Welke laadpas gebruiken jullie?

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door PHEVlkj » 23 mei 2020, 16:58

Ik erger me al een tijdje aan de externe laadtarieven bij openbare laadpalen langs de weg, die vaak een starttarief hebben waardoor het opladen van de PHEV met de relatief kleine accu van 12 Kw h (met max 9 KW bij te vullen) eigenlijk best duur wordt. Ik kom soms op tarieven van tussen de € 0,44 en € 0,55 per Kw h. Hierdoor wordt het bestaansrecht van plugin hybrides ten onrechte slecht en is het extern opladen niet altijd nuttig. Dat geldt niet alleen voor de PHEV maar ook voor andere nieuwe modellen zoals de Kia en Hyundai.
Door deze ervaringen ben ik zelf eigenlijk gestopt met extern opladen.

Thuis laad ik altijd op bij mijn huis voor 20 cent per Kw h.

Ik heb passen van Ecotap, Oplaadpunten.nl en newmotion. Dat zouden passen moeten zijn die geschikt zijn voor relatief weinig extern opladen. Maar eigenlijk zijn ze daar dus niet geschikt voor, met name door de starttarieven (alle laadpalen die EV-net als provider gebruiken beginnen met € 0,60 als starttarief) die op veel plaatsen geldt, dan ook nog samen met de eventuele opslag (zoals newmotion).

Welke passen gebruiken jullie en tegen welk tarief (inclusief BTW) kun je dan laden? Gaarne wel de vaste tik kosten meenemen in de berekening.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door eddam » 23 mei 2020, 20:48

Ik gebruik de ANWB pas....Betaal € 6,50 p.m. voor de pas,en laad via EV op, hier in de straat voor € 2,15 7KW..ex btw dus... ;)
Voor zover ik weet,geen starttarief..

Valt mij mee dus..


En om even terug te komen op mijn opmerking in een ander draadje,dat ik stelde dat het handig zou zijn als de tarieven op de laadpaal vermeld zouden moeten worden, lijkt het duidelijk dat dit alleen het tarief per geladen KW zou moeten zijn...
De kosten van je provider zouden toch duidelijk moeten zijn als je het abonnement afsluit....
Krijg je dus een beetje het benzine pomp-idee, waar ook vermeld (moet) staan wat een liter benzine kost.
De kosten voor je pinpas worden daar uiteraard ook niet bij gezet...
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door RX-Men-8 » 24 mei 2020, 11:42

Ik heb er maar 1, newmotion (Shell Recharge tegenwoordig), de gratis pas.

Volgens de gegevens is dit EUR 0,35 opslag voor NewMotion en dan verder het tarief van de aanbieder.

5.15 kWh Fastned snelladen (80% vol vanaf 33% SoC) kost me bijvoorbeeld EUR 2,51 ex BTW (EUR 3,04 incl BTW) in werkelijkheid, plus EUR 0,35 transactiekosten.
Als ik EUR 0,35 + 5,15 * EUR 0,59 (Tarief website FastNed) uitreken zou het 3,39 kosten. Klopt dus.

en 8,82 kWh volle lading aan een langzame publieke laadpaal van BlueCurrent kost me EUR 2,12 Ex BTW.
Dat zou dan een laadtarief zijn van 24ct /kWh ex. BTW. Alles bij elkaar incl BTW en transactiekosten dan EUR 2,92
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door PHEVlkj » 24 mei 2020, 16:01

@eddam

Die 6,50 per maand moet je eigenlijk ook meetellen voor de berekening. Dat is een soort vast tarief (vaste tik) per maand. Dan kom je dus hoger uit per Kw.

Ik ben het helemaal met je eens dat het duidelijk zou moeten zijn bij de paal, maar dat is helaas niet zo :oops: .

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door PHEVlkj » 24 mei 2020, 16:41

@rx-men-8

Ik heb dus ook die newmotion pas (al meer dan 6 jaar).

In je eerste voorbeeld is het hetzelfde als 2,5 liter brandstof. Dan kun je net zo ver komen als met een geladen accu en kost het minder tijd :D .

In je 2e voorbeeld kan het net uit qua kosten.

Ik heb dus slechte ervaringen met Newmotion (Shell). Die app is echt waardeloos. Bij een eerder door mij gegeven voorbeeld in Wijk bij Duurstede stond inderdaad dat zij de kosten van de provider + 35 cent zouden rekenen. Nergens wordt echter het starttarief van een laadpaal genoemd (ik heb kortgeleden nog even gekeken en het is nog niet veranderd). Bij palen die vijftig meter uit elkaar staan betaal je bij de ene wel het starttarief van € 0,60 (van EV-net weet ik nu, alle providers die via hen hun backoffice laten lopen) en bij de andere niet. En de eigen opslag van 0,35 blijft dus ook gewoon staan Dat scheelt natuurlijk best veel. Dan is het eigenlijk nutteloos om op te laden. Als voorbeeld: van alle laadpalen in Wijk bij Duurstede zijn er maar 2 die er geen last van hebben.

Het hoeft natuurlijk niet zo goedkoop als thuis. Dat zal ik niet verwachten. Maar het moet wel redelijk blijven. Ik rijd tegenwoordig vanuit privé, dus moet helaas met de BTW rekening houden.

Je zou een gratis Ecotap kaart erbij kunnen nemen. Als je die bij hun eigen laadpunten gebruikt is het relatief goedkoop. Maar bij andere providers heb je dan ook last van het starttarief....

@eddam. Stel dat je 30 dagen 7 Kw laadt (210 Kw) dan is die € 6,50 ook ruim 3 cent per Kw, dat is toch ruim 15% extra qua tarief. ;)

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door eddam » 24 mei 2020, 17:19

PHEVlkj schreef:
24 mei 2020, 16:41
@rx-men-8



@eddam. Stel dat je 30 dagen 7 Kw laadt (210 Kw) dan is die € 6,50 ook ruim 3 cent per Kw, dat is toch ruim 15% extra qua tarief. ;)

lkj
ik laad elke dag een dikke 12 kw....
Als ik op mijn werk aankom, gaat de stekker erin en ik rijd hem dan op weg naar huis weer zo goed als leeg, zodat hij er gelijk weer aan kan.
Dan is het dus te overzien...
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door PHEVlkj » 24 mei 2020, 17:49

Dan is zo'n kaart inderdaad rendabel.

Omdat ik thuis kan opladen tegen 20 cent (kantoor aan huis) is die kaart minder rendabel voor een weinig externe oplader als ik.
Mijn Ratio thuislaadkabel is inmiddels wel afgeschreven :roll: Die heb ik in het verleden nog wel zakelijk kunnen kopen...

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door eddam » 24 mei 2020, 18:23

Ik hoor hier ook steeds verhalen voorbij komen,waarbij per minuut betaald moet worden...
Is er ook bekend bij welke providers dat is?
Ik ben nog niet zo thuis in het laad-wereldje, en weet ook zo snel niet waar dit terug et vinden is, mede omdat er op de diverse websites van aanbieders vreselijk onduidelijk wordt gedaan omtrend de kosten...
Lijkt mij dat je daar behoorlijk leeg kan lopen...
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door eddam » 24 mei 2020, 18:30

PHEVlkj schreef:
24 mei 2020, 17:49
Dan is zo'n kaart inderdaad rendabel.


lkj
Dat was ook de reden waarom ik ervoor gekozen heb; omdat hij elke dag twee keer aan de stekker gehangen wordt...
Als je dan elke keer 60 ct startkosten betaald, wordt het wel een duur grapje...

Ik zit er ook over te denken om bij de achtertuin een extra stopkontact te (laten) plaatsen via een eigen groep, en dan via het eigen net te gaan laden.
Komt wel bij dat er niet altijd plek is voor het hek,omdat ik vrij luie buren heb die het lopen zijn verleerd sinds het behalen van het rose papiertje (vraag me niet hoe,want heb ze nog niet kunnen betrappen op een enkele rijvaardigheid), en het nut van de bestaande parkeervakken ook nog niet hebben ontdekt, maar steevast bij mij voor het hek parkeren.
Gezien het blik waar ze zich mee voortbewegen ook niet verwonderlijk, want ik zou me ook schamen het voor mijn deur te zetten.... :shock:

Wordt nog een behoorlijke overweging dus.. :roll:
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door JohanvdH » 24 mei 2020, 19:24

eddam schreef:
24 mei 2020, 18:23
Ik hoor hier ook steeds verhalen voorbij komen,waarbij per minuut betaald moet worden...
Is er ook bekend bij welke providers dat is?
Ik ben nog niet zo thuis in het laad-wereldje, en weet ook zo snel niet waar dit terug et vinden is, mede omdat er op de diverse websites van aanbieders vreselijk onduidelijk wordt gedaan omtrend de kosten...
Lijkt mij dat je daar behoorlijk leeg kan lopen...
Per minuut betalen is alleen rendabel als de auto snel kan laden.
Voor ons PHEV'ers is het geen haalbare kaart.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door RX-Men-8 » 24 mei 2020, 21:37

Inderdaad, een oordeel had ik niet geveld, maar inderdaad is buiten de deur laden niet goedkoper dan benzine met de huidige prijzen.

Ik laad tuis, en op het werk, 2x per werkdag, alleen is het nu thuiswerken minstens tot 1 september en daarna ook minder op en neer verwacht ik.

Toch, ik zal de rit er niet voor onderbreken, dus het komt er zelden van, maar als het kan hang ik hem toch aan een lader. Gewoon omdat een volle accu fijn is :D En gewoon om de olie industrie niet meer dan nodig te sponsoren ;)
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door PHEVlkj » 26 mei 2020, 10:18

@eddam

Met het aanleggen van het stopcontact zou ik dan niet te lang wachten. Het duurt steeds langer om het terug te verdienen :) .
Ik heb ook gewoon een aansluiting in de tuin met eigen groep. Je kunt met je elektriciteitsleverancier tegenwoordig afspreken dat je gewoon het dagtarief betaalt als je een nacht dag meter hebt. Dan hoef je in ieder geval niet meer na te denken wanneer de auto oplaadt.

@rx-men-8
De auto is inderdaad het meest comfortabel met (deels) geladen accu. Het sponsoren van grote bedrijven blijft. Newmotion is niet voor niets Shell geworden ;) . Mijn oude kaart van Flowcharging is overgenomen door een grote energieleverancier (en ze zijn ook gelijk gestopt met beantwoorden van vragen, ik krijg mijn kaart niet meer rendabele kaart niet gedeactiveerd).

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door case » 27 mei 2020, 11:24

Heb bij mijn PHEV in 2013 natuurlijk ook de NewMotion (toen nog LoveToLoad) laadpas gekregen.
Nu ik ook een KIA e-Niro heb, waarbij een KIA/Plugsurfing laadsleutel is geleverd, gebruik ik die (als ik al extern laad).
NewMotion (ShellRecharge) is bij bijna alle laadpalen minstens 1 cent per kWh duurder, en je hebt als weinig-lader steeds €0,35 extra administratiekosten (= €0,04 - €0,05 per kWh extra bij een volle lading) :( .
Met de wildgroei aan tarieven laad ik de PHEV eigenlijk nooit meer 'buiten de deur'. De KIA gaat alleen bij lange ritten even aan de snellader om in elk geval thuis te kunnen komen. Één uitzondering: plekken waar je gratis mag parkeren zolang je aan het opladen bent, dat kan nog wel uit :) .
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door PHEVlkj » 27 mei 2020, 16:14

Het blijft jammer dat het concept plugin hybride zo steeds slechter wordt.

Die lijst met locaties waar je gratis kunt laden als parkeert zouden we eigenlijk moeten hebben. ;)

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door eddam » 29 mei 2020, 12:37

In het artikel op https://mrwheelson.nl/blog/slimme-parti ... autorijden staan wel wat leuke wetenswaardigheidjes...
Vraag me wel af of het echt gratis is,of dat je via die chargemap een pas krijgt waar je alsnog voor moet betalen...
Zal me er es verder in gaan verdiepen...
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door RX-Men-8 » 29 mei 2020, 14:49

Mijn indruk is dat laden bij de IKEA Amersfoort en Amsterdam gewoon met je laadpas moet en dat dat dus gewoon geld kost.
De Lidl vestigingen bij mij in de buurt hebben helemaal geen laadpalen.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door PHEVlkj » 29 mei 2020, 16:20

Bij Ikea in Nederland moet je inderdaad betalen. In andere landen (bv Zweden) is het gratis.
Toen koos ik afgelopen zomer in Karlstad toch liever voor een terras ;) want de rest van de spullen is veel duurder dan in Nederland.... Maar dat is waarschijnlijk een ander forum....

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door eddam » 03 jun 2020, 07:47

PHEVlkj schreef:
29 mei 2020, 16:20
Bij Ikea in Nederland moet je inderdaad betalen. In andere landen (bv Zweden) is het gratis.
We hebben Tweede Pinksterdag bij Ikea Barendrecht gestaan...
Zal de volgende nota es in de gaten houden om te zien wat het tarief daar was..
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de laadpas alleen maar nodig is om de kabel te vergrendelen...
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door RX-Men-8 » 03 jun 2020, 16:57

Nou, dat heb ik meteen even nagezocht.
Bij IKEA Amersfoort is de exploitant TheNewMotion en het kostte me 22 maart 35ct transactiekosten en ~18ct per kWh (alles ex. BTW).
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door PHEVlkj » 04 jun 2020, 10:37

Bij Ikea kon je in het verleden vanaf de hoofdsite via Chargemaps zoeken naar laadpalen bij Ikea in Europa. Toen was bijna alles gratis. Nu moet je bijna overal betalen. Vandaar dat ze die aanklikbare kaart maar hebben opgeheven :roll: :mrgreen:

In Duitsland is het kennelijk nog gratis: https://autovistagroup.com/news-and-ins ... -retention

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Kamej03
Forumlid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 feb 2020, 23:46

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door Kamej03 » 04 jun 2020, 16:55

eddam schreef:
24 mei 2020, 18:30
PHEVlkj schreef:
24 mei 2020, 17:49
Dan is zo'n kaart inderdaad rendabel.


lkj
Dat was ook de reden waarom ik ervoor gekozen heb; omdat hij elke dag twee keer aan de stekker gehangen wordt...
Als je dan elke keer 60 ct startkosten betaald, wordt het wel een duur grapje...

Ik zit er ook over te denken om bij de achtertuin een extra stopkontact te (laten) plaatsen via een eigen groep, en dan via het eigen net te gaan laden.
Komt wel bij dat er niet altijd plek is voor het hek,omdat ik vrij luie buren heb die het lopen zijn verleerd sinds het behalen van het rose papiertje (vraag me niet hoe,want heb ze nog niet kunnen betrappen op een enkele rijvaardigheid), en het nut van de bestaande parkeervakken ook nog niet hebben ontdekt, maar steevast bij mij voor het hek parkeren.
Gezien het blik waar ze zich mee voortbewegen ook niet verwonderlijk, want ik zou me ook schamen het voor mijn deur te zetten.... :shock:

Wordt nog een behoorlijke overweging dus.. :roll:
Zelf laadpaal ontworpen en aangelegd. Geen pasje nodig en maar 20ct incl.
Bijlagen
48618A7F-007E-442E-B719-F0683AF4258A.jpeg
48618A7F-007E-442E-B719-F0683AF4258A.jpeg (150.39 KiB) 4673 keer bekeken
BA95D897-93C3-421D-9DF1-C57B9A97AA87.jpeg
BA95D897-93C3-421D-9DF1-C57B9A97AA87.jpeg (151.49 KiB) 4673 keer bekeken
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014

RoelUtrecht
Forumlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door RoelUtrecht » 04 jun 2020, 19:49

In bovenstaande verhalen lees ik veel over starttarieven e.d. Dit heb ik nog nauwelijks meegemaakt. Ik gebruik ecotap en dat is volgens mij altijd 't variabele tarief (, 33cent +1 cent). Of dat moet toevallig in m'n regio Utrecht, Leiden tot rdam zijn. Thuis laad ik verder ook voor 0,19 cent.

Waar kan je trouwens nog gratis parkeren tijdens 't laden, zoals hierboven iemand aangeeft? In Utrecht kan dat helaas niet meer en ik dacht nergens meer?

Ben benieuwd!
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door eddam » 05 jun 2020, 10:11

@Kamej03
Dat bedoel ik dus......
Ben geen liefhebber van electra-klussen, maar zal er toch es voor gaan zitten...
En zolang hij in de tuin blijft,is misbruik uitgesloten...

Mooi stukje werk !!
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door case » 05 jun 2020, 10:32

RoelUtrecht schreef:
04 jun 2020, 19:49
...
Waar kan je trouwens nog gratis parkeren tijdens 't laden, zoals hierboven iemand aangeeft? In Utrecht kan dat helaas niet meer en ik dacht nergens meer?

Ben benieuwd!
In Amersfoort op het laadplein bij de 'Prodentfabriek' parkeer je gratis tot een half uur nadat het laden is gestopt:

https://www.denieuwestad.nl/laadplein/

Omdat het elektrisch vermogen van de interne lader van de Outlander niet zo hoog is, wordt niet de volle 20 kW van de laadpaal gebruikt, en duurt het toch een paar uur voordat de accu vol is en het laden stopt.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Welke laadpas gebruiken jullie?

Bericht door eddam » 05 jun 2020, 12:48

case schreef:
05 jun 2020, 10:32
RoelUtrecht schreef:
04 jun 2020, 19:49
...
Waar kan je trouwens nog gratis parkeren tijdens 't laden, zoals hierboven iemand aangeeft? In Utrecht kan dat helaas niet meer en ik dacht nergens meer?

Ben benieuwd!
In Amersfoort op het laadplein bij de 'Prodentfabriek' parkeer je gratis tot een half uur nadat het laden is gestopt:
Wel zo eerlijk, lijkt me....
Ze zouden het ook kunnen omdraaien, wellicht lucratiever voor hen ook nog:
Gratis laden terwijl je betaald parkeerd...
Utopie??... :? :roll:
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Plaats reactie