PHEV version 2

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
Plaats reactie
hansm

PHEV version 2

Bericht door hansm » 07 okt 2016, 09:42

Vandaag mijn versie 1 PHEV voor de 80000km beurt weggebracht en als leenauto een "nieuwe"(re) PHEV meegekregen om mee naar mijn werk te rijden.
In een woord: WOW......
Wat is dit een betere auto dan de versie die ik heb.

Een korte lijst met dingen die me onmiddellijk opvielen:
- VEEEEEEL betere stoelen
- Zachtere en minder piepjes zowel tijdens stilstaan en tijdens rijden
- Camera voor en achter die tijdens het rijden aangezet kan worden.
- Veel meer mogelijkheden op het stuurwiel (niet meer zoeken naar dat LDA knopje onder je stuur).
- ECHTE voorruitverwarming, geen standkachel maar gewoon draadjes in het voorruit.
- Cupholders op een normale plek, en met deksel !
- Parkeerhulp sensors op veel betere plek

Waar ik niet uitkom is:
Als ik achteruit rij krijg ik een soort "bovenaanzicht" van mijn auto en die is super accuraat.
Als ik inparkeer dan zie ik de auto naast me staan op dat schermpje en alle andere obstakels die eventueel schade kunnen opleveren.
Hoe kan je nou een bovenaanzicht krijgen terwijl er geen camera boven de auto hangt... (virtual reality?)
Ditzelfde zie ik als ik de voorcamera aanzet, ook een bovenaanzicht en alle auto's die me passeren in de file zie ik gewoon rijden, magic....

Ik zie dat MB geluistert heeft naar de ontevreden klanten van het eerste uur, waar ik er een van ben, deze versie is zo veel beter en als klap op de vuurpijl lijkt het ook of ie beter rijdt.
Optrekken en (in B5) afremmen gaat zo veel beter, maar dat is een gevoel en deze heeft pas 20000 op de teller en die van mij al 84000.
Ik denk dat ik hem maar hou en de dealer mijn auto geef voor de garage-pool :)

Toch zijn er nog wel verbeterpuntjes, ook in deze auto, zoals de (wiebel) bestuurdersstoel en de nog steeds royaal aanwezige piepjes, hoewel beter dan in mijn model.

Ik moet nog 1,5 jaar in mijn model rijden, maar als versie 3 (geen idee wanneer die komt) ook zo veel extra verbetringen heeft, dan weet ik al wat mijn volgende auto wordt... :)

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16

Re: PHEV version 2

Bericht door mitsufietsie » 07 okt 2016, 13:56

Een Tesla Model 3?
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

hansm

Re: PHEV version 2

Bericht door hansm » 07 okt 2016, 15:02

Liever wel, maar die zijn boven het leasebudget :D

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: PHEV version 2

Bericht door Savan » 08 okt 2016, 23:57

Er zitten cameras aan de onderkant van de spiegels en zo krijgt ie de zgn birdview.

Plaats reactie