Koops Furness failliet....

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 28 okt 2014, 14:55

Net nog contact gehad met Stern. Er zijn nog geen auto's uit curatele geleverd. Hierna nog contact opgenomen met de Curator om er achter te komen waar wij op aan het wachten zijn. Het blijkt dat de Mitsubishi importeur de kosten van de opslag van onze auto's moet betalen en deze betaling momenteel verwerkt word. Het is de verwachting van de curator dat ergens in de komende twee weken deze betaling ontvangen is en de auto's worden direct daarna vrijgegeven aan de dealer.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Pocketman » 29 okt 2014, 09:45

Zucht.. die kan er ook nog wel bij. Gelukkig verandert de bijtelling voor ons niet in 2015 (dit schiet namelijk niet echt op) en kan ik gewoon lekker doorrijden in mijn Grand Scenic van net 3 jaar oud, is ook geen straf. Doet me denken aan die reclame "ik bel over de openstaande factuur..."
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 29 okt 2014, 22:26

Weer een update, deze keer vanuit de dealer (Stern):
Beste xx,

Zoals zojuist telefonisch besproken bevestigen wij hierbij de leveringen van de Mitsubishi’s met leveringsopdrachtnummer: K09707 en K09299.

De auto’s zijn inmiddels vrijgegeven door de curator, wij verwachten de komende week de uitlevering naar onze vestiging.
De auto’s gaan we naar verwachting in week 46 en 47 afleveren aan de berijder.
De definitieve datum geven wij door zodra hier de mogelijkheid toe is.

In het vertrouwen je hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

SternTotaal
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Pocketman » 30 okt 2014, 13:37

Ook maar even gebeld met Stern: ze hadden vandaag de trailers verwacht, waarna ze binnen 3 weken ongeveer 150 auto's gaan uitleveren. Maar nog niets dus.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 30 okt 2014, 16:04

Heb ook bij de LM aangegeven dat ze gelijk de Navigatie-update moeten draaien. Zou het erg jammer vinden als ik daarvoor moet betalen omdat de auto te laat geleverd is :?
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door kobus1967 » 30 okt 2014, 17:26

@j visser, alle auto's die na april 2014 geproduceerd zijn hebben de update standaard al.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 05 nov 2014, 12:28

@kobus, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Even checken kan echter geen kwaad ;).

Vandaag weer met de dealer gebabbeld. Er zijn nog steeds geen auto's geleverd. De verwachting blijft dat ze deze week geleverd worden en in week 46/47 uitgeleverd. Zoals de dealer zei: "Ze worden deze week geleverd volgens de importeur. Maarja, dat kan ook vrijdagmiddag vijf uur zijn."
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Pocketman » 08 nov 2014, 14:24

Ze moesten nog een contract met MM tekenen, dat is deze week gebeurd. Maandag (ja echt) verwachten ze 2 trailers met auto's.....
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 08 nov 2014, 20:58

Ik heb vrijdag nog met Oscar gesproken en die gaf aan dat ze al wel wat auto's ontvangen hadden maar nog geen PHEVs. Hij verwacht maandag/dinsdag de Outlanders te krijgen. Ze zijn nu iedere auto die ze binnenkrijgen gelijk aan het inplannen voor aflevering.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 11 nov 2014, 18:51

Weer met de dealer gebeld. Er zijn al wat meer auto's binnengekomen maar mijn PHEV is er weer niet bij. Al de zoveelste keer dat er door de dealer/LM beloftes gedaan worden en niet nagekomen zijn. Hierna nog even de LM gebeld en die hadden te horen gekregen dat mijn auto al wel bij de dealer stond! :shock: Mijn contactpersoon bij de LM heeft nogmaals naar de dealer gebeld en wat blijkt, hij is dus inderdaad nog niet binnen :evil: . Contactpersoon bij de LM gaf aan dat mijn auto morgen binnen zal komen (net als de andere 9 PHEV's van mijn LM) en dat ik dan een afspraak met de dealer kan maken over een afleverdatum. Aangezien de KoopFurness dealer de auto al klaar had voor ophalen hoop ik dat ik hem deze week nog kan ophalen. Morgen dus nonstop de dealer lastigvallen tot de auto binnen is :twisted: .

Pocketman: Heb jij hem al?
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door sigmasailor » 11 nov 2014, 21:29

Tjonge, jonge; het is me wat zeg. Hoe lang heb je er bij elkaar nu helemaal op moeten wachten?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Pocketman » 11 nov 2014, 23:20

Oorverdovende stilte, ik ga morgen maar weer eens bellen.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 12 nov 2014, 08:46

Hier even de tijdlijn:

15 Juli - PHEV besteld.
19 Juli - Overleg met KF dealer over verwijderen badges en nummerplaathouder zonder reclame (geen probleem).
10 Augustus - Dealer geeft aan de auto al te kunnen leveren. Omdat mijn Auris pas op 15 Oktober afloopt moet de levering van mijn baas nog even wachten (dubbel betalen is nooit leuk).
19 Augustus - Uitstel van betaling KF.
22 Augustus - KF Failliet.
1 Oktober - Stern gaat KF Mitsu overnemen.
15 Oktober - Inleveren Auris, krijg vieze (als in smerig, goor van binnen) Golf+ voorloper mee.
20 Oktober - LM heeft contact met Curator, nog geen duidelijkheid.
24 Oktober - De laadpaal staat er, nu nog de PHEV.
23 Oktober - Contact met dealer, Auto's worden op 27 Oktober vrijgegeven en uitlevering zal daarop volgen.
28 Oktober - Contact met dealer, nog geen auto's ontvangen. Contact met curator, vrijgeven auto's wacht op betaling MMNL voor stalling auto's.
29 Oktober - Mail van dealer. Auto's zijn vrijgegeven, komende week op transport en levering in week 46/47.
05 November (Wo wk 45) - Nog geen PHEVs bij de dealer.
07 November (Vr wk 45) - Al wat auto's uitgeleverd maar nog geen PHEVs. Maandag/Dinsdag worden de PHEVs verwacht.
11 November (Di wk 46) - Nog geen PHEVs, geen verdere info. LM heeft andere info en geeft aan dat de PHEV er al moet zijn. Nabellen door LM levert nieuwe info op: PHEVs van mijn LM worden morgen verwacht, inplannen afspraak zou dan moeten kunnen.

Uiteindelijk is de levering dus waarschijnlijk iets meer dan een maand te laat. De grote ergernis zit echter in de onduidelijkheid en het niet nakomen van beloften van de LM/Dealer.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Pocketman » 12 nov 2014, 09:25

Hier het zelfde verhaal, al in mei besteld en 8 oktober zou hij geleverd worden ivm afloop huidige lease.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 12 nov 2014, 10:35

Aangezien ik langs Utrecht rij naar huis ben ik van plan vanmiddag maar eens echt langs te komen om te kijken of mijn PHEV er al is. Als ie er is neem ik hem gelijk mee ;)
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door mr76 » 12 nov 2014, 11:14

kan je de koop niet gewoon ongedaan maken en naar een andere dealer gaan? De curator/stern laat toch zo lang op zich wachten, jammer dan voor hun.

Voor Jvisser is het extra zuur, je had hem al kunnen hebben. balen zeg.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 12 nov 2014, 11:33

mr76, het gaat om een leaseauto. De Leasemaatschappij (LM) wil die auto gewoon hebben voor de afgesproken prijs, wat alleen gebeurt als ze er op wachten.

Verder vind ik alleen de mistlampkappen van de x-line mooi, de rest van dat pakket heb ik liever niet.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Pocketman » 12 nov 2014, 14:01

Die van mij wordt ergens in de komende 2 weken bij Vireo afgeleverd en dan ingepland, ze doen dit in batches van 8. Ik hoop voor je dat jij hem eerder hebt jvisser.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Harnie

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Harnie » 12 nov 2014, 14:10

Heeft de LM al toegezegd dat ze inderdaad de auto nog dit jaar gaan uitleveren? Ik weet dat de meeste LM namelijk na 15 november liever niet een auto op kenteken zetten ivm de waarde aan het einde van het lease contract.
Of staan jullie Outlanders al op kenteken?

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 12 nov 2014, 15:54

Goed nieuws! Mijn PHEV staat bij de dealer in Utrecht! De PHEV is al door de werkplaats geweest en moet alleen nog op kenteken gezet worden. De aanvraag hiervoor is al gedaan en de verwachting is dat ik mijn Outlander maandag of dinsdag kan ophalen.

@Harnie Mijn PHEV zou op 15 oktober geleverd worden, dus deze zou hoe dan ook zsm geleverd worden.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Harnie

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Harnie » 12 nov 2014, 16:13

Gefeliciteerd! Beter laat dan nooit!

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Pocketman » 12 nov 2014, 18:59

Harnie schreef:Heeft de LM al toegezegd dat ze inderdaad de auto nog dit jaar gaan uitleveren? Ik weet dat de meeste LM namelijk na 15 november liever niet een auto op kenteken zetten ivm de waarde aan het einde van het lease contract.
Of staan jullie Outlanders al op kenteken?
Die van mij zou al 8 oktober komen, mijn LM durf daar echt geen punt meer van te maken :twisted:
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 15 nov 2014, 21:20

Ik heb een afspraak om dinsdag om 1400 mijn PHEV op te halen. Ik werd vandaag gebeld en ze wilden me eigenlijk op donderdag inplannen voor een volledige introductie PHEV van anderhalf uur. Aangezien ik al een paar keer in een PHEV heb gereden en 4 jaar lang in een andere hybride heb gereden leek mij dat wat overbodig. Na dit aan te geven was er opeens op dinsdag wel plaats om even de voorloper om te ruilen voor mijn PHEV.

Dus PocketMan, als ze bellen kan je ook aangeven dat je geen uitgebreide intro nodig hebt en dan kan je de PHEV wat eerder ophalen ;) .
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Pocketman » 15 nov 2014, 23:48

De LM gaat proberen hem met prioriteit uit de rij te halen, en ik ben al met een PHEV naar Oostenrijk geweest. Dus die uitleg is niet echt nodig nee. Ik ga het zien, jij alvast veel plezier.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Plaats reactie