Wat is de goede laadpaal voor de Outlander

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
Plaats reactie
t.v.vliet

Wat is de goede laadpaal voor de Outlander

Bericht door t.v.vliet » 26 jan 2022, 16:30

Ik ben op zoek naar een goede Outlander. Liefst max.160.000 en nog binnen de accugarantie. Ondertussen wil ik alvast een laadpaal plaatsen. Mijn meterkast is al voorbereid op eventueel laden op krachtstroom en de kabel ligt al in de grond. Ik las dat je de Outlander het beste op 10a kunt laden. Met de keuze voor het type laadpaal wil ik er rekening mee houden dat ik met een jaar of 6 misschien volledig electrisch ga rijden. Wat voor een type laadpaal moet ik nu plaatsen.

Gerardus.Rog
Forumlid

Re: Wat is de goede laadpaal voor de Outlander

Bericht door Gerardus.Rog » 27 jan 2022, 19:53

Ik zelf gebruik voor de outlander een ICU compact mini met vaste kabel. Als je in de toekomst volledig elektrisch wilt gaan en niet vast wil hangen aan een type stekker is bv evhub een optie.

Deze gebruik ik voor de i3. Je kan er gewoon je eigen laadkabel voor gebruiken, dus niet stekker type 1 of type 2 specifiek. En geschikt voor 3 fase. Voor je outlander niet nodig, die laad enkel 1fase maar voor full electric wel een must ivm laadtijd en accu capaciteit.

Bmtouring
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Bmtouring » 27 jan 2022, 20:11

precies, kijk voor compatibiliteit met je volgende auto naar zaken als 3-fasen en zo. Voor de Outlander heb je niet veel nodig. Ik heb een gebruikte kast omgebouwd met een smart EVSE module zodat ik geen chiplezer flauwekul met bijbehorend abonnement (voor onderweg laden, afrekening met je werkgever, leuke grafiekjes online) meer hoefde te betalen terwijl ik alleen thuis aan de lader hang.

Mijn tip als je altijd thuis op dezelfde plek gaat laden: gebruik een vaste kabel en zorg voor wat afdak tegen de regen. Niks leuk om een natte (of vastgevroren) stekker te gebruiken.

case
Forumlid

Bericht door case » 28 jan 2022, 09:02

De modellen van het merk Wallbox kun je ook zonder abbonement gebruiken, waarbij je wel een webportal hebt met overzichten. De app gebruik je voor de dagelijkse bediening. Er zijn modellen met vaste kabel (stekker type 1 of 2), en met een connector voor een losse kabel. Zelf laad ik de Outlander al vanaf 2013 met de 'granny' lader, en heb ik de Wallbox Pulsar Plus met vaste kabel (type2 stekker) voor de KIA e-Niro.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Dekkker

Bericht door Dekkker » 16 mar 2022, 15:21

Hallo, ik wil graag weten welke oplader/wallbox de beste keuze is voor thuis. Iemand tips?

JohanvdH
Forumlid

Bericht door JohanvdH » 16 mar 2022, 20:16

Alle laders met de juiste kabel of aansluiting voor een kabel kunnen een Outlander opladen.

De beste keuze hangt af van je persoonlijke wensen.
Hoe duur mag de lader zijn?
Wil je er ook andere auto's mee kunnen opladen?
Hoe snel moet de lader die andere auto's kunnen laden?
Wil je een lader die een pas of sleutel nodig heeft om te kunnen laden om zo ongewenst laden door onbekenden te voorkomen?
Wil je met de lader de stroomkosten verrekenen met je werk oid?

Ik heb een gebruikte ICU Compact gekocht op Marktplaats (van een Outlander PHEV rijder) en ben daar al drie jaar tevreden mee.

Ff snel rondkijken op Marktplaats levert op:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-diver ... ad-station
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Besouwke
Forumlid

Bericht door Besouwke » 17 mar 2022, 12:09

IMG_0353.jpg
IMG_0353.jpg (44.96 KiB) 359 keer bekeken
Ik heb deze, klein en onopvallend (achter de heg vanaf straat gezien).
Ben er zeer tevreden over, zit op een eigen groep. Kabel is 3 meter lang.
Ik heb deze tweedehands via MP gekocht.

RX-Men-8
Forumlid

Bericht door RX-Men-8 » 27 mar 2022, 16:07

Deze had bij mij kuren.
viewtopic.php?f=11&t=4448&p=55254#p53318
Ik heb nu bijna een jaar een DuoSida, erg blij mee, nieuw voor de prijs van een tweedehands ICU Compact Mini.
Ze zijn wel duurder geworden! €280 lukt niet meer.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

RoelUtrecht
Forumlid

Bericht door RoelUtrecht » 31 mar 2022, 09:47

In het kader van een laadpaal zal ik altijd kiezen voor een losse laadkabel ipv paal (zgn. thuislader). Dit is veel goedkoper en je bent flexibeler, doordat je de kabel mee kan nemen (op vakantie, weekendje weg, evt werk etc). Hoef je alleen een goede Wcd ergens te plaatsen (op eigen groep) en plug je gewoon je laadkabel in. Zelf heb ik die van ratio op 3 laadsnelheden, zodat t overal ook onderweg kan.

Ps deze laadt even voor een outlander als aan een laadpaal. Mocht je een BEV hebben dan heeft een laadpaal wel grote laadvoordelen
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

Plaats reactie