ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Hi, vandaag voor het eerst voorgekomen dat mijn ICU Compact Mini wallbox (met vaste kabell) de auto niet wilde laden.
Het led lampje gaat normaal continu lichtblauw branden wanneer de auto is aangesloten en donkerblauw tijdens het laden.
Nu knipperde de led snel en lichtblauw, 2x aan/uit per seconde. Dit staat niet in de handleiding:
https://docplayer.nl/15913891-Gebruiker ... -mini.html
Ik dacht eerst aan een slecht contact in de type1 stekker naar de auto. Gereinigd, en contactspray behandeld. Hielp niet.
Wat wel hielp was de groepschakelaar een keer uit en aan zodat de ICU Compact Mini opnieuw is opgestart.
Voorlopig opgelost dus, en toch maar even op het forum als documentatie van het voorval.
Het led lampje gaat normaal continu lichtblauw branden wanneer de auto is aangesloten en donkerblauw tijdens het laden.
Nu knipperde de led snel en lichtblauw, 2x aan/uit per seconde. Dit staat niet in de handleiding:
https://docplayer.nl/15913891-Gebruiker ... -mini.html
Ik dacht eerst aan een slecht contact in de type1 stekker naar de auto. Gereinigd, en contactspray behandeld. Hielp niet.
Wat wel hielp was de groepschakelaar een keer uit en aan zodat de ICU Compact Mini opnieuw is opgestart.
Voorlopig opgelost dus, en toch maar even op het forum als documentatie van het voorval.
-
- Forumlid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 24 feb 2019, 00:54
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
In handleiding icu compact mini is volgende te vinden;
Kleur LED
12 groen • Er is verbinding tussen het voertuig en het laadstation
13 licht blauwgroen • Het laadstation en het voertuig communiceren met elkaar
• Het elektrische voertuig is volgeladen of heeft het opladen gepauzeerd
14 blauw • Het voertuig wordt opgeladen
15 blauw knipper • Het opladen is gepauzeerd omdat het voertuig om meer stroom vraagt dan het laadstation momenteel kan leveren
16 rood • Het laadstation heeft een interne fout
Kleur LED
12 groen • Er is verbinding tussen het voertuig en het laadstation
13 licht blauwgroen • Het laadstation en het voertuig communiceren met elkaar
• Het elektrische voertuig is volgeladen of heeft het opladen gepauzeerd
14 blauw • Het voertuig wordt opgeladen
15 blauw knipper • Het opladen is gepauzeerd omdat het voertuig om meer stroom vraagt dan het laadstation momenteel kan leveren
16 rood • Het laadstation heeft een interne fout
-
- Forumlid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 24 feb 2019, 00:54
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
In dit geval zou het dus moeten betekenen dat er meer stroom gevraagd werd door de auto dan dat er geleverd kon worden door de lader.
Zie bladzijde 3 in onderstaande handleiding
https://www.google.com/url?sa=t&source ... 6ukzJIYu1
Zie bladzijde 3 in onderstaande handleiding
https://www.google.com/url?sa=t&source ... 6ukzJIYu1
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Dat is een aparte foutmelding. Wellicht op doorvragen bij ICU support ivm het mogelijk gaan opladen van de BMW.
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Het is dan ook niet dat hij blauw knippert, maar lichtblauw, en ook heel snel. En dit staat niet in de handleiding.
Groepsschakelaar uit en aan (koude reset) en hij laadt weer.
Het is me nu 2x gebeurd, en beide keren na een aantal dagen niet laden.
Groepsschakelaar uit en aan (koude reset) en hij laadt weer.
Het is me nu 2x gebeurd, en beide keren na een aantal dagen niet laden.
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
De grens lig ergens op 3 dagen niet laden, daarna lijkt deze wallbox te crashen en moet je hem even van de stroom af halen.
Dat had ik dus tot aan de Corona situatie niet gemerkt. Of het exemplarisch is weet ik niet.
Dat had ik dus tot aan de Corona situatie niet gemerkt. Of het exemplarisch is weet ik niet.
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Met de ICU Compact (geen mini) die we hier hebben hoef ik nooit te resetten.
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Had precies hetzelfde probleem. Enige oplossing: binnenwerk laten vervangen.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle sport pack
2014, Amethyst Black
2014, Amethyst Black
-
- Forumlid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 24 feb 2019, 00:54
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Bij de mijne geen problemen. Werkt zonder problemen. Misschien eens luisteren bij ICU of er een foutieve batch tussen zat. Aangezien er blijkbaar al twee mensen zijn met dit probleem. Anders eens een statistiekje aanmaken om te scoren wie er een ICU heeft en wie er problemen mee heeft of heeft gehad.
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
De leverancier van mijn compact mini wist direct wat het probleem was. Staat ook niet als foutcode in de handleiding. Had niet het idee dat het om een foutieve batch ging. Maar het is goed om het misschien ergens bij te houden. Ook wel een dingetje voor als je er een via marktplaats wil aanschaffen..
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle sport pack
2014, Amethyst Black
2014, Amethyst Black
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Wat kost die vervangactie?
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Ik was 330 euro kwijt, inclusief arbeid op lokatie. Een boel geld. Maar voor een nieuw model (ook met meer mogelijkheden) was ik nog meer kwijt geweest.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle sport pack
2014, Amethyst Black
2014, Amethyst Black
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Ik gebruik thuis deze kabel. (met CEE stekker en verloopstuk (bij een caravanwinkel) naar Schuko € 423,- in de BTW).
Deze man levert super service. Leverde, terwijl ik waarschijnlijk zelf de fout had gemaakt met aansluiten en opladen, na een half jaar kosteloos een nieuwe kabel.
Als je toch iets duurs moet overwegen voor iets nieuws is dat misschien ook een optie. Dan kun je altijd opladen thuis, en zelfs op de camping..
Ik heb gewoon deze lader op vakantie bij huisjes in het stopcontact gedaan en op 6A geschakeld. Geen probleem en altijd een volle accu, ook op vakantie. Zeker in de bergen van zweden en Noorwegen altijd handig.....
lkj
Deze man levert super service. Leverde, terwijl ik waarschijnlijk zelf de fout had gemaakt met aansluiten en opladen, na een half jaar kosteloos een nieuwe kabel.
Als je toch iets duurs moet overwegen voor iets nieuws is dat misschien ook een optie. Dan kun je altijd opladen thuis, en zelfs op de camping..
Ik heb gewoon deze lader op vakantie bij huisjes in het stopcontact gedaan en op 6A geschakeld. Geen probleem en altijd een volle accu, ook op vakantie. Zeker in de bergen van zweden en Noorwegen altijd handig.....
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Ja die 6A is ideaal voor op de camping, gaat dan meestal wel goed zonder dat de boel er uit klapt. Voor thuis is de ICU toch wat fijner, ik pak nu de volledige groep 16A met laden. En makkelijk in gebruik,.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle sport pack
2014, Amethyst Black
2014, Amethyst Black
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Bij deze kun je zelf kiezen, 6A, 10A of 16A. In het begin gebruikte ik ook 16A, maar nu altijd 10A. Zolang je aan de stroom blijft onthoudt het apparaat waar die op stond, dus je hoeft niet steeds opnieuw de laadsterkte te kiezen.
Als je toch ongewild moet investeren bedoel ik...
Wie zegt dat de kabel naar de ICU verder niet heeft geleden?
Kun je er 100% op vertrouwen?
lkj
Als je toch ongewild moet investeren bedoel ik...
Wie zegt dat de kabel naar de ICU verder niet heeft geleden?
Kun je er 100% op vertrouwen?
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Helemaal mee eens en het overwegen waard, maar in mijn geval is er geen schuko aansluiting aanwezig buiten, dus dat zou ik dan nog moeten aanleggen. ICU er af en buitenstopcontact er op Ed.
Eigenlijk is de gehele ICU vervangen, op de kabel en de behuizing na dan.
Met de 16A optie zou ik wel uitkijken, je moet dan zeker weten of er niets anders van dezelfde groep gebruik maakt, mede daarom is de bijgeleverde kabel met omvormer ook Max. 10A.
Eigenlijk is de gehele ICU vervangen, op de kabel en de behuizing na dan.
Met de 16A optie zou ik wel uitkijken, je moet dan zeker weten of er niets anders van dezelfde groep gebruik maakt, mede daarom is de bijgeleverde kabel met omvormer ook Max. 10A.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle sport pack
2014, Amethyst Black
2014, Amethyst Black
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Dank voor de terugkoppeling!
Ik ben er tot nu toe mee doorgemodderd, en het probleem komt en gaat. Een hele tijd niet, en de laatste weken weer af en toe.
Gelukkig kan ik aan mijn stroomverbruikgrafiek uit de app gekoppeld aan de meter zien of het een volle lading was.
Ik denk dan toch dat er een component aan het falen is, ik ga nog eens op onderzoek uit.
Ik ben er tot nu toe mee doorgemodderd, en het probleem komt en gaat. Een hele tijd niet, en de laatste weken weer af en toe.
Gelukkig kan ik aan mijn stroomverbruikgrafiek uit de app gekoppeld aan de meter zien of het een volle lading was.
Ik denk dan toch dat er een component aan het falen is, ik ga nog eens op onderzoek uit.
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Hi,
dit forum gevonden met de zoekresultaten van mijn probleem.
ik heb hetzelfde probleem met de ICU. ik zie ineens vaak in de avond dat ie als een gek staat te knipperen.
krijg met de app ook vaak niet te zien hoe ver er al geladen is.
dan maar stroom uit en aan en hopen dat het weer goed gaat.
is het anders verstandiger om een 7,4 kW lader aan te sluiten als het probleem ligt aan dat er teveel stroom gevraagd wordt door de Outlander?
@RX-Men-8 stroomverbruikgrafiek uit de app, in welke app kan je dat zien?
@marcr, waar heb je de reparatie laten doen?
dit forum gevonden met de zoekresultaten van mijn probleem.
ik heb hetzelfde probleem met de ICU. ik zie ineens vaak in de avond dat ie als een gek staat te knipperen.
krijg met de app ook vaak niet te zien hoe ver er al geladen is.
dan maar stroom uit en aan en hopen dat het weer goed gaat.
is het anders verstandiger om een 7,4 kW lader aan te sluiten als het probleem ligt aan dat er teveel stroom gevraagd wordt door de Outlander?
@RX-Men-8 stroomverbruikgrafiek uit de app, in welke app kan je dat zien?
@marcr, waar heb je de reparatie laten doen?
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Hi, rkbs,
Ook ik heb gezocht, en gezien dat het bij Volvo, Renault en Volkswagen groep rijders voorkomt, dus het verbaast me niet dat je ook bij ons uitkomt.
Meer dan dat Alfen het binnenwerk vervangt heb ik niet gevonden - dat loont eigenlijk niet voor mij al is het snoer blijkbaar nog pijziger dan de lader zelf. Met een voltijd baan en 3 kinderen ben ik nog niet toegekomen aan het probleem met de ICU Compact Mini.
De app die ik gebruik is Ynni - een vriend/studiegenoot elektrotechniek is de oprichter van het bedrijf Net2Grid, en zij leveren dit soort producten aan energieleveranciers om aan een slimme meter te koppelen. Ik ben zo gelukkig dat ik tester mag zijn.
Omdat de ICU Compact Mini na een reset wel laadt, is mijn vermoeden dat het niet zozeer de sterkstroomcomponenten zijn die stuk zijn. En dat maakt het lastiger, want dan wordt het kijken waar het in de controller zit en dan wordt het serieus reverse engineeren. Van Alfen vind ik niks, maar er zijn wel DIY laadpaal voorbeelden te vinden met open source controllers. Maar ja, (priori)tijd is een dingetje
Ook ik heb gezocht, en gezien dat het bij Volvo, Renault en Volkswagen groep rijders voorkomt, dus het verbaast me niet dat je ook bij ons uitkomt.
Meer dan dat Alfen het binnenwerk vervangt heb ik niet gevonden - dat loont eigenlijk niet voor mij al is het snoer blijkbaar nog pijziger dan de lader zelf. Met een voltijd baan en 3 kinderen ben ik nog niet toegekomen aan het probleem met de ICU Compact Mini.
De app die ik gebruik is Ynni - een vriend/studiegenoot elektrotechniek is de oprichter van het bedrijf Net2Grid, en zij leveren dit soort producten aan energieleveranciers om aan een slimme meter te koppelen. Ik ben zo gelukkig dat ik tester mag zijn.
Omdat de ICU Compact Mini na een reset wel laadt, is mijn vermoeden dat het niet zozeer de sterkstroomcomponenten zijn die stuk zijn. En dat maakt het lastiger, want dan wordt het kijken waar het in de controller zit en dan wordt het serieus reverse engineeren. Van Alfen vind ik niks, maar er zijn wel DIY laadpaal voorbeelden te vinden met open source controllers. Maar ja, (priori)tijd is een dingetje
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Hoi RX-Men-8
lijkt er dan toch op te gaan kijken voor een andere laadpaal.
Bedankt vin ieder geval voor je reactie.
lijkt er dan toch op te gaan kijken voor een andere laadpaal.
Bedankt vin ieder geval voor je reactie.
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Ik heb inmiddels een vervanger, Een nieuwe DuoSida via Aliexpress voor 280 euro incl. verzending uit Tsjechië. Wel een 32A model dus een beetje overkill, maar goedkoper dan ik tweedehands iets kon vinden en een mooi product, kwaliteit materiaal en ik kan op het display zien dat er 14,5 A wordt "getrokken" door de Outlander.
Het display wisselt af met (V) wisselspanning, (A) Laadstroom, (C) Temperatuur laadstation.
https://nl.aliexpress.com/item/1005001586435803.html
Het display wisselt af met (V) wisselspanning, (A) Laadstroom, (C) Temperatuur laadstation.
https://nl.aliexpress.com/item/1005001586435803.html
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Maar mocht de PHEV meer dan 16A willen trekken, dan vliegt de groep eruit waarop de DuoSida zit. Komt het überhaupt voor dat de PHEV meer dan 16A wil trekken? Of is die gelimiteerd?
Re: ICU Compact Mini - Knippert Lichtblauw
Dat gebeurt niet, en de outlander trekt max 14,7 ampere. Ik heb er een speciale groep voor. Als ik ooit een auto koop die 32A kan laden, moet ik wel een en ander verzwaren of limiteren. Fijn ding voor het geld!