmas-r ... r-miavamil.
Denk dat je accountant er naast zit. Weet uit ervaring dat accountants ook niet alles weten.

Bram

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door Bram » 21 mei 2013, 22:39

Ik laat de winterbanden wel op een andere set velgen leggen, want het omleggen van de banden vind ik niets. 20inch velgen :shock: worden het als het aan mijn ligt dat kan de outlander goed hebben.

AJS

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door AJS » 30 mei 2013, 11:04

Ik heb de PHEV besteld met een setje winterbanden waar ik jaar-rond mee ga rijden.
Dit omdat ik voor m'n werk ook vaak onverhard rijd en dus iets meer profiel wenselijk is.

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door aleurs » 29 jul 2013, 12:10

In de zomer op winterbanden rijden is niet zo'n goed idee. En niet alle winterbanden hebben meer profiel. Winterbanden hebben een andere samenstelling van het rubber, zijn zachter en slijten s'zomers harder dan zomerbanden.
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Sander van der Pol

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door Sander van der Pol » 06 aug 2013, 15:06

Bij mijn dealer set winterbanden besteld 18 inch replica's van wat er af fabriek onder komt te liggen met goede banden van vredestein setje kost € 1599,- excl. BTW en vindt dat een nette prijs aangezien ik nu 4 losse winterbanden hebt van € 1300,- excl. BTW en dus per seizoen 2 x moet laten wisselen bij de banden boer a € 45,-.

Gebruikersavatar
frank@phevinstyle
Forumlid
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mei 2013, 16:23

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door frank@phevinstyle » 17 aug 2013, 22:12

Anko schreef:Ik heb al een set winterbanden voor mijn huidige Outlander. Zelfde steek en ET maat, dus dat gaat passen. LI van de banden is ook ruim voldoende. Snelheidsindicatie is ook geen probleem :D

Ik was een tijdje geleden wel verrast dor de opmerking in de accessoire lijst over het draagvermogen.

Ten eerste is draagvermogen normaal gesproken een zaak van banden en niet van wielen.
Ten tweede is het toegestaan totaal gewicht van de PHEV nauwelijks hoger dan van de dist diesel. Scheelt geloof ik maar 20 kg of zo.

Vandaar dat ik erg benieuwd ben wat mensen van zo allemaal van hun dealers te horen krijgen, maar voorlopig ga ik er gewoon van uit dat mijn huidige setje gewoon voldoet.
Zit nog eens een stel oudere posts door te bladeren. Ik heb nog niet eerder een Mitsubishi gehad, laat staan een Outlander. Kan iemand mij vertellen wat de steek en de ET maat van de PHEV velgen is?
Ik wil nl zelf een setje Vredestein Wintrac Extreme's bestellen op after market velgen, maar kan buiten de bandenmaat niets vinden over steek en ET. Alvast dank :)
Outlander PHEV Instyle ingeleverd op 12 mei 2021
Huidig: Skoda Enyaq iV 80 FE

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door Anko » 17 aug 2013, 22:54

Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door vanisher » 18 aug 2013, 02:26

aftermarket meuk met andere banden kan wel eens problemen op gaan leveren voor de bijtelling (lees emissie).

Nu misschien nog niet... maar toekomst gericht zeker gezien dit @#$@#$ kabinet.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door OutSander » 18 aug 2013, 07:58

vanisher schreef:aftermarket meuk met andere banden kan wel eens problemen op gaan leveren voor de bijtelling (lees emissie).

Nu misschien nog niet... maar toekomst gericht zeker gezien dit @#$@#$ kabinet.
Ik denk dat dat wel meevalt. Dit gaat mogelijk alleen op als je andere bandenmaten gaat nemen, groter en breder. Andere velgen met dezelfde bandenmaat zal geen problemen geven.

Dit is tenminste ook bij andere merken(ampera en volt uitgezonderd, daar zouden de velgen deel zijn van de ontwikkelde techniek i.v.m. luchtweerstand), maar vaak is een maximum inchmaat voorwaarde voor 20% bijtelling. Zou dus anders ook betekenen dat de auto verplicht elke keer zou moeten worden voorzien van banden met lage rolweerstand. Denk niet dat dat gaat gebeuren.

Wat nog wel eens over 20% en 14% bijtellingsproblemen zou kunnen zorgen is het eventueel tunen van dergelijke kleine diesels. Maar dat is een heel ander verhaal.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door Anko » 18 aug 2013, 11:47

OutSander schreef:
vanisher schreef:aftermarket meuk met andere banden kan wel eens problemen op gaan leveren voor de bijtelling (lees emissie).

Nu misschien nog niet... maar toekomst gericht zeker gezien dit @#$@#$ kabinet.
Ik denk dat dat wel meevalt. Dit gaat mogelijk alleen op als je andere bandenmaten gaat nemen, groter en breder. Andere velgen met dezelfde bandenmaat zal geen problemen geven.
Wellicht. Maar ik kan met niet voorstellen dat mensen op zoek gaan naar andere banden / velgen in dezelfde maat. Meestal zal het om een maatje groter gaan. Waarom anders het geld er tegenaan gooien?

Zelf durf ik die gok niet te nemen. De kans op een tik op de vingers is denk ik niet heel groot, maar de tik zelf zal een beste klap zijn.

Naar wat ik gehoord heb, gold voor Priussen op een gegeven moment hetzelfde. Daar mocht je ook geen andere velgen toepassen ivm de aërodynamica.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

DutchTrafficConsult

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door DutchTrafficConsult » 18 aug 2013, 14:58

OutSander schreef:
vanisher schreef:aftermarket meuk met andere banden kan wel eens problemen op gaan leveren voor de bijtelling (lees emissie).

Nu misschien nog niet... maar toekomst gericht zeker gezien dit @#$@#$ kabinet.
Ik denk dat dat wel meevalt. Dit gaat mogelijk alleen op als je andere bandenmaten gaat nemen, groter en breder. Andere velgen met dezelfde bandenmaat zal geen problemen geven.

Dit is tenminste ook bij andere merken(ampera en volt uitgezonderd, daar zouden de velgen deel zijn van de ontwikkelde techniek i.v.m. luchtweerstand), maar vaak is een maximum inchmaat voorwaarde voor 20% bijtelling. Zou dus anders ook betekenen dat de auto verplicht elke keer zou moeten worden voorzien van banden met lage rolweerstand. Denk niet dat dat gaat gebeuren.

Wat nog wel eens over 20% en 14% bijtellingsproblemen zou kunnen zorgen is het eventueel tunen van dergelijke kleine diesels. Maar dat is een heel ander verhaal.
Dat van die Volt en Ampera klopt niet. opel wil niet aan grotere wielen in verband met garantie. Gewone sneeuwkettingen kunnen alleen bij16", terwijl,de Volt en Ampera worden afgeleverd op 17". Opel levert gewoon winderbanden op staal 16".

Ik heb ergens begrepen dat alleen fabrieksopgies onder de MIA en Vamil vallen en geen dealeropties. Er is dan geen enkele nuttige reden meer om nu al winterbanden/wielen aan te schaffen. Die zijn er bij aflevering ook.

Gebruikersavatar
frank@phevinstyle
Forumlid
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mei 2013, 16:23

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door frank@phevinstyle » 18 aug 2013, 17:39

Dank Anko :D

Wat aftermarket velgen en banden betreft, ik kies meestal een wat kleinere velg (bv 17 inch) , waardoor de wang wat hoger is. Dat geeft wat meer veercomfort en de banden zijn doorgaans wat goedkoper. Daarnaast kies ik ook een wat smallere band, ws wordt het 215. Minder luchtweerstand, maar vooral meer grip in sneeuw en ijs! Het is wel zaak de omtrek van de band precies gelijk te houden aan die van de oorspronkelijke banden(+/- 2%). Daar zijn op internet diverse omrekentabellen en hulpmiddelen voor.
Aerodynamica van de velgen maak ik me niet echt zorgen over.
Ik ga eens kijken of ik een mooie set kan regelen met Vredestein Wintrac Extreme banden.
Outlander PHEV Instyle ingeleverd op 12 mei 2021
Huidig: Skoda Enyaq iV 80 FE

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door Anko » 18 aug 2013, 17:45

frank@phevinstyle schreef:
Dank Anko :D

Wat aftermarket velgen en banden betreft, ik kies meestal een wat kleinere velg (bv 17 inch) , waardoor de wang wat hoger is. Dat geeft wat meer veercomfort en de banden zijn doorgaans wat goedkoper. Daarnaast kies ik ook een wat smallere band, ws wordt het 215. Minder luchtweerstand, maar vooral meer grip in sneeuw en ijs! Het is wel zaak de omtrek van de band precies gelijk te houden aan die van de oorspronkelijke banden(+/- 2%). Daar zijn op internet diverse omrekentabellen en hulpmiddelen voor.
Aerodynamica van de velgen maak ik me niet echt zorgen over.
Ik ga eens kijken of ik een mooie set kan regelen met Vredestein Wintrac Extreme banden.
Tsja, "kleiner" kan natuurlijk ook. Het gaat hier om winterbanden. Dat had ik maar even over het hoofd gezien :oops:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
frank@phevinstyle
Forumlid
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mei 2013, 16:23

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door frank@phevinstyle » 18 aug 2013, 17:59

Kleiner geeft meer grip, in de winter meer comfort en is goedkoper! Ik ga alleen niet voor zo'n "lelijke" set zwarte stalen velgen. Voor een redelijk bedrag zijn er ook nog wel fraaie LM velgen te vinden. :)
Outlander PHEV Instyle ingeleverd op 12 mei 2021
Huidig: Skoda Enyaq iV 80 FE

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door Man » 18 aug 2013, 21:19

Ik heb afgelopen week winterbanden besteld bij mijn dealer. Omdat de auto in oktober/november geleverd wordt ( 1e lichting :D ) en ik in december op wintersport ga zitten ze bij de aflevering er gelijk onder. Wel zo makkelijk . Maat band en velg ( zelfde velg als standaard onder instyle + ) zijn identiek als aan zomerset. Kosten ca 1500 euro

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door Hansjebrinkers » 23 sep 2013, 17:40

Met grote zekerheid een mooie 18 inch lichtmetalen set gevonden met Kuhmo winterbanden, dit 1000 euro incl btw. Volgens mij geen verkeerde deal. Ik koop ze los van de outlander deal, alleen met KIA dus.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door Anko » 23 sep 2013, 18:16

Uh, waarom denk je dat je bij de aanschaf van winterbanden gebruik kunt maken van de KIA? Bij mijn weten mag dat niet.

Overigens, ook als je ze met de auto mee had besteld, waren het dealer accessoires geweest en waren ze buiten de MIA / VAMIL regelingen gevallen. Lijkt mij zo.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door mitsufietsie » 23 sep 2013, 23:06

Hansjebrinkers schreef:Met grote zekerheid een mooie 18 inch lichtmetalen set gevonden met Kuhmo winterbanden, dit 1000 euro incl btw. Volgens mij geen verkeerde deal. Ik koop ze los van de outlander deal, alleen met KIA dus.
welke velgen zijn het, en waar heb je ze gevonden?
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Winterbanden bestellen ja of nee?

Bericht door Hansjebrinkers » 23 sep 2013, 23:14

Anko schreef:Uh, waarom denk je dat je bij de aanschaf van winterbanden gebruik kunt maken van de KIA? Bij mijn weten mag dat niet.

Overigens, ook als je ze met de auto mee had besteld, waren het dealer accessoires geweest en waren ze buiten de MIA / VAMIL regelingen gevallen. Lijkt mij zo.
Goed punt. Moet ik nog even uitzoeken......
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Plaats reactie