Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door kobus1967 » 20 jan 2017, 12:42

4rpyex3bupdt.jpg
4rpyex3bupdt.jpg (116.23 KiB) 5641 keer bekeken
Vanaf nu worden de nieuwe Outlanders leverbaar met Smart link wat android auto en apple carplay ondersteund.
Zou dit ook los leverbaar zijn?

http://www.autoweek.nl/nieuws/modeljaar ... outlander/

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Savan » 20 jan 2017, 16:09

Ik heb gelijk mar een belletje gewaagd naar de dealer, maar artikel is helaas nog niet leverbaar en prijs is onbekend. En ook of het allemaal compatibel met elkaar is. Dus nog even geduld op dat vlak.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door JanPHEV » 26 jan 2017, 23:52

dude-nl schreef:Voor de twijfelaars,

De nieuwe octacore met 2GB ram is te verkrijgen.
Dit is een 1 op 1 vervanging van de headunit vd MMCS waarbij alles werkt en er geen airbag problemen etc zijn.
Niet zoals wij hebben gedaan een vervanging van het hele paneel ivm groter scherm, maar puur de MMCS vervangen.

Hieraan hoef je niet te sleutelen, het werkt out of the box.
Linkje... ;)

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 30 jan 2017, 19:14

https://nl.aliexpress.com/store/product ... 0.0.cP8IiB

Let op, upgrade naar 2GB is nodig om goed te draaien.
Verkoper van dit appraat is een actief lid van XDA devolpers.com en ken ik inmiddels erg goed.

Top ondersteuning, ik wou dit ik mijn apparaat bij hem had gekocht...

Ik ben in gesprek met hem voor welke prijs exact geleverd kan worden.

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Pocketman » 31 jan 2017, 13:00

dude-nl schreef:https://nl.aliexpress.com/store/product ... 0.0.cP8IiB

Let op, upgrade naar 2GB is nodig om goed te draaien.
Verkoper van dit appraat is een actief lid van XDA devolpers.com en ken ik inmiddels erg goed.

Top ondersteuning, ik wou dit ik mijn apparaat bij hem had gekocht...

Ik ben in gesprek met hem voor welke prijs exact geleverd kan worden.
Weet je zeker dat dit de goede link is, dit is toch dezelfde winkel als waar wij ons (crappy) apparaat hebben gekocht met waardeloze ondersteuning? Dat wil je geen enkele mede-forummer aandoen.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 31 jan 2017, 13:32

Zelfde winkel, ander persoon.

Enige probleem wat ik heb/had was de airbag. Daar heb je geen last van met deze unit...
Ik kan je zijn gegevens geven welke hij gebruikt op XDA, dan kan je hem daar ook nog contacten in de hoop dat het helpt...

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door JanPHEV » 31 jan 2017, 15:44

dude-nl schreef:Voor de twijfelaars,

De nieuwe octacore met 2GB ram is te verkrijgen.
Dit is een 1 op 1 vervanging van de headunit vd MMCS waarbij alles werkt en er geen airbag problemen etc zijn.
Niet zoals wij hebben gedaan een vervanging van het hele paneel ivm groter scherm, maar puur de MMCS vervangen.

Hieraan hoef je niet te sleutelen, het werkt out of the box.
Hier zeg je dat er een is met 2 GB al ingebouwd.
De link in je post hierboven gaat naar de 1 GB versie :? :?:

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Savan » 31 jan 2017, 15:53

En er zit een klein prijsverschil in :)

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 02 feb 2017, 21:50

Ze zijn er ook met 2GB. Worden op verzoek geleverd...
Links komen en gaan op Ali...
Maar 2GB is gewoon te verkrijgen.


dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 03 feb 2017, 09:34

Hierbij nog even prijzen (buiten Aliexpress om...):

if 2G RAM 16gb INAND intel chip quad core is 245USD ,android 5.1.1
if 2G RAM 32gb INAND PX5 chip Qcta core is 295USD ,android 6.0.1
the canbus is for optional 30USD

Prijzen inclusief verzending!
De px5 is wel aan te rijden, worden meer builds/images voor gemaakt. De groep intel gebruikers is kleiner.

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Savan » 03 feb 2017, 14:33

En wat houdt nou die 3G optie in. Jij had volgens mij het er een keer over dat je er een prepaid kaart in zet met een internet abbo.
Hoe zit dat in elkaar?

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 09 feb 2017, 23:17

3g gaat via een USB dongle.
Werkt prima met een prepaid kaartje.

Inmiddels gebruik ik het niet meer aangezien ik nu "unlimited" heb van T-mobile en alleen nog maar de hotspot van mijn telefoon gebruik.

Enige nadeel van iphone is dat je de hotspot elke keer aan moet zetten, maar dat is inmiddels een automatische handeling geworden zodra ik de auto in stap.

Al met al, nog steeds blij ermee.

hij heeft me afgelopen week prima naar Gerlos heen en weer gebracht incl alle flits en file meldingen, Deezer muziek etc.

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Savan » 10 feb 2017, 15:52

En waar gebruik je dan de internet connectie voor? Enkel voor downloaden van bv weerinformatie of file-informatie of kan je er ook bv mee whatsappen, internetten enz..?

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 10 feb 2017, 19:18

Maar net wat je wilt.
Waar gebruik je internet op je telefoon voor?

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Savan » 11 feb 2017, 00:25

Surfen, whatsapp, Facebook, bankieren en massa andere apps. En die kan je dan ook op je audio zetten?

Het is misschien een domme vraag maar ik heb echt stil gestaan op vlak
van audio en heb weinig ervaring wat er tegenwoordig al mogelijk is.

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 11 feb 2017, 09:22

Yeps, kan allemaal.
Is gewoon een "tablet/telefoon" in een radio jasje...

Bladieblader
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 nov 2013, 08:08

Re: Vervangen MMCS voor Android navigatie

Bericht door Bladieblader » 25 feb 2017, 23:17

Gaaf!! Ben een tijdje niet op dit forum geweest en stoorde me vandaag behoorlijk aan de zeer gedateerde kaart (gekeken naar een update van de kaart en die kost € 180). Is er iemand die de nieuwe 2gb versie in mijn auto kan/wilt bouwen? Of kan ik dat gewoon ergens laten doen?
Ik heb er wel nog een paar vragen over;
Werkt dat goed met mijn iPhone 6s, of maakt dat niet uit?
Blijven de knoppen op het stuur werken?
Wat mag t kosten?

Ben heel benieuwd!

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Savan » 04 nov 2017, 16:53


Is dit nog steeds het must have model/uitvoering?


RoelUtrecht
Forumlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door RoelUtrecht » 02 apr 2019, 14:28

helaas is m'n MMCS stuk gegaan (vrouwlief wilde het openstaande systeem geforceerd dicht duwen). Monteur kan het niet maken en de oplossing is dat zonder dat MNL er naar gekeken heeft ik het voor 640EUR een ander werkend 2e hands systeem terugkrijg. Vreemde oplossing zonder dat er eerst eens verder naar kijken om het te kunnen repareren (en werkelijke kosten in rekening brengen). Dit kan blijkbaar echt niet anders.

Aangezien de navigatie wel vrij langzaam werkt met oudere kaarten kwam ik op de optie om het te vervangen voor Android.

Deze optie (denk de bovenste) lijkt me wel.
Wat me nog niet helemaal duidelijk na het doorzoeken op het forum en in deze blog is:
1. werkt dit systeem goed voor een outlander PHEV Instyle 2013 (vooral PHEV zie ik er niet tussen staan)?
2. belangrijk voor mij (en eigenlijk ook m'n vrouw) kan de af fabriek achteruitrijcamera hier standaard op worden aangesloten?
3. is dit echt alleen plug & play voor de technische aansluiting en dat de android software alleen een kwestie van updaten is. Hoeft er niet gesoldeerd te worden en kabels doorgetrokken worden etc (daar ben ik niet handig in)?
4. Werkt dit goed met de rockford audio systeem?
5. Iets meer nice to have, maar behoudt je dan ook de EV informatie over verbruik, eco score, KWH e.d.
En verder zag ik ook een systeem met Android 9.0. Werkt dit net zo goed als het systeem dat o.a. Savan en dude-nl aangeven?

zie: https://nl.aliexpress.com/item/Android- ... st=ae803_5
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door sigmasailor » 04 apr 2019, 18:01

Een jaar of 5 geleden heb ik dat 'fantastische' MMCS er al uit laten slopen er een Pioneer systeem in laten zetten. Probleem was toen dat de Rockford versterker onder de rechter voorstoel ook tegelijk vervangen moest worden (met de nodige draadjes). Ik heb begrepen dat dat ding alleen met de bestaande head unit kon samenwerken. Was al met al een behoorlijk kostbare zaak die de dealer grotendeels vergoed heeft. Dat MMCS werkte in die tijd gewoon zo slecht dat ik er niets mee kon. Met een beetje hulp van de rechtsbijstand is het toen goed geregeld. Als je wat nieuws gaat doen zou ik ook eens naar Apple Car Play (of Android variant) units kijken. Dan heb je tegelijk het voordeel van goede (gratis) navigatie. Ik zou geen geld uitgeven voor navigatie in de unit.

Je bent dan gelijk verlost van die vrij nutteloze schermpjes van MMCS; ik denk niet dat die blijven werken met zo'n Alie systeem. In ieder geval niet met een Pioneer.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door PHEVlkj » 05 apr 2019, 09:43

Ik gebruik als extra navigatie tool Here we go voor Android, omdat ik weet dat de navigatie niet fantastisch is. Die werkt prima met (voor live verkeersinformatie) en zonder dataverbinding. Je kunt per (deel van een ) land de kaarten downloaden en updaten. Het heeft ons prima door Duitsland, Denemarken,Noorwegen en Zweden heen geholpen. En dan bedoel ik super kleine weggetjes en niet de snelweg. :D Het is dezelfde leverancier van de kaarten (HERE) maar die worden wel vaak bijgewerkt. Dus het ligt meer aan Mitsubishi dan aan Here denk ik dat de standaard navigatie niet zo goed is..

Een beetje grote telefoon geeft bijna net zoveel beeld als het scherm. Even vastzetten op een draaibaar steunpunt op het kachelrooster en je kunt het in zicht hebben.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

RoelUtrecht
Forumlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door RoelUtrecht » 08 apr 2019, 08:43

dank voor jullie reacties! Wat betreft navigatie zal overstappen alleen maar beter zijn ;) Gebruik nu al vaak maps op m'n telefoon.
Met de dealer kort over gehad. Ze geven aan dat door gebruik maken van een after marktet systeem de wifi module niet meer werkzaam is. Is de wifi module niet meer op een andere manier te gebruiken? Zelf gebruik ik het voorverwarmen veel. Dus klopt dit inderdaad?

En is er wellicht nog iemand op het forum of kent iemand die technisch wat verstand heeft van zo'n Mitsu MMCS systeem om deze wellicht te kunnen maken? Het probleem zal het denk ik of in het flexibele datakabeltje zitten dat tussen de hoofdunit en het draaibare scherm zit of dat een tandwieltje die het draaibare scherm doet draaien kapot is gegaan (het scherm is stuk gegaan nadat het scherm niet snel genoeg dichtging en daardoor min of meer dichtgeduwd werd).

Wederom dank voor de reacties!
gr,
Roel
Laatst gewijzigd door RoelUtrecht op 08 apr 2019, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door PHEVlkj » 08 apr 2019, 09:17

Volgens mij werkt het voorverwarmen alleen via de officiële unit. Maar misschien kan Sigmasailor daar wat meer over zeggen die heeft in het verleden er ervaring mee gehad.

Ik heb geen idee over een mogelijke reparateur.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie