Android autoradio

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Wouty
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2022, 22:21

Android autoradio

Bericht door Wouty » 22 mei 2022, 17:22

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een instyle uit 2013.
Zoals hier op het forum is de radio met navigatie die er standaard in zit niet echt wat je er van mag verwachten.
In mijn vorige auto had ik een pioneer met android auto.
Dat werkte erg goed.
Nu zie ik dat er tegenwoordig ook radio's zijn die op adroid draaien, waardoor je dus niet perse de navigatie op je telefoon hoeft te draaien.

Zijn er hier leden, die hier al ervaring mee hebben?
En hebben jullie die ook zelf ingebouwd?

Graag hoor ik jullie ervaringen.
Leuk om te horen en fijn om te weten.

Groetjes,
Wouter.

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 24 mei 2022, 12:38

Hoi Wouter,

Ik ben ook van plan om binnenkort een androidsysteem in te bouwen.
Er zijn diverse aanbieders en modellen, na een tijdje vergelijken kwam ik uit bij het systeem van audiovolt. Aliexpress durf ik niet aan
https://www.audiovolt.nl/product/mitsub ... ie-10-dab/
Zodra die er in zit laat ik het wel even weten hoe het bevalt.
Groeten Lex

Wouty
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2022, 22:21

Re: Android autoradio

Bericht door Wouty » 25 mei 2022, 20:26

Ha Lex,

Ik ben reuze benieuwd.
Deze had ik ook een beetje op het oog.
Ben erg benieuwd hoe het het samen met de rockford fosgate samen doet.
Ook lees ik bij andere modellen, dat er wel eens airbag problemen ontstaan met de aanpassing van het dashboard.

Kun je misschien ook een paar impressie foto's maken van het vervangen?

Heb jij overigens een vergelijkbaar model outlander met die van mij?

Groetjes en succes met inbouwen,
Wouter.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Android autoradio

Bericht door Bmtouring » 26 mei 2022, 21:12

over zo'n vervanging is al meer geschreven, misschien hebben jullie wat aan die info ook.

airbag lijkt me sterk, tenzij je een scherm boven de dashboardklep gaat plaatsen of op je stuur....

je bent wel wat hybride info kwijt in de MMCS en ik weet niet of je die info dan nog wel tussen je tellers krijgt (resterende afstand EV/ICE enzo). maar ach, daar klopt eigenlijk ook niet veel van dus je zou prima zonder kunnen.

er zijn ook units die 2 camera's aan kunnen. Voor en achter bijv. Just a thought.

Wouty
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2022, 22:21

Re: Android autoradio

Bericht door Wouty » 26 mei 2022, 23:13

Ha bmtouring,

Ik heb de ander posts ook gelezen.
Deze zijn al wat ouder en ondertussen is er weer wat nieuwere apparatuur, vandaar dat ik weer een post gestart ben.

Het probleem met de airbags zit hem in de indicator die naast de eco knop zit voor de airbags, welke bij veel radio's vervangen wordt voor een kleiner model, deze geven soms wel eens een storing.

De tip voor een 2e camera is wel een goede.
Misschien 1 aan de voorzijde is wel een idee.

De info die je kwijt bent neem ik persoonlijk voor lief (het is toch ook al gebruiksonvriendelijk om bij te komen).
Samen met een OBD2 stekker heb je weer heel veel andere info die ook leuk om te zien is op je radio.

Ben ook zeer benieuwd hoe dit Samen gaat met de rockford fosgate versterker.

Groetjes,
Wouter.

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 27 mei 2022, 12:07

Ik zal wel hier wel wat foto's plaatsen met tekst en uitleg. Vandaag komt het systeem binnen.
Eind volgende week een gaatje in de agenda om de inbouw te doen.

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 27 mei 2022, 12:14

Wouty schreef:
25 mei 2022, 20:26
Ha Lex,

Ik ben reuze benieuwd.
Deze had ik ook een beetje op het oog.
Ben erg benieuwd hoe het het samen met de rockford fosgate samen doet.
Ook lees ik bij andere modellen, dat er wel eens airbag problemen ontstaan met de aanpassing van het dashboard.

Kun je misschien ook een paar impressie foto's maken van het vervangen?

Heb jij overigens een vergelijkbaar model outlander met die van mij?

Groetjes en succes met inbouwen,
Wouter.
Ik heb een 2016 instyle maar volgens mij zijn de mmcs en het dashboard niet anders dan een 2013 model. Stel die vraag anders even aan Audiovolt, ze vroegen bij mij ook ter controle een foto van het dashboard voor het juiste model

Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Android autoradio

Bericht door Bmtouring » 28 mei 2022, 21:31

Wouty schreef:
26 mei 2022, 23:13
Het probleem met de airbags zit hem in de indicator die naast de eco knop zit voor de airbags, welke bij veel radio's vervangen wordt voor een kleiner model, deze geven soms wel eens een storing.
in het ergste geval laat je de originele indicator ingepakt achter het dashboard zitten. Dat ding gebruik je toch nooit.

Ben ook zeer benieuwd hoe dit Samen gaat met de rockford fosgate versterker.
Ik heb niet de indruk dat die MMCS en de versterker zo bijzonder is hoor, lijkt mij allemaal het gebruikelijke Japanse werk.

Anders dan sommige Bose systemen die een extra inline versterkertje nodig hadden (Porsche, Alfa). En anders kan dat ook nog natuurlijk.

Wouty
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2022, 22:21

Re: Android autoradio

Bericht door Wouty » 06 jun 2022, 15:01

Ha Lex,

Is het ondertussen al gelukt en wat zijn tot nu toe je ervaringen?

Groetjes,
Wouter.

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 08 jun 2022, 12:37

Wouty schreef:
06 jun 2022, 15:01
Ha Lex,

Is het ondertussen al gelukt en wat zijn tot nu toe je ervaringen?

Groetjes,
Wouter.

[Ben nog even in overleg met Audiovolt aangezien de geleverde draadboom toch iets afwijkt naar mijn idee.
De radio werkt maar gaat niet uit met het gevolg een lege 12 volt accu. Er zou een verbinding tussen de rode en oranje draad moeten zitten maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Om het scherm passend te krijgen heb ik wat materiaal moeten verwijderen van de koelribben aan de achterzijde van het schermpje, was dus niet helemaal passend gemaakt in China. Ik wacht ook nog op een levering van een verloop stekker van de dak DAB+ antenne naar de USB dab module die bij de set was meegeleverd. Heb nog niet alle functies kunnen proberen maar het systeem start snel op en de 360 camera werkt ook. Wordt vervolgd]

Wouty
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2022, 22:21

Re: Android autoradio

Bericht door Wouty » 08 jun 2022, 22:06

Ha Lex,

Dat klinkt een stuk minder veelbelovend, dan ik in eerste instantie verwacht had.

Het verhaal van die gele en rode draad, komt bij meer radio's voor.
Dat was vroeger al.
Als het goed is moet je de gele en rode draad dan omwisselen.

Dat de radio niet netjes pastte lijkt mij vervelender.

Hopelijk ben je er tot nu toe wel blij mee.
Mocht je vorderingen hebben, hoor ik het graag.

Ik wacht in ieder geval nog even met bestellen denk ik.

Wouty
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2022, 22:21

Re: Android autoradio

Bericht door Wouty » 16 jun 2022, 15:51

Lex, heb je ondertussen al nieuwe ervaringen?
Ik heb nu een offerteaanvraag gedaan bij audiovolt.

Alvast bedankt.

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 20 jun 2022, 12:45

Ja zeker, maarrrrrr.
Ben er wel over uit dat de term plug en play niet opgaat.
De kabelboom die er bij geleverd wordt moet toch worden aangepast. geel draadje naar de cambus decoder doorknippen en aan de rode schakeldraad zetten tevens de blauwe draad AMP ook verbinden met rood, deze stuurt de versterker aan.
Heb mijn telefoon met usb gekoppeld en na wat akkoord dingetjes aanklikken werkt androidauto perfect. Heerlijk direct Maps en spotify beschikbaar.
Mijn vrouw ook blij kan ze eindelijk haar eigen afspeellijstjes draaien.

Wat ik nog niet ingesteld heb is de canbus voor de stuurbediening dus daar kan ik nog niks over zeggen.
Ook DAB+ heb ik nog niet geprobeerd, maar de FM tuner werkt goed

Puntjes van aandacht wat ik nog moet uitzoeken is de carkit, als ik gebeld wordt werkt de koppeling met het display niet.
Het geluid is goed in te stellen maar standje gehoorbeschadiging is er niet meer, na een paar seconden spreekt de beveiliging aan of van de rockford of van het display. na 10 seconden is er weer geluid. Ik zal Audiovolt hier over nog advies vragen

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 20 jun 2022, 13:02

zie de bijlage
Bijlagen
2.JPG
2.JPG (77.65 KiB) 2818 keer bekeken
1.JPG
1.JPG (107.35 KiB) 2818 keer bekeken

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 04 jul 2022, 14:27

Vandaag naar Schiedam gereden. Alex van D&A car Solutions heeft alles nagekeken betreft de stuurwielbediening. Na wat zoeken heeft hij besloten om de bediening niet via de canbus module te laten lopen, de aansturing was niet stabiel. De bediening werkt nu analoog en direct met het display aangesloten. We hebben de knoppen ingelezen en geprogrammeerd in het display 1 minuut werk en alles werkt nu goed. Telefoon loopt nu ook via androidauto, dit lag aan de bluetooth verbinding met de auto. De bluetooth verbinding zit dus niet in de oude mmcs maar ergens anders, mijn telefoon was dus nog verbonden met de auto ipv android auto van het nieuwe display. Het geluidsniveau is ook weer beter, dit ligt aan het canbus programma.
Er staan een aantal programma's in. Ik heb hem op programma XP 2014 High gezet, de laatste geeft dus weer lekker geluid. Achteraf gezien de nieuwe radio beter door D&A laten plaatsen. Ik heb al heel wat radio's en versterkers ingebouwd maar die canbus besturing is hele andere koek. Plug and Play was het bij mij helaas niet. Maar ik ben perfect geholpen door Audiovolt en D&A

Kamej03
Forumlid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 feb 2020, 23:46

Re: Android autoradio

Bericht door Kamej03 » 14 jul 2022, 03:47

Ik ben erg benieuwd wat de kosten van zo’n ingreep zijn als je te laat doen door een expert bedrijf?
Sinds begin feb 20 een instyle nov 2014

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 01 aug 2022, 12:28

Dan vraag je toch gewoon een offerte aan bij Audiovolt incl inbouw

Wouty
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2022, 22:21

Re: Android autoradio

Bericht door Wouty » 23 aug 2022, 13:02

Ha Lexie,

Ik heb toch gekozen voor een andere autoradio.
Volgens mij gaat de versterker niet aan.
Moet je die nog aan de radio koppelen middels de blauwe kabel?
Zo ja, welke kabel moet je daarvoor gebruiken?
Of wordt die via de canbus aangestuurd?

Alvast bedankt voor de tip.

Groeten,
Wouter.

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 25 aug 2022, 12:19

Hoi Wouter,

Ja de versterker moet via de radio aangestuurd worden, maar dat was bij mij ook flink zoeken hoe. Heeft ook te maken met welke canbus decoder je te maken hebt.

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 25 aug 2022, 12:28

Maak anders een afspraak in Schiedam bij D&A, hij weet er echt veel van.

Wouty
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2022, 22:21

Re: Android autoradio

Bericht door Wouty » 25 aug 2022, 22:32

Ik heb het probleem opgelost.
Was uiteindelijk een instelling in de radio.
Alleen heb ik nu dat de accu langzaam leeg loopt.
Lex, had jij dat niet ook.
De radio zelf lijkt wel gewoon uit en aan te gaan.
Zou dat de canbus kunnen zijn, dat die blijft hangen.
Enig idee, hoe ik dat kan controleren en kan oplossen?

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 26 aug 2022, 13:42

Ja, dat had ik dus ook. Je moet de continustroom loshalen van de canbusdecoder en de canbusdecoder op de geschakelde voeding zetten.

Wouty
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2022, 22:21

Re: Android autoradio

Bericht door Wouty » 26 aug 2022, 13:46

Weet jij welke kabel dat is?

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 30 aug 2022, 12:56

Hoi Wouter,

Laatste foto hierboven. De gele die naar de canbus decoder gaat moet op de rode schakeldraad gezet worden.

Bij mij ligt het systeem sinds zondag ook plat. 10 minuten onderweg en Android auto valt uit en is niet meer te connecten. Niet via bluetooth en niet via USB, 3 verschillende telefoons geprobeerd maar connectie lukt niet. telefoon terug naar fabrieksinstellingen heeft ook geen zin gehad. Ik heb Audiovolt gemaild in de hoop dat ze met een oplossing komen

Lexie.nl
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2021, 13:45

Re: Android autoradio

Bericht door Lexie.nl » 22 nov 2022, 12:46

Weer tijd voor een update. Direct na mijn problemen met verbinden heeft Audiovolt een software update gestuurd met handleiding er bij. bestanden op een USB stick gezet, en inpluggen. Systeem doet de rest zelf, zelfs de instellingen voor de Canbus en stuurbediening is overgenomen. Systeem draait nu veel sneller het belangrijkste PROBLEEMLOOS. De Motorola Action one van mijn vrouw en een Sony telefoon gekoppeld en probleemloos al zeker 2 maanden nu .Ben er ook achter gekomen dat mijn telefoon een Motorola action one de problemen heeft veroorzaakt. Steeds meldingen dat bluetooth stopt schakelt aan en uit en heeft waarschijnlijk wat software beschadigd in de radio . Weer zeer goed en snel geholpen door Audiovolt. Het enige wat ik de volgende keer achterwegen zou houden is de DAB+ antenne, heb door de voorruitverwarming bijna geen ontvangst dus die haal ik er binnenkort wel weer uit. Heb hier een prima en nog beter alternatief voor gevonden en dat is de app mytuner, alle internet en DAB+ zenders via internet op 4G via je telefoon en start ook automatisch in Androidauto net als Spotify bv.

Plaats reactie