Koops Furness failliet....

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
Gebruikersavatar
Qique
Forumlid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:41

Koops Furness failliet....

Bericht door Qique » 26 aug 2014, 18:41

Vandaag via een insider vernomen dat Koops Furness afgelopen vrijdag definitief failliet is verklaard. 1000 man op straat!
Ongelofelijk vervelend voor die mensen. Ik wens ze sterkte, en hoop dat ze zoveel als mogelijk op redelijke termijn weer werk zullen vinden.......

Ik ben heel fijn en prettig geholpen, en was voor mij een prima dealer!

Hele praktische vraag voor mij wordt nu: waar ga ik mijn auto in onderhoud geven. Iemand hele goede ervaring met een dealer in de omgeving Hilversum, Weesp, Amsterdam, Almere?
"He who knows enough is enough will always have enough" (Lao-Tzu)

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door ictijoos » 26 aug 2014, 19:50

Vandaag gehoord dat ze in ieder geval niet als geheel verder gaan, maar delen worden verkocht en starten door.
Mitsubishi zal het nog wel niet zo slecht gedaan hebben, dus wie weet staat er binnenkort een ander naam op het pand, of zitten ze in afgeslankte vorm in een ander pand.

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door veefer » 26 aug 2014, 20:49

Stond vandaag gewoon uitgebreid in de krant trouwens (AD) Alleen het bedrijf wat eventueel zou kopen heeft afgehaakt.
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door OutSander » 26 aug 2014, 21:12

Nou, het staat hier al vier dagen op de voorpagina (Stentor). Inderdaad erg wrang voor de 1000 werknemers. Ook binnen eigen kennissenkring mensen die bij Furness werken. Hopen op giede doorstart. Mooiste zou zijn als Van Mossel alles overneemt.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door veefer » 26 aug 2014, 21:20

Dat ging hij dus niet doen
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door OutSander » 26 aug 2014, 22:09

Nee, klopt. Krijg net bericht van kennis dat overname definitief van de baan is.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Denniss » 27 aug 2014, 07:37

Wow, ik heb het gemist in de media en zou eigenlijk mijn auto daar nu moeten hebben staan voor de eerste beurt.
Persoonlijk vind ik het opmerkelijk aangezien onze dealers een financiële klapper moeten hebben gemaakt met de PHEV's.
De vestiging in Utrecht had er geloof ik 500 verkocht. Buiten de marge van de verkoop (die in mijn beleving veel hoger is dan gebruikelijk) hebben ze ook het onderhoud van de meeste auto's die ze verkocht hebben..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door OutSander » 27 aug 2014, 08:05

@Deniss,

Koops Furness was veel meer dan alleen Mitsubishi. Eigenlijk zijn de Mitsubishi dealers maar een klein deel van de hele organisatie. Daarnaast ook Volvo en LaRo dealer. Grootste gedeelte zat in de vrachtwagen hoek. Daf dealers o.a. en carrosseriebouw. Het enorme verkoopsucces van de Outlander heeft niet zoveel winst opgeleverd dat het de organisatie overeind heeft kunnen houden. Je zou ook verwachten dat Volvo wel goed zou draaien met de V60 PI en de V40 met 14%.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Denniss » 27 aug 2014, 08:10

Als je financieel problemen aan ziet komen is het gebruikelijk om het opdelen te doen voor dat het fout gaat.
Volgens mij moet ik onderhoud doen bij de erkende dealer dus even op zoek naar een andere dealer in Utrecht.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Anko » 27 aug 2014, 08:33

Denniss schreef:Volgens mij moet ik onderhoud doen bij de erkende dealer dus even op zoek naar een andere dealer in Utrecht.
Norbert Driessen (uit Woerden) heeft ook een vestiging in Utrecht. Ze zitten op de Auto Boulevard (Noord - Oost Utrecht). En anders zit er volgens mij ook nog een in Nieuwegein.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Denniss » 27 aug 2014, 09:05

Norbert Driessen heb ik vaker gehoord, zou een prettigere dealer zijn dan Koops begreep ik..
Bedankt voor de tip..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door kobus1967 » 27 aug 2014, 09:34

Ursem in Purmerend/Zwaag, heeft er zo'n 800 rondrijden dus inmiddels ervaring genoeg.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 27 aug 2014, 10:20

Mijn bestelde PHEV staat bij fivan in Apeldoorn. Ze hadden de auto wel ruim op tijd klaar (afleverdatum 15 okt). Vrijdag de leasemaatschappij nog gebeld, die gaven aan dat ze hoe dan ook zouden zorgen voor aflevering op de afgesproken datum, maar dat ze verder nog niks wisten. Blijft spannend :?
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Harnie

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Harnie » 27 aug 2014, 10:33

Vaag dat je PHEV bij een Fiat/Lancia/Nissan/Kia dealer staat (http://www.fivan-auto.nl/vestigingen/apeldoorn/). En niet bij van Zeist (http://www.autovanzeist.nl/ de Mitsubishi dealer in Apeldoorn)

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door veefer » 27 aug 2014, 10:35

Fivan heeft volgens mij in andere delen van Nederland heel veel PHEV's geleverd.
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door veefer » 27 aug 2014, 10:40

en Google even: Fivan PHEV

Op welke website kom je terecht?

http://weblog.koops-furness.nl/2013/11/ ... mersfoort/
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

timpy

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door timpy » 27 aug 2014, 13:00

Mijn PHEV ( 01-11-2013 ) komt van Versteeg Buurman in Barneveld net naast de A30.

Prettige dealer, wordt altijd goed geholpen en de prijzen zijn ook niet afwijkend met wat ik op het forum voorbij zie komen.

Onze ervaring is zodra je Hoevelaken voorbij bent de mensen en de service alleen maar beter worden

Heb er nu bijna 23.000 km op zitten en nog geen enkel probleem mogen ondervinden.

verbruik 1283 liter benzine en 1809 kWh met eigen zonnepanelen opgewekte stroom!

met groet Timpy

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Anko » 27 aug 2014, 14:52

timpy schreef:Onze ervaring is zodra je Hoevelaken voorbij bent de mensen en de service alleen maar beter worden
Moet je er even bij zeggen waar je zelf zit. Dan weten we wat je bedoeld met "Hoevelaken voorbij" :lol:

Maar ik neem aan dat je bedoelt "als je verder naar het Oosten gaat"?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door jvisser » 27 aug 2014, 15:12

Nog vager is dat het blijkbaar goedkoper is om een auto in Apeldoorn te laten afleveren en dan met een oplegger naar Oss te rijden dan deze gewoon in Oss te laten afleveren. :lol:
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door PHEVlkj » 27 aug 2014, 15:18

Waarschijnlijk is Koops niet failliet gegaan omdat ze dingen op de goedkoopste manier deden..... ;)

De tekst is overigens van eind 2013.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

nestorix
Forumlid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jul 2013, 16:07

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door nestorix » 31 aug 2014, 12:45

Qique schreef:Hele praktische vraag voor mij wordt nu: waar ga ik mijn auto in onderhoud geven. Iemand hele goede ervaring met een dealer in de omgeving Hilversum, Weesp, Amsterdam, Almere?
Ik zat zelf bij de dealer in Almere. Zijn nog pas kort Mitsubishi dealer, hebben weinig tot geen ervaring met omgaan met de importeur heb ik gemerkt. Daarnaast komen ze afspraken slecht na, zoeken altijd een excuus waarom niet en klantvriendelijk is het er ook niet echt. Al twee keer meegemaakt dat bij een afspraak om om 8:00 banden te wisselen ze zelf pas om 8:05 aankomen en dan natuurlijk eerst even koffie zetten voordat je klanten helpt.

Ben wezen kijken in Weesp. Beetje oude meuk, schijnt wel al sinds eeuwen Mitsubishi dealer te zijn. Misschien die volgende keer maar proberen.

Falcon
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2013, 17:16

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Falcon » 04 sep 2014, 09:30

Ter info dit bericht van de curatoren:



Namens de curatoren informeer ik u hierbij over de procedure omtrent de door u gestalde winterbanden.



Tegelijk met het uitspreken van het faillissement is een zogenaamde 'afkoelingsperiode' ingesteld. Dat houdt in dat tijdelijk geen zaken mogen worden uitgeleverd, ongeacht wie daarvan de eigenaar is. Ook uw winterbanden/wielen kunnen daarom op dit moment niet opgehaald worden.



Binnenkort zal er echter een ophaaldag georganiseerd worden. Ter voorbereiding daarvan is een speciale website in het leven geroepen: www.bandenregistratie.nl. Ik verzoek u om de aldaar gevraagde gegevens in te vullen.



U zult te zijner tijd worden opgeroepen voor de ophaaldag. De datum hiervoor is nog niet bekend.

sjoester

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door sjoester » 05 sep 2014, 20:46

Falcon schreef:Ter info dit bericht van de curatoren:
Binnenkort zal er echter een ophaaldag georganiseerd worden. Ter voorbereiding daarvan is een speciale website in het leven geroepen: http://www.bandenregistratie.nl. Ik verzoek u om de aldaar gevraagde gegevens in te vullen.



U zult te zijner tijd worden opgeroepen voor de ophaaldag. De datum hiervoor is nog niet bekend.
Ik hoop voor je dat dit voor de winter is!! :shock:

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Denniss » 07 sep 2014, 09:39

Hoewel de hele procedure dan nog wel niet zal zijn afgerond, is dit iets wat vrij eenvoudig af te handelen zou moeten zijn.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Koops Furness failliet....

Bericht door Denniss » 10 sep 2014, 06:53

Zelf Voor de eerste beurt maar naar Norbert Driessen gegaan in Utrecht.
Daar erkenden ze meer onderhoud van Koops-Furness klanten en hadden ze vooral met het personeel te doen.

Service was goed, factuur nog geen €280,- wat mij mee viel. Daarbij hadden ze de auto zowel opgeladen als gewassen.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Plaats reactie