Unit met Carplay

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Plaats reactie
Besouwke
Forumlid
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Unit met Carplay

Bericht door Besouwke » 12 sep 2020, 09:22

Ik zou graag een unit hebben met Carplay (nav e.d. via je telefoon), altijd up to date kaarten. Ik had dat ook in mijn Passat en het werkt echt super.
Je telefoon is ook veel sneller dat dat trage ding in de phev.

Online
Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Unit met Carplay

Bericht door Bmtouring » 12 sep 2020, 16:17

moet je de mmcs uit de laatste versie inbouwen, die heeft dat.

kreeg meteen er bij verteld dat het met iPhone meteen werkt, en met Android wat meer geneuzel geeft met wat extra tooltjes en hacks.

Leuk voor de optielijst dus, maar minder in het echie.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Unit met Carplay

Bericht door RX-Men-8 » 12 sep 2020, 16:34

Als je zoiets koopt, ben ik benieuwd naar je ervaringen:

https://androidautonavigatie.nl/product ... droid.html
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Dimi
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2020, 14:47

Re: Unit met Carplay

Bericht door Dimi » 12 sep 2020, 21:29

Die is echt Nice! Ik sta op het punt om een executive edition te kopen van 2015 en ik weet nu al dat ik CarPlay enorm ga missen. Dit is het overwegen waard..

Online
Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Unit met Carplay

Bericht door Bmtouring » 13 sep 2020, 10:12

Kijk wel uit met die android dingen, er wordt nogal wat gecowboyd in die markt.

Check bijvoorbeeld eens een paar van die aanbieders of je hun adres gegevens kunt vinden. Vaak niet, ook niet in de algemene voorwaarden. En via het domein kom je dan soms een naam tegen maar verder ook geen details waar je wat mee zou kunnen bij een garantiegeval.

Verder ben ik wel benieuwd naar de echte ervarignen. De mijne zijn van een tijd geleden (android 8 of 9 geloof ik) en ik vond het nogal veel getik en gezoek op de schermen, de apps en de instellingen om het allemaal wat bruikbaar te hebben aan boord.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Unit met Carplay

Bericht door RX-Men-8 » 14 sep 2020, 21:30

En pas op dit is niet Apple Carplay maar Android Auto. Al kun je ook wel units met Apple Carplay vinden denk ik.

Probleem is wel volgens mij dat je dan alle voertuigsettingsmogelijkheden en speciale PHEV menus niet meer hebt als je de MMCS eruit haalt.

Maar goed dat is voor sommigen niet een heel groot verlies, als je daar toch niet mee speelt. En je hebt je schermpje in de cockpit nog.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Unit met Carplay

Bericht door Bmtouring » 14 sep 2020, 21:38

Regelt de MMCS ook het contact met de app via WiFi? Oftewel: ben je je standkachel op afstand aanzetten ook kwijt (en eventuele laadschema's)

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Unit met Carplay

Bericht door RX-Men-8 » 15 sep 2020, 08:30

Dat is een goede vraag.

Als ik deze post lees: https://www.myoutlanderphev.com/forum/v ... 30&p=28620

Dan blijft dat behouden, want de wifi module gaat direct naar de canbus volgens deze uiteenzetting.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: Unit met Carplay

Bericht door Bmtouring » 16 sep 2020, 22:47

Dat is best goed nieuws want voor mij is dat bedienen via de MMCS (scherm dus) niet zo handig (understatement formaat onderzeeer in de marianatrog)

Buiten die WiFi functie(s) is er eigenlijk niet zoveel wat de MMCS werkelijk aan nut te bieden heeft?

Even afvinken: opstarten is traag, navi verouderd in kaart en interface, iemand bellen lukt niet via de mmcs, laad- en airco instellingen programmeren basaal ten tijde van wielen nog uit te vinden en helderheid is zelden op maat. tja, wat doet dat ding daar eigenlijk? Oja, natuurlijk: Echte, Old Skool volumeknop (én aan/uit klik). Dat dan wel weer en dat is toch wel een flinke bonus waard. (heb gereden met zo'n touch ding en dat is het niet, wordt het ook niet. gewoon niet.)

Maar nu. MMCS verouderd en now what? 400-500 euro investeren in een smartphone-in-een-frame? Allerlei apps uitproberen, configureren, betalen, testen, verwijderen, in de weg van andere apps zitten, weer want nieuws, updates....
Nee, ik hou het wel bij de prehistorische MMCS en accepteer z'n makken, want van SD klinkt Pink Floyd door Martin Miller toch wel weer erg prettig i.c.m. cruise control......

En met een flut houder aan de voorruit kom ik met TomTom ook wel weer op m'n bestemming binnen de daartoe van ambstwege gestelde tijd......

En het michelin 'europa' wegenkaartenboek is mijn backup.

Voorburg_Outlander
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2020, 09:09

Re: Unit met Carplay

Bericht door Voorburg_Outlander » 19 okt 2020, 13:12

Ik zit er ook erg aan te denken om een Android module in te laten bouwen. Kwam deze https://androidautonavigatie.nl/product ... droid.html ook tegen inderdaad.
Ben heel benieuwd of alles het nog doet. Ik heb onlangs een 2013 PHEV gekocht. "Nagenoeg alle originele onderdelen in de auto, zoals stuurwielbediening, display en eventuele versterker, blijven werken". Wat werkt er dan niet meer?

Besouwke
Forumlid
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: Unit met Carplay

Bericht door Besouwke » 20 okt 2020, 16:00

Als je zoiets wilt kopen zou ik ook op Ali kijken, daar staan precies dezelfde op voor de helft. En ik zie de reacties al komen.. het zijn precies dezelfde, mogelijk met ander merkje oid maar technisch geen enkel verschil.

Ik heb toen ik nog VW reed ook een RCD gekocht met carplay en nooit ook maar 1 storing of probleem gehad, Dat ding stond op Nederlandse sites voor over de 400 te koop, ik kocht hem voor 170 euro op Ali..

Hetzelfde verhaal met de navigatie kaartjes ;)

Besouwke
Forumlid
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: Unit met Carplay

Bericht door Besouwke » 20 okt 2020, 16:08

Foto van de RCD
Bijlagen
IMG_1428.jpg
IMG_1428.jpg (87.52 KiB) 3758 keer bekeken

Plaats reactie