Bedienen standkachel via SMS berichten

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Anko
Forumlid

Re: Bedienen standkachel via SMS berichten

Bericht door Anko » 22 dec 2014, 13:05

tadango schreef:Waarom zou dat met kitkat makkelijker zijn? Ook daar heb je voor de input commando's root nodig. Mijn telefoon is een S3 (GT-I9300) met CM11 (Android 4.4.4) Als jij een andere manier weet om de knoppen in de app te bedienen dan hoor ik dat graag :)
Op Insideoutlander:
I am pretty sure that all buttons in the PHEV App can be clicked using AutoInput using the Button IDs (that AutoInput can help you retrieve!). I have tested this on my Sony Xperia Z2 with Android 4.4.4 (NOT Rooted), and it works!

Not using coordinates, means that the Program will work on any phone regardless of the Resolution.

Note that AutoInput requires Android 4.3 or higher, so your 4.4 is perfect !

Read more: http://insideoutlander.boards.net/threa ... z3McxwjJzR
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

tadango

Bericht door tadango » 22 dec 2014, 14:24

Ja daar lijk je inderdaad iets mee te kunnen zonder root. Plugin is wel netter maar ik vindt hem niet super in het gebruik. Is ook niet gratis....

gadgetman

Bericht door gadgetman » 22 dec 2014, 16:24

Ja excuses, volg dit topic op twee fora en haal de boel een beetje door elkaar... maar zoals Anko hierboven al aangaf was dit besproken op het andere forum.

Anyway, het Tadango stappen plan is op een zeer begrijpelijke manier geschreven en zal deze volgen voor de beste kans op succes. Ga nog proberen een 2e hands galaxy S3 op de kop te tikken en dan moet het zeker lukken... fantastisch zo een forum :!:

Misschien als Anko zijn project met inbellen wilt opschrijven is dat ook een waardevolle optie om uit te proberen... :)

Het zou geweldig zijn dat waar je ook bent je nooit afhankelijk bent van de 20m reikweidte van de Phev wifi.

tadango

Bericht door tadango » 22 dec 2014, 16:39

Inbellen lijkt me ook allemaal goed te doen maar ik heb geen zin in een data bundel voor de PHEV app. Via SMS de AC aan is prima, dat dekt 95% van mijn gebruik :) De overig 5 is lampen aan op een parkeer plek (werkt ook prima via SMS :)) en het verwarm / koel schema instellen (doe ik in de auto nu vaak..). Zo eens kijken of hij weer warm is :)

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 22 dec 2014, 17:39

Databundel? Om te bellen? Ik denk dat je m'n bedoeling niet goed begrepen hebt.

Ik bel het mobiele nummer van mijn Samsung en hang na twee keer over gaan op.
De Samsung reageert daar op.
Bij de confirmatie belt de Samsung mijn mobiele nummer en hangt na een paar seconden op.

Geen verbinding is geen kosten, zo dacht ik.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 22 dec 2014, 17:47

gadgetman schreef:Misschien als Anko zijn project met inbellen wilt opschrijven is dat ook een waardevolle optie om uit te proberen... :)
Vrij simpel.

Doe hetgeen nodig is om Tasker draaiend te hebben (zie bv. beschrijving van tadango).
Vanuit het hoofdscherm van Tasker kies je Menu -> Data -> Backup.
Sluit Tasker af en verbind je telefoon met je PC.
Je hebt nu op je telefoon geheugen een file die userdata.xml heet. In de Tasker folder.
Vervang de inhoud door wat je hier vindt: http://insideoutlander.boards.net/post/5185/thread (eventueel eerst de backup file ergens veilig stellen, als je al iets in Tasker had gedaan)
Zorg er even voor dat je het juiste telefoonnummer op de juiste plek in vult.
Ontkoppel de telefoon van de PC.
Start Tasker en kies Menu -> Data -> Restore.
Kloar ;-)

Let wel: ik ben geen ervaren ontwikkelaar, vwb Tasker en de PHEV app. Dus mijn voorbeeld progje is alleen bedoeld om inspiratie op te doen. Je snapt hem wel ;-)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

tadango

Bericht door tadango » 22 dec 2014, 17:56

Bellen werkt ook prima maar sms zit nu achter een knop en is het eenvoudigste. Terugkoppeling is niet echt nodig, tot nu toe werkt het elke keer perfect :)

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 25 dec 2014, 22:39

Zoals ik al zei heb / had ik nogal wat problemen met het wegvallen van het REMOTE netwerk als ik WiFi op mijn Android toestel uit zette, voordat ik de app zelf goed afgesloten had. De reset procedure moest er dan aan te pas komen om het netwerk weer terug te brengen.

Vanavond zat ik nog even te klungelen met andere, meer zekere methoden om de app af te sluiten. Zegt hij ineens dat de auto software geüpdatet moet worden. Wat blijkt: gisteren is er een keus PHEV app in de Google play store gezet: 1.3.7.

Gelijk de auto geüpdatet. Als ik nu wifi op mijn telefoon uit zet terwijl de app nog een actieve verbinding heeft, valt het netwerk nog steeds heel even weg, maar daarna komt het heel snel weer terug. Zo lijkt het tenminste. Zou een flinke verbetering zijn.

Overigens is er nog geen nieuwe iPhone versie.

Edit: je kunt nu via de app kiezen tussen 10, 20 of 30 minuten voorverwarmen!
Laatst gewijzigd door Anko op 25 dec 2014, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

tadango

Bericht door tadango » 25 dec 2014, 23:51

Update lijkt de opwarm timer lengte te hebben aangepast. Ipv 10 min kan je dat nu aanpassen. Heb nog geen update gedaan dus kan niet zien wat de opties zijn nu.

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 26 dec 2014, 00:21

Zei mijn edit: 10, 20 of 30 min.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

gadgetman

Bericht door gadgetman » 26 dec 2014, 03:28

Kijk, dat zijn goede berichten!! :D

gaevakyd

Bericht door gaevakyd » 26 dec 2014, 10:37

Is er al ergens een iOS oplossing te realiseren? Tot op heden zie ik enkel Android oplossingen.

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 26 dec 2014, 10:42

Een iOS oplossing is, gezien het veel geslotener karakter van iOS, niet zo heel eenvoudig. Ik weet niet hoe het zit met ge-jail-breakte (gek woord, zo) iPhones, maar voor zover ik begrepen heb draait in principe elke app binnen iOS in zijn eigen sandbox. Apps kunnen elkaar over een weer niet of nauwelijks beïnvloeden. Dat is bv. ook de reden dat je op een iPhone handmatig je REMOTE netwerk moet kiezen terwijl op Android de PHEV app dat voor je doet.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

paul1173

Bericht door paul1173 » 26 dec 2014, 17:40

SMS opdrachten kan je toch gewoon vanaf je iPHONE sturen? , alleen toestel in je auto zal een Android moeten zijn. 2e hands Android toestellen zijn makkelijker te kopen dan IOS (denk ik) .

Groet,

Paul

tadango

Bericht door tadango » 26 dec 2014, 20:50

Accu verbruik in de auto is ook prima. Ongeveer 15% per dag. Is een oude accu die het vroeger net 1 dag deed. Niet gek zo :) Heb ook de update erop. Was wel een reset nodig, dus accu los. Ging na 50% fout en wifi was weg (voor het eerst hier). Werkt nu prima. Verwarming staat op 20min nu.

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 26 dec 2014, 22:01

Volgens mij is het wegvallen van het WiFi halverwege de update normaaL. Liep het percentage nog verder op toen je WiFi we was gevallen? Zou zo maar kunnen, want volgens mij is het oplopen van het percentage pure bluf. Geeft het verstrijken van tijd weer en niet het vorderen van het proces. Tegen het einde zou het WiFi spontaan weer terug moeten komen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

tadango

Bericht door tadango » 27 dec 2014, 09:30

Nee, na 50% direct een melding dat jet mislukt was. De vrouw deed ook net de kofferbak open. Wellicht was dat ook niet zo handig? Wifi bleef lang weg.

Anko
    Forumlid

Bericht door Anko » 27 dec 2014, 10:24

Oh. Dat is wel anders. Overigens moet je denk ik maar niet te boos op je vrouw worden. Ik ben tijdens de procedure uitgestapt om binnen mijn iPhone op te halen. En dat had geen gevolgen. Dus zal de kofferbak ook niet veel uit moeten maken.
    Gr., Anko

Afbeelding + stroom

tadango

Bericht door tadango » 27 dec 2014, 11:38

Systeem was wel even van slag. Spiegels gingen ook even niet dicht bij het afsluiten. Lijkt nu allemaal prima te werken :D

willighagen

Bericht door willighagen » 27 dec 2014, 17:17

tadango schreef:Mijn opzet voor de SMS besturing:

Je hebt als eerst een Android telefoon nodig voor in de auto met een prepaid simkaart (zodat je SMSen kan ontvangen). Ook de wifi verbinding moet werken op de telefoon. Daarnaast moet de telefoon in de auto geroot zijn. Met rooten krijg je volledige toegang tot de telefoon wat je standaard niet hebt. Dat is nodig voor het simuleren van het aanraken van het scherm.
    Hoe "root'' je een telefoon? Weet niet wat dat is

sigmasailor
    Forumlid

Bericht door sigmasailor » 27 dec 2014, 17:31

willighagen schreef:
    Hoe "root'' je een telefoon? Weet niet wat dat is
    Google is zo goed in dat soort vragen: http://lmgtfy.com/?q=root+telefoon
    Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
    Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Duc

Bericht door Duc » 28 dec 2014, 11:31

Ola. Ik heb een oude Samsung Galaxy Ace met Android 2.3.6 overgenomen 'voor weinig.':-) Ik kan echter de cursor locatie niet opvragen (toestel is wel geroot); de optie staat niet tussen developer mogelijkheden (ook niet na min 7 keer Build aanklikken). Wellicht door de oudere Android versie...

Is er een andere manier om achter de cursor locatie te komen? Het scherm is 3,5 inch met 320x480 pixels.

NB: De SD card reader van de telefoon is kapot, dus custom rom met nieuwere Android is ook geen mogelijkheid.

EDIT: ik ga het eens proberen met de 'Developers Tools' app: https://play.google.com/store/apps/deta ... evelopment.

Anko
    Forumlid

Bericht door Anko » 28 dec 2014, 12:01

Heel simpel: Meet de hoogte en breedte van je scherm in cm. Meet op waar de knop zit (het midden ervan), gerekend van linksboven. Bereken op hoeveel procent van de totale hoogte en hoeveel procent van de totale breedte dat is, en vermenigvuldig die percentages met je scherm resolutie.
    Gr., Anko

Afbeelding + stroom

Anko
    Forumlid

Bericht door Anko » 28 dec 2014, 12:13

Overigens heb ik volgende aanpassingen aan mijn eigen script gemaakt:

Gebruik taskkill om de app af te sluiten (mode extreme), zowel aan het eind van het script als, voor de zekerheid, aan het begin van het script. Vergt extra plugin, te downloaden uit de PlayStore.

Voordeel 1: je weet zeker dat je app elke keer opnieuw start. Je hoeft dus niet eerst de refresh knop te bedienen. Scheelt weer tijd en kans op fouten. Ook weet je zeker dat je geen melding krijgt dat het voorverwarmen de vorige keer is onderbroken door deur-open of zo. Dus app starten, paar seconden wachten en op het drukken.

Voordeel 2: je weet zeker dat je secundaire telefoon niet per ongeluk verbonden blijft, waardoor je met je primaire telefoon niet meerkoet verbinden.

Voordeel 3: door het gebruik van taskkil i.p.v. Back -> Yes weet je weker dat de app altijd afsluit, ook als je onverwachts in een ander scherm terecht komt, bv omdat hij WiFi om wat voor reden dan ook niet op heeft kunnen pakken.

Door, na het enabelen van WiFi zelf het juiste REMOTE netwerk te selecteren (actie Net -> WiFi Connect) start de app veel sneller op. Scheelt ook weer doorlooptijd.
    Gr., Anko

Afbeelding + stroom

Nepal8
    Forumlid

Bericht door Nepal8 » 28 dec 2014, 12:53

Hoi, ben blij te lezen wat er tot nu bereikt is. Ik ben echter geen programmeur. kan je aangeven welke regels er nu in de file gekopieerd moeten worden om het te laten werken met jullie aanpassingen?
    Ik heb nog een oude samsung plus liggen welke ik kan inzetten.

MvGr,
    Nepal8

Plaats reactie