Alternatieve navigatie

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Alternatieve navigatie

Bericht door Denniss » 31 jul 2013, 08:14

Ik heb het instapmodel zonder ingebouwde navigatie.
Nu heb ik nog een TomTom 720 wat 6 jaar geleden het beste was. Ik ben echter niet zo positief over TomTom.
Heel vaak heeft hij meerdere minuten nodig om signaal te ontvangen terwijl mijn iPhone meteen gps signaal heeft.
Hoewel ik voor een vermogen steeds de kaarten update vind ik nog steeds dat verkeerssituaties vaak verouderd zijn.
Ten slotte stuurt hij je soms op extreem onnodige omwegen omdat er ergens een straatje niet in staat of gemeld
staat als 1-richtingsverkeer of juist niet. Dat zijn dan situaties die al jaren niet veranderd zijn.

Al met al voor mij liever geen TomTom meer hoe graag ik ook een Nederlands product koop/promoot.
Of het moet tegenwoordig echt veel beter zijn. Ook functioneel vind overigens dat ze achter blijven.
Waarom hebben alle tomtoms niet standaard de optie voor km-registratie?

Ik neig naar Garmin omdat hun apparatuur ook in mijn vliegtuig prima werkt.
Maar met de route-navigatie voor in de auto heb ik geen ervaring.
Een voordeel van de TomTom was altijd dat het goed ondersteund werd voor de Mac,
maar volgens mij ondersteunen alle navigatiesystemen de Mac tegenwoordig wel.

Dan blijf ik nog met de bevestiging zitten. Volgens mij ontkom je in de Outlander niet aan de
lelijke zuignap op het raam. Ik heb gedacht aan navigatie op mijn iPhone maar ik hou navigatie
en communicatie liever gescheiden.
Wie heeft er goede ervaringen met andere navigatie?
(eerste zin van 3e alinea is grapje)
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door sigmasailor » 31 jul 2013, 10:33

Denniss schreef:Ik heb het instapmodel zonder ingebouwde navigatie.
Nu heb ik nog een TomTom 720 wat 6 jaar geleden het beste was. Ik ben echter niet zo positief over TomTom.
Heel vaak heeft hij meerdere minuten nodig om signaal te ontvangen terwijl mijn iPhone meteen gps signaal heeft.
Hoewel ik voor een vermogen steeds de kaarten update vind ik nog steeds dat verkeerssituaties vaak verouderd zijn.
Ten slotte stuurt hij je soms op extreem onnodige omwegen omdat er ergens een straatje niet in staat of gemeld
staat als 1-richtingsverkeer of juist niet. Dat zijn dan situaties die al jaren niet veranderd zijn.

Al met al voor mij liever geen TomTom meer hoe graag ik ook een Nederlands product koop/promoot.
Of het moet tegenwoordig echt veel beter zijn. Ook functioneel vind overigens dat ze achter blijven.
Waarom hebben alle tomtoms niet standaard de optie voor km-registratie?

Ik neig naar Garmin omdat hun apparatuur ook in mijn vliegtuig prima werkt.
Maar met de route-navigatie voor in de auto heb ik geen ervaring.
Een voordeel van de TomTom was altijd dat het goed ondersteund werd voor de Mac,
maar volgens mij ondersteunen alle navigatiesystemen de Mac tegenwoordig wel.

Dan blijf ik nog met de bevestiging zitten. Volgens mij ontkom je in de Outlander niet aan de
lelijke zuignap op het raam. Ik heb gedacht aan navigatie op mijn iPhone maar ik hou navigatie
en communicatie liever gescheiden.
Wie heeft er goede ervaringen met andere navigatie?
(eerste zin van 3e alinea is grapje)
Ik gebruik al 2 jaar Tomtom op een Iphone; werkt prima en ik krijg al 2 jaar ieder 3 maanden een gratis update. Een dure App (70 euro) maar zijn geld dik waard. Alleen de updates voor een oude Tomtom zijn per jaar al kostbaarder. je hebt mooie houders voor de Iphone. je moet er wel aan denken na de rit Tomtom helemaal uit te zetten (ook niet op achtergrond laten draaien); anders is je Iphone erg snel leeg.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

daphneK

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door daphneK » 05 aug 2013, 15:37

Ik gebruik nu al ruim een jaar mijn samsung als navigatie,
Daar zit Google maps op, en daarbij direct een navigatie, super programma en kom altijd in 1x aan bij bestemming, en dat was met tomtom nog wel eens anders
Alleen in het buitenland is het lastiger.... omdat ik geen internet wil gebruiken in het buitenland

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door aleurs » 06 aug 2013, 10:29

Ik gebruik NAVIGON op de iphone. eenmalig gekocht voor 69 euro voor heel europa en regelmatig updates. Nog nooit verkeerde route of bestemming gekregen. In mijn huidige auto heb ik een bluetooth carkit en ook als er een gesprek tijdens het navigeren binnen komt kan ik snel terug switchen naar navigatie tijdens het gesprek (ik moet toegeven dat het verdwijnen van het navigatiebeeld niet altijd ideaal is, vooral als er gebeld wordt op een cruciaal moment met het vinden van de juiste afslag)
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Silversurfer

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Silversurfer » 15 aug 2013, 14:03

Mitsubishi biedt wel een optie aan om een Garmin navi eenvoudig te monteren op het dashboard http://www.navintegration.nl/nl/?nav=in ... oductid=27

Hierbij hoef je alleen de navi op een steun te klikken. Geen gedoe met snoeren etc.

Kost alleen € 595,-, dat is dus wel aan de prijzige kant. Hoop dat ze die voor de Phev ff scherper kunnen aanprijzen.

DutchTrafficConsult

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door DutchTrafficConsult » 15 aug 2013, 20:19

De oplossingen Brodit zijn "iets" goedkoper. www.broditnederland.nl.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Denniss » 17 aug 2013, 09:18

Zo'n inbouwsysteem lijkt me wel wat maar zeker prijzig. En hoe update je het?
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Silversurfer

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Silversurfer » 22 aug 2013, 15:21

DutchTrafficConsult schreef:De oplossingen Brodit zijn "iets" goedkoper. http://www.broditnederland.nl.
Oei dat is wel goedkoper maar ook een stuk lelijker. En heb je nog steeds dat je elke keer draden moet aansluiten?

DutchTrafficConsult

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door DutchTrafficConsult » 22 aug 2013, 17:40

Silversurfer schreef:
DutchTrafficConsult schreef:De oplossingen Brodit zijn "iets" goedkoper. http://www.broditnederland.nl.
Oei dat is wel goedkoper maar ook een stuk lelijker. En heb je nog steeds dat je elke keer draden moet aansluiten?
Alles heeft zijn prijs. Brodit levert voor veel systemen houders met en zonder 12V-aansluiting, eventueel met USB. Draadjes moet je zelf wegwerken. Je moet zowel een clip voor op de auto als een houder voor je apparaat bestellen. Deze schroef je zelf aan elkaar.

Silversurfer

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Silversurfer » 23 aug 2013, 15:31

Ja het is een optie. Al zie ik mezelf niet m'n dashboard uit elkaar halen / gaten boren om de draden weg te werken. Of moet je ze in randjes wegdrukken?

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door OutSander » 23 aug 2013, 15:36

Ik heb op het moment in mijn Mondeo ook een Brodit voor de IPhone. Bevalt prima.
62017-7.JPG
62017-7.JPG (156.42 KiB) 3455 keer bekeken
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

DutchTrafficConsult

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door DutchTrafficConsult » 23 aug 2013, 16:01

Silversurfer schreef:Ja het is een optie. Al zie ik mezelf niet m'n dashboard uit elkaar halen / gaten boren om de draden weg te werken. Of moet je ze in randjes wegdrukken?
In de Volt/Ampera lukt het om de draden weg te drukken en door te voeren naar de middenarmsteun waar onder de deksel een 12V- en USB-aansluiting zit. Zonder dashboard loshalen of boren alles keurig weggewerkt. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij andere auto's zit.

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door aleurs » 23 aug 2013, 22:28

Ik heb al jaren Brodit en per auto hoef je alleen maar de juiste Mount te bestellen. Ik weet niet hoe snel Brodit is met het leveren van een mount voor de phev , maar tot nu toe zijn alle Mounts zonder schroeven op de dashboards te klikken.
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Anko » 23 aug 2013, 23:13

aleurs schreef:Ik heb al jaren Brodit en per auto hoef je alleen maar de juiste Mount te bestellen. Ik weet niet hoe snel Brodit is met het leveren van een mount voor de phev , maar tot nu toe zijn alle Mounts zonder schroeven op de dashboards te klikken.
Voor de nieuwe Outlander is is er al een voor op de linker A-stijl. Komt mij als linkshandige wel goed uit, dus hij ligt hier al te wachten. Voor de middenconsole was hij er voor de vorige Outlander wel, maar voor de nieuwe (nog) niet.

Ik denk niet dat de PHEV afwijkt, vanuit brodit perspectief.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Denniss » 01 sep 2013, 10:19

Silversurfer schreef:Mitsubishi biedt wel een optie aan om een Garmin navi eenvoudig te monteren op het dashboard http://www.navintegration.nl/nl/?nav=in ... oductid=27

Hierbij hoef je alleen de navi op een steun te klikken. Geen gedoe met snoeren etc.

Kost alleen € 595,-, dat is dus wel aan de prijzige kant. Hoop dat ze die voor de Phev ff scherper kunnen aanprijzen.
Ik denk toch dat ik uiteindelijk hier voor ga.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Silversurfer

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Silversurfer » 03 sep 2013, 10:53

Ja ik denk ik ook. De prijs is hoog maar dat zit niet zo zeer in de apparatuur maar in het werk. Ik heb eens een inkoopprijslijst voorbij zien komen ergens waarbij het aantal uur van montage van accessoires stond (kan die nu helaas niet meer vinden :-(

Maar daarop stond dat ze wel een paar uur bezig zijn met de montage. Boren in je dashboard etc. Aansluiten op je multimediasysteem waardoor het geluid ook netjes over je boxen loopt.

Hoop wel dat Garmin dat voetje de komende jaren hetzelfde houdt zodat je over een paar jaar eventueel een andere modernere Garmin los kan kopen. Liefst heb ik een TomTom maar weet niet of de dealer dat kan leveren. Volgens mij is alleen het voetje dan anders. Ik ga nog wel ff vragen.
Bijlagen
Outlander In-Sense 3490 1.jpg
Outlander In-Sense 3490 1.jpg (54.85 KiB) 3368 keer bekeken

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Denniss » 16 sep 2013, 22:25

Waarom wil je een tomtom? Ik wil juist geen tomtom. Ik betaal me scheel aan kaarten die vol met fouten zitten.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

outlanderdriver
Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 aug 2013, 12:53

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door outlanderdriver » 16 sep 2013, 23:02

Persoonlijk vind ik TomTom een van de betere navigatie systemen.
We hebben onze PHEV besteld met ingebouwde navigatie en ik wil kijken of ik de navigatie knop kan laten verwijzen naar TomTom op de SD-card.

Weet iemand op welk OS (operating systeem) het navigatie systeem in de PHEV draait? (Windows CE?)

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door vanisher » 16 sep 2013, 23:04

Tsja.. google maps of tomtom...

Garmin is toch de mindere voor van - naar navigatie. Alhoewel het tegenwoordig al wat beter wordt.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door sigmasailor » 16 sep 2013, 23:07

Denniss schreef:Waarom wil je een tomtom? Ik wil juist geen tomtom. Ik betaal me scheel aan kaarten die vol met fouten zitten.
Ik heb wel 69,95 betaald voor mijn TomTom app (inclusief 2,5 jaar updates). Werkt echt prima; ik ben bang dat er weinig echt betere systemen bestaan.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Anko » 17 sep 2013, 06:17

Iemand die Waze gebruikt? Gratis te downloaden uit App store en vast ook wel voor Android. En niet veel mis mee. Gebruik het bijna dagelijks bij woon-werk verkeer om te kijken of mijn bijna-dagelijkse file er wel of niet staat.

Bevalt me prima. Navi uit de Outlander gebruik ik vrijwel niet op dat stuk, omdat ik vrijwel nooit fatsoenlijke TMC info door krijg.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Denniss » 17 sep 2013, 07:03

Anko schreef:Iemand die Waze gebruikt? Gratis te downloaden uit App store en vast ook wel voor Android. En niet veel mis mee. Gebruik het bijna dagelijks bij woon-werk verkeer om te kijken of mijn bijna-dagelijkse file er wel of niet staat.

Bevalt me prima. Navi uit de Outlander gebruik ik vrijwel niet op dat stuk, omdat ik vrijwel nooit fatsoenlijke TMC info door krijg.
Waze is inderdaad super (logisch dat ze zijn overgenomen).

Probleem voor mij is dat ik tijdens het rijden veel bel en gebeld wordt. Dan is navigatie op je telefoon een stuk minder prettig. Tevens ben ik in het beroerde bezit van Vodafone als provider en dan is de internetverbinding (en vaak ook de telefoonverbinding) niet zo goed. Dat in combinatie met veel in het buitenland rijden zorgen er voor mij voor dat ik de voorkeur voor offline maps heb.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Silversurfer

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Silversurfer » 17 sep 2013, 16:20

Denniss schreef:Waarom wil je een tomtom? Ik wil juist geen tomtom. Ik betaal me scheel aan kaarten die vol met fouten zitten.
Ja ik vind TomTom iets beter. Zie ook de testen die ze steeds winnen bij oa de Consumentenbond. TomTom is niet perfect maar wel denk ik nu het beste wat er te krijgen is. Maar Garmin zal idd ook steeds beter zijn geworden.

Marcel
Forumlid
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:11

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Marcel » 23 sep 2013, 17:05

Denniss schreef:
Anko schreef:Iemand die Waze gebruikt? Gratis te downloaden uit App store en vast ook wel voor Android. En niet veel mis mee. Gebruik het bijna dagelijks bij woon-werk verkeer om te kijken of mijn bijna-dagelijkse file er wel of niet staat.

Bevalt me prima. Navi uit de Outlander gebruik ik vrijwel niet op dat stuk, omdat ik vrijwel nooit fatsoenlijke TMC info door krijg.
Waze is inderdaad super (logisch dat ze zijn overgenomen).

Probleem voor mij is dat ik tijdens het rijden veel bel en gebeld wordt. Dan is navigatie op je telefoon een stuk minder prettig. Tevens ben ik in het beroerde bezit van Vodafone als provider en dan is de internetverbinding (en vaak ook de telefoonverbinding) niet zo goed. Dat in combinatie met veel in het buitenland rijden zorgen er voor mij voor dat ik de voorkeur voor offline maps heb.
Waze is leuk.
Je kunt hier ook groepen in aanmaken.
Ik kon het niet laten alvast een "Outlander phev"-groep aan te maken.
Waze is erg interactief met de gebruiker en waarschuwt bv bij gevaar op de weg.
Ook kun je hierin de snelheid laten zien en dat gaat weer niet in Google maps (zijn wel weer progjes voor)
Waze is gratis, actueel en doet het zelfs op een I-phone.
maar ja, als je niet gebeld wilt worden op je routeplanner .....

grt.
Marcel
met een zwarte phev

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Alternatieve navigatie

Bericht door Anko » 23 sep 2013, 18:19

Marcel schreef: Ik kon het niet laten alvast een "Outlander phev"-groep aan te maken.
Top idee. Hoe wordt ik lid?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie