Je moet wél formeel een klacht indienen bij de dealer dat de accu/het EV rijbereik te veel is teruggelopen. Zelf heb ik die bovendien ook aan de importeur gestuurd (die mij natuurlijk naar mijn dealer verwees).
De dealers hebben hierover op 23-03-2018 service bulletin 15-54-05 gekregen. Mogelijk is die nadien nog weer aangepast.
Accu garantie is 160.000Km en niet ouder dan 8jaar.
Je mag wél verwachten dat na de Battery Capacity Measurement de accu capaciteit weer boven de 26Ah uitkomt, voor Bj 2017 en later ligt de ondergrens op 28Ah overigens.
Dus hopelijk loopt hij de komende 10.000 Km weer snel terug. Dus snel laten checken want ze mogen het een paar keer "rekken" en vervolgens zelf goed in de gaten houden.
Zie: phevwatchdog.net, ik gebruik zelf de Vgate iCar Pro BT v4.0, kost ca 25 euro, probleemloos ding.
Ik heb zelf gewacht tot hij op 25,3Ah zat, na de check kwam hij op 25,9Ah en is vv onder garantie vervangen, zal gezien de tijd/Kms lastig kunnen worden, succes!
De procedure vanuit Mitsubishi is verder als volgt:
