een eerste eigenaar op het forum...

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
DutchKingKong
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2024, 11:20
Locatie: Geldermalsen

een eerste eigenaar op het forum...

Bericht door DutchKingKong » 01 mei 2024, 01:17

Hallo mede PHEV enthousiasten, Corstiaan, 1e eigenaar, van 1 van de eerste PHEV's op kenteken. Destijds uiteraard zakelijk aangeschaft en inmiddels prive in gebruik, 250k ervaring achter de rug met ritjes met zware aanhangers, vakanties tot in spanje en stiekem een klein beetje offroad in de franse duinen. :lol: :roll:
Nog steeds naar volle tevredenheid, maar ook hier is als fanatieke stekkeraar het einde van de accu natuurlijk in zicht. Benieuwd of ik nog nieuwe truckjes op het forum kan ontdekken die we zelf nog gevonden hadden :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: een eerste eigenaar op het forum...

Bericht door RX-Men-8 » 01 mei 2024, 15:32

Toffe foto! :)
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: een eerste eigenaar op het forum...

Bericht door Bmtouring » 01 mei 2024, 20:41

Welkom!

Mooie foto inderdaad, en mooie km stand ook.

Hoe is het met je accu, ik had bij 155k een nieuwe, dagelijks aan de baksteen.

DutchKingKong
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2024, 11:20
Locatie: Geldermalsen

Re: een eerste eigenaar op het forum...

Bericht door DutchKingKong » 05 mei 2024, 23:14

Thnx.
Inderdaad dagelijks gestekkerd en helemaal in de begin tijd in 2013 toen fastnet net begon zelf nog wel eens gebruik gemaakt van de gratis chademo snelladers 🤣

Na 7,5- 8 jaar niet scherp geweest op accu degradatie. Dus nu nog steeds de originele accu erin.
Met heel veel moeite en voorzichting accelereren red ik sochtends nog net 15 km elektrisch.
Binnenkort even bij de dealer langs voor de nachtlaad service. Benieuwd of dat iets gaat uitmaken.

Is jouw nieuwe accu helemaal vers of refurbished? En wat is nu je range?

Uiteraard niet blij met de aankondigingen van verhoging wegenbelasting, momenteel werk ik dicht bij huis, dus ben ook wel aan het rondkijken voor een alternatief. Ben alleen bang dat dat weer meer richting dinosap zal gaan :(
Overheid focused mijn inziens op de verkeerde dingen...

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: een eerste eigenaar op het forum...

Bericht door Bmtouring » 06 mei 2024, 08:30

Nieuwe door de dealer. Nou ja, of die alsnog ook oude cellen heeft weet ik ook niet maar de range verdubbelde zowat. Bij mijn dagelijkse ritten van toen ging dat van 20-23 naar rond de 40.

Ik rij tegenwoordig langere ritten en kan thuis niet altijd laden, gebruik dus 'save' en 'charge' vaker dan vroeger. Ik rij graag met een km of 5 in de accu zodat stadsverkeer aangenamer verloopt. Op lange stukken ICE laad ik dan een stukkie bij, dan is er toch vermogen over. En dat merk je nauwelijks in het totale verbruik.

De MRB, tja, mijn oude cabrio weegt 1500kg of zo, daar had ik mentaal al afscheid van genomen maar als de plannen doorgaan kan ik met mijn nieuwe rijpatroon en ruimtegebruik de Outlander weg doen en m'n ouwe 6-cylinder aantrappen.

Besouwke
Forumlid
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: een eerste eigenaar op het forum...

Bericht door Besouwke » 06 mei 2024, 10:44

DutchKingKong schreef:
01 mei 2024, 01:17
Hallo mede PHEV enthousiasten, Corstiaan, 1e eigenaar, van 1 van de eerste PHEV's op kenteken. Destijds uiteraard zakelijk aangeschaft en inmiddels prive in gebruik, 250k ervaring achter de rug met ritjes met zware aanhangers, vakanties tot in spanje en stiekem een klein beetje offroad in de franse duinen. :lol: :roll:
Nog steeds naar volle tevredenheid, maar ook hier is als fanatieke stekkeraar het einde van de accu natuurlijk in zicht. Benieuwd of ik nog nieuwe truckjes op het forum kan ontdekken die we zelf nog gevonden hadden :D
Ik ben benieuwd hoe de Outlander het deed op het strand in het losse zand..

Plaats reactie