Nieuwe PHEV NL Website.....

Grappige filmpjes, humor en andere lachwekkende zaken om de wachttijd op onze PHEV draaglijk te maken
henkloop
Forumlid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 mei 2014, 13:54

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door henkloop » 27 nov 2014, 23:42

tadango schreef:
Harnie schreef:
JeroenJ schreef:Nog meer leugens of een is er daadwerkelijk een extra B stand bijgekomen?
Regeneratief remmen.png
0,1,2,3,4,5...= 6
+1. Tellen is ook een kunst voor sommigen ;)
Mijnes remt niet bij B0....misschien tellen ze D ook mee?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door Anko » 28 nov 2014, 07:10

Hoeveel standen heeft een lichtschakelaar? En bij hoeveel van die standen brandt het licht? ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door PHEV2014 » 28 nov 2014, 09:54

B-NUL = NUL regeneratief remmen. Logisch toch?

[OFF-TOPIC]
Mod-acties/correctie dienen ALTIJD vermeld te worden. Zomaar wissen is belachelijk. En ja, ik weet het: "een forum is een dictatuur waar je je vrijwillig aan onderwerpt", waar de admin en mods het recht van de sterkste hebben. Zolang ze dat recht netjes uitoefenen, vind ik het prima.
[/OFF-TOPIC]

@sigmasailor: gek genoeg heb ik met mijn iP6 kunnen bellen via MMCS. BT-Streaming werd netjes onderbroken en na bellen weer opgepikt. MMCS is geen state-of-the-art, maar doet het goed. Afgezien dan van de rotonde die de navigatie linksom wilde nemen :roll:
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door JanPHEV » 28 nov 2014, 18:09

PHEV2014 schreef:Afgezien dan van de rotonde die de navigatie linksom wilde nemen :roll:
Kijk, dat is nou humor :lol:
Standaard ingebouwd in MMCS ;)

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door sigmasailor » 29 nov 2014, 11:16

Anko schreef:Hoeveel standen heeft een lichtschakelaar? En bij hoeveel van die standen brandt het licht? ;)
Ik heb zo'n draai schakelaar die in één stand uit is en een schier ontelbaar standen 'aan' heeft.

In de PHEV kan je ook tot grappige antwoorden komen.
Een raadsel: hoe kan je alleen het mistachterlicht (OK, voor de duidelijkheid: in combinatie met dimlicht) laten branden?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door Anko » 29 nov 2014, 11:34

Dus je bent het er mee eens dat uit ook een stand is? Mooi.

Raadsel: waarom zou je in vredesnaam alleen het mistachterlicht willen laten branden?

Ik denk dat dat niet eens mag. Weer een gevalletje spijkers op laag water?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door sigmasailor » 29 nov 2014, 11:49

PHEV2014 schreef: @sigmasailor: gek genoeg heb ik met mijn iP6 kunnen bellen via MMCS. BT-Streaming werd netjes onderbroken en na bellen weer opgepikt. MMCS is geen state-of-the-art, maar doet het goed. Afgezien dan van de rotonde die de navigatie linksom wilde nemen :roll:
Gisteren voor het eerst toch kunnen bellen met de Iphone 6+ (ook nog met Voice Command na maar een keer BT uit en aan zetten); hoera. Wel weer jammer dan dat de BT verbinding zo ongeveer elke 30- seconden uit en gelukkig ook weer aan schakelt. Ik weet niet waar het aan ligt maar op het MMCS zie je telkens een melding als TEL en dergelijke verschijnen. Nogal een vermoeiende en verwarrende manier van bellen.

Zondag, maandag, dinsdag, woensdag en hallo F060DAB!
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door sigmasailor » 29 nov 2014, 11:53

Anko schreef:Dus je bent het er mee eens dat uit ook een stand is? Mooi.

Raadsel: waarom zou je in vredesnaam alleen het mistachterlicht willen laten branden?

Ik denk dat dat niet eens mag. Weer een gevalletje spijkers op laag water?
Mijn (overleden) vader heeft mij geleed: 'je moet denken maar zeker weten':

Artikel 34
1. Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.
2. Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.

Het mag dus gewoon.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door Anko » 29 nov 2014, 11:56

Met alleen een mistachterlicht lijk je net een motorfiets. Lijkt me erg gevaarlijk. En ook niet toegestaan. Maar goed, als jij het zeker weet ... :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door Reinier L » 29 nov 2014, 13:37

Mistachterlicht enkel samen met de normale verlichting.
Is zelfs verboden om mistachterlicht buiten normale verlichting om aan te kunnen zetten. En idd bij zicht <50 mtr. En dat vergeten er een hoop.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door sigmasailor » 29 nov 2014, 15:15

Dat klopt, maar waarom het (zoals ik het bij de PHEV snap) altijd samen moet met de mist (voor) lichten snap ik niet goed.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door Reinier L » 29 nov 2014, 15:56

Ik ook niet
OUTLAND(CRUIS)ER

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door Hansjebrinkers » 29 nov 2014, 17:35

In onze citoen ds3 gaat mistlicht achter ook alleen in combinatie met voor.... 'K heb d'r geen moeite mee :-)
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

tadango

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door tadango » 02 dec 2014, 16:39

Ik heb het nog niet anders gezien.... Voor, Voor en achter, of uit. Alleen achter hebben ze in de F1... :)

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door jvisser » 02 dec 2014, 17:30

Ik heb in 2010 een Polo als voorloper gehad waarbij het mistachterlicht aan kon zonder verdere lampen aan te zetten. Verder ben ik het ook nog nergens tegengekomen.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door PHEV2014 » 02 dec 2014, 17:47

Artikel 32. Regels voor het voeren van verlichting

1. Tussen avondschemering en dageraad en in alle andere omstandigheden gedurende welke het zicht onvoldoende is vanwege bijvoorbeeld mist, sneeuwval of zware regen, dienen de volgende lichten op een rijdend voertuig te zijn ontstoken:
a. Op gemotoriseerde voertuigen en bromfietsen, groot licht of dimlicht en achterlichten, naar gelang de uitrusting die door dit Verdrag voor het voertuig van elke categorie wordt voorgeschreven


Nee, alleen mistachterlicht mag dus niet. Zou ook onlogisch zijn.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door sigmasailor » 02 dec 2014, 18:08

Maar een mistachtenlicht in combinatie met de gewone (dimlicht) verlichting mag toch wel? Er zijn situaties te bedenken (bijvoorbeeld regen of sneeuw met mist) waar (voor) mistlampen niet echt prettig zijn (verblinden) maar waar een mistachterlicht wel op zijn plaats is. Voor mij is het de eerste keer dat ik die keuzevrijheid niet heb.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door PHEV2014 » 02 dec 2014, 19:05

Mag wel, maar ik ben er niet blij mee. De voor-mistlampen stralen kort voor de auto op het wegdek, terwijl een mistachterlicht in alle richtingen rondstraalt en juist verblindt/hindert. Door een natte voorruit vind ik zo'n rode lichtbol uiterst irritant. Nog afgezien van het feit dat een boel bestuurders bij 1 km zicht al denkt dat het zicht 50m is (als ze die regel al kennen) en ze vervolgens nog een week of wat doorrijden met dat %^&#!!##-licht aan.

Verder rijdt op een snelweg je tegenligger (hopelijk) aan de andere kant van de vangrail. Dus zie je de voor-mistlampen vrijwel niet.

Ook mijn huidige auto kent voor of voor+achter als mogelijkheden.

Nu ik het teruglees, lijkt het wel of een mistachterlicht voor mij is, wat een MMCS voor sigmasailor is... :lol:

Wist niet dat er in mistlampen zoveel humor zat :mrgreen:
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door jvisser » 02 dec 2014, 21:34

Als mistachterlichten zo hinderlijk zijn moet je misschien meer afstand houden ;) . Ben ook goed in staat deze aan te zetten in geval van bumperklever :twisted: , dit lost het probleem meestal snel genoeg op (door irritatie gaat de bumperklever vanzelf afstand nemen of inhalen).
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door Anko » 02 dec 2014, 21:39

Het mooie is, je voormistlichten gaan tegelijk aan. Ben je die klever die op je voorbumper zit ook gelijk kwijt :lol:

Dat soort klevers zijn sowieso veel gevaarlijker. Ze hoeven maar één keer flink te remmen en je zit er boven op :evil:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door JanPHEV » 03 dec 2014, 19:17

Gô, waar ging dit topic ook alweer over....... :oops: ;)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door Anko » 03 dec 2014, 20:27

Humor toch? Tenminste, volgens Sigmasailor :)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe PHEV NL Website.....

Bericht door OutSander » 03 dec 2014, 21:06

Staat niet voor niets in het Stamcafé!
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Plaats reactie